Ubi erkänner problem med Assassin's Creed: Unity

Medlem

Jag har en Haswell-prolle och ett 970 GTX Strix. Sitter på jobbet och drägglar inför tanken på att få komma hem och testa!! Lovar härmed att faktiskt posta om min upplevelse senare under kvällen / morgondagen, så man vet ungefär vad som krävs Alltid retar det någon!

EDIT: Det gick inte att spela alls. Ändrade lite grafik och sedan kraschar det non-stop. LOLZ UWE BOLLZ! Glad att jag fick detta skitspel med min polygonplatta och inte slängde pengar på det. Ubisoft borde bara gå under i en hög med bajs.

Medlem

Återigen så köper man ett beta spel till fullt pris på PC idag. Lite tråkigt att spelen inte kan fungera helt utan att dem kraschar eller har några stora prestandabuggar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sanazin:

Gällande just FPS och AC:U så är PCSS shadows och allt annat än FXAA boven i dramat, men det hjälper inte när spelet är en konstant stutteringfest och hakar upp sig var fjärde sekund, får Watch Dogs vibbar av det hela men inte ens Watch Dogs var så här.

Det märkliga är varken något utav mina GPU:n är ens i närheten av 90-100% användning och CPU:n används till 50-60%. Har inte ett enda komponent från AMD i datorn så blir lite besviken över Ubisofts kommentar vilket får det att låta som om det endast är AMD-komponenter råkar ut för prestandaproblem.

Så här ser det ut, varje "dal" är då spelet hänger upp sig och blir därmed direkt ospelbart:

http://cl.ly/image/103l1O1U3B0t

Skumt. Vi har testat pc-koden lite snabbt nu, återkommer med en rapport, men har inte haft sådana problem och då har vi inte fått igång 980-kortet än.

Skrivet av onliner72:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av onliner72:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Balkp:

Har ni möjlighet att testa med ett Amd-kort också?

Oklart om vår AMD-rigg når upp till minimukravet, men isf gör vi det.

LOL... svårt att byta grafikkort i en test rigg ??

"Rofl" - om vårt AMD-kort inte ens når minimumkravet är det ju ingen större idé.

OKidoki

Så du menar att en sida som FZ bara har de senaste NVIDA korten och inte AMDs..

det bevisar ju bara att FZ är som många trott en NVIDIA fan based site.

Jag vet inte om dina smileys ska göra ditt inlägg ironiskt, varför det blir svårt att bemöta det.


signatur
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Gällande just FPS och AC:U så är PCSS shadows och allt annat än FXAA boven i dramat, men det hjälper inte när spelet är en konstant stutteringfest och hakar upp sig var fjärde sekund, får Watch Dogs vibbar av det hela men inte ens Watch Dogs var så här.

Det märkliga är varken något utav mina GPU:n är ens i närheten av 90-100% användning och CPU:n används till 50-60%. Har inte ett enda komponent från AMD i datorn så blir lite besviken över Ubisofts kommentar vilket får det att låta som om det endast är AMD-komponenter råkar ut för prestandaproblem.

Så här ser det ut, varje "dal" är då spelet hänger upp sig och blir därmed direkt ospelbart:

http://cl.ly/image/103l1O1U3B0t

Då får du nog kolla upp något annat i datorn, jag har 2st 980 och båda ligger på 95-98% hela tiden under spel, inga stutters alls. (Jag förmodar att du laddat hem de senaste drivrutinerna som kom i förrgår)

Medlem
Skrivet av onliner72:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av onliner72:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Balkp:

Har ni möjlighet att testa med ett Amd-kort också?

Oklart om vår AMD-rigg når upp till minimukravet, men isf gör vi det.

LOL... svårt att byta grafikkort i en test rigg ??

"Rofl" - om vårt AMD-kort inte ens når minimumkravet är det ju ingen större idé.

OKidoki

Så du menar att en sida som FZ bara har de senaste NVIDA korten och inte AMDs..

det bevisar ju bara att FZ är som många trott en NVIDIA fan based site.

Tycker det låter ganska rimligt, FZ är varken en hårdvaru eller PC fokuserad sida, vi har Sweclockers för sånt, detaljerade prestanda tester.

Det är svårt att säga att betyget är orättvist om dom nu inte upplevde ostabil framerate.

Personligen är jag skeptisk till alla spel Ubisoft släpper, och endast på grund av deras usla optimering.

Kan knappt klämma upp Far Cry 3 i 100 FPS om jag inte sänker en massa grejer på min SLI rigg, så jäkla snyggt är det inte.

Att The Crew betan var låst till 30 FPS på PC visar bara att dom inte har en susning vilka deras kunder på PC är, som tur var kunde man låsa upp frameraten till 60 fps i en ini fil, vilket fortfarande är kasst när man snackar PC.

Men det faktum att den var låst till 30 förklarar en del, om deras mål bara är 1080p 30 fps så behövs det inte mycket optimering, men det är heller inget som accepteras av PC användare.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av nils45:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av DeFeCT:

Har inga av problemen som många verkar prata om.
Maxat inställningarna med 1440p upplösning, ställde ner Shadows, ambient oclusion ett snäpp, och valde FXAA som kantutjämning, flyter på fint i 70-120 FPS hela tiden. Inga problem med texture pops eller sådant heller.

Roligt att läsa i flertal forum att folk har problem med prestandan, de kör sli med 980 kan inte ens få den FPS du säger att du har...Dont feed the troll eller?

https://www.youtube.com/watch?v=SgpzT5V5Mgs&f...

Vet man vilka inställningar man ska pilla på så är det inte så svårt att få en bättre framerate, MSAAx4 är så onödigt så det finns inte på kartan, shadows är ännu en inställning man kan sänka, kan tillägga att på absolut max inställningar så har jag runt 40-50 FPS, men 2-3 enkla ingrepp som inte sänker den visuella effekten något märkbart så går får man direkt upp FPS rejält.

Med 2st riktigt starka kort i SLI så kommer du inte ens upp i 60fps, då kan jag säga dig att någonting är fel, vilket inte är ovanligt med tanke på att Black Flag hade liknande märkliga saker.

Jag trodde länge AC spelen bara var väldigt krävande spel och att folk klagade, tills man själv fick testa och jämföra, nu har jag inte testat AC Unity, men det förvånar mig inte att spelet är sämst optimerat, deras spel funkar aldrig felfritt med de rekommenderade grafikkort som dom själva rekommenderar.

Det är ju det vi pratar om? Sänker man onödiga inställningar så har man ju bra FPS,.
Tyvärr är det så att de flesta spel i dag är dåligt optimerade, det är bara att finna sig i, men man kan komma runt problemet, oftast, genom att plocka bort onödiga grafikinställningar som man ändå inte ser någon skillnad i spelet på. Det gäller bara att veta vad man gör.

Det är väldigt få spel över huvud taget som är bra programmerade idag. Och antingen så får man kompensera detta med hårdvara, eller sänka inställningarna. Eller i vissa fall, både och

Det är skillnad att ha optimerat sitt spel någorlunda mot att inte göra något åt det.
Ubisoft har valt det sistnämnda med AC Unity.

Att fiffla med inställningar när man redan sitter på i princip den starkaste hårdvaran som en konsument kan köpa och vara okej med det har jag ingen förståelse över.

Du råkar inte vara associerad med Ubisoft?

Medlem

Har också märkt av problem. Med en i5 760 på 2.8 ghZ och ett 280x har jag problem att nå över 35 fps och när den droppar är det vid 25 fps.

Här är en bild som visar på problemet:

http://i.imgur.com/YTqMTA8.jpg

Medlem

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av nils45:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av DeFeCT:

Har inga av problemen som många verkar prata om.
Maxat inställningarna med 1440p upplösning, ställde ner Shadows, ambient oclusion ett snäpp, och valde FXAA som kantutjämning, flyter på fint i 70-120 FPS hela tiden. Inga problem med texture pops eller sådant heller.

Roligt att läsa i flertal forum att folk har problem med prestandan, de kör sli med 980 kan inte ens få den FPS du säger att du har...Dont feed the troll eller?

https://www.youtube.com/watch?v=SgpzT5V5Mgs&a...

Vet man vilka inställningar man ska pilla på så är det inte så svårt att få en bättre framerate, MSAAx4 är så onödigt så det finns inte på kartan, shadows är ännu en inställning man kan sänka, kan tillägga att på absolut max inställningar så har jag runt 40-50 FPS, men 2-3 enkla ingrepp som inte sänker den visuella effekten något märkbart så går får man direkt upp FPS rejält.

Med 2st riktigt starka kort i SLI så kommer du inte ens upp i 60fps, då kan jag säga dig att någonting är fel, vilket inte är ovanligt med tanke på att Black Flag hade liknande märkliga saker.

Jag trodde länge AC spelen bara var väldigt krävande spel och att folk klagade, tills man själv fick testa och jämföra, nu har jag inte testat AC Unity, men det förvånar mig inte att spelet är sämst optimerat, deras spel funkar aldrig felfritt med de rekommenderade grafikkort som dom själva rekommenderar.

Det är ju det vi pratar om? Sänker man onödiga inställningar så har man ju bra FPS,.
Tyvärr är det så att de flesta spel i dag är dåligt optimerade, det är bara att finna sig i, men man kan komma runt problemet, oftast, genom att plocka bort onödiga grafikinställningar som man ändå inte ser någon skillnad i spelet på. Det gäller bara att veta vad man gör.

Det är väldigt få spel över huvud taget som är bra programmerade idag. Och antingen så får man kompensera detta med hårdvara, eller sänka inställningarna. Eller i vissa fall, både och

Det är skillnad att ha optimerat sitt spel någorlunda mot att inte göra något åt det.
Ubisoft har valt det sistnämnda med AC Unity.

Att fiffla med inställningar när man redan sitter på i princip den starkaste hårdvaran som en konsument kan köpa och vara okej med det har jag ingen förståelse över.

Du råkar inte vara associerad med Ubisoft?

Haha, nej inte alls, jag är lika sur som de flesta med dålig optimering.
Men folk är aldrig nöjda, antingen är det inte snyggt nog, eller så är det för höga krav och folk gnäller över att det inte går att maxa ett spel med 144 FPS bara för att man har "det bästa".

Att det i vissa fall beror på dålig optimering är ju väldigt trist, men så är det bara.
De kan lägga 1000-tals timmar på att modellera en byggnad in i minsta detalj, men verkar oförmögna att programmera annat tillfredsställande.

Jag är helt nöjd med att ligga runt 70-100 FPS, med mindre justeringar, på ett helt nytt släpp när det är så stor och öppen värld, speciellt från Ubisoft, jag hade inte förväntat mig något annat heller.

Det kommer säkert bättre drivrutiner och patchar framöver, man får vara nöjd så länge

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Jodå, flyter hur bra som helst för mig, som jag har skrivit i tidigare inlägg. 70-100 FPS i 1440p med 2-3 små justeringar i inställningarna.

Releasehästryttare

Skrattade gott åt denna videon som TB länkade i sin video .. Guld!

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Sanazin:

Gällande just FPS och AC:U så är PCSS shadows och allt annat än FXAA boven i dramat, men det hjälper inte när spelet är en konstant stutteringfest och hakar upp sig var fjärde sekund, får Watch Dogs vibbar av det hela men inte ens Watch Dogs var så här.

Det märkliga är varken något utav mina GPU:n är ens i närheten av 90-100% användning och CPU:n används till 50-60%. Har inte ett enda komponent från AMD i datorn så blir lite besviken över Ubisofts kommentar vilket får det att låta som om det endast är AMD-komponenter råkar ut för prestandaproblem.

Så här ser det ut, varje "dal" är då spelet hänger upp sig och blir därmed direkt ospelbart:

http://cl.ly/image/103l1O1U3B0t

Då får du nog kolla upp något annat i datorn, jag har 2st 980 och båda ligger på 95-98% hela tiden under spel, inga stutters alls. (Jag förmodar att du laddat hem de senaste drivrutinerna som kom i förrgår)

Övriga spel fungerar bra och datorn i övrigt med så problemet ligger i AC:U. Sitter på 344.65 om det är de du menar, från gårdagen. Lite googlande ger inblick i att jag inte är ensam om stutteringsproblem, någon nämnde något om att det hjälpte till en hel del att ändra PhysX (som inte ens det finns stöd för i AC:U så vitt jag vet) från GPU till CPU och det är väl det enda jag kan komma på som jag inte har provat, men ärligt talat tänker jag inte ge det mer tid förens patch 1.2

https://www.youtube.com/watch?v=SgpzT5V5Mgs&list=UUy1Ms_5qBTa...

Medlem

Så går det när man ska pressa ut ett spel i kvartalet

Medlem

Har inga större problem (ta i trä). 4770 770 16 RAM

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

5/5 - FZ

Du kan väl spara din kommentar till slutet av dagen och vi kan se ett resultat från omröstningen - i nuläget verkar vi inte direkt vara ensamma om att inte stöta på sådana problem som klippts ihop till Youtube-videos.

Bara 25% nu som inte haft några problem.

Kanske vore en ide att länka exakt vad ni har i erat testsystem så alla vet vad de bör önska sig till jul

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

5/5 - FZ

Du kan väl spara din kommentar till slutet av dagen och vi kan se ett resultat från omröstningen - i nuläget verkar vi inte direkt vara ensamma om att inte stöta på sådana problem som klippts ihop till Youtube-videos.

Bara 25% nu som inte haft några problem.

Kanske vore en ide att länka exakt vad ni har i erat testsystem så alla vet vad de bör önska sig till jul

Vi recenserade spelet på PS4.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av DeFeCT:

Har inga av problemen som många verkar prata om.
Maxat inställningarna med 1440p upplösning, ställde ner Shadows, ambient oclusion ett snäpp, och valde FXAA som kantutjämning, flyter på fint i 70-120 FPS hela tiden. Inga problem med texture pops eller sådant heller.

Vad har du för komponenter i din rigg?

i7-4790k, 2st 980 sli, 16gb ram. Det är tack vare att de har fungerande SLI bits för en gångs skull vid release, det är man ju inte bortskämd med nu för tiden, det brukar ju ta några veckor innan det kommer.

Om vi skall vara helt exakta så var det SLI bits vid release för Europa men inte för USA. Den profilen som de fick använda var totalt kass men uppdaterades dagen efter (12e).

Medlem

igår så laggade spelet hela tiden på PS4, nu idag flöt det på utan en enda fps drop, skumt då inte ens patch nr två kommit till PS4.. sjukt varierande beroende på vart du är i spelet xD


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

dmn
Medlem
Skrivet av onliner72:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av onliner72:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Balkp:

Har ni möjlighet att testa med ett Amd-kort också?

De recenserar ju alla multiplattformspel på konsol ändå...
Oklart om vår AMD-rigg når upp till minimukravet, men isf gör vi det.

LOL... svårt att byta grafikkort i en test rigg ??

"Rofl" - om vårt AMD-kort inte ens når minimumkravet är det ju ingen större idé.

OKidoki

Så du menar att en sida som FZ bara har de senaste NVIDA korten och inte AMDs..

det bevisar ju bara att FZ är som många trott en NVIDIA fan based site.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tobblish:

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Jodå, flyter hur bra som helst för mig, som jag har skrivit i tidigare inlägg. 70-100 FPS i 1440p med 2-3 små justeringar i inställningarna.

2st gtx 980 klarar inte av att maxa spelet i 1440p med andra ord

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tobblish:

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Jodå, flyter hur bra som helst för mig, som jag har skrivit i tidigare inlägg. 70-100 FPS i 1440p med 2-3 små justeringar i inställningarna.

2st gtx 980 klarar inte av att maxa spelet i 1440p med andra ord

Det beror ju på vilka FPS man är bekväm med, jag kan maxa det och får 40-50 FPS, men vill hellre ha flyt 60+ FPS då jag har en 144hz skärm, gärna runt 100 fps eller mer, men man vill ju inte ta bort allt ögongodis heller

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tobblish:

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Jodå, flyter hur bra som helst för mig, som jag har skrivit i tidigare inlägg. 70-100 FPS i 1440p med 2-3 små justeringar i inställningarna.

2st gtx 980 klarar inte av att maxa spelet i 1440p med andra ord

Det beror ju på vilka FPS man är bekväm med, jag kan maxa det och får 40-50 FPS, men vill hellre ha flyt 60+ FPS då jag har en 144hz skärm, gärna runt 100 fps eller mer, men man vill ju inte ta bort allt ögongodis heller

)

Om du orkar kan du inte spela in när du spelar och slänga upp det på twitch eller Youtube så vi får se hur det flyter samt att du noterar vilka justeringar du gjort i grafikinställningarna.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tobblish:

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Jodå, flyter hur bra som helst för mig, som jag har skrivit i tidigare inlägg. 70-100 FPS i 1440p med 2-3 små justeringar i inställningarna.

2st gtx 980 klarar inte av att maxa spelet i 1440p med andra ord

Det beror ju på vilka FPS man är bekväm med, jag kan maxa det och får 40-50 FPS, men vill hellre ha flyt 60+ FPS då jag har en 144hz skärm, gärna runt 100 fps eller mer, men man vill ju inte ta bort allt ögongodis heller

)

Om du orkar kan du inte spela in när du spelar och slänga upp det på twitch eller Youtube så vi får se hur det flyter samt att du noterar vilka justeringar du gjort i grafikinställningarna.

Kan se om jag får ihop nått senare ikväll, tycker det blir usel kvalite på youtube så man lär väl inte se något ändå

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tobblish:

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Jodå, flyter hur bra som helst för mig, som jag har skrivit i tidigare inlägg. 70-100 FPS i 1440p med 2-3 små justeringar i inställningarna.

2st gtx 980 klarar inte av att maxa spelet i 1440p med andra ord

Det beror ju på vilka FPS man är bekväm med, jag kan maxa det och får 40-50 FPS, men vill hellre ha flyt 60+ FPS då jag har en 144hz skärm, gärna runt 100 fps eller mer, men man vill ju inte ta bort allt ögongodis heller

)

Om du orkar kan du inte spela in när du spelar och slänga upp det på twitch eller Youtube så vi får se hur det flyter samt att du noterar vilka justeringar du gjort i grafikinställningarna.

Kan se om jag får ihop nått senare ikväll, tycker det blir usel kvalite på youtube så man lär väl inte se något ändå

Bara slänga in FPS mätare och så dålig kvalité blir det inte.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Kan se om jag får ihop nått senare ikväll, tycker det blir usel kvalite på youtube så man lär väl inte se något ändå

Med shadowplay får du ut gameplay i samma upplösning som du lirar och youtube har stöd för både 1080p och 60fps så kvalitén är inte sämre än vad du ser när du spelar.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

5/5 - FZ

Du kan väl spara din kommentar till slutet av dagen och vi kan se ett resultat från omröstningen - i nuläget verkar vi inte direkt vara ensamma om att inte stöta på sådana problem som klippts ihop till Youtube-videos.

Bara 25% nu som inte haft några problem.

Kanske vore en ide att länka exakt vad ni har i erat testsystem så alla vet vad de bör önska sig till jul

Vi recenserade spelet på PS4.

ni är alltså inte bara nvidia-fan-based utan också ps4-fan-based lmao xd xd

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Ja, det känns onekligen som misstänkt pr-taktik att lyfta ut ett budskap i medierna om att AMD:s hårdvara strular i spelet, eftersom Ubisoft i det här fallet är sängpartner med Nvidia. Man slår två flugor i en smäll; dels kan man skylla ifrån sig på hårdvaran, och på samma gång förmedla ett underförstått budskap om AMD är lite sämre än Nvidia, vilket ju ivrigt kan rapporteras vidare i pr-syfte till gagn för samarbetspartnern. Men eftersom artikeln handlar om pc-versionen, kan det faktiskt vara så att just den versionen går sämre på AMD-komponenter, och kanske är det inte enbart beroende på Ubisofts isf. Följande citat från Nvidia kan kasta ljus över saken:

Skrivet av Nvidia:

On PC, players receive the definitive experience with a whole host of advanced NVIDIA GameWorks effects, and of course the expected assortment of PC-exclusive improvements.

Nvidia är ju inte kända för att göra kod som flyter bra på konkurrenternas hårdvara, och om det är så att Nvidia varit inne och petat mycket i koden för pc... Se bara på systemkraven för ett annat Ubisoft/Nvidiaspel på pc, Far Cry 4, och märk hur Sweclockers kommenterar dessa:

Skrivet av Sweclockers:

Den som vill skruva upp inställningarna behöver dock desto mer. ... Lustigt nog anges även ett Geforce GTX 680 alternativt Radeon R9 290X, trots att det sistnämnda grafikkortet är betydligt kraftfullare än Nvidias alternativ..

Kanske inte så lustigt trots allt? Iaf inte för någon som är konspirationsteoretiker, som jag. Bevisen hopar sig. Kanske ska Ubisoft akta sig för vem de hoppar i säng med.

Redigerar:
Verkar som att AMD vill lägga lite plåster på såren, trots att deras hårdvara blev uthängda av Ubisoft som extra strulande, vilket ju t ex FZ rapporterade om i två artiklar. Det är väl ingen fullödig ursäkt för fokuseringen på just AMD-strul, men Ubisoft uppdaterade iaf för inte så länge sedan med:

Skrivet av Ubisoft:

On PC, some media outlets have misinterpreted a forum post indicating that we were working on resolving issues that were AMD-specific. We apologize for any confusion and want to be clear that we are working with all of our hardware partners to address known issues that exist across various PC configurations.

Eftersom AMD också är partner till Ubisoft på något plan, svarade man på Twitter nyss med en länk till ovanstående och:

Skrivet av AMD:

Update from Ubisoft. We are proud to partner with them

Medlem
Skrivet av pinky:
Skrivet av DeFeCT:

Kan se om jag får ihop nått senare ikväll, tycker det blir usel kvalite på youtube så man lär väl inte se något ändå

Med shadowplay får du ut gameplay i samma upplösning som du lirar och youtube har stöd för både 1080p och 60fps så kvalitén är inte sämre än vad du ser när du spelar.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tobblish:

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Jodå, flyter hur bra som helst för mig, som jag har skrivit i tidigare inlägg. 70-100 FPS i 1440p med 2-3 små justeringar i inställningarna.

2st gtx 980 klarar inte av att maxa spelet i 1440p med andra ord

Det beror ju på vilka FPS man är bekväm med, jag kan maxa det och får 40-50 FPS, men vill hellre ha flyt 60+ FPS då jag har en 144hz skärm, gärna runt 100 fps eller mer, men man vill ju inte ta bort allt ögongodis heller

)

Om du orkar kan du inte spela in när du spelar och slänga upp det på twitch eller Youtube så vi får se hur det flyter samt att du noterar vilka justeringar du gjort i grafikinställningarna.

Kan se om jag får ihop nått senare ikväll, tycker det blir usel kvalite på youtube så man lär väl inte se något ändå

Bara slänga in FPS mätare och så dålig kvalité blir det inte.

Det funkar inte, det blir sjukt dålig FPS i videon, den visar 30-40 fps, men i spelet så visar mätaren 70-90 fps, och det hackar som fan i videon också, det gör det inte i spelet, kanske är det G-Sync monitor som gör att man inte märker dropsen och att det flyter mycket bättre?

Kan tillägga att jag ser att det är lite texturpoppar och sånt nu, speciellt på NPCs, när man kollar noga efter det, men inte alls så illa som man sett en del videos på.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av pinky:
Skrivet av DeFeCT:

Kan se om jag får ihop nått senare ikväll, tycker det blir usel kvalite på youtube så man lär väl inte se något ändå

Med shadowplay får du ut gameplay i samma upplösning som du lirar och youtube har stöd för både 1080p och 60fps så kvalitén är inte sämre än vad du ser när du spelar.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Tobblish:

Ubisoft fortsätter att gräva.
Inte kan man säga som det är utan varför inte strö salt i såren på sponsorernas konkurrenter.

Spelet flyter inte på bra på NÅGON hårdvara.

Jodå, flyter hur bra som helst för mig, som jag har skrivit i tidigare inlägg. 70-100 FPS i 1440p med 2-3 små justeringar i inställningarna.

2st gtx 980 klarar inte av att maxa spelet i 1440p med andra ord

Det beror ju på vilka FPS man är bekväm med, jag kan maxa det och får 40-50 FPS, men vill hellre ha flyt 60+ FPS då jag har en 144hz skärm, gärna runt 100 fps eller mer, men man vill ju inte ta bort allt ögongodis heller

)

Om du orkar kan du inte spela in när du spelar och slänga upp det på twitch eller Youtube så vi får se hur det flyter samt att du noterar vilka justeringar du gjort i grafikinställningarna.

Kan se om jag får ihop nått senare ikväll, tycker det blir usel kvalite på youtube så man lär väl inte se något ändå

Bara slänga in FPS mätare och så dålig kvalité blir det inte.

Det funkar inte, det blir sjukt dålig FPS i videon, den visar 30-40 fps, men i spelet så visar mätaren 70-90 fps, och det hackar som fan i videon också, det gör det inte i spelet, kanske är det G-Sync monitor som gör att man inte märker dropsen och att det flyter mycket bättre?

Kan tillägga att jag ser att det är lite texturpoppar och sånt nu, speciellt på NPCs, när man kollar noga efter det, men inte alls så illa som man sett en del videos på.

EDIT: Gjorde en kompromiss, jag spelade in med telefonen, bara för att visa inställningar och FPS, spelade med en hand, så det är lite dåligt, men man ser i alla fall:

https://www.youtube.com/watch?v=hdcmjn3ddcM

Medlem

Har en AMD fx-9370 processor och ett nvidia 780 grafikkort det enda jag har märkt av är att filmerna laggar, annars inga som helst problem med själva spelet. Kör med ultra settings och det flyter på bra.
Måste haft en jädra tur!

123
Skriv svar