Dice-bossen: "Hardline är definitivt ett fullvärdigt Battlefield"

Medlem

Det är faktiskt större skillnad mellan BF4 och BFH än man tror. Jag var grovt skeptisk innan jag körde upp Betan för BFH, jag gick in med en väldigt negativ attityd för även jag tänkte att "detta är säkert bara ett DLC till BF4 mer än att det var ett eget spel".

Till en början så såg det ut som det jag misstänkte det skulle vara, men efter att ha lirat någon timme så måste jag säga att jag har aldrig haft roligare i BF4 som jag hade i BFH. Jag blev positivt överaskad, "turned to the darkside" som det heter

Ett stort problem som jag upplevt med BF4 är att det väldigt lätt kan bli rörigt och att du dör ofta i situationer som du själv inte kan påverka. Detta har dom lyckats i BFH väldigt bra, din egen insats spelar större roll jämfört med BF4 där många gånger din egen insats är värd lika mycket som en fis i rymden.

Själv tycker jag att BF3 till och med har svårt att mäta sig med BFH.

Medlem

har han nått annat val än att säga att det är ett BF spel. han ägs trots allt av EA så mycket val till fria kommentarer finns det väl inte så som fria val om när ett spel ska släppas har han inte så mycket att säga åt saken heller...

Medlem

Som många andra skriver, en jävla massa säljsnack...Kommer def inte köpa detta. Får väll se om de lyckas bättre med Star Wars än lanseringen av BF4... Blir defenetivs ingen förhandsbokning iaf.

Medlem

Klart att VD:n säger så, hade varit mer förvånande om han sagt något i stil med: "Vi vet att det egentligen är en reskin av BF4 med lite sämre grafikmotor och några extra DLC-vapen... "


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

'Vår idé med Battlefield är att det ska vara en shooter som attraherar så många spelare som möjligt'

Ja, man hör ju att de tillhör EA och inte längre gör något unikt.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av walter_iego:

DICE och EA gör en "Call of Duty", och kommer nu sönderstressa dessa spel. Trist utveckling, men så går det när en bransch genererar miljarder till riskkapitalister.

Ska börja läsa böcker igen istället.

Battlefield och CoD är leder ju utvecklingen inom spelbranschen som berättarmedium, och är definitivt tidigare i vår historia de platserna där vi stöter på bra story med trovärdiga karaktärer också...

Inte för att jag inte håller med dig, men jag rekommenderar dig att inte bara börja läsa böcker igen, men även börja spela ur andra genrer.

Medlem

Har inte rört BF-Serien på många år.
Sista spelet var BC2 efter det gick allt utför när DICE sålde sin själ till EA.

Serien börjar mer likna COD, tyckte om serien fram tills BC2 sedan dess har det blivit mer och mer hjärndött för varje inkarnation ett spel där alla lever på fast-twitch skills och teamplay är obefintligt.

Medlem

Är det inte lite som att säga att Counter-Strike är ett fullvärdigt Half-Life?


signatur

#PCMR

Medlem

BF4 DLC...? Nja...

BF4.5 (läs expansion) JA!


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av GREY-task:

"Som du säkert känner till har det varit en del snack om buggar i Battlefield 4…"

"– Jaså...?!"

In total denial... Like a B055!

Han var grovt ironiskt. Hörs förstås inte i text, men jag hoppades att det skulle framgå.

Japp, det var svårt att höra på tonfallet. Jag är nog för dum för att fatta det.

Medlem

Ja vad ska han säga en månad innan release egentligen, det viktigaste är ju att produkten säljer... Visste du förresten att han älskar battlefield.

Testade betan och tycker som vanligt att det är kul med conquest men tjuv o polis-temat blev löjligt efter någon minut med helikoptrar, grenadelaunchers o dyl. Är ju lika mycket krig som vanligt. Fick känslan av att det var mycket sämre destruction också(?) Känns trots allt som ett dyrt dlc som sen kommer vilja sälja premium ännu en gång. Jag avvaktar respons efter release så får vi se hur det blir sen.

Medlem

En objektivare källa har sällan skådats.

Medlem

Ledsen.. Men kan inte ta honom seriöst längre. Ledningen, med Karl i spetsen har helt och hållet drivit BF helt åt h-vete, så långt ifrån spelets rötter som det bara går. Hyckleri på hög nivå efter hans tal för några år sen om att DLC inte är något vi kommer få se i BF-serien. Byt ut mot någon med ett riktigt bf hjärta och riktig stake så vi kan få se en äkta efterföljare av serien.

Medlem

Herre je vilket gnäll i tråden... BFH är ett nytt spel med influenser från tidigare BF spel i serien. jisses vad en del är tröga o bara vill ha det gamla tillbaka..
Visst EA är väl inget man direkt hyllar men BFH är ett roligt spel o mer teamplay än i BF4 o 3an online.
Jag och mina spel kompisar har kul när vi spelar BFH.
Så vi köper o saknar inte de som gillar annat.
Ett nyare BF2142 är på önske listan...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

dice producerar bajs nu förtiden.
sålde ut, fatta inte sin egen franchise och förolämpade generationer av PC spelare.
köper inget från dice längre.

12
Skriv svar