Pokémon Go släppt i Sverige

Medlem

Han fånga pikachu, womba och ratatta innan servrarna gick ner.

Tips: Enligt imgur.com så använder sig spelet av googlemaps när man spelar. Laddar ner sin region i offline läge så ska det enligt dem dra mindre data och batteri då kartan inte behöver uppdateras hela tiden.

Medlem

Hm, jag jobbar på en högstadieskola och får förbereda mig på helvetet i augusti

signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Quid:

Fångade min första Pokemon i vardagsrummet, en Bulbasaur, nu vill dom att jag går till en Pokestop 100m bort... tror dom man är elitidrottare?!

Stackare! Själv behöver man ju bara åka buss för att komma till närmsta Pokestop. FeelsBadMan

Medlem
Skrivet av Bennii:

Och antalet mobiltelef...

Och antalet mobiltelefonrelaterade(långt ord!)okänd anledning-olycksnotiser...ökade lavinartat...

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av johnssonhill:
Skrivet av Priapsi:

Fångade min första när jag satt på muggen

Var det en Muck eller en Grimer?

Jag kan absolut ingenting om Pokémon, så det där gick rakt förbi och långt över mitt huvud.

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Grimer_(Pok%C3%A9mon)
http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Muk_(Pok%C3%A9mon)

Medlem

apk funkat fin fint till det släpptes på googleplay butiken så påstår appen att min mobil (Note 2) inte funkar med appen. men separat neddladning så funkar det. körde i 4timmar igår med ett gäng kompisar

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Happ, nu behöver de bara släppa det till Windows Phone...

Medlem
Skrivet av Rior:
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av johnssonhill:
Skrivet av Priapsi:

Fångade min första när jag satt på muggen

Var det en Muck eller en Grimer?

Jag kan absolut ingenting om Pokémon, så det där gick rakt förbi och långt över mitt huvud.

http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Grimer_(Pok%C3%A9mon)
http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/Muk_(Pok%C3%A9mon)

Grymt, tack! Definitivt en Grimer

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv
Skrivet av employed:

Tips: Enligt imgur.com så använder sig spelet av googlemaps när man spelar. Laddar ner sin region i offline läge så ska det enligt dem dra mindre data och batteri då kartan inte behöver uppdateras hela tiden.

Hur? Finns det en guide någonstans?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Hur? Finns det en guide någonstans?

Öppna Google maps.
Klicka de tre linjerna i övre vänstra hörnet.
Välj Offline Areas
Lägg till det område du vill ha och välj ladda ner.

Medlem
Skrivet av employed:

https://twitter.com/samthor/status/752382144371003392

Medlem

Och alla barn skrek: Mamma och pappa jag behöver en ny mobil!!!

Inaktiv

Hörde nyss att en 24årig kille sa upp sig från jobbet för att jaga pokemon på heltid, tragiskt:/

Inaktiv

Nu är servrarna igång igen!

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Hörde nyss att en 24årig kille sa upp sig från jobbet för att jaga pokemon på heltid, tragiskt:/

Är väl kul att han förverkligar sin dröm

Medlem

Då var semestern räddad för den stora dumma massan.
"Panem et circenses!"

Avstängd

Jag har inte Pokémon GO och jag förvånar mig inte om det finns pokémon att fånga i mitt hus. xD

Medlem

Jag nöjer mig med att samla tre i rad med marvel puzzle quest i min sköna säng. Förstår inte grejen riktigt, ni som är fast får gärna försöka övertala mig. Utöver biten att gå ute då, vad är det som är roligt med att bara samla pokemons? Gör man inget mera?

Medlem
Skrivet av karbon:
Skrivet av Gaara:

Är väl kul att han förverkligar sin dröm

Äsch han sa upp sig från jobbet för att kunna resa och pyssla med det ett tag, som semester. Han har inga ambitioner att göra det som en inkomstkälla...

https://www.theguardian.com/technology/2016/jul/15/pokemon-go...

Medlem
Skrivet av Bennii:

Och antalet mobiltelefonrelaterade (långt ord!) olyckor med fotgängare, bilister och cyklister inblandade ökade lavinartat...

Det mest kopierade skämtet på länge, men finns det någon statistik som visar att det stämmer?

Hade det varit en lavinartad ökning hade man ju sett det vid det här laget.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av stege99:

Då var semestern räddad för den stora dumma massan.
"Panem et circenses!"

Var inte barnslig, lilla gubben, du lurar ingen.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Vaporeon Stampede i Central Park:
https://vimeo.com/174821377

Medlem

Tappat 4-5 pokemons pga kass servrar som kraschar när man kastat boll på dom x)

signatur

Fueled by coffee.

Medlem

tog en pokémon ute och nu när jag sitter hemma och testa har fiskat på mig flera redan och sitter vid datorn i mitt vardagsrum

signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Jag nöjer mig med att samla tre i rad med marvel puzzle quest i min sköna säng. Förstår inte grejen riktigt, ni som är fast får gärna försöka övertala mig. Utöver biten att gå ute då, vad är det som är roligt med att bara samla pokemons? Gör man inget mera?

tror man kan göra som i dom äldre spelen utmana andra människor, har som själv inte riktigt förstått vad man ska göra än just samla, mina teorier kan lika gärna vara helt fel

signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

Unable to authenicate sedan 13.00 idag... Hur kommer ni ens in?
Kör ni med google account istället för trainer? Google verkar iaf förstå vikten av lastbalansering

ELF
Medlem
Skrivet av Spiff:

Unable to authenicate sedan 13.00 idag... Hur kommer ni ens in?
Kör ni med google account istället för trainer? Google verkar iaf förstå vikten av lastbalansering

Google funkar inte. Det var det första jag försökte med. Nu får jag inte upp något alternativ för hur jag vill logga in. Nu kommer det direkt upp att servrarna är upptagna.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Önskar bara det fanns lite fler pokestops då jag inte lyckats hitta en enda där jag bor.

signatur

God is dead

Medlem

Skulle varit trevligt om de inte hade en potatis som server..

Medlem

Funkar felfritt förutom när jag fångar en jäkel, då hänger det sig..

123
Skriv svar