Bredbandsbolaget i unik rättsprocess om fildelning

Medlem

Undrar om det kommer att dra in Elgiganten och Siba också då. De säljer ju utrustningen som används vid sagda brott?

Medlem
Skrivet av MaXMC:

BBB borde

BBB borde blockera alla torrentsiter, alla siter med forum i URL:en, facebook, lunarstorm och alla andra sociala sajter samt google och Bing en vecka.

Sedan ställa in ett automatsvar på kundtjänsten att man kan höra av sig till Universal, Sony Music, SVT eller TV4 om man vill få tillgång till allt igen.

That would be HILLARIOUS! Nästan så man hoppas det gör det bara för att se vilken ENORM folkstorm det skulle bli. Är nog det enda sättet att effektivt få ut infon om detta, jag tvivlar på att det kommer få speciellt stort massmedial uppmärksamhet, särskillt om nu SVT är med (väldigt lurigt, svårt för dem att vara "oberoende" när dem själva har ett intresse i fallet.)

Är det någon som vet vilken instans det är?

Medlem

Bara blockera youtube, Google, bing och Facebook så minskar piratkopieringen och spridningen av upphovsrättsskyddat material.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Universal Music, Sony Music, Warner Music, Nordisk Film, Svensk Filmindustri, SVT, TV4-gruppen, MTG TV, SBS Discovery och C-more."

Hoppas dessa är de första "sidor" de blockerar.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Frilansare
Skrivet av Mordrana:

Korrekturläsning; "firhetsberövade" "muntilga"

Tackar, fixat!

Medlem

Stäm Trafikverket som bygger vägar där folk kör för fort!, används för att komma till eller ifrån brottsplatserna! Det är ju skamligt att de ska få tillåtas att fortsätta leverera vägbana åt folk som inte kan sköta sig!

Medlem

Man får väl göra som Aftonbladet gjorde på sin tid, när "staten" förbjöd dem. De startade Aftonbladet 2, Aftonbladet 3 osv. Tro de "vann" när de var uppe i Aftonbladet 18 eller något sådant.
Likadant i Tyskland där nazistiska partier är förbjudna, de bara registrerar sig i nytt namn, förbjuds, byter namn igen.
Ett mycket tramsigt, dyrt och ineffektivt sätt att angripa symptomen istället för "sjukdomen".

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Undrar om det kommer att dra in Elgiganten och Siba också då. De säljer ju utrustningen som används vid sagda brott?

Eller varför inte gå direkt till Sony som säljer dvd och blu-ray brännare? Oj..jag ser att även Sony ligger bakom stämningsansökan. Lite konstigt.

Medlem

Och ordningsmakten kommer förlora, som alltid. Piratkopieringen går inte att stoppa, du kan dock erbjuda bra tjänster som kan användas istället.

Medlem

Sen borde vi stänga ner alla banker eftersom deras system medverkade till stöld.

http://m.sweclockers.com/artikel/20061-cyberkriminella-kommer...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

För de har gjort ngt osv.. Dags att börja stämma varje fordons företag då de ökar chansen för stulna fordon ..


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Tittade för skojs skull på Allabolag.se och det är röda siffror för Nordisk Film, Svensk Filmindustri, TV4-gruppen. Det verkar desperata och letar efter en syndabock. Jag vill tro att folk tittar mindre på TV samt använder sig hellre av Netflix och liknande tjänster och det är det som är orsaken, inte några pirater som ändå inte skulle köpt nåt.

Medlem

Det gick ju som bekant inget bra med SOPA så nu försöker dom med URUSEL istället.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Upplev mer med bredbandsbolaget förutom piratebay och swefilmer

Medlem

När och var kommer resultatet att presenteras?

Medlem

Alltså nej, de enda som vinner på det här är... hm, ingen vinner på det här. Det kommer att kunna åberopas i för många fall om man gör en sådan svepande lagstiftning senare.

Youtube? Utan tvivel en av de största reklamkällor som existerar idag för att promota sitt material, skulle bli blockerad. Alla sociala medier skulle blockeras. Den största offendern, Google, skulle definitivt måsta blockeras.

För att inte tala om hur vår regering behandlar internet på samma nivå som en diktatur i slutändan, om det skulle gå igenom.

Geeks Gaming

Bara att använda proxy eller att någon skickar torrent haschet så är de löst

Medlem

Känns som man lägger mer krut på upphovsrättsbrott än att stoppa terrorister.

Medlem

Sådärja


signatur

#PCMR

Medlem

tror bredbandsbolaget kommer tappa MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGA kunder nu

alla de där företagen,får inte de betalt via abonnemang...

Skrivet av marcus8958:

Bara blockera youtube, Google, bing och Facebook så minskar piratkopieringen och spridningen av upphovsrättsskyddat material.

google har ett nära sammarbete med dom flesta diktaturer och anpassar sökresultaten beroende på varifrån man kommer..

RmK
Medlem

Jag hörde att någon körde med oskattad bil på E6:an så nu ska skatteverket gå i rättegång om att stänga ner motorvägen.

Medlem

Blir bbb tvungna att blockera, så kan ni lätt räkna med att alla andra levernatörer får följa efter med svansen mellan benen.

Synd bara att piratpartiet inte kan byta namn till något vettigare.
De tar upp rejält många relevanta frågor, men med "piratpartiet" som namn kommer de aldrig nå 4%.

Skrivet av Jinxswe:

Bara att använda proxy eller att någon skickar torrent haschet så är de löst

troligtvis inte.. vpn-leverantörer och proxyservrar loggar allt, även om dom påstår motsatsen, och samarbetar alltid med polisen.
även dom som påstår sig va h4x0r 1337 EvIL vpn och inte loggar ngt.

Medlem

Här på Irland har det pågått ett tag nu. Vissa domäner är blockade i DNS, bl a thepiratebay.se. Nu tog det ju bara ca en dag innan proxytjänster fanns tillgängliga så det hela är ju fullständigt löjligt.

De uppför sig om min treårige son: "Nej jag vill inte! Nej jag vill inte!". De verkar inte fatta att slaget redan är förlorat men istället för att gå vidare och försöka hitta nya möjligheter fortsätter de med en dåres envishet att försöka stämma världen till underkastelse för att folk skall fortsätta stödja en död affärsmodell.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Bbb samt ALLA internetleverantörer i sverige bör spärra samtliga sidor tillhörande ALLA som nu stämmer de och som strävar efter ett "kabel-tv"/"pay per view -internet.

Följande borde visas istället:

"Ägaren till sidan du försöker nå vill bestämma vilka sidor svenska folket - alltså DU - ska kunna besöka.

Är det så här vi vill ha det?"

Medlem

Snart vill de välja åsikter vi ska ha också!
Som Nintendos youtube program!

Youtube kommer också att försvinna isåfall?
Många kommer inte tycka det är lönt att ha bredband om man inte kommer kunna surfa så mycket på det.

Spännande!

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Jinxswe:

Bara att använda proxy eller att någon skickar torrent haschet så är de löst

troligtvis inte.. vpn-leverantörer och proxyservrar loggar allt, även om dom påstår motsatsen, och samarbetar alltid med polisen.
även dom som påstår sig va h4x0r 1337 EvIL vpn och inte loggar ngt.

Jag är inte insatt i detta men kör inte dessa vpn'er ofta med krypterad trafik, då går det väl inte att "logga allt"? Även om de gör det så är datan krypterad så den loggningen säger väl inget? Är som sagt inte kunnig i detta så nån får gärna förklara om jag missförstått nått

varför bara bredbandsbolaget? alla andra då telia osv sov?


signatur

New life, New hope

Skriv svar