Nya detaljer om Quake Champions - Deathmatch och Team Deathmatch bekräftade
Men detta visste vi väl redan? FZ la ju upp en video i en tidigare nyhet där Tim Willits bekräftade just det här om man bara lyssnade på videon...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160617/quake-champions-ar...
samma länk finns i denna artikeln dessutom...
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
Meen vill ha detta till ps4 :/
Quake på konsol? BLASPHEMY!
*A "classic" mods without Champions is not planned. But it is possible *
Där försvann all hopp att det skulle bli en bra efterträdare till Quake.
Vad är det för fel med riktiga skill-based arena shooters?
....är väll roligt att dom fimpade loadouts... men är det fortfarande 2 vapen åt gången som gäller
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Meen vill ha detta till ps4 :/
Quake på konsol? BLASPHEMY!
Jo visst är det så men är en rätt snabb fps konsol lirare och vill ha tempo som i quake haha xd
Tror quake gör sig bättre på pc än på konsolerna om jag ska vara ärlig, och det är dags att det gör lite mer pc exklusiva spel, konsoler har fått många spel för sig själva
Quake är det första spel som fick mig intresserad av gaming på "allvar".
När jag såg Fatal1ty spela var jag helt chockad över hur stor skillnaden var mellan någon som var på absoluta världstoppen och duktiga polare som man hade inom Quake.
Hoppas verkligen det nya Quake blir stort och vi får se nya 1 vs 1 dueller på Dreamhack!
*A "classic" mods without Champions is not planned. But it is possible *
Där försvann all hopp att det skulle bli en bra efterträdare till Quake.
Vad är det för fel med riktiga skill-based arena shooters?
....är väll roligt att dom fimpade loadouts... men är det fortfarande 2 vapen åt gången som gäller
Varför försvann allt hopp? Spelet kanske har skitbra gameplay, champions kanske gör det ännu roligare.
Felet med vanliga arena shooters är att de inte är speciellt populära längre och har egentligen inte varit det sen Counter-Strike släpptes.
Jag tvivlar starkt på att det är två vapen åt gången som gäller då den enda anledningen till att det var så i Doom tror jag var att spelet även släpptes till konsol. Blir mycket smidigare gameplay på konsol om det endast krävs en knapp för att växla mellan två vapen istället för att "scrolla" mellan många vapen eller ha en knapp för varje.
Inget Quakespel har någonsin haft så, är mer en Halo-sak.
Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..
Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.
De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).
Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..
Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.
De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).
4v4 ? nejtack , 5v5 har ju varit standarden inom team esport sedan begynnelsen. Hur som tror ja de är inom 1v1 som quake kan bli som störst igen..
Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..
Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.
De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).
4v4 ? nejtack , 5v5 har ju varit standarden inom team esport sedan begynnelsen. Hur som tror ja de är inom 1v1 som quake kan bli som störst igen..
Nje alla TDM matcher jag har sett i Quake har varit 4v4 eller mindre.
Sen tror jag det behövs ett bra teamläge för att spelet ska bli stort. Det är en väldigt liten andel av spelarna som orkar nöta 1v1.
Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..
Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.
De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).
fast quake live är inte gratis längre så du behöver inte betala något alls än att köpa det, du äger det dock om du spelat det tidigare på steam under stunden det var gratis, resterande får lov att betala 90 kr
Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..
Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.
De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).
4v4 ? nejtack , 5v5 har ju varit standarden inom team esport sedan begynnelsen. Hur som tror ja de är inom 1v1 som quake kan bli som störst igen..
TDM gör sig nog bäst i 4vs4. Det har varit standard sedan mitten av 90-talet Det är inte samma som CS, där du gott och väl kan vara 5 utan att det blir för rörigt. Om 5vs5 ska funka har dom nog skalat ner tempot en aning också, vilket inte alls är bra. Sen om folk får lite makt över det kommer nog de flesta inbitna tdm aldrig i livet spela 5vs5 ^^
Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..
Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.
De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).
4v4 ? nejtack , 5v5 har ju varit standarden inom team esport sedan begynnelsen. Hur som tror ja de är inom 1v1 som quake kan bli som störst igen..
Vad pratar du om? Inom QW, Q2 och Q3 så har det varit 4vs4 i TDM.
Counter-strike och övriga spel må ha 5vs5 ja. Men tidens begynnelse... knappast..
Dock så är det väl kanske en tolkningsfråga när esport egentligen kom igång på riktigt..
Tycker också det verkar märkligt med 5v5, dock hoppas jag på att även 2v2 tdm finns med. På ett sätt för esporten ser jag att det måste vara enklare för åskådare att hänga med, samt för spelare att resa till olika event.
Eller så behöver inte detta betyda att det är strikt 5v5 och att turnerings-arrangörerna får välja lagstorlek precis hur dom vill, varför inte liksom?