D.Va nerfas i senaste testpatchen till Overwatch

Robot
D.Va nerfas i senaste testpatchen till Overwatch

Det är inte bara Roadhogs krok som försämras.

#overwatch


Medlem
D.Va nerfas i senaste testpatchen till Overwatch

Efter att precis har börjat lira lite igen så tycker jag en lätt nerf till D.va är bra.

Medlem

Det var ju på tiden.


signatur

I chose... Rapture

Medlem
Skrivet av Mackandal:

Det var ju verkligen på tiden, men hade föredragit om hon hade tagits bort helt

Varför då? Hon fyller sin nisch och hela gameplay loopen i overwatch bygger på interaktionen mellan olika hjältar. Varför vill man så ha färre att välja på?


signatur

P.L.U.R

Medlem

Skulle verkligen inte kalla det nerfa utan göra om henne. Dessutom fattar jag inte varför hon görs om. Hon har ju världens största hs-hitbox som ingen kan missa.

Medlem

"D.Va"? Referens till Darth Vader eller?

Medlem

Synd, mest inspelad på henne. Men lär nog fortsätta med D.va ändå. Får väl se hur mycket det påverkar. Och sen kanske ni ska ändra i artikeln då det inte är hennes sköld utan rustning de drar ned på. Tänkte först, skönt bryr mig inte så mycket om skölden. Men icke. Det handlar ju om rustningen.

Medlem
Medlem
Skrivet av fzusr:

"D.Va"? Referens till Darth Vader eller?

Jag kan inget om Overwatch-världen, men D.Va skulle kunna uttalas som "Diva". Blizzard brukar leka lite med namn på det sättet.

Medlem

Ingen liten nerf på Ana där.

Medlem

Tycker Ana förtjänar rubriken mer.

Medlem
Skrivet av jawik:
Skrivet av fzusr:

"D.Va"? Referens till Darth Vader eller?

Jag kan inget om Overwatch-världen, men D.Va skulle kunna uttalas som "Diva". Blizzard brukar leka lite med namn på det sättet.

D.va är en karaktär baserad på Hana Song, en starcraft spelare som var bäst i världen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ingen liten nerf på Ana där.

Välbehövlig imo, hennes nade är fan op i väldigt många situationer.

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Mackandal:

Det var ju verkligen på tiden, men hade föredragit om hon hade tagits bort helt

Varför då? Hon fyller sin nisch och hela gameplay loopen i overwatch bygger på interaktionen mellan olika hjältar. Varför vill man så ha färre att välja på?

Skulle inte vilja att hon försvann, men efter den senaste buffen på hp och rörelse skjutandes så har hon blivit en av dem som kan döda nästan varenda hero själv.
Tillsammans med att du behöver "döda" henne 2 gånger och att hon kan aktivera ulti efter att roboten tagit dödlig skada för att sedan komma tillbaka med fullt hp i roboten igen. Sedan kan hon absorbera på tok för mycket, och varenda projektil ulti gör den ju inte bättre.

Hon har (speciellt i denna nuvarande 3 tank meta) blivit en av dem som är ett måste, annars är det kört om motståndarna har henne.

En av de saker jag dock skulle vilja ha som ändring på henne istället för det som kommer är att hon ska ha ett magasin, låt henna ladda om vafan. Det är det jag stör mig mest på med henne, hennes oändliga jävla magasin.

Medlem

D.Va som fan..

Medlem
Skrivet av OddGreen:

D.Va som fan..

Well played sir

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av SorbP:
Skrivet av Mackandal:

Det var ju verkligen på tiden, men hade föredragit om hon hade tagits bort helt

Varför då? Hon fyller sin nisch och hela gameplay loopen i overwatch bygger på interaktionen mellan olika hjältar. Varför vill man så ha färre att välja på?

Skulle inte vilja att hon försvann, men efter den senaste buffen på hp och rörelse skjutandes så har hon blivit en av dem som kan döda nästan varenda hero själv.
Tillsammans med att du behöver "döda" henne 2 gånger och att hon kan aktivera ulti efter att roboten tagit dödlig skada för att sedan komma tillbaka med fullt hp i roboten igen. Sedan kan hon absorbera på tok för mycket, och varenda projektil ulti gör den ju inte bättre.

Hon har (speciellt i denna nuvarande 3 tank meta) blivit en av dem som är ett måste, annars är det kört om motståndarna har henne.

En av de saker jag dock skulle vilja ha som ändring på henne istället för det som kommer är att hon ska ha ett magasin, låt henna ladda om vafan. Det är det jag stör mig mest på med henne, hennes oändliga jävla magasin.

Neeej, sluta nu, hon bär inte på ett vapen, vapnet bär henne. Dem laddar om mellan matcherna

Medlem
Skrivet av Mox+:
Skrivet av OddGreen:

D.Va som fan..

Well played sir

Tackar, är väldigt stolt.

1
Skriv svar