Diskutera: Vad är bäst och sämst med Mass Effect: Andromeda?

Robot
Diskutera: Vad är bäst och sämst med Mass Effect: Andromeda?
Medlem
Diskutera: Vad är bäst och sämst med Mass Effect: Andromeda?

Bäst: Storyn, grafiken i rymden.

Sämst: Animationerna i dialoger, grafiken på karaktärer i närbild samt animationerna. Alla dessa tre ger mig intrycket att en praktikant har fått göra dem.

Medlem

det bästa med mass effect: andromeda är att jag fortfarande har det framför mig, och det sämsta att jag måste vänta på att de lagar en massa skräp som avskräcker mig från att börja...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Bästa: Att jag sparade mina pengar för jag avbokade spelet i sista stund för blev så avskräckt av recensioner, youtube etc.

Sämsta: Att jag missar själva storyn som jag var så nyfiken på, och får egentligen aldrig veta om jag hade gillat spelet.

Medlem
Skrivet av farbrorwiwi:

det bästa med mass effect: andromeda är att jag fortfarande har det framför mig, och det sämsta att jag måste vänta på att de lagar en massa skräp som avskräcker mig från att börja...

Vänta inte. Har du spelet så börja spela. Det är inte alls så dåligt som det verkade. Visst finns det en del saker som man hade velat att de gjort bättre, men kritiken är överdriven.

Och hur vet du att du inte gillar det om du inte provar?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Drak äger, synd bara för animationer


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Lukan:

Bästa: Att jag sparade mina pengar för jag avbokade spelet i sista stund för blev så avskräckt av recensioner, youtube etc.

Sämsta: Att jag missar själva storyn som jag var så nyfiken på, och får egentligen aldrig veta om jag hade gillat spelet.

Lite synd då recensioner och videos på Youtube har överdrivit något enormt... Det är inte i närheten så illa som dessa clickbait-videos försökt påstå.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

I all uppståndelse som blev kring ME:A så dök det upp saker jag inte visste om bioware innan .t.ex att de tillåter en rasist sprida sin skit fritt, tappar lite suget att ge dem mina pengar då.
Får bli realådan om ett par år.

Medlem

Älskar spelet och storyn hitills, tycker nästan synd om de som avstår spelet på grund av ansiktsanimationer... Inte hälften så dåliga animationer som vissa vill ha sagt och även om det var det så varför gå miste om ett riktigt bra spel för något så trivialt som några dåliga animationer?
Spelet är inte perfekt, vilket spel är det? Inte ens mass effect 1 eller 2 var perfekta. Det bra överväger dock det dåliga med hästlängder IMO.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Storyn är hittills helt ok. Driver mig framåt för att veta mer. Jag gör en del sidequest för att dom är intressanta och tillför atmosfär. Alla sidequest rör jag inte av samma anledning som jag inte gjorde dom i Witcher spelen. Dom intresserar mig inte. Känns som valen man gör har betydelse, men det vet jag inte än då jag inte är klar eller spelat om det.

Det är ett typiskt bioware spel med samma typiska filmsekvenser som i alla andra typiska biowarespel. Funkar för mig.

Det jag inte gillar är questloggen som kan bli rörig. Research och development delen är det jag anser kräver en sågning och får mig att säga "what??". Gillar inte heller att du inte kan ändra load out utan att behöva gå till en load out terminal. Animeringarna när man scannar planeter. Känns som dom kunde skippats

Intryck från mig är trots det negativa är det väl värt att spela.

Medlem

Spelat igenom trilogin 3 gånger. Bästa spelet någonsin efter 23 års PC-spelande.

Hade förbokat Andromeda och visst...animationerna ser stundtals stela och livlösa ut men i övrigt så väger allt annat positivt upp.

Största besvikelsen var dock att AMD och Bioware har gjort någon miss med Crossfirestödet trots nya drivrutiner så saknas fungerande spelpatch.. Inte så kul att köra 4K med 20+fps med endast ett 290x..

Samma sak var det med BF1 och det tog lite tid innan man fick stabilitet vilket gav mig 45-50 FPS i 4K med 2x290x.. perfekt med Freesync.

Så har jag väntat i 5 år kan jag nog vänta lite till..

Medlem
Skrivet av crilleboy:

Spelat igenom trilogin 3 gånger. Bästa spelet någonsin efter 23 års PC-spelande.

Hade förbokat Andromeda och visst...animationerna ser stundtals stela och livlösa ut men i övrigt så väger allt annat positivt upp.

Största besvikelsen var dock att AMD och Bioware har gjort någon miss med Crossfirestödet trots nya drivrutiner så saknas fungerande spelpatch.. Inte så kul att köra 4K med 20+fps med endast ett 290x..

Samma sak var det med BF1 och det tog lite tid innan man fick stabilitet vilket gav mig 45-50 FPS i 4K med 2x290x.. perfekt med Freesync.

Så har jag väntat i 5 år kan jag nog vänta lite till..

Jag skapade en egen grafikprofil med AMD's crossfire-profil från Dragon Age:inquisition och det verkar fungera bra..

Medlem
Skrivet av gerald:

I all uppståndelse som blev kring ME:A så dök det upp saker jag inte visste om bioware innan .t.ex att de tillåter en rasist sprida sin skit fritt, tappar lite suget att ge dem mina pengar då.
Får bli realådan om ett par år.

!?!?
En rasist var vad?

Medlem
Skrivet av crilleboy:

Största besvikelsen var dock att AMD och Bioware har gjort någon miss med Crossfirestödet trots nya drivrutiner så saknas fungerande spelpatch.. Inte så kul att köra 4K med 20+fps med endast ett 290x..

Samma sak var det med BF1 och det tog lite tid innan man fick stabilitet vilket gav mig 45-50 FPS i 4K med 2x290x.. perfekt med Freesync.

Är verkligen 4k så otroligt bra att det väger tyngre än 60+fps? Jag siktar alltid på 120fps men nöjer mig med 60fps. Att gå under det är otänkbart för mig. 1080p kommer räcka länge för mig. Men det är så klart högst personligt och en helt annan diskussion.

Mass Effect Andromeda kan jag gott vänta på tills det fått lite puts men tror inte på något sätt att det är så hemskt som folk vill få det att se ut. Klart det svider att betala dyrt för något som inte känns polerat men det är sällan en bra ide att köpa spel vid release ändå.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

De mänskliga ansiktena i allmänhet är spelets svaghet men det är inte alls så illa som internet påstår.
Det jag stör mig mest på är håret, men detta är ett problem som alla spelen i serien har haft (Även DA).

Hittills tycker jag inte att spelet är sämre än någon av föregångarna, ansiktena är en ganska liten sak när det är så mycket annat som är väldigt bra.

Det går att få till en karaktär som ser ok ut, problemen verkar sticka ut mer på vissa ansiktststyper. Om inte Bioware patchar detta kommer vi förmodligen att se moddar som förbättrar det lite.

Medlem

Så här långt känns spelet som en värdig fortsättning på originalspelet. Jag gillade aldrig att tvåan och trean vart så trånga korridorshooters som dom blev.

Ja vissa av animationerna är mysko, men det är så lite så det stör inte mig. Ett stort och episkt rymdrollspel med sköna karaktärer är vad man får med Mass Effect: Andromeda, varken mer eller mindre.

Bäst så här långt är Liams gamla soffa (ett skämt som dom lånat från Family Guy: Blue Harvest).


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Dialogerna var uselt skrivna jämfört med ettan och tvåan, och UI direkt smärtsam att använda. Grafiken störde mig inte så mycket om jag skall vara ärlig, spelet var till och med vackert i vissa stunder. Inte ansiktena dock.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

KoP
Medlem

Har lirat en 4-5 timmar och än så länge är det en riktigt trevlig upplevelse i min mening. Fint med lite öppnare världar att utforska och trevlig action när det väl smäller till.

Har inte märkt av något som är så pass störande till den grad att det skulle vara nämnvärt.

Medlem

Tycker det är helt sinnessjukt hur folk klagar på detta medan Fallout 4 (vilket jag för övrigt gillar) har nästan lika stela animationer som FO3. Animationerna är långt från perfekta men allt jävla gnäll som uppstått är något av det dummaste jag sett på länge. Känns som alla bara klagar för att andra klagar...
Tror allt gnäll handlar mer om folks hat mot Bioware än själva spelet. Verkligen absurt på en hög nivå.

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av gerald:

I all uppståndelse som blev kring ME:A så dök det upp saker jag inte visste om bioware innan .t.ex att de tillåter en rasist sprida sin skit fritt, tappar lite suget att ge dem mina pengar då.
Får bli realådan om ett par år.

!?!?
En rasist var vad?

Du syftar på den här snubben, eller hur:
https://heatst.com/culture-wars/mass-effect-designer-manveer-...

Medlem
Skrivet av Norrin:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av gerald:

I all uppståndelse som blev kring ME:A så dök det upp saker jag inte visste om bioware innan .t.ex att de tillåter en rasist sprida sin skit fritt, tappar lite suget att ge dem mina pengar då.
Får bli realådan om ett par år.

!?!?
En rasist var vad?

Du syftar på den här snubben, eller hur:
https://heatst.com/culture-wars/mass-effect-designer-manveer-...

Japp och det har tagits upp i varje artikel om mass effect det senaste året."Rasist" är dock ett ord som är så överanvänt idag att det inte betyder något längre.

Medlem

Själv gjorde jag som så att jag laddade ner Trial versionen på Origin (vet inte om man måste ha Access för det dock) och när jag kört igenom den så förbeställde jag spelet i onsdags kväll. Inget jag ångrar än så länge ^^

Det finns en del buggar så klart, har bara råkat ut för en irriterande en. En av karaktärerna dog i en jäkla jobbig fight och gick sedan inte att väcka upp. Inte heller vaknade hon när fighten var över. Fast travel hjälpte inte heller. Laddning av save game löste det problemet.

Något jag tröttnade på direkt är hur de gjort upptäckandet av planeter. Man får inte flyga själv, det är väldigt vackert, men jävligt långtråkigt. Känns som att de lagt in det bara för att dryga ut tiden det skall ta att göra saker. Alternativt vill de att man skall göra lite gymnastik medans piloten tar över... vad vet jag.

Medlem

Ansiktsanimationerna stör mig inte alls. Jag har ändå fullt fokus på undertexterna. Spelet som helhet är förövrigt väldigt vackert. Gillade man Mass Effect 1-3 så kommer man att gilla det här.
MEN. Det finns en massa buggar och ibland blir spelet nästan ospelbart pga att det hackar för mycket. Spelar det på Xbox One.


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem
Skrivet av gurkoz:
Skrivet av crilleboy:

Största besvikelsen var dock att AMD och Bioware har gjort någon miss med Crossfirestödet trots nya drivrutiner så saknas fungerande spelpatch.. Inte så kul att köra 4K med 20+fps med endast ett 290x..

Samma sak var det med BF1 och det tog lite tid innan man fick stabilitet vilket gav mig 45-50 FPS i 4K med 2x290x.. perfekt med Freesync.

Är verkligen 4k så otroligt bra att det väger tyngre än 60+fps? Jag siktar alltid på 120fps men nöjer mig med 60fps. Att gå under det är otänkbart för mig. 1080p kommer räcka länge för mig. Men det är så klart högst personligt och en helt annan diskussion.

Mass Effect Andromeda kan jag gott vänta på tills det fått lite puts men tror inte på något sätt att det är så hemskt som folk vill få det att se ut. Klart det svider att betala dyrt för något som inte känns polerat men det är sällan en bra ide att köpa spel vid release ändå.

Av någon anledning så har jag på gott & ont varit tidigt ute när 1440p skärmarna kom. Då körde jag med ett 7950 Boost kort. Särskilt när ME3 kom ut så var drivrutiner dåligt optimerade för 1440p, men med tiden så blev det bättre.

Så, jag har vant mig vid att spela med allt från 35-55 FPS i spel ett bra tag.

Kör en 32" koreaskärm UHD3216R IPS sedan höstas med freesync stöd. Skärmen funkar riktigt bra i spel under 60 FPS.

mina två 290X presterar förvånansvärt bra. I regel runt 45-50FPS i Tomb Raider, The Division, BF1. Givetvis över 60 fps på sina ställen, men i regel aldrig under 35FPS

Medlem

Man får ha lite tålamod! Första timmen är komiskt dålig med kanske den sämsta dialogerna i ett AAA-spel. Men efter några timmar när man kommer in i spelet och börjar utforska så blir det stadigt bättre.

Kör på PS4 och kört i ca 12 timmar

Det bästa är att utforska nya världar och stridssystemet.

Det sämsta är att nästan alla karaktärer känns tomma. Spelet är "själlöst" och många av dialogvalen har 0 betydelse för handlingen. Världarna är vackra men känns ändå väldigt tomma.

"He looks angry, maybe it's cause I shot him in the face." - Liam

Medlem
Skrivet av Robez:
Skrivet av Norrin:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av gerald:

I all uppståndelse som blev kring ME:A så dök det upp saker jag inte visste om bioware innan .t.ex att de tillåter en rasist sprida sin skit fritt, tappar lite suget att ge dem mina pengar då.
Får bli realådan om ett par år.

!?!?
En rasist var vad?

Du syftar på den här snubben, eller hur:
https://heatst.com/culture-wars/mass-effect-designer-manveer-...

Japp och det har tagits upp i varje artikel om mass effect det senaste året."Rasist" är dock ett ord som är så överanvänt idag att det inte betyder något längre.

Ja men herre gud man kan inte vara rasist mot vita, det är väl allmänkunskap man får lära sig på lågstadiet? Det var alltså inget att se där då. Gött!

Det blir rätt komiskt om man byter white mot valfri annan färg, skrii skrii skriiiiiiiiii skriiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Medlem

Bäst : Allting.

Sämst : Tåget av hat som alla verkar åka på.

Jag har iåförsej bara spelat 21 timmar och har bara klarat av Eos, är nu på Voeld men jag älskar spelet än så länge..
Jag kan verkligen inte förstå varför så många hatar det.
Jag tycker personligen att det är bättre än 1an 2an och 3an och tycker bara det är bra att dom testar något nytt.
Bättre med open world än dom snitslade korridorerna som i dom tidigare spelen.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Bäst......finns väldigt mycket som är bra med spelet. Hela atmosfären. Att dom faktiskt lyckats ge en känslan av att vara på en upptäcksfärd där man faktiskt VILL scanna saker och leta random-grejer.

Gillar karaktärerna, men tycker dom kanske är lite för "safe". Sjukt roliga dock, och det levereras väldigt bra, men det som gjorde första serien så bra va hur olika alla var. Nu är alla bara så snälla och glada, men det är inte ett dugg konstigt alls.
Det finns helt enkelt ingen Jack längre......jag saknar Jack. Bästa romansen..... oh, Jack <3 <3 <3

Gillar hur konversationer görs. Valen man får. Det är enkelt och flyter på bra.

Spelet är snyggt. Väldigt bra jobbat på den estetiska biten.

Musiken är mumma.

Skapa och uppgradera nya grejer gillar jag. Samt valmöjligheterna i ens skilltree.

Storyn är bra, men det man slåss mot känns, hittills, inte Episkt. Känns som spelet handlar helt och hållet om 'Hopp'. Det gör mig glad, det är väldigt feel-good, men känns verkligen som en start på en serie. Men, har inte klarat spelet än.
Finns mer....men orka

Negativa: det folk tar upp efter man yttrar ordet Andromeda, märks inte av särskilt ofta. Har spelat i 27 timmar nu, och sett några karaktärer med överdrivna munrörelser (bara en man frekvent stöter på), 2 retardleenden (som va efter varandra) som faktiskt bara såg lite småkul ut och en skelögd Ryder vid 2 tillfällen.

Mer än det, hur man färdas på sin Galaxy Map är lite segt, men jag vet inte ett bättre sätt. Ser snyggt ut, och hamnar man framför ett skepp och går ut tills sin cockpit så ser man skeppet framför en. Ser riktigt snyggt ut.

Finns lite småbuggar där en fiende kanske fastnar och lite sånt. Inget som händer särskilt ofta eller som är nytt inom spel. Alltså inget som egentligen stör.

Skeppet i sig; jag gillar inte riktigt dess "planlösning", men den funkar.

Största synden är.......NO FISHES!!!!

I ärlighetens namn fattar jag inte betygen som getts. Kanske blir varse om det när slutet närmar sig, men just nu ger jag spelet lätt 8/10, och då har jag en mycket strängare betygsskala än resten av kåren tycks ha.
Det finns nått visst med spelet som gör att jag inte kan släppa det. Jag sugs in i världen.

tldr: det mesta man läser inom media och social media kan man strunta i. Har man ett intresse, köp det och skaffa en egen uppfattning. Jag tänker hävda att, går man in med ett öppet sinne, så kommer man komma ut nöjd.

Medlem

Bästa förändringen från tidigare spel är jump jet, mer momentum och frihet i striderna, använder aldrig skydd numera

Sämst? Troligen vissa dialoger och val. Varför ska alla berätta sina livshistorier fast jag inte ens frågat? Och, kan Ryder vara mindre "cringy" och sarkastisk ibland tack?

Medlem

Stort ämne uppe för diskussion. Jag vet inte hur det kommer sig men det verkar nästan i ropet att hata på me:a. Under det senaste halvåret har jag spelat del 2&3 i trilogin och kan inte förstå hur dessa spel hålls så jävla högt? Shepart är ju svintråkig!! Stelare klump till huvudperson finns inte. Där tycker jag faktiskt Ryder är bättre. Animationerna är inte världsklass i A, men det behöver dom inte heller vara i min mening.. uppdrag och världsuppgyggnaden var ju knappast spektakulär i de tidigare spelen heller. Där föredrar jag absolut open world upplägget som finns i A.

Överlag tror jag många har en felaktig bild av me trilogin. Människors bild av den präglas numer till större delen nostalgi än faktiskt kärlek.

Dom som skriver att dom spelat A eller många här bland kommentarerna iaf. Uttrycker hur mycket dom tycker om det, jag kan bara stämma in. Efter 15 timmar spelade skulle jag sätta 8-9/10 i betyg. Här finns att göra ett bra tag framöver.

12
Skriv svar