Utvecklardagbok om Halo: Reach

Robot
Medlem
Utvecklardagbok om Halo: Reach

Varit med Halo sedan CE. Har blivit sämre med tiden, tills ODST dök upp. Helt plötsligt var det Halo igen! Kan knappt vänta, hoppas verkligen det når upp till i alla fall en femtedel av Combat Evolved gav. Kanske gör det värt att jag faktiskt skaffade den här generationens konsol.


signatur
Medlem

Det ser riktigt grymt ut, men oftast visas det bästa av spelet upp..


signatur

Det tar alltid längre tid än man tror, sa Kanin. Hur lång tid tror du att det tar? frågade Ru.

Medlem

Tycker det är sjukt snyggt faktiskt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Blockigt och simpelt; odetaljerat. Iof långt ifrån färdigt men om det följer samma typ av grafik som tidigare Halo spel så kommer det inte att vara särskillt imponerande.

Mer gulligt, typ Lego spelen. Som iof kan vara charmigt det också


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Älskar Halo-universumet, ska bli kul och se hur det blir!

Medlem

Ser ju ut som att bli bättre än de föregående, men still.. rätt lågupplöst, och den där sandbox-känslan har jag svårt att tro på tyvärr.


signatur

Retro.

Inaktiv

Riktig Halo känslan så man ryser! Kommer bli ett köp direkt som alla andra Halo spel! Blir att nöta betan hela vägen!

Medlem

Intressant, tror vi att de kommer att göra Halo lite vuxnare den här gången eller kör de på samma nivå som förut?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Damn you Bungie! Ni vet minsann hur man hajpar spel.

Ser väldigt lovande ut.

Inaktiv

Håller med dig draim ODST var verkligen en riktig upplevelse. Själv har jag också spelat sedan CE.

ont: Är riktigt hajpad inför reach!

Medlem

har bara kört halo ett men reach ser riktigt najs ut faktiskt

Medlem

Har kört alla och tycker definitivt ODST var det tråkigaste av dom. Får väl hoppas att reach blir nåt. På tiden dom fixxar polygonerna i spelet, marines som man spelade med såg ju ut som en 3 sektionig 4-kant.

Medlem

Tyckte det såg riktigt lovande ut, speciellt dom sekvenser som var "hyggligt" polerade.

Dom verkar ha en bra vision om vad dom vill med spelet vilket jag tror kommer bära det här projektet.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Golvis:

Ser ju ut som att bli bättre än de föregående, men still.. rätt lågupplöst, och den där sandbox-känslan har jag svårt att tro på tyvärr.

Tyvärr, men så kan det se ut i alfa-stadie av spelutveckling. Hur som helst så vet alla att stora, öppna miljöer utan laddningstider, med fungerande fysik och intelligent AI medför sämre grafik, även om Reach visar prov på mycket bättre grafik än föregående spel. Det är imponerande vad en så pass svag hårdvara (jämfört med en monster-PC) prestera, och hur snyggt det blir. ÄR övertygad om att det både blir större och vackrare innan release

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Golvis:

Ser ju ut som att bli bättre än de föregående, men still.. rätt lågupplöst, och den där sandbox-känslan har jag svårt att tro på tyvärr.

Tyvärr, men så kan det se ut i alfa-stadie av spelutveckling. Hur som helst så vet alla att stora, öppna miljöer utan laddningstider, med fungerande fysik och intelligent AI medför sämre grafik, även om Reach visar prov på mycket bättre grafik än föregående spel. Det är imponerande vad en så pass svag hårdvara (jämfört med en monster-PC) prestera, och hur snyggt det blir. ÄR övertygad om att det både blir större och vackrare innan release

Nåväl, ett sandlådespel är ett sandlådespel, hoppas det det ett bra sådant


signatur

Retro.

Medlem

något intressant i videon eller... någon får gärna PM:a mig och berätta då orkar inte titta haha "lat"

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Golvis:

Ser ju ut som att bli bättre än de föregående, men still.. rätt lågupplöst, och den där sandbox-känslan har jag svårt att tro på tyvärr.

Tyvärr, men så kan det se ut i alfa-stadie av spelutveckling. Hur som helst så vet alla att stora, öppna miljöer utan laddningstider, med fungerande fysik och intelligent AI medför sämre grafik, även om Reach visar prov på mycket bättre grafik än föregående spel. Det är imponerande vad en så pass svag hårdvara (jämfört med en monster-PC) prestera, och hur snyggt det blir. ÄR övertygad om att det både blir större och vackrare innan release

När en viss hårdvara bli standard öppnar det upp nya möjligheter för spelutvecklare. Istället för att utveckla spelet för ett brett spektrum så kan de istället programmera spelet till att fungera optimalt till gällande hårdvara.


signatur

Metal is best served heavy.

Såg detta klipp på Xboxen, när de börjar snacka om Team Delta tror man nästan att det är Gears of War som åsyftas, men det är det självfallet inte. Inga locusts här inte...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Nu är det så att "Master Chief" var med under "Fall of Reach" om man ska följa boken och var alltså inte innan utan en parallell händelse till vad jag antar att Reach kommer att handla om.

Dock så skulle jag tro att man stöter på Master Chief i spelet men får inte lov att spela han utan man följer squaden han tillhör.

Då Master Chief körde för det mesta solo som man också ser i dom tidigare spelen, nu var det visserligen en del år sedan jag läste boken men det är i alla fall vad jag tror jag kommer ihåg av det utan att avslöja för mycket av själva händelserna i boken.

Medlem

Det ser ju lite mumsigt ut, även om det är tidigt. Svetslopporna som regnade över Covenanthogen och som sprätter från väggar när man skjuter var ju lite smått nice även om det kanske inte är sånt som gör spelet i sin helhet. Man vill ju ha grädde på moset, inte grädde på en påse hundbajs om man säger så.. Tror dock att detta blir närmare mos än svarta plastpåsar. (plötsligt blev jag metaforisk tydligen...)
Det ser lovande ut att kunna modda sin Spartan lite mer än tidigare. Alltid kul att kunna spela online utan att vara generic green soldier nr58... (RB6V rules)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

1
Skriv svar