Åsikter om Fallout 4 till Ps4

Medlem
Åsikter om Fallout 4 till Ps4

Hej

Precis lirat igenom Witcher 3 för att sedan gå till att lira igenom Unchartered triologin.
Sjukt bra spel. Jag köpte sedan Fallout 4 och har börjat lira det endel, har väl lirat ca 5timmar nu.
Spelet är ju tok hyllat och vissa recensenter tyckte tom det va bättre än Witcher 3...
Hur fan då ? är det bara jag som tycker Fallout 4 är dåligt ?
Få mig att gilla Fallout 4, varför tycker ni det är bra ? eller är ni på min sida och tycker det är kasst ?
Som jag ser det är det ett FPS RPG och striderna är ju ändå en stor del av ett RPG men striderna
i Fallout 4 är riktigt odugliga ? går ju knappt aima i spelet lixom ? ingen cover funktion, ingenting som moderna fps har (ja jag vet att det är ett rpg men striderna måste ju inte suga bara för det?)

Vad tycker ni, Är fallout 4 sjukt överskattat eller borde jag ge det mer tid för att gilla det ? och blir isåfall stiderna bättre med bättre vapen eller liknande ? jag kan ärligt talat inte njuta av ett spel där en så stor funktion som striderna är såhär dåliga (om dom nu fortsätter att vara det)

Medlem

Alla gillar vi olika.
Inte testat F4 än men TW3 slutade jag spela efter ett 20tal timmar pga att just striderna och styrningen var... meh i mitt tycke.

Men det betyder inte att TW3 är ett dåligt spel, bara inte riktigt rätt för just mig.

Medlem

Jo sant men samtidigt är det konstigt att folk verkar tycka det är OK att kontrollerna är dåliga i ett RPG spel, det är ju rätt viktigt för spelupplevelsen att man kan lira spelet kan man ju tycka ? personligen tycker jag att ALLA element i ett spel måste vara bra för att spelet ska vara bra, möjligtvis kan jag tumma på grafiken men definitivt inte tumma på styrningen

Medlem

Överskattat, ja. Dåligt, nej. Jag spelade i runt 40 timmar innan jag tröttnade helt, så jag tycker iaf att jag fick valuta för de 450kr som det kostade.

Medlem

Jag upplever inte striderna vara lika viktiga som du, jag fokuserar väldigt mycket på stämningen, upptäckandet och looting


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Har inte bestämt mig om det är bra eller dåligt än. Det har i varje fall bra atmosfär ibland.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jo jag tycker atmosfären är bra och stämningen och jag vill verkligen gilla det för att spela vidare men jag stör mig otroligt mycket på striderna, fick en quest där jag skulle ränsa ut ett raider camp och för det första kunde dom skjuta mig från 1mils avstånd och igenom väggar osv för det andra går det ju knappt sikta i spelet, tillslut blev jag så förbannad så jag gick och slog ihjäl dom med en batong då kunde jag iaf klara questen...känns så sjukt stenålder
hur kan batong gå bättre än pistol vs pistol lixom...Sen tycker jag lootingen är dålig också faktiskt, man hittar delar av armor typ en höger arm...hur kul är det lixom ? sen hittar man så sjukt mycket loot hela tiden får den där lustiga känslan att man måste lämna kvar allt för att inte bli overburdend och näe. summa summarum tror Fallout 4 hade varit ett sjukt bra spel om dom bara kunde fokusera på själva gamingen i ett spel också, är säkert bättre på PC då man kan aima med mus detta känns som en dålig konsoll portning faktiskt, har ingen aning om hur ett spel som är så ofärdigt kan få så bra recensioner, att säga att man inte upplever strider viktiga är ju som att säga att man inte tycker det är så viktigt med bra skådisar i en film utan bara fokuserar på handlingen, visst man kan väl bli underhållen ändå men att få typ 9+ i betyg av alla media med en så vital funktion på stenålders nivå...näe
Är iaf glad att FZ vågade stå emot hypen och inte tok hylla Fallout 4. fan tom Skyrim känns ju modernare än detta

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Sen tycker jag lootingen är dålig också faktiskt, man hittar delar av armor typ en höger arm...hur kul är det lixom ? sen hittar man så sjukt mycket loot hela tiden får den där lustiga känslan att man måste lämna kvar allt för att inte bli overburdend och näe.

Att man kan kombinera olika armordelar är ju kanon, eftersom det ökar möjligheterna. Och när det gäller problemet med vikten/overburden kan jag säga att din companion/dogmeat kan bära vikten av en mindre lastbil i sina fickor (Undrar var Dogmeat transporterar min Fat Man som jag inte behöver just nu?).

Medlem

ah dum jag är missat att man kan låta dom bära...doh men visst jag kan nog vänja mig vid lootingen MEN frågan är om man kan vänja sig vid de usla kontrollerna ? spelar någon av er med VATS istället ?

phi
Medlem

Jag hade också väldigt svårt att komma in i spelet och jag har fortfarande ganska svårt för att gilla spelet.

Ja, kontrollerna är ganska kassa. Allt känns väldigt klumpigt och det är som att man har power armorn full av skit hela tiden när man rör sig.

Jag kör nästan uteslutande med VATS eftersom att det är så överdrivet OP när man har perks som boostar damage, criticals, critical refils osv så jag springer runt och i princip one shottar allt på survival mode med ett legendary gauss rifle. Utmaningen är obefintlig.

Det jag däremot tyckte var roligt med spelet är att bara dra runt och utforska världen efter att man klarat av main questen (som jag för övrigt tyckte var fullkomligt värdelös och ärligt talat, vem brydde sig om Shaun egentligen?), göra side quests (Preston kan ju dra åt helvete, honom dödade jag ganska tidigt i spelet efter att jag tröttnat på honom och hans the minutemen), leta alla bobbleheads osv.

Trots att jag inte tycker att spelet är särskilt bra eller så där överdrivet roligt så har jag ändå lyckats spendera ca 80 timmar på det men börjar kännas som att det inte finns så mycket mer att göra så jag är färdig med det. Spelar det på Xbox så jag har inte testat några mods ännu men spelet lär ju vara betydligt roligare på längre sikt med mods, sen om det dyker upp några mods eller ej till konsolerna återstår ju att se.

Det får 3 av 5 nuka colas av mig. Varken mer eller mindre.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Hej

Precis lirat igenom Witcher 3 för att sedan gå till att lira igenom Unchartered triologin.
Sjukt bra spel. Jag köpte sedan Fallout 4 och har börjat lira det endel, har väl lirat ca 5timmar nu.
Spelet är ju tok hyllat och vissa recensenter tyckte tom det va bättre än Witcher 3...
Hur fan då ? är det bara jag som tycker Fallout 4 är dåligt ?
Få mig att gilla Fallout 4, varför tycker ni det är bra ? eller är ni på min sida och tycker det är kasst ?
Som jag ser det är det ett FPS RPG och striderna är ju ändå en stor del av ett RPG men striderna
i Fallout 4 är riktigt odugliga ? går ju knappt aima i spelet lixom ? ingen cover funktion, ingenting som moderna fps har (ja jag vet att det är ett rpg men striderna måste ju inte suga bara för det?)

Vad tycker ni, Är fallout 4 sjukt överskattat eller borde jag ge det mer tid för att gilla det ? och blir isåfall stiderna bättre med bättre vapen eller liknande ? jag kan ärligt talat inte njuta av ett spel där en så stor funktion som striderna är såhär dåliga (om dom nu fortsätter att vara det)

Jag är biased. Erkänner direkt. Ända sedan jag spelade Fallout när det begav sig så har jag varit såld på spelserien. Därför har jag mycket överseende med vissa designval och lite som i Arma så har det blivit en del av charmen med spelen just att de inte är så strömlinjeformade i exempelvis UI.
Men med Falloutspelen handlar det också om att jag får drömma mig in i en Science Fiction-värld och eftersom jag får utslag, klåda och galloperande herpes av magiska pilbågar och töntiga spells så har varken Witcher eller Skyrim tilltalat mig. Nej för fan. Ge mig en laserpickadolla så är jag nöjd. Jag har arkiverat Fallout 4 för ett tag nu så jag ser fram emot en ny genomspelning när antingen jag har hittat någon mod eller det har kommit mer grejor. Jag skall dessutom spela igenom igen utan att kolla på några guider och välja att bli elak som satan för att se hur det utvecklar sig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Inte sett någon som egentligen tycker F4 är ett modernt bra spel håller håller kvalitén uppe. Jag menar New Vegas är ett mycket bättre spel.

F4 kunde lika gärna släppts 2001 och då hade det varit ganska okej för fanns inga andra kvalitiva spel av samma klass.

Wticher 3 drar ut sin 30 slak och daskar ner F4 7 meter under jorden.

Testpilot
Skrivet av EYEtriforce:

ah dum jag är missat att man kan låta dom bära...doh men visst jag kan nog vänja mig vid lootingen MEN frågan är om man kan vänja sig vid de usla kontrollerna ? spelar någon av er med VATS istället ?

Jag satsade på VATS och då man lagt en del poäng i Luck för att boosta VATS så kvittar det hur dålig man är på att sikta , man oneshottar nästan allt .
Med grim reapers sprint så har man i princip oändlig VATS.
Det är bara då man kör sniping på långt avstånd man inte kan använda VATS då det har ett maxavstånd.

Både Fallout 3 och New Vegas hade betydligt sämre kontroller i striderna än 4an , VATS fixar biffen

Medlem

tacksam för all feedback men jag lägger ner F4 tycker det finns mycket potential men det är ju ett spel i beta stadiet för mig, fan tom questandet är dåligt, ta tex questen där man ska ränsa ut ett raider camp i en förbannat stor powerplant i början av spelet, tog mig aldeles för lång tid att hitta alla raiders, utan quest objectives på kartan osv...näe känns stenålder

KoP
Medlem

Briljant spel. Älskar postapokalyps och dess söndertrasade miljöer. Kontrollerna har jag inget problem med heller (spelar med handkontroll).

5 av 5 Nuka Cola.

Inaktiv

Jag blev också lurad av hype train på fallout 4, kan säga att jag sålde spelet snabbare än vad jag köpte det. Aldrig spelat något sämre spel. Kan inte ens komma på ett annat spel som har gett mig så lite glädje och gjort mig så besviken som fallout 4.

Medlem

Spelet är bra, dock inte lika bra som Witcher 3. Jag håller också med att det är lite gammalmodigt, på sätt och vis känns det som något med 4-5 år på nacken.

Charmen med spelet är att gå runt och utforska och hitta olika vapen etc. Själv storyn är rätt tung och utan att spoila något så tycker jag slutet, eller snarare valen man tvingades ta, lämnade en del övrigt att önska.

Av mig får FO4 7.5/10 och Witcher 3 8.5/10. Det bästa spel jag kört är Last of Us som antagligen trillar in på 9.5 eller 10.

1
Skriv svar