Se 23 minuter cinematisk trailer för Elder Scrolls Online

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sapiens:

Så...

Vad har det här med The Elder Scrolls Online att göra?

Jag tycker det är glasklart om man känner till handlingen i ESO. Filmen visar upp alla stridande parter i inbördeskriget och det slutgiltiga målet.

Såååå trailern riktar sig åt dem människor som har spelat spelet?

Japp, det är ju hela poängen med trailers.

Inte att rikta sig mot dem som inte har spelat spelet då?

Absolut inte!

Medlem

Tänk om eso hade haft ett fluit action gameplay som ex darksiders II ..... helvete vad bra det hade varit.

Tyvärr fall det platt

För mig är det viktigt spelen jag spelar är responsiva och det inte känns som jag är en gammal gubbe på 80 bast som försöker slå, med konstiga attacker som försöker göra så dom inte använder "orginella" saker men det blir så ej orginellt att det blir helt wierd.

Det är iaf ESO combat systemet i ett nötskal, bättre idag dock men inte mycket bättre

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Så...

Vad har det här med The Elder Scrolls Online att göra?

Visst jädrigt coolt och det ser ut som ett ûber seriöst UE 4 spel, med fantastik gamplay, känsla och atmosfär. Typ allt som TESO inte har. Och det roliga/tragiska med det här, är ju att det är något man faktiskt skulle kunna göra idag.

Självklart inte extremt fantastiskt snyggt och fancy som i trailer, men något i närheten åtminstone.Typ som project offset gänget jobba på för 7år sedan...

https://www.youtube.com/embed/FpdPWVfaBQs

Och de var ett gäng inde snubbar, tyvärr före kickstarter, så det blev inget av när intels(som var deras sponsor) gpu satsning sket sig. Men tänk er vad Bethesda Softworks skulle kunna åstakomma med ZeniMax cash i bakgrunden.

Yay? =D

...eller kan man ju forsätta kasta pengar på dessa onlinspel som suger getanus...

Det är lite skillnad mellan ett singelplayerspel med "squad-based multiplayer" och ett MMORPG. Det är just därför MMORPG är i en egen genre och normalt jämförs med andra MMORPG. Det ser mer ut som Dishonored eller Assassin's Creed.

Skrivet av Olidion:

23minuter för en trailer?! Kvantité istället för kvalité.

Hur saknar denna trailer kvalité? Eller är det något du antagit enbart på grunden att den är lång? Helvete, då måste ju Sagan om ringen vara skit.

Har du ens kollat på trailern i fråga? För det låter som om att du vände när du såg längden.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Tycker fortfarande att dom skulle lagt krut på ett nytt elder scrolls och haft coop som valmöjlighet istället för ett mmo.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Sapiens:

Så...

Vad har det här med The Elder Scrolls Online att göra?

Visst jädrigt coolt och det ser ut som ett ûber seriöst UE 4 spel, med fantastik gamplay, känsla och atmosfär. Typ allt som TESO inte har. Och det roliga/tragiska med det här, är ju att det är något man faktiskt skulle kunna göra idag.

Självklart inte extremt fantastiskt snyggt och fancy som i trailer, men något i närheten åtminstone.Typ som project offset gänget jobba på för 7år sedan...

https://www.youtube.com/embed/FpdPWVfaBQs

Och de var ett gäng inde snubbar, tyvärr före kickstarter, så det blev inget av när intels(som var deras sponsor) gpu satsning sket sig. Men tänk er vad Bethesda Softworks skulle kunna åstakomma med ZeniMax cash i bakgrunden.

Yay? =D

...eller kan man ju forsätta kasta pengar på dessa onlinspel som suger getanus...

Det är lite skillnad mellan ett singelplayerspel med "squad-based multiplayer" och ett MMORPG. Det är just därför MMORPG är i en egen genre och normalt jämförs med andra MMORPG. Det ser mer ut som Dishonored eller Assassin's Creed.

Och vem har bestämt att det måste vara så?

Varför kan man tex inte göra ett bra spel istället, gjort för 12-70spelare? Typ Dayz koncept.

Kanske göra ett rpg spel som Skyrim, fast med djup, bra gameplay och konsikvenser. Där varje spelare faktiskt har en chans att göra intryck på världen.

Bara för att spelet "kan hantera" hundratals spelare så är väl det ingen vettig ursäkt till varför allt annat förväntas vara uselt. Låter snarare som att man borde skala ner antelet spelare tills man kommer till en siffra som man kan hantera istället.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Sapiens:

Så...

Vad har det här med The Elder Scrolls Online att göra?

Visst jädrigt coolt och det ser ut som ett ûber seriöst UE 4 spel, med fantastik gamplay, känsla och atmosfär. Typ allt som TESO inte har. Och det roliga/tragiska med det här, är ju att det är något man faktiskt skulle kunna göra idag.

Självklart inte extremt fantastiskt snyggt och fancy som i trailer, men något i närheten åtminstone.Typ som project offset gänget jobba på för 7år sedan...

https://www.youtube.com/embed/FpdPWVfaBQs

Och de var ett gäng inde snubbar, tyvärr före kickstarter, så det blev inget av när intels(som var deras sponsor) gpu satsning sket sig. Men tänk er vad Bethesda Softworks skulle kunna åstakomma med ZeniMax cash i bakgrunden.

Yay? =D

...eller kan man ju forsätta kasta pengar på dessa onlinspel som suger getanus...

Det är lite skillnad mellan ett singelplayerspel med "squad-based multiplayer" och ett MMORPG. Det är just därför MMORPG är i en egen genre och normalt jämförs med andra MMORPG. Det ser mer ut som Dishonored eller Assassin's Creed.

Och vem har bestämt att det måste vara så?

Varför kan man tex inte göra ett bra spel istället, gjort för 12-70spelare? Typ Dayz koncept.

Kanske göra ett rpg spel som Skyrim, fast med djup, bra gameplay och konsikvenser. Där varje spelare faktiskt har en chans att göra intryck på världen.

Bara för att spelet "kan hantera" hundratals spelare så är väl det ingen vettig ursäkt till varför allt annat förväntas vara uselt. Låter snarare som att man borde skala ner antelet spelare tills man kommer till en siffra som man kan hantera istället.

Man kan ju tycka som man vill om valet av genre, sannolikt håller dem på med ett Fallout eller Elder Scrolls vid sidan om, därav varför dem skapade en ny studio för MMORPG:et. Och som MMORPG är ESO hyvsat, i mitt tycke väldigt bra.

Genren har betydelse för vad man kan förvänta sig utav ett spel. Du kan inte få samma typ av feedback i ett MMORPG, särskilt inte fysik, eftersom att detta är väldigt mycket beräkningar som ska synkas över samtliga klienter i området. Samma med en dynamisk spelvärld som måste på något sett gå ihop med alla andra spelare, i detta fallet har dem försökt med phasing och det nya lag-systemet. Atmosfären hade dem däremot kunnat göra mycket med, särskilt antalet spelare per phase. Tyvärr släppte dem spelet för tidigt av någon anledning. Sedan lauch har mycket fixats och ännu mer lagts till. Men detta är något som få kommer ta hänsyn till när dem spelat betan och bestämt sig för att det är skit.

På uppsidan finns det självklara, att du kan spela med hundratals andra spelare. I PvP kan man ha 200v200 battaljer samtigt som en mindre 50v50 pågår en bit bort (eller mer). Den öppna PvPn har dem lyckats med. Dessutom har du betydligt bättre känsla och feedback än många andra MMORPG (igen, du kan inte få Skyrim-fysik i ett MMO).

Det är tydligt att du inte gillar MMORPGs, men hör och häpna så finns det dem som gör det. Och DayZ är ett spel som hade gjort sig bättre i MMO-format.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Olidion:

23minuter för en trailer?! Kvantité istället för kvalité.

Egentligen inte, denna 23min lång trailer är egentligen ett antal ihopsatta trailers som zenimax släppte när spelet tillkännagavs till PC för några år sedan till att spelet släpptes förra året.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Det är tydligt att du inte gillar MMORPGs, men hör och häpna så finns det dem som gör det. Och DayZ är ett spel som hade gjort sig bättre i MMO-format.

Ironiskt då i DayZ (i modden iaf) har jag haft en av de bästa rollspels ögonblicken någonsin, just för att det inte är ett typiskt mmo.

Ett spel där man kan uppleva spänning, drama och inlevelse på en helt annan nivå än typ något annan rpg spel.

Direct voice chatt

Motor med galet lång drawdistance och bra ljuseffekter med ballistic fysik osv.

Perma death.

Att din överlevnad baseras sig på sammarbete, utrustning, reaktions förmånga, tålamod och timing.

Sandbox... ish.

Så... hur skulle 200v200 battle of derp med ett mer tärningsbaserad mekanik förbättra ett sådan spel?

Överhuvuedtaget (för det här gäller inte enbart mmo tyvärr), varför, varför denna fortsatta fixering med nummer och tärningar. Det var ju det absolut sämsta med D&D, ett ont måste pga man inte hade något val på den tiden. Men nu är det ju inte 70-talet längre, men ändå ser vi den här totalt felaktia fokuset på nummer istället för berättelsen och rollspelandet.... gaaah.

Nej, jag gillar inte mmo"r"pg, dock gillar jag potentialen och enligt mitt tycke så hade man kunnat nyttja den så, såååååååå mycket mer om man inte låste sig fast så förbannat med att det ska vara hundratals spelare samtidigt.

"-Titta det lyser i horisonten, jag undrar vem som är där, vad som händer... " Kan vara så mycket intressantare "quest", än typ något man normalt ser i ett mmo spel, eller vanlig singelplayer rpg spel för den delen.

Också det här:

Medlem

Okej.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Just nu väntar jag och hoppas på att de ska annonsera "elder scrolls V" eller "fallout <insert catchy titel>".

Är jag helt ute & cyklar, men finns inte det redan? Typ Skyrim.

Medlem
Skrivet av Hammond:
Skrivet av Ankh:

Just nu väntar jag och hoppas på att de ska annonsera "elder scrolls V" eller "fallout <insert catchy titel>".

Är jag helt ute & cyklar, men finns inte det redan? Typ Skyrim.

Arena/daggerfall/morrowind/oblivion/skyrim. Yes, jag menar självklart VI


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar