Fallout 4:s första betapatch är släppt
Har fortfarande inte stött på någon "hemsk" bugg (ta i trä). Väntar med att installera patchen.
Låser jag skrivbordet till 60 Hz så är det mer eller mindre buggfritt. Men sätter jag det till 144Hz så kan det räknas som ospelbart då man fastnar i varenda terminal.
Ska de nu capa motorn till 60 fps så får de allt göra det ordentligt också så man kan köra skrivbordet i valfri frekvens.
Låser jag skrivbordet till 60 Hz så är det mer eller mindre buggfritt. Men sätter jag det till 144Hz så kan det räknas som ospelbart då man fastnar i varenda terminal.
Ska de nu capa motorn till 60 fps så får de allt göra det ordentligt också så man kan köra skrivbordet i valfri frekvens.
Har för mig alla deras spel med den motorn har varit så och tror det är en del av motorn. Lär inte bli bortpatchat isåfall.
Låser jag skrivbordet till 60 Hz så är det mer eller mindre buggfritt. Men sätter jag det till 144Hz så kan det räknas som ospelbart då man fastnar i varenda terminal.
Ska de nu capa motorn till 60 fps så får de allt göra det ordentligt också så man kan köra skrivbordet i valfri frekvens.
Sätt FPS limiter i MSI Afterburner till 60FPS och spela på valfri Hz på skärmen, problemet löst, fungerar utmärkt för mig.
Sätt FPS limiter i MSI Afterburner till 60FPS och spela på valfri Hz på skärmen, problemet löst, fungerar utmärkt för mig.
Fast då uppdaterar bara spelet i 60fps och inte dom 144fps som din skärm klarar av.
Som att skala upp ett 720p spel på din 1440p skärm och kalla problemet löst.
Sätt FPS limiter i MSI Afterburner till 60FPS och spela på valfri Hz på skärmen, problemet löst, fungerar utmärkt för mig.
Fast då uppdaterar bara spelet i 60fps och inte dom 144fps som din skärm klarar av.
Som att skala upp ett 720p spel på din 1440p skärm och kalla problemet löst.
Han ville ju inte ändra Hz på skrivbordet, och det är ju enklare att bara sätta FPS limiter istället för att hålla på med upplösning och hz på skrivbordet varje gång man ska spela.
Det var inte tänkt som en fix till att spelet bara fungerar bra på 60 FPS, utan som en enklare lösning för att slippa ändra Hz på skärmen
Hoppas de fixar terminalbuggen jag haft mycket problem med snart, efter man hackat en terminal och ska gå ifrån den så händer det ofta att jag fastnar och inte kan röra mig.
Enda lösningen är en reload på tidigare sparning vilket är svindrygt då det kan röra sig om att man får spela igenom hela instansen ibland.
Pls bethsoft <3
Låser jag skrivbordet till 60 Hz så är det mer eller mindre buggfritt. Men sätter jag det till 144Hz så kan det räknas som ospelbart då man fastnar i varenda terminal.
Ska de nu capa motorn till 60 fps så får de allt göra det ordentligt också så man kan köra skrivbordet i valfri frekvens.
Sätt FPS limiter i MSI Afterburner till 60FPS och spela på valfri Hz på skärmen, problemet löst, fungerar utmärkt för mig.
Aldrig testat Afterburner. Ska ta en titt på det.
Hoppas de fixar terminalbuggen jag haft mycket problem med snart, efter man hackat en terminal och ska gå ifrån den så händer det ofta att jag fastnar och inte kan röra mig.
Enda lösningen är en reload på tidigare sparning vilket är svindrygt då det kan röra sig om att man får spela igenom hela instansen ibland.
Pls bethsoft <3
Tills det är fixat så finns det bara en sak som fungerar, du kan inte ha mer än 60 FPS i spelet, annars händer detta. Så lösningen är att låsa FPS till 60, sen fastnar man inte mer.
EDIT: Du har även F5 för quicksave, använd den flitigt
Har inte stött på några direkta buggar (Mer än fysikmotorn som spelat ett roligt spratt eller dum ai eller att man råkat fastna nånstans och inte kunnat komma loss) efter sisådär 70 timmar eller vad det nu kan vara.
Är mer att spelet känns ofärdigt på många många punkter som gör mig lite besviken på spelet, men fortfarande trevligt! Hade dock sett det (för spelets/Bethesdas skull) mer välpolerat innan release.
Om ni vågar er på att Modda så finns det ett sätt att fixa FPS limit till efter behov. Det verkar som att 100Hz är gränsen för att hålla spelet hyfsat problemfritt vad gäller terminalbuggen bl.a. Tutorial ENBoost: https://www.youtube.com/watch?v=Y4cz-lFXDo8 jag kör med den och det funkar riktigt bra.
Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X
Extremt irriterade hur dom klantat till key-remapping funktionen.
Fungerar för dom som kör WASD men själv kör jag ESDF. Det fungerar i spelvärlden men så fort man är inne i någon "meny" (loota låda, loota gubbar, bygga bas) så är det WASD-setupen som gäller hårdkodat.
Innebär att när jag springer och skjuter i stridens hetta och kutar framåt över ett lik så börjar den loota eftersom jag tröck E .
Bygga bas fungerar än värre då bara delar av remappingen fungerar, kan bara röra mig genom att backa eller strafa vänster.
Otroligt klantigt av Bethesda, känns som om möjligheten att mappa om tangenter finns så skall problem som detta fångas i kvalitetssäkringen innan release, speciellt på en titel som denna.
(fotnot, Whicher 3 klantade till sig delvis på samma område men hade patchat det väldigt snabbt därefter. läser inte uttryckligen att detta problem hanteras av beta-patchen).
Hoppas de fixar terminalbuggen jag haft mycket problem med snart, efter man hackat en terminal och ska gå ifrån den så händer det ofta att jag fastnar och inte kan röra mig.
Enda lösningen är en reload på tidigare sparning vilket är svindrygt då det kan röra sig om att man får spela igenom hela instansen ibland.
Pls bethsoft &amp;lt;3
Tills det är fixat så finns det bara en sak som fungerar, du kan inte ha mer än 60 FPS i spelet, annars händer detta. Så lösningen är att låsa FPS till 60, sen fastnar man inte mer.
EDIT: Du har även F5 för quicksave, använd den flitigt
Mycket riktigt. Jag kör halv uppdateringsfrekvens på en 144hz monitor och 72fps går då också bra att spela i. Tyvärr måste jag stänga av g-sync vilket är surt när man lagt så mycket pengar på det..men men..det var samma problem i skyrim och jag tror inte dom kommer (eller ens kan) fixa det.
Jag kör FPS limiter istället, så man kan ha G-Sync igång också, tycker det fungerar hyffsat bra, bättre flyt på 60 fps om man har g-sync igång än utan.
Jag har låst upp fps helt, med någon guide på youtube. Man ändrade i nvidia controlpanel, inte config.
Sen för att fixa terminalbuggen så cappade jag fps igen till 75 med nvidia-verktyget.. Vad det nu heter, sitter inte hemma. Det är en bra kompromiss, det är konstigt hur mycket de 15 fps gör för muslagget och flytet. Har inte fastnat i någon terminal än efter 25 timmar.
Om någon vill ha utförlig guide kan jag posta när jag kommer hem.