Årets spel 2014

FM-guru
F.d. Sisyr

Nu till den västentliga frågan; har Alien: Isolation en suck mot Alien: Colonial Marines?

Förresten, vart är The Wolf Among Us?

Medlem

The wolf among us?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om du hängt med i diskussionerna kring recensionen hade du inte behövt ställa den frågan.

Oavsett vad som skrivits så ändrar inte det faktum att ni gav spelet 5 av 5 och det är inte ens med på listan. Skulle vara kul att veta hur ni tänker med tanke Unity fortfarande har samma betyg nu som då?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om du hängt med i diskussionerna kring recensionen hade du inte behövt ställa den frågan.

Oavsett vad som skrivits så ändrar inte det faktum att ni gav spelet 5 av 5 och det är inte ens med på listan. Skulle vara kul att veta hur ni tänker med tanke Unity fortfarande har samma betyg nu som då?

Du får väl läsa ikapp i diskussionerna helt enkelt, så besvaras dina frågor. Att läsa bland kommentarerna till Unity:s recension och efterföljande artiklar är en bra början. Tvek på att FZ:s redaktion har lust att sammanfatta varje gång någon frågar.

Redaktör
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Om du hängt med i diskussionerna kring recensionen hade du inte behövt ställa den frågan.

Oavsett vad som skrivits så ändrar inte det faktum att ni gav spelet 5 av 5 och det är inte ens med på listan. Skulle vara kul att veta hur ni tänker med tanke Unity fortfarande har samma betyg nu som då?

Recensioner är recensentens åsikter, medan Årets spel diskuteras fram av flera personer i redaktionen. Sen är AC:U ett särfall: det funkade tekniskt bra vid på PS4 under recensionsspelandet före releasen, men sämre efter (och direkt dåligt på pc, men det fick vi ingen recensionskod för).


signatur
Medlem

Bara för mig som listan ser märklig ut, d.v.s. att "Spelinformation" ser ut att tillhöra nästa titel?

Medlem

Skaffade precis Wolfenstein till One och... JAG ÄLSKAR DET! Så otroligt skönt med lite old school medpacks och ganska rak och enkel story. Jag började spela "Wolf3d" (.EXE) på 90-talet och är så jäkla glad att någon har lyckats göra ett nytt bra spel i serien lagom till att man börjat tröttna på COD-liknande spel.

Titanfall är ju också en favorit. Har det med åldern att göra?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Riktigt bra lista, blir glad av att se att IL2 framförallt får en plats 3, det spelet förtjänar verkligen en topplats då det är en extremt avancerad och välgjord ww2 simulator. (även om den inte är för alla så finns de otroligt få studios där ute som skulle klara av att göra ett sådant spel i dag när de handlar om så mycket mer som måste bli rätt än att man har bra kodare, i princip måste man ha briljanta spelingenjörer som också förstår sig på riktig aviation,fysik,aerodynamic och flygteknik, och de hittar man nog inte var som helst.)

Skojj att se Alien Isolation på 1:a platsen också, ett kanon spel och förmodligen de bästa alien-spelet som gjorts någonsin.

Medlem

Blev förvirrad över upplägget, trodde att ni pratade om ett spel men det var om ett annat osv. Exemplet nedan, man tror det handlar om Titanfall.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hade gärna sett Destiny före Titanfall och Far Cry 4 före Wolfenstein.

Saknar på listan Bayonetta 2 och Mario Kart 8.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Blev förvånad över att Dark Souls 2 inte fanns med på listan. Årets spel enligt mig, och dessutom med en riktigt bra PC-version.

Saknade också Wasteland 2 och South Park: The Stick of Truth.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Priapsi:

Kanske inte håller med till 100%, men det är en fantastiskt välskriven artikel! Har nog inte gottat mig så åt träffsäkra formuleringar sedan jag läste Joe Abercrombie, och det är ett galet bra betyg

Supertack! Den skrevs av flera redaktionsmedlemmar.

Skrivet av b0ne:

Blev förvirrad över upplägget, trodde att ni pratade om ett spel men det var om ett annat osv. Exemplet nedan, man tror det handlar om Titanfall.

http://i.imgur.com/jL6KRek.png

Ah, vi glömde nog att kolla hur artikeln ser ut som en enda löpande sida.


signatur
Medlem

Känns som om jag är rätt ensam om att tycka att TWD S2 var en stor besvikelse. Jag tyckte att det var väldigt många moment som var fullkomligt onödiga, det var mycket mer cut scenes och mindre spelmoment än i första säsongen.

Sen tycker jag att det som gjorde första säsongen så bra var att man definierade sin karaktär som skulle ta hand om ett barn, och ens relation till barnet var vad som var så bra och djupt i spelet. De val man tvingades göra och den slutgiltiga uppslutningen var vad som var hjärtskärande och perfekt.

I säsong 2 når man inte detta. Tycker att det var så mycket engagerande i olika personer hela tiden så hann aldrig få en sån djup relation som man fick mellan Lee och Clementine i första spelet. Det kändes även rätt ologiskt och smått irriterande att ALLA vände sig till en 11 år gammal flicka för alla beslut istället för till varandra. Det var även en del beslut som inte spelade någon som helst roll vilket förstör hela meningen med det.

Summan av kardemumman tycker jag helt enkelt inte att TWD S2 alls levererade eller hör hemma på topp 10-listan i år. Nu får man väl hela TWD-Sverige efter sig!

#BraceMyselfTWDSverigeIsComing

Edit: The Wolf Among Us förtjänade en plats snarare än TWDS2, och bättre än 7

Medlem

Antar att många tyckte mer om Alien än Fredrik - recensenten - som "endast" gav det en trea i betyg.

Varför är varken Mario Kart 8, Infamous eller Little Big Planet 3 med på listan? Inget för FZ helt enkelt? Eller kanske fanns de med som "bubblare"?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Hade gärna sett Destiny före Titanfall och Far Cry 4 före Wolfenstein.

Saknar på listan Bayonetta 2 och Mario Kart 8.

Jag hoppas att du skojar angående destiny, den största besvikelsen på spelfronten på väldigt många år, till och med större besvikelse än diablo 3. D
Dom verkar ha lagt alla resurser på röstskådespelare, musik( paul mcc) och marknadsföring. Jag har nog aldrig varit med om ett mindre inspirerande spel än destiny.

Medlem
Skrivet av ustzeust:
Skrivet av marcus8958:

Hade gärna sett Destiny före Titanfall och Far Cry 4 före Wolfenstein.

Saknar på listan Bayonetta 2 och Mario Kart 8.

Jag hoppas att du skojar angående destiny, den största besvikelsen på spelfronten på väldigt många år, till och med större besvikelse än diablo 3. D
Dom verkar ha lagt alla resurser på röstskådespelare, musik( paul mcc) och marknadsföring. Jag har nog aldrig varit med om ett mindre inspirerande spel än destiny.

Tycker inte Destiny var dåligt. Levde inte upp till hypen men det gjorde inte Titanfall heller som var ganska platt.
Som multiplayer shooter tycker jag Destiny har mycket mer att erbjuda än Titanfall.
Diablo 3 är nog ett av tidernas mest överhypade spel någonsin som levererade lite bättre än Aliens Colonial Marines. Spelet var inte dåligt men det var inte heller bra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Le Erik:

Shadow of Mordor var väl ok. Om man bortser från det faktum att sista "bossen" bara var en massa "press X", a-la quick time event style.... lite trist.

Det finns få regler när det kommer till att diskutera spel. En normal människa, med lite vett i skallen, diskuterar inte vad man gör på en sista boss. Även fast det är begränsad information, det har ingen betydelse. Vissa andra här har jobbat, slitigt och släpat under året. Och har enbart funnit tid att plöja igenom spel nu under ledigheten (precis som mig själv).

Kommentarer som dina egna kan lika gärna göras om och göras rätt.

Medlem

En lista värdig ett gäng som inte borde ge ut listor

Medlem
Skrivet av Le Erik:

Shadow of Mordor var väl ok. Om man bortser från det faktum att sista "bossen" bara var en massa "press X", a-la quick time event style.... lite trist.

Tänkte lite samma sak efter gjort samma sak, vad vare, 8 ggr innan texten rulla.. zzz

Medlem

new order va helt ok

Medlem

Jag vill slå ett slag för Insurgency, många roliga timmar med det spelet. Galet svårt, med ett grymt loadout-system.

Medlem

Var inget bra spelår i år för mig som gillar fina fps-shooters =(

Farcry 4, så buggigt. Annars var det fint!

Medlem

Nä Valiant Hearts var faktiskt inte alls särskilt bra tyckte jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Bra lista! Här är mina Top 5:


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

12
Skriv svar