Polisen omringade Bungie-chefs hus

Robot
Polisen omringade Bungie-chefs hus

Familjen hölls som gisslan och sprängladdningar hade apterats enligt larmsamtalet.

#destiny, #bungie


Medlem
Polisen omringade Bungie-chefs hus

Dom här små internet fascisterna börjar bli obehagliga.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Där kan man snacka om ett redigt prank call.

Medlem

Jävla nötter som håller på sådär. Skönt att inget illa hände honom.

Medlem

Tja tyvärr är Swatting inte alls ovanligt och hänt så got som alla större Internet profiler idag.

Ganska sjukt att idioter tycker det är roligt att göra, borde straffas rejält hårt.

Bra video att se.

MEG
Medlem

Lite småroligt tills man tänker på hur mycket en utryckning kostar och hur skitnödig han borde blivit...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Hade varit bättre med Activisions PR-chef


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Inte det minsta roligt med tanke på hur såna här situationer kan sluta, ganska spända lägen liksom, skönt att ingen kom till skada.

Medlem

Vad hände med att bara beställa pizzor åt folk som prank?

Medlem

Idioter! Det känns som att det bara blir värre och värre. Lär nog inte vara många år kvar innan någon chef eller utvecklare mister livet bara för att nån sjuk jävel inte kan släppa sina sjuka fixeringar.

Det har varit oroväckande många mordhot m.m. på sistone, och man vill gärna tänka att det bara är några småpojkar som tror de är roliga, men någonstans bland alla hotelser så måste det finnas nån som menar allvar, och när den dagen kommer så kommer det bli shitstorm i media.

Medlem
Skrivet av Acriax:

Vad hände med att bara beställa pizzor åt folk som prank?

Instämmer. :\ Det är åtminstone inte skadligt och, om man får säga så, roligt att läsa om. Blandar man in polisen har något gått för långt...

Medlem

Vore trist om någon swattade Bobby

Medlem

Inte ett jävla dugg roligt med den här typen av "pranks".*
Det är bara en tidsfråga innan nån drabbat stackare blir ihjälskjuten av stormade poliser i det spända kaos som uppstår,

Hoppas de hittar förövaren och straffar denne ordentligt.

Medlem
Skrivet av roob:

Hade varit bättre med Activisions PR-chef

så du stödjer såna här saker? Spelar ingen roll vem det är. Det är så sjukt patetiskt att ringa snuten och säga något som gisslandrama m.m som visar sig vara ett skämt.

Medlem

I USA föreställer jag mig att det är svårt att komma undan med ett sånt "bus". Har dom inte stenkoll på telefoni m.m?


signatur
Medlem
Skrivet av Pierre:

I USA föreställer jag mig att det är svårt att komma undan med ett sånt "bus". Har dom inte stenkoll på telefoni m.m?

Ja man tycker att NSA borde hitta dessa idioter rätt snabbt och ge dem lite justice.

Medlem
Skrivet av Lepracy:
Skrivet av Pierre:

I USA föreställer jag mig att det är svårt att komma undan med ett sånt "bus". Har dom inte stenkoll på telefoni m.m?

Ja man tycker att NSA borde hitta dessa idioter rätt snabbt och ge dem lite justice.

Ja varför skall dom spana på precis allt och alla om dom ändå aldrig verkar få fast någon av dom här människorna som hotar och groundar plan osv.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Dom här små internet fascisterna börjar bli obehagliga.

Hur vet du att personen ifråga var en fascist?
Tycker det liknar vänsterfasoner rätt bra.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Preed:

Dom här små internet fascisterna börjar bli obehagliga.

Hur vet du att personen ifråga var en fascist?
Tycker det liknar vänsterfasoner rätt bra.

Ja det är ju knappast bara "bortskämda-skitunge-fasoner", klart det har med fascism eller vänsterextremism att göra... -.-

Medlem

Chefen måste ju varit en kvinna. Sånt här händer ju bara kvinnor i patriarkatets samhälle.

Medlem

Det var väl någon i USA som fick 15 år i spjället för detta nyligen???


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Det var väl någon i USA som fick 15 år i spjället för detta nyligen???

Låter lite väl men det borde självklart vara nått hårdare straff men aldrig mer än böter, som förvisso kan vara värre straff än 1 år i finkan


signatur
Ozo
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Det var väl någon i USA som fick 15 år i spjället för detta nyligen???

En 15 åring som fick 25 to life ^^

Medlem
Skrivet av Acriax:

Vad hände med att bara beställa pizzor åt folk som prank?

Nu har det ju tyvärr blivit någorlunda populärt med "swatting."
https://www.youtube.com/watch?v=KsS2cCWwD7c

Medlem

Det är synd att samhällets resurser skall missbrukas på detta sätt. Förhoppningsvis kan de få tag på den ansvariga och ställa denna till svars.

Det är bra att de tar anmälningarna på allvar då det skulle vara på riktigt.

1
Skriv svar