Använd lättklädda damer som vapen i Metal Gear Solid V
Storyn i MGS serien har alltid haft en mörk ton så att dom försöker lätta upp stämningen med lite humor här och där är något dom gjort genom hela serien. Antingen genom mer fysiska tilltag eller skämtsamma dialoger.
BTW Tänk också på att har en fiende väl genomskådat lådan och larmat så funkar den inte längre om jag minns rätt.
Metal Gear-spelen - om något - kan komma undan med något oseriöst som detta. Spelserien har, enligt mig, alltid varit inlevelserik, realistisk och rå, men med en gnutta humor inbakad i smeten.
Om ni inte gillar det kan ni ju helt enkelt välja att inte använda er av funktionen i spelet. Det är ingen stor grej.
Hahaha, garvade. Verkar vara hel festligt spel. Fan vad alla här är tråkiga då. Allting måste inte vara 100% seriöst hela tiden, ha lite humor för fan. Denna trailern gjorde att jag blev genast mycket mer villig att skaffa detta spelet. Trailern visar att man kan springa runt och ha kul och vara kreativ. Och inte bara vara dödsseriös medans man smyger runt och pangar som i alla andra spel.
Äh rätt tråkigt faktiskt. Synd att de skjuter sig lite i foten när nya spelare ser denna lilla film. Dock gissar jag på att kartongen bara kommer användas som i början av filmen.
Kanske finns de andra 4 kartongerna att hitta någonstans men typiskt dolt inslag. PS4 kartongen såg ut att vara liten, lämnade inget åt fantasin.
Hideo Kojimas gubbsjuka blir bara mer och mer tydlig för varje spel som kommer. Han borde ta kort på sig själv lättklädd och låta spelaren klistra fast bilder på honom på kartongerna i stället.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Men herre gud, sluta vara såna jävla PK-kärringar och gilla spelet för vad det är!
http://www.cracked.com/blog/wp-content/uploads/2008/06/nudity...
Folk kanske tycker att en låda är jävligt dumt för ett spel som profilerar sig som hardcore. Personligen hade jag hellre velat se en pryl som gör ett hologram med alla de här sakerna. De hade känns mer verkligt och passat bra in i MSG-seriens Technoir-tema.
Men herre gud, sluta vara såna jävla PK-kärringar och gilla spelet för vad det är!
http://www.cracked.com/blog/wp-content/uploads/2008/06/nudity...
Folk kanske tycker att en låda är jävligt dumt för ett spel som profilerar sig som hardcore. Personligen hade jag hellre velat se en pryl som gör ett hologram med alla de här sakerna. De hade känns mer verkligt och passat bra in i MSG-seriens Technoir-tema.
Kartongen är något som har varit med enda sen NES-tiden och är alltså inget nytt för serien, och samma sak gäller nakenhumorn.

Tror det är nån trend som går just nu där man ska vara emot ta mig fan allt som kan träffa kvinnor rakt i äggstockarna. För bara några år sedan så hade ingen brytt sig om det här.
Vi ska gynna och värna om kvinnors rättigheter och integritet så himla mycket, men blundar för något som för mig är väldigt motbjudande. Kränkning och misshandel som sker i skuggan av dagens samhället.
text
Nakenhumorn, kvinnosynen och lådan har jag inge problem med. När man dock smyger omkring i en skarp miljö med en låda som har en bild av en tjej som gör att tjejerna reagerar som jägaren i Bugs Bunny så tycker jag att det känns löjligt. Om du gillar det så varsågod.
text
Nakenhumorn, kvinnosynen och lådan har jag inge problem med. När man dock smyger omkring i en skarp miljö med en låda som har en bild av en tjej som gör att tjejerna reagerar som jägaren i Bugs Bunny så tycker jag att det känns löjligt. Om du gillar det så varsågod.
Ska man börja räkna naket i spelen finns det en helt naken man i andra spelet och i tredje spelet finns en halvnaken playboy i stringkalsonger.
Vad är det värsta man kan hitta med det kvinnliga könet? Jo bikinibrudarna på omslagen i MGS 4.
Klagar man på Kojimas kvinnosyn är man rejält korkad och bör spendera lite tid att försöka komma tillbaka till verkligheten.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Vilka är det som är PK och får moralpanik i den här tråden? Det enda jag ser är folk som hetsar upp sig över att den förväntade (efterlängtade?) moralpaniken inte verkar infinna sig, och försöker skapa lite hysteri själva. Kunde inte bry mig mindre om att det bla finns bilder på bikiniklädda kvinnor (det är inte sexism ifall någon trodde det) på en kartong, men ifall kartongen är en integrerad del av gameplay så låter det ju riktigt fånigt. Låt mig förtydliga det uppenbara, jag pratar inte om bilderna, utan hela kartonggrejen i sig.
Visst är det humor, jag skrattade högt, men ifall AI'n inte är smartare än sådär ingame, så blir det ju lite sandlåda av hela spelet känns det som.
Tror det är nån trend som går just nu där man ska vara emot ta mig fan allt som kan träffa kvinnor rakt i äggstockarna. För bara några år sedan så hade ingen brytt sig om det här.
Vi ska gynna och värna om kvinnors rättigheter och integritet så himla mycket, men blundar för något som för mig är väldigt motbjudande. Kränkning och misshandel som sker i skuggan av dagens samhället.
Allvarligt, vad sysslar du med? Försöker du inbilla någon att kvinnor är överkänsliga, medans det är männen som är de egentliga offren?
Vad skulle den videon bevisa, att folk är mer benägna att hjälpa den (i det här fallet) fysiskt underlägsna kvinnan än en hunsad man som iallafall har storlek nog att säga ifrån ifall det skulle gå till riktiga handgripligheter? I så fall så lyckades den alldeles utmärkt.
Klart att ingen av de båda situationerna är ok, men jag gissar att den andra av de båda är så underrepresenterad i jämförelse att det närmast känns lite pinsamt att lyfta fram det som någon slags poäng i en debatt som än så länge inte finns i den här tråden.
Vilka är det som är PK och får moralpanik i den här tråden? Det enda jag ser är folk som hetsar upp sig över att den förväntade (efterlängtade?) moralpaniken inte verkar infinna sig, och försöker skapa lite hysteri själva. Kunde inte bry mig mindre om att det bla finns bilder på bikiniklädda kvinnor (det är inte sexism ifall någon trodde det) på en kartong, men ifall kartongen är en integrerad del av gameplay så låter det ju riktigt fånigt. Låt mig förtydliga det uppenbara, jag pratar inte om bilderna, utan hela kartonggrejen i sig.
Visst är det humor, jag skrattade högt, men ifall AI'n inte är smartare än sådär ingame, så blir det ju lite sandlåda av hela spelet känns det som.
Det handlar inte om att spelets AI är smart eller dum - i detta fall är det en variant av en spelmekanik som funnits i Metal Gear i nästan 30 år.
Som jag skrev tidigare: det kryllar av ologisk och dum AI i mängder av spel men så länge den följer en viss mall så accepterar folk detta.
Du pepprar ihjäl 10 personer i ett rum - när du går in i nästa rum är alla där helt oförberedda. Du blir upptäckt av vakter men om du gömmer dig i skugga 20 sekunder så glömmer de bort dig och fortsätter som inget hänt. Du skjuter ihjäl en person men en annan 20 meter bort märker ingenting.
Det kryllar av dessa saker i spel utan att folk klagar men när de ser något liknande som de inte är "vana" vid - en kartong - så tycker de plötsligt att det blir konstigt och löjligt.
Kojima är medveten om dessa moment och försöker ha lite roligt med det och parodiera det hela. Spelet kommer inte krylla av lådor som du måste använda hela tiden om du inte vill. Det är möjligt att de är saker du måste låsa upp eller klara spelet för att ens komma åt.
Det handlar inte om att spelets AI är smart eller dum - i detta fall är det en variant av en spelmekanik som funnits i Metal Gear i nästan 30 år.
Som jag skrev tidigare: det kryllar av ologisk och dum AI i mängder av spel men så länge den följer en viss mall så accepterar folk detta.
Du pepprar ihjäl 10 personer i ett rum - när du går in i nästa rum är alla där helt oförberedda. Du blir upptäckt av vakter men om du gömmer dig i skugga 20 sekunder så glömmer de bort dig och fortsätter som inget hänt. Du skjuter ihjäl en person men en annan 20 meter bort märker ingenting.
Det kryllar av dessa saker i spel utan att folk klagar men när de ser något liknande som de inte är "vana" vid - en kartong - så tycker de plötsligt att det blir konstigt och löjligt.
Kojima är medveten om dessa moment och försöker ha lite roligt med det och parodiera det hela. Spelet kommer inte krylla av lådor som du måste använda hela tiden om du inte vill. Det är möjligt att de är saker du måste låsa upp eller klara spelet för att ens komma åt.
Det är lugnt, det hela är ju en kul grej, hade bara inte förväntat mig det i ett spel jag trodde siktade på en allvarligare atmosfär. Och det ena utesluter ju inte andra ifall det skulle vara någon slags extra material. Får för mig att det hade passat in bra i ett spel som Duke Nukem Forever (istället för dom där risiga bajskorvarna) eller Sunset Overdrive kanske.
Johan Olander kanske borde byta yrke? Han har uppenbarligen ingen aning om vad Metal Gear Solid är, eller historien bakom serien. Det här är ett skämt, precis som alla Kojima spel, och framförallt trailers, innehåller. Pinsamt att FZ inte håller högre kvalitet på sina skribenter, bara en massa linkbait nu för tiden.
Ja det verkar verkligen som att folk inte kan sin spelhistoria. Det är ju det här som är MGS. Sådana här grejer. Det har varit rolig spelmekanik innan men nu är det moralpanik.
Fast det verkar ju inte så smart att dra till sig uppmärksamhet till lådan man gömmer sig i genom att klistra på vackra damer. Fast det gör ju saken bara ännu roligare
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Johan Olander kanske borde byta yrke? Han har uppenbarligen ingen aning om vad Metal Gear Solid är, eller historien bakom serien. Det här är ett skämt, precis som alla Kojima spel, och framförallt trailers, innehåller. Pinsamt att FZ inte håller högre kvalitet på sina skribenter, bara en massa linkbait nu för tiden.
Snälla säg att det där bara var ett ovanligt utmärkt exempel på ironi/trolla? För säkerhets skull klistrar jag in artikeltexten igen, ifall du bara inte kan läsa
Hideo Kojima äntrade scenen under dagens presskonferens från Sony. Han var naturligtvis där för att visa upp sitt kommande magnum opus Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. I en trailer får vi se hur Snake använder den klassiska kartongen för att överlista fiender. Ett av sätten är att klistra på en lättklädd dam. Japp, du läste rätt.