Nya detaljer om Quake Champions - Deathmatch och Team Deathmatch bekräftade

Robot
Nya detaljer om Quake Champions - Deathmatch och Team Deathmatch bekräftade

Tim Willits ger oss hopp om nästa del i Quake-historien.

#quake-champions


Medlem
Nya detaljer om Quake Champions - Deathmatch och Team Deathmatch bekräftade

Se där, så nu kan folk sluta skrika "MOBA" eller annat skit. Hur vore det att sluta döma utifrån en trailer som knappt sa något om hur spelstilen blir?

Medlem

Lite gammla nyheter men JA!!! Quake kommer förbli Quake enligt utvecklarna. Inget slow dans med noobs och inte för alla. Det hoppas jag innerligen att De håller.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Ser ut att bli intressant trots allt!

Medlem

Meen vill ha detta till ps4 :/

Medlem

Men detta visste vi väl redan? FZ la ju upp en video i en tidigare nyhet där Tim Willits bekräftade just det här om man bara lyssnade på videon...
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160617/quake-champions-ar...

samma länk finns i denna artikeln dessutom...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av chrille_1994:

Meen vill ha detta till ps4 :/

Quake på konsol? BLASPHEMY!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

*A "classic" mods without Champions is not planned. But it is possible *

Där försvann all hopp att det skulle bli en bra efterträdare till Quake.
Vad är det för fel med riktiga skill-based arena shooters?
....är väll roligt att dom fimpade loadouts... men är det fortfarande 2 vapen åt gången som gäller


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av chrille_1994:

Meen vill ha detta till ps4 :/

Quake på konsol? BLASPHEMY!

Jo visst är det så men är en rätt snabb fps konsol lirare och vill ha tempo som i quake haha xd

Skrivet av chrille_1994:
Skrivet av NympH:
Skrivet av chrille_1994:

Meen vill ha detta till ps4 :/

Quake på konsol? BLASPHEMY!

Jo visst är det så men är en rätt snabb fps konsol lirare och vill ha tempo som i quake haha xd

Tror quake gör sig bättre på pc än på konsolerna om jag ska vara ärlig, och det är dags att det gör lite mer pc exklusiva spel, konsoler har fått många spel för sig själva

Dags för communityt att göra Action Quake (5)!

Medlem

Quake är det första spel som fick mig intresserad av gaming på "allvar".

När jag såg Fatal1ty spela var jag helt chockad över hur stor skillnaden var mellan någon som var på absoluta världstoppen och duktiga polare som man hade inom Quake.

Hoppas verkligen det nya Quake blir stort och vi får se nya 1 vs 1 dueller på Dreamhack!

Medlem

Wow...bara positiva punkter i den listan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Unreal Tournament > Quake Champions

Nuff Said!

phi
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Unreal Tournament > Quake Champions

Nuff Said!

Det är ju bara misslyckade Quakespelare som spelar UT.

Gen
Medlem
Skrivet av Godofcheese:

men är det fortfarande 2 vapen åt gången som gäller

Vet vi ens det? Vore rätt löjligt om det var så.

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

*A "classic" mods without Champions is not planned. But it is possible *

Där försvann all hopp att det skulle bli en bra efterträdare till Quake.
Vad är det för fel med riktiga skill-based arena shooters?
....är väll roligt att dom fimpade loadouts... men är det fortfarande 2 vapen åt gången som gäller

Varför försvann allt hopp? Spelet kanske har skitbra gameplay, champions kanske gör det ännu roligare.
Felet med vanliga arena shooters är att de inte är speciellt populära längre och har egentligen inte varit det sen Counter-Strike släpptes.

Jag tvivlar starkt på att det är två vapen åt gången som gäller då den enda anledningen till att det var så i Doom tror jag var att spelet även släpptes till konsol. Blir mycket smidigare gameplay på konsol om det endast krävs en knapp för att växla mellan två vapen istället för att "scrolla" mellan många vapen eller ha en knapp för varje.
Inget Quakespel har någonsin haft så, är mer en Halo-sak.

Medlem

Bara jag som vill ha ett SP Quake? Är inte ett dugg intresserad av E-Sport och blev riktigt besviken av trailern. Men det är ju i och för sig bara min åsikt, hoppas ingen känner sig kränkt av den.

Inaktiv

Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..

Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.

De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..

Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.

De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).

4v4 ? nejtack , 5v5 har ju varit standarden inom team esport sedan begynnelsen. Hur som tror ja de är inom 1v1 som quake kan bli som störst igen..

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Berling:

Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..

Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.

De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).

4v4 ? nejtack , 5v5 har ju varit standarden inom team esport sedan begynnelsen. Hur som tror ja de är inom 1v1 som quake kan bli som störst igen..

Nje alla TDM matcher jag har sett i Quake har varit 4v4 eller mindre.
Sen tror jag det behövs ett bra teamläge för att spelet ska bli stort. Det är en väldigt liten andel av spelarna som orkar nöta 1v1.

Skrivet av anon_1418:

Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..

Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.

De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).

fast quake live är inte gratis längre så du behöver inte betala något alls än att köpa det, du äger det dock om du spelat det tidigare på steam under stunden det var gratis, resterande får lov att betala 90 kr

Medlem

Har CTF dött ut helt eller?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Berling:

Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..

Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.

De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).

4v4 ? nejtack , 5v5 har ju varit standarden inom team esport sedan begynnelsen. Hur som tror ja de är inom 1v1 som quake kan bli som störst igen..

TDM gör sig nog bäst i 4vs4. Det har varit standard sedan mitten av 90-talet Det är inte samma som CS, där du gott och väl kan vara 5 utan att det blir för rörigt. Om 5vs5 ska funka har dom nog skalat ner tempot en aning också, vilket inte alls är bra. Sen om folk får lite makt över det kommer nog de flesta inbitna tdm aldrig i livet spela 5vs5 ^^

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Berling:

Nej och nej igen! 4vs4 för böveln, inte 5..

Betalningsmodellen blir troligtvis en liknande QL, betala för ett premiumkonto för att slippa reklam och lite andra förturer, och samt lite smyg-mikrotransaktioner.. lite rosa färg på railgun eller rocket launchern betalar säkert många ungdomar för.

De va bättre förr! Nästan jämt.. i alla fall Quake i min mening.. (är vad jag tror om Champion tyvärr).

4v4 ? nejtack , 5v5 har ju varit standarden inom team esport sedan begynnelsen. Hur som tror ja de är inom 1v1 som quake kan bli som störst igen..

Vad pratar du om? Inom QW, Q2 och Q3 så har det varit 4vs4 i TDM.
Counter-strike och övriga spel må ha 5vs5 ja. Men tidens begynnelse... knappast..

Dock så är det väl kanske en tolkningsfråga när esport egentligen kom igång på riktigt..

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Har CTF dött ut helt eller?

Känns lite så.. det är inte många servrar som är igång längre.
Spelade en del QL CTF, men sedan serverbrowsersystemet ändrades så har de försvunnit eller dött ut.

CTF är för övrigt riktigt roligt tidsfördriv. ^_^

Medlem

Tycker också det verkar märkligt med 5v5, dock hoppas jag på att även 2v2 tdm finns med. På ett sätt för esporten ser jag att det måste vara enklare för åskådare att hänga med, samt för spelare att resa till olika event.

Eller så behöver inte detta betyda att det är strikt 5v5 och att turnerings-arrangörerna får välja lagstorlek precis hur dom vill, varför inte liksom?

1
Skriv svar