Nvidia visar upp nya fysiksystemet Physx Flex

Robot
Nvidia visar upp nya fysiksystemet Physx Flex
Medlem
Nvidia visar upp nya fysiksystemet Physx Flex

Vore kul att sitta och leka med

Medlem
Medlem

Att röken påverkas av föremål är enligt mig next gen inom spel. Det är något som jag alltid har suktat efter.

ser bra ut .. motsvarande tar ju minst en vecka att rendera i blender

Medlem

Varför finns inte sånt här i spel?

Medlem

Framtidens fysiklektioner kommer bli betydligt roligare!

Medlem
Skrivet av bäverville:

Varför finns inte sånt här i spel?

Det finns i Batman Arkham City och Borderlands 2 vad jag vet. På PC.

Medlem
Skrivet av bäverville:

Varför finns inte sånt här i spel?

Pga två st ankare som håller utveckligen tillbaka.

Medlem

Vänta bara tills japaner börjar nyttja dessa system!

Medlem
Skrivet av bäverville:

Varför finns inte sånt här i spel?

Finns i spel baserade på unreal enginge 4.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Vänta bara tills japaner börjar nyttja dessa system!

Hörde jag avancerad bröstfysik?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ser ju coolt ut men Nvidia visade upp liknande teknik redan för många år sedan, men det blev inte så mycket av det. Hoppas det blir större den här gången.

Medlem

Låst standard så alla med AMD till dator kommer vara utan. Precis som med Physx kommer det endast vara tillgängligt för konsoler och PC användare med grafikkort av Nvidia.

Än så länge har Physx inte imponerat det minsta och har inte ännu lyckats sparka ner Havok från tronen. Tror inte heller det kommer hända på ett bra tag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag kastar om rubriken till "Nvidia flexar med PhysX":

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av KatOne:

Vänta bara tills japaner börjar nyttja dessa system!

Hörde jag avancerad bröstfysik?

Snarare avancerad bröstmjölksfysik baserat på videon ovan

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av KatOne:

Vänta bara tills japaner börjar nyttja dessa system!

Hörde jag avancerad bröstfysik?

Snarare avancerad bröstmjölksfysik baserat på videon ovan


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av VolvoJocke:

Ser ju coolt ut men Nvidia visade upp liknande teknik redan för många år sedan, men det blev inte så mycket av det. Hoppas det blir större den här gången.

Det är väl PhysX, som detta verkar vara en vidareutveckling av?
PhysX finns ju i massor av spel och även om det bara var ett fåtal som kunde köra hårdvaruaccelererad PhysX så kan man nog säga att det minst sagt 'blev av'

Medlem

verkligen synd att dom medvetet slöar med utvecklingen bara för att dom tjänar pengar nog som det är. detta kunde varit standard i allt för 10 år sedan om inte folk varit så giriga


signatur

//monster

Medlem

Jaha... Där räckte inte mitt 780 till längre :/

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av bäverville:

Varför finns inte sånt här i spel?

Finns i spel baserade på unreal enginge 4.

Finns väl inget sådant släppt än?

Medlem

Problemet med physx är att det bara är till Nvidia. Ja visst, de med amd kort kan köra det på CPUn, men det äter prestanda. Hade physx varit till båda korten så hade physx blivit använt mycket mer. Inte bara för häftiga effekter, utan även i gameplay. Man kan inte riktigt göra ett spel där det står "endast för nvidia-användare".

Medlem
Skrivet av Morknox:

Problemet med physx är att det bara är till Nvidia. Ja visst, de med amd kort kan köra det på CPUn, men det äter prestanda. Hade physx varit till båda korten så hade physx blivit använt mycket mer. Inte bara för häftiga effekter, utan även i gameplay. Man kan inte riktigt göra ett spel där det står "endast för nvidia-användare".

tyvärr kan dom nog det med tiden. nvidia har alltid haft större delen av kakan men nu går det bättre än någonsin för dom. tror bara det är en tidsfråga innan nvidia har monopol.

kan även tänka mig att hela spelstudios får gratis nvidia- och inteldatorer bara för att sätta en logga i spelet lr så ens


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av bäverville:

Varför finns inte sånt här i spel?

För att consolerna håller tillbaka utvecklingen.

pc masterrace! ;P

Medlem

haha


signatur

//monster

Medlem

Ett annat problem förutom att det bara kör vettigt på nvidia-kort är det att allt nvidia gamework, trots att det bara funkar på nvidia, är betalvaror. Alltså kan inte indie-utvecklare nyttja dessa saker då dom inte ens svarar på mail från små utvecklare.

Vafan? Räcker det inte med att dom använder skiten för att sälja grafikkort? Stora utvecklare är ju ökända för att va sega med att experimentera med nya teknologier, då allt ska funka på alla gamla plattformar... Låt små indie-devs ta del av det här gratis!

Blev särskilt sur när jag såg att VXGI är licensbelagt...

1
Skriv svar