Valve tar nya tag för att stoppa spam på Steam

Medlem

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

Medlem

Bra att dom löst det nu. Började bli lite jobbigt att få friend-requests från massor med folk man inte kände och inte kunde kolla upp vem dom var.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av bond12:

Skönt!
Slipper man alla dessa "virus-bottar" som addar en hela tiden...

Känner inte alls igen detta måste jag säga.
Vet inte om det har att göra om man spelar MP-spel är inte...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Ni som inte har kommit med på spam-bottarnas lista kan kalla sig lyckliga. Nu har det lugnat ner sig lite men när det var värst kom det nya friend invites varje dag, man tog bort tre, men efter några timmar var det banne mig nya invites där igen. edit: fick en precis när jag skrev här.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

???

Det gör du ju inte heller, det de gjort är att begränsa konton som inte används för något.
Använder du Steam, alltså köper och spelar spel så uppfyller du ju kraven, de vill bara få bort tomma spam-konton...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av totte1015:

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

Haha.

Inaktiv

Steam har ju öppnat en tjänst likt Twitch; kan vara därför dessa restritioner sätts in? Att skaffa Steam kostar ingenting, så det kanske ligger något i det?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av totte1015:

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

???

Det gör du ju inte heller, det de gjort är att begränsa konton som inte används för något.
Använder du Steam, alltså köper och spelar spel så uppfyller du ju kraven, de vill bara få bort tomma spam-konton...

Jaha, det lät som att man skulle pröjsa 5 dollar för att slippa bottarna

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av totte1015:

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

???

Det gör du ju inte heller, det de gjort är att begränsa konton som inte används för något.
Använder du Steam, alltså köper och spelar spel så uppfyller du ju kraven, de vill bara få bort tomma spam-konton...

Själv känner jag flera som endast spelar f2p spel på steam, så vetefan varför du sägee att kontot inte används till något?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

HEJA VALVE!!!

En riktigt grym idé. Lägg ihop bättre report-funktioner också, så kan vi få de få kontona där pengar sätts in bannade enklare också.

Snacka om dödsstöten för dessa malware-spammande bots.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av totte1015:

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

???

Det gör du ju inte heller, det de gjort är att begränsa konton som inte används för något.
Använder du Steam, alltså köper och spelar spel så uppfyller du ju kraven, de vill bara få bort tomma spam-konton...

Själv känner jag flera som endast spelar f2p spel på steam, så vetefan varför du sägee att kontot inte används till något?

f2p-spel vad är det för något?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av totte1015:

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

???

Det gör du ju inte heller, det de gjort är att begränsa konton som inte används för något.
Använder du Steam, alltså köper och spelar spel så uppfyller du ju kraven, de vill bara få bort tomma spam-konton...

Själv känner jag flera som endast spelar f2p spel på steam, så vetefan varför du sägee att kontot inte används till något?

f2p-spel vad är det för något?

T.ex. Dota 2, det som har allra flest spelare varje dag.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Oj vad många som skulle hoppa framför ett tåg för gaben här inne, samtidigt som när andra företag frågar om pengar så är det rena helvetet. Jag tycker själv att det är ganska dåligt då steam har en hel del gratisspel som många bara kör.

Medlem
Skrivet av renod:

Har aldrig varit med om en spambot på steam. Varit med sedan det kom..

Och detta är relevant hur? Eller händer det aldrig bara för att det inte hänt dig?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Lagt ner över tiotusen spänn på Steam så det är bäst för mr Newell att jag kommer kunna använda Steam smärtfritt annars kommer hans mejladress bli nerspammad av mig.


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Medlem
Skrivet av drummerhk47:

Idioti.

Ja hur ska du nu försöka lura till dig alla knivar?

Gråt inte snälla.

KoP
Medlem
Skrivet av Ice_:

Lagt ner över tiotusen spänn på Steam så det är bäst för mr Newell att jag kommer kunna använda Steam smärtfritt annars kommer hans mejladress bli nerspammad av mig.

Ehm.. ja. Du har ju spenderat långt mer än 5 dollar så du är nog kvalificerad.

Medlem
Skrivet av Ice_:

Lagt ner över tiotusen spänn på Steam så det är bäst för mr Newell att jag kommer kunna använda Steam smärtfritt annars kommer hans mejladress bli nerspammad av mig.

När jag gick i skolan så var 10000 mer än 5.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av totte1015:

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

???

Det gör du ju inte heller, det de gjort är att begränsa konton som inte används för något.
Använder du Steam, alltså köper och spelar spel så uppfyller du ju kraven, de vill bara få bort tomma spam-konton...

Själv känner jag flera som endast spelar f2p spel på steam, så vetefan varför du sägee att kontot inte används till något?

Som jag fattar det kan man fortfarande spela F2P-spel utan att betala.
Ska bli skönt att slippa massa spam iaf!

Medlem

tack alla fuskande ryssar å polacker


signatur

//monster

Medlem

Puckat. Men att betala för att kunna skicka vänförfrågningar existerar redan. Det är otroligt irriterande om man vill lana Dota 2 att t.ex en person som inte har spelat det förut måste köpa ett spel för att kunna spela lan med kompisar.

Megadelux
Skrivet av totte1015:

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

Bra. En leecher mindre i världen.

Medlem
Skrivet av renod:
Skrivet av totte1015:

Tänker då fan inte pröjsa för skiten

Bra. En leecher mindre i världen.

Läs lite mer så fattar du.

Medlem
Skrivet av renod:

Har aldrig varit med om en spambot på steam. Varit med sedan det kom..

Faktiskt inte jag iheller..men min sambo får hela tiden friend requests från från killar som tror att bara för hon är gamer och tjej så vill hon ha dom


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Puckat. Men att betala för att kunna skicka vänförfrågningar existerar redan. Det är otroligt irriterande om man vill lana Dota 2 att t.ex en person som inte har spelat det förut måste köpa ett spel för att kunna spela lan med kompisar.

Annars så gör ni bara så att ni lägger till den nya personen så behövs inte ett öre spenderas..
Bara att han inte kan skicka invites..

Förövrigt många som gråter som inte ens verkar läsa nyheten...

Medlem

Även om det inte fungerar så är det klirr i kassan för steam, win-win.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Detta kan nog innebära en del problem för de yngre spelarna som inte har tillgång till kontokort som fungerar för internetköp.

De får väl prata med föräldrarna och betala till dem så de köper spelet åt dem. Sedan ska ju inte folk under 13 år vara på Steam, så man kan ju t.o.m. sätta över pengar till deras konto direkt med swish eller vad det heter..

Medlem

Nu jäklar kraschar Rysslands ekonomi

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av bond12:

Skönt!
Slipper man alla dessa "virus-bottar" som addar en hela tiden...

Känner inte alls igen detta måste jag säga.
Vet inte om det har att göra om man spelar MP-spel är inte...

Bara nu i helgen har jag fått blockera 4st profiler med namnet "unassigned(0-3)"

Medlem

Till alla kids som inte har CC så finns det presentkort på gamestop som man kan ladda sin steam wallet med.

Nått man kan önska sig till födesledagen eller julafton.

123
Skriv svar