Utvecklardagbok om Halo: Reach
Varit med Halo sedan CE. Har blivit sämre med tiden, tills ODST dök upp. Helt plötsligt var det Halo igen! Kan knappt vänta, hoppas verkligen det når upp till i alla fall en femtedel av Combat Evolved gav. Kanske gör det värt att jag faktiskt skaffade den här generationens konsol.
Blockigt och simpelt; odetaljerat. Iof långt ifrån färdigt men om det följer samma typ av grafik som tidigare Halo spel så kommer det inte att vara särskillt imponerande.
Mer gulligt, typ Lego spelen. Som iof kan vara charmigt det också
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Ser ju ut som att bli bättre än de föregående, men still.. rätt lågupplöst, och den där sandbox-känslan har jag svårt att tro på tyvärr.
Tyvärr, men så kan det se ut i alfa-stadie av spelutveckling. Hur som helst så vet alla att stora, öppna miljöer utan laddningstider, med fungerande fysik och intelligent AI medför sämre grafik, även om Reach visar prov på mycket bättre grafik än föregående spel. Det är imponerande vad en så pass svag hårdvara (jämfört med en monster-PC) prestera, och hur snyggt det blir. ÄR övertygad om att det både blir större och vackrare innan release
Ser ju ut som att bli bättre än de föregående, men still.. rätt lågupplöst, och den där sandbox-känslan har jag svårt att tro på tyvärr.
Tyvärr, men så kan det se ut i alfa-stadie av spelutveckling. Hur som helst så vet alla att stora, öppna miljöer utan laddningstider, med fungerande fysik och intelligent AI medför sämre grafik, även om Reach visar prov på mycket bättre grafik än föregående spel. Det är imponerande vad en så pass svag hårdvara (jämfört med en monster-PC) prestera, och hur snyggt det blir. ÄR övertygad om att det både blir större och vackrare innan release
Nåväl, ett sandlådespel är ett sandlådespel, hoppas det det ett bra sådant
Retro.
Ser ju ut som att bli bättre än de föregående, men still.. rätt lågupplöst, och den där sandbox-känslan har jag svårt att tro på tyvärr.
Tyvärr, men så kan det se ut i alfa-stadie av spelutveckling. Hur som helst så vet alla att stora, öppna miljöer utan laddningstider, med fungerande fysik och intelligent AI medför sämre grafik, även om Reach visar prov på mycket bättre grafik än föregående spel. Det är imponerande vad en så pass svag hårdvara (jämfört med en monster-PC) prestera, och hur snyggt det blir. ÄR övertygad om att det både blir större och vackrare innan release
När en viss hårdvara bli standard öppnar det upp nya möjligheter för spelutvecklare. Istället för att utveckla spelet för ett brett spektrum så kan de istället programmera spelet till att fungera optimalt till gällande hårdvara.
Metal is best served heavy.
Såg detta klipp på Xboxen, när de börjar snacka om Team Delta tror man nästan att det är Gears of War som åsyftas, men det är det självfallet inte. Inga locusts här inte...
Nu är det så att "Master Chief" var med under "Fall of Reach" om man ska följa boken och var alltså inte innan utan en parallell händelse till vad jag antar att Reach kommer att handla om.
Dock så skulle jag tro att man stöter på Master Chief i spelet men får inte lov att spela han utan man följer squaden han tillhör.
Då Master Chief körde för det mesta solo som man också ser i dom tidigare spelen, nu var det visserligen en del år sedan jag läste boken men det är i alla fall vad jag tror jag kommer ihåg av det utan att avslöja för mycket av själva händelserna i boken.
Det ser ju lite mumsigt ut, även om det är tidigt. Svetslopporna som regnade över Covenanthogen och som sprätter från väggar när man skjuter var ju lite smått nice även om det kanske inte är sånt som gör spelet i sin helhet. Man vill ju ha grädde på moset, inte grädde på en påse hundbajs om man säger så.. Tror dock att detta blir närmare mos än svarta plastpåsar. (plötsligt blev jag metaforisk tydligen...)
Det ser lovande ut att kunna modda sin Spartan lite mer än tidigare. Alltid kul att kunna spela online utan att vara generic green soldier nr58... (RB6V rules)
-With great moustache comes great responsibility!