Ddos-attacker mot Sony, Microsoft och Blizzard

Robot
Ddos-attacker mot Sony, Microsoft och Blizzard

PSN och andra onlinetjänster gick ner under gårdagen, Sony-chefs flygplan bombhotades.

#sony, #microsoft, #valve, #blizzard, #dota-2


Medlem
Ddos-attacker mot Sony, Microsoft och Blizzard

Troligen så är det ett gäng idioter som ger sig på spelrelaterade saker eftersom de vet att det kommer skapa väldigt mycket skriverier och diskussioner på diverse sajter som de själva läser.

Sedan sitter de och blir "höga" på all uppmärksamhet de får. Det som är bra är att när de blir "höga" så har de svårt att sluta i tid vilket gör att de ofta åker fast då de exponerar sig lite för mycket.

Alla orsaker de nämner till dessa attacker är bara skitsnack - det här görs av personer som helt enkelt tycker att det är roligt att jävlas med andra.

Medlem

Alltså.. Vafan håller dessa jänsar på med?! Visserligen långt ifrån det värsta de gjort, men nog så irriterande.

Medlem

IS? Jo tjena.

Medlem

Visst att det är irriterande och att det förmodligen skapar publicitet. Men jag hoppas verkligen att de inte tror att ddos-attacker mot spelföretag mm faktiskt kommer påverka bombningarna. Det låter lite väl långsökt i mina öron.

Medlem

När inte ens mänskliga liv (Foley) får USA att stoppa sina bombräder, hur fan ska då DDoS-attacker mot spelrelaterade tjänster stoppa räderna?

Bara att gratulera IS för att ha blivit fiende med den värsta rörelsen på denna jord. Spelcommunityn. Prepared to be nagged to death!

Medlem

Men lönt, sabba för alla andra? förstår inte vad man vinner göra detta trams..

Medlem
Skrivet av Bojkott:

När inte ens mänskliga liv (Foley) får USA att stoppa sina bombräder, hur fan ska då DDoS-attacker mot spelrelaterade tjänster stoppa räderna?

Bara att gratulera IS för att ha blivit fiende med den värsta rörelsen på denna jord. Spelcommunityn. Prepared to be nagged to death!

Frågar är ju varför Isis skulle attackera Valve och blizzard. Känns som en lögn dom drar för att få mer uppmärksamhet.

Men måste fråga eftersom jag inte är så grym på datamaskiner själv det måste ju finnas ett sätt för dessa spelföretag att skydda sig mot sånt här eller?

Hur fan kan en grupp småbarn förstöra för spelföretag som är goda för fler miljoner?

Medlem

Som jag har sett så har de inte gett sig på LoL-communityn än... Väntar med spänning på att det ska hända. Tror till och med IS är lite rädda för dom ;P


signatur

Submission is for the weak

Medlem

ISIS är ett gäng bönder, så dom lär det inte va xD

Medlem

De sista jag skulle tro ligger bakom är nog IS. Fånarna bakom attackerna säger sig ju "sympatisera" med dem, vilket är ungefär samma sak som att säga att "vi gillar inte staten och systemet".

Mentaliteten verkar vara ungefär på samma nivå som en klottrare också. Att skapa så mycket uppmärksamhet och irritation som möjligt genom att förstöra för andra. Patetiska människor.

Medlem

är la ett par tuffa scriptkids som sitter i någon källare o onanera till uppmärksamheten..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Bojkott:

När inte ens mänskliga liv (Foley) får USA att stoppa sina bombräder, hur fan ska då DDoS-attacker mot spelrelaterade tjänster stoppa räderna?

Bara att gratulera IS för att ha blivit fiende med den värsta rörelsen på denna jord. Spelcommunityn. Prepared to be nagged to death!

Frågar är ju varför Isis skulle attackera Valve och blizzard. Känns som en lögn dom drar för att få mer uppmärksamhet.

Men måste fråga eftersom jag inte är så grym på datamaskiner själv det måste ju finnas ett sätt för dessa spelföretag att skydda sig mot sånt här eller?

Hur fan kan en grupp småbarn förstöra för spelföretag som är goda för fler miljoner?

Man kan skydda sig. Xbox Live är inte nere, det går t o m att spela, men det är lite knaggligt. PSN gick rakt över kanten däremot, men det förvånar knappast någon.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Bojkott:

När inte ens mänskliga liv (Foley) får USA att stoppa sina bombräder, hur fan ska då DDoS-attacker mot spelrelaterade tjänster stoppa räderna?

Bara att gratulera IS för att ha blivit fiende med den värsta rörelsen på denna jord. Spelcommunityn. Prepared to be nagged to death!

Frågar är ju varför Isis skulle attackera Valve och blizzard. Känns som en lögn dom drar för att få mer uppmärksamhet.

Men måste fråga eftersom jag inte är så grym på datamaskiner själv det måste ju finnas ett sätt för dessa spelföretag att skydda sig mot sånt här eller?

Hur fan kan en grupp småbarn förstöra för spelföretag som är goda för fler miljoner?

Man kan skydda sig. Xbox Live är inte nere, det går t o m att spela, men det är lite knaggligt. PSN gick rakt över kanten däremot, men det förvånar knappast någon.

Både ja och nej. Sant att PSN gick ner, däremot så gick det utmärkt att spela för de som var online redan innan detta skedde eller i tidigt skede.
Enligt PSN's (felanmälnings sida) så började det regna in fel mellan 11-13, jag loggade in (dock lite segt) med 2 ps3'or vid 14 och dessa var online hela dagen, kunde spela online alldeles utmärkt också.

Redaktör

Tråd rensad. Håll gärna debattnivån högre än att önska livet ur andra. Tack!


signatur
Medlem

"...@FamedGod, påstår att det är han/hon/de som ligger bakom ddos-attackerna..."

Tack för att ni använder han/hon/de istället för det engelska ordet för höna...vilket dock brukar passa de som använder begreppet.

Redaktör
Skrivet av Darkmage1971:

"...@FamedGod, påstår att det är han/hon/de som ligger bakom ddos-attackerna..."

Tack för att ni använder han/hon/de istället för det engelska ordet för höna...vilket dock brukar passa de som använder begreppet.

"Hen" är ett bra ord, sparar massa bokstavstryckningar. Men tyvärr är det så laddat att jag helst undviker det. Synd.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Darkmage1971:

"...@FamedGod, påstår att det är han/hon/de som ligger bakom ddos-attackerna..."

Tack för att ni använder han/hon/de istället för det engelska ordet för höna...vilket dock brukar passa de som använder begreppet.

"Hen" är ett bra ord, sparar massa bokstavstryckningar. Men tyvärr är det så laddat att jag helst undviker det. Synd.

Precis...ordet används oftast av personer som vill göra ett statement. Tror inte det så ofta handlar om att spara tid. Om man inte klarar av att trycka några extra gånger på tangentbordet så kanske man skall hitta på något annat...

Medlem

http://www.gfi.com/blog/how-to-protect-your-network-against-d...

"Despite the threat, there’s still an effective way to protect your network against these attacks – network design decisions. A DDoS is nothing more than a never-ending stream of requests from a large number of sources. The only way to protect against this is by having a system to identify the DDoS source and block it.

This is easier said than done. Identifying the source of a DDoS attack can be tricky and, in most cases, involves tweaking an intrusion detection system (IDS) to differentiate between legitimate requests and attacks. Testing its effectiveness is not easy either. In any case, this will cause quite a few false positives."

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Bojkott:

När inte ens mänskliga liv (Foley) får USA att stoppa sina bombräder, hur fan ska då DDoS-attacker mot spelrelaterade tjänster stoppa räderna?

Bara att gratulera IS för att ha blivit fiende med den värsta rörelsen på denna jord. Spelcommunityn. Prepared to be nagged to death!

Frågar är ju varför Isis skulle attackera Valve och blizzard. Känns som en lögn dom drar för att få mer uppmärksamhet.

Men måste fråga eftersom jag inte är så grym på datamaskiner själv det måste ju finnas ett sätt för dessa spelföretag att skydda sig mot sånt här eller?

Hur fan kan en grupp småbarn förstöra för spelföretag som är goda för fler miljoner?

Skydd finns så klart, men detta är inget som Sony väljer att investera lika mycket i som t.ex. Microsoft. Ett bra skydd mot DDoS-attacker är dyrt, och inte ens då finns det några garantier då det finns olika sorter av DDoS-attacker. Dock så får vi ju svart på vitt nu att Sony har sämre skydd än andra företag, eller åtminstone sämre beredskap, något som de definitivt kommer att ta lärdom av.

Och varför IS-anhängare väljer att attackera spelföretag är riktigt lustigt. Mycket möjligt att det är som du säger, att få mer uppmärksamhet i media.

Medlem

Sony, Microsoft OCH Blizzard. Det kan ju bara vara Nintendo som ligger bakom...

Medlem

Vilket sammanträffande! Min Ps4 blev helt cp igår! Stängde av sig när jag lirade The Last of us och sen höll på att stänga av och på igen till och från. Därefter fastnade den i felsäkert läge och ingen av alternativen där hjälpte. Lät den stå strömlös sen har den funkat igen! Tror inte det har med detta att göra men som sagt, vilket sammanträffande

Medlem

Garanterat något spel som släpptes i "bara" 720 istället för 1080

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Bojkott:

När inte ens mänskliga liv (Foley) får USA att stoppa sina bombräder, hur fan ska då DDoS-attacker mot spelrelaterade tjänster stoppa räderna?

Bara att gratulera IS för att ha blivit fiende med den värsta rörelsen på denna jord. Spelcommunityn. Prepared to be nagged to death!

Frågar är ju varför Isis skulle attackera Valve och blizzard. Känns som en lögn dom drar för att få mer uppmärksamhet.

Men måste fråga eftersom jag inte är så grym på datamaskiner själv det måste ju finnas ett sätt för dessa spelföretag att skydda sig mot sånt här eller?

Hur fan kan en grupp småbarn förstöra för spelföretag som är goda för fler miljoner?

Skydd finns så klart, men detta är inget som Sony väljer att investera lika mycket i som t.ex. Microsoft. Ett bra skydd mot DDoS-attacker är dyrt, och inte ens då finns det några garantier då det finns olika sorter av DDoS-attacker. Dock så får vi ju svart på vitt nu att Sony har sämre skydd än andra företag, eller åtminstone sämre beredskap, något som de definitivt kommer att ta lärdom av.

Och varför IS-anhängare väljer att attackera spelföretag är riktigt lustigt. Mycket möjligt att det är som du säger, att få mer uppmärksamhet i media.

Jag tror inte IS har något med det här att göra utan att det är några ungdomar som tror att de är roliga då de även har attackerat Vatikans hemsida.

Skrivet av Darkmage1971:

"...@FamedGod, påstår att det är han/hon/de som ligger bakom ddos-attackerna..."

Tack för att ni använder han/hon/de istället för det engelska ordet för höna...vilket dock brukar passa de som använder begreppet.

LOL


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

HAHAHAHA ISIS!!! Jag vet inte riktigt om någon tror på det


signatur

Game long and prosper

Medlem

Folk som tror att IS(IS) skulle vara centrala till händelserna bör läsa på lite om hur världen faktiskt ser ut. Målen och metoderna är fullkomligt orimliga med den förklaringen. Skulle de ge sig på nöjesbranscherna finns där snäppet mer relevanta och därmed mer lukrativa måltavlor, och det gör där även inom spelbranschen. Finner det rätt långsökt att tro att varken dessa eller dess sympatisörer är dumma nog för att tro att en DDOS-attack mot ett Japanskt spelföretag kan påverka USAs utrikespolitik på något sätt och vis - inte för att jag tänker högt om deras intelligens, utan snarare eftersom idéen är för korkad för att vara värd att nämna.

Medlem

Enda goda som attacken gav var att dagens PSN-underhåll ställdes in...

Medlem

Vilka clowner.

Men läxan är enkel - investera i DDoS-skydd och fortsätt utveckla teknikerna.

På samma vis som bakteriers existens framtvingar utveckling av antibiotika. Skiten finns, så utveckla skydden!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Vilka clowner.

Men läxan är enkel - investera i DDoS-skydd och fortsätt utveckla teknikerna.

På samma vis som bakteriers existens framtvingar utveckling av antibiotika. Skiten finns, så utveckla skydden!

De har säkert massor med skydd men skydd är aldrig 100% effektiva och ofta är det en kostnad kontra nytta beräkning som skall göras. Övertygad om att det sitter någon på tex Sony och konstaterar att 24timmar stopp en gång var 3-5e år pga DDoS är mindre kostsamt än det skydd som skulle krävas för att stoppa även dessa extraordinära attacker.

Fö ganska övertygad om att det INTE är IS som ligger bakom. De skulle nog attackera myndigheter och samhällstjänster och inte något så banalt som spel.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Vilka clowner.

Men läxan är enkel - investera i DDoS-skydd och fortsätt utveckla teknikerna.

På samma vis som bakteriers existens framtvingar utveckling av antibiotika. Skiten finns, så utveckla skydden!

Helt rätt och riktigt. Synd att det skall behövas bara.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

12
Skriv svar