Quake Wars-demo nästa vecka

Robot
Medlem
Quake Wars-demo nästa vecka

Äntligen ska man få testa spelet! Är ledig på måndag också, perfekt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Yey, slippa BF2 / 2142

Medlem
Skrivet av PsyX:

Yey, slippa BF2 / 2142

Om betan ger en bra fingervisning om slutprodukten tvivlar jag starkt på det.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av PsyX:

Yey, slippa BF2 / 2142

Om betan ger en bra fingervisning om slutprodukten tvivlar jag starkt på det.

QFT, sorgligt nog.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av PsyX:

Yey, slippa BF2 / 2142

Om betan ger en bra fingervisning om slutprodukten tvivlar jag starkt på det.

mmm precis vad jag tänkte.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag tycker att de varit riktigt nära i den senaste versionen av betan, men om man jämför med Wolf ET så är det något som fattas. Men jag tycker det är riktigt kul ändå. Synd att folk jämför det med Battlefield som känns lite fel, det är en hel del skillnad.

Medlem

Ska bli skönt att testa det när nya datorn anländer:D

Medlem

Om dom inte riktigt polerat å fixat nu till slutversionen så tror jag det här spelet floppar. Tvivar på det dock.

Anledningen till att folk jämför det med BF är ju för att utvecklarna själva har nämnt BF på flera tillfällen. Baserat på vad jag själv tycker samt alla andra BF spelare jag känner så generellt tycke är att spelet saknar massor.

W:ET spelare verkar inte heller gilla ändringarna till serien av vad jag läst.

Tror inte det här spelet hittar så många spelare helt enkelt.

Inaktiv

När blev BF2 populärare än CS?

Medlem
Skrivet av dosman:

När blev BF2 populärare än CS?

QW liknar mer BF än CS...

Och för övrigt tror jag inte att detta blir populärt, spelade betan och mitt första intryck var att det var, som en kompis skulle uttryckt sig: "a steaming pile of doodoo."

Tacka vet jag BF2142, så jävla beroendeframkallande spel.

Medlem

Spelet lär inte ha en suck att slå ner BF2 eller CS från tronen

Bt
Medlem

QW är inte BF2 men tycker det har mindre buggar och är mer genomarbetat än BF2 som det är nu med två år av "patchande".

Jag kan t.ex hitta en server i QW, lycka till att starta BF2 och hitta rätt server under en minut.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Åh! Detta kommer bli så fett!

Medlem
Skrivet av abbe:
Skrivet av dosman:

När blev BF2 populärare än CS?

QW liknar mer BF än CS...

Och för övrigt tror jag inte att detta blir populärt, spelade betan och mitt första intryck var att det var, som en kompis skulle uttryckt sig: "a steaming pile of doodoo."

Tacka vet jag BF2142, så jävla beroendeframkallande spel.

Jo gämför man CS och ET: quake wars då förstår jag att BF2192 är beroendeframkallande. Intelektet som krävs av spelaren ligger ju påa samma nivå i CS som i BF serien... det vill säga ingen alls....

Men jag har ett förslag. Fortsätt spela BF1942 så slipper vi en BF fanboy mindre i ETQW... Spela gärna lite CS med... Varge gång jag hör CS tänker jag på ett radioprogram jag lyssnade på när jag var liten. Upp till 13 hette det...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Om dom inte riktigt polerat å fixat nu till slutversionen så tror jag det här spelet floppar. Tvivar på det dock.

Anledningen till att folk jämför det med BF är ju för att utvecklarna själva har nämnt BF på flera tillfällen. Baserat på vad jag själv tycker samt alla andra BF spelare jag känner så generellt tycke är att spelet saknar massor.

W:ET spelare verkar inte heller gilla ändringarna till serien av vad jag läst.

Tror inte det här spelet hittar så många spelare helt enkelt.

Håller med, spelet är inte färdigpolerat än... tyvärr så var inte BF2 spel heller det. Only time will tell hur detta blir.

Jag har inte läst så mycket som kommit direkt från utvecklarna, men att på deras sida jämföra med BF känns som ett dåligt drag. Fast det är klart, det ger dom mer publicitet.

Hoppas på att det blir bra till release eller minst fixat med buggfixar direkt efter. Om de dumpar patchandet på någon annan utvecklingstudio så är det kört däremot.

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Jag tycker att de varit riktigt nära i den senaste versionen av betan, men om man jämför med Wolf ET så är det något som fattas. Men jag tycker det är riktigt kul ändå. Synd att folk jämför det med Battlefield som känns lite fel, det är en hel del skillnad.

Synd att folk jämför det med Wolf ET som känns lite fel, det är en hel del skillnad.

Skrivet av abbe:

Och för övrigt tror jag inte att detta blir populärt, spelade betan och mitt första intryck var att det var, som en kompis skulle uttryckt sig: "a steaming pile of doodoo."

Tacka vet jag BF2142, så jävla beroendeframkallande spel.

Du som en fantastiskt bra BF2142-spelare måste ju veta vad du pratar om. Tar åt mig av din åsikt och kommer inte att köpa ET:QW, tack vare dig. Du kan väl lära mig och spela BF2142? Eftersom jag inte har något att spela nu.


signatur

bäst

Medlem
Skrivet av JaZzE:

Synd att folk jämför det med Wolf ET som känns lite fel, det är en hel del skillnad.

Vad hade du annars tänkt dig att du skall gämföra med? "Rayman Raving Rabbids" Jesus christ!

Skrivet av JaZzE:

Du som en fantastiskt bra BF2142-spelare måste ju veta vad du pratar om. Tar åt mig av din åsikt och kommer inte att köpa ET:QW, tack vare dig. Du kan väl lära mig och spela BF2142? Eftersom jag inte har något att spela nu.

Ja han verkar ju ha mer koll på BF2142 än du har på likheten mellan ET och ETQW!

Tar man bort fordonen i ETQW vad får man då? ET kanske... näää? tror du? Ja inte fan blir det BF i alla fall... jo nu när du nämner det finns det ju vissa likheter med ET,

Men jaaag tycker det är mer likt BF för det finns ju fordon.

Men jag tycker nog det är lite likt quake ändå, det finns ju faktiskt en railgun.

Jag klurar på om det inte är en CS clon, dom har ju faktiskt två lag får det var ju CS ändå först med.

Näää lite likt CTF är det nog, fast var sjutton finns flaggorna.

Men hade det utspelats på en ö hade det ju varit likt Farcry. Det finns ju faktiskt muterade monster. Fast med lite mer serietidningaktig grafik påminner det ju om Team fortress 2 där har dom ju åxå olika klasser... etc...

Så kan vi ju diskutera detta tills... tja... döm själv...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Spelet kändes väldigt gediget i beta 2 åtminstone. Väldigt bra förutsättningar för teamplay, rätt härliga vapen och en åtminstone hyfsad bana. Hade jag haft pengar hade jag nog förbokat fullversionen men tyvärr inte.

Medlem

Konstigt, när man såg de första screenshotsen på detta spelet så blev jag helt till mig - nu har mitt intresse sjunkit till 0 och jag vet inte varför. Spelet ser rätt intetsägande ut av någon konstig anledning. Jaja, får väl testa demot när det väl är släppt - skenet kan ju bedra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av abbe:
Skrivet av dosman:

När blev BF2 populärare än CS?

QW liknar mer BF än CS...

Och för övrigt tror jag inte att detta blir populärt, spelade betan och mitt första intryck var att det var, som en kompis skulle uttryckt sig: "a steaming pile of doodoo."

Tacka vet jag BF2142, så jävla beroendeframkallande spel.

Jo gämför man CS och ET: quake wars då förstår jag att BF2192 är beroendeframkallande. Intelektet som krävs av spelaren ligger ju påa samma nivå i CS som i BF serien... det vill säga ingen alls....

Men jag har ett förslag. Fortsätt spela BF1942 så slipper vi en BF fanboy mindre i ETQW... Spela gärna lite CS med... Varge gång jag hör CS tänker jag på ett radioprogram jag lyssnade på när jag var liten. Upp till 13 hette det...

Jag vet inte vem du försöker förolämpa här, jag responderade på dosman's kommentar om att CS är mer populärt än BF2, och sa att QW har MER i GEMENSKAP med BF serien än med CS. Du verkar antyda att jag "g"ämför CS och ETQW, du har dock otroligt fel, jag jämför det med BF, som jag känner är ett mycket bättre spel, CS har i mina ögon inte varit bra sen beta 0,56 eller vilket nummer det nu var.
Jag kommer också att fortsätta spela 2142 (inte 1942, för det har jag inte spelat, och 2142 är bättre än bf2) tills det finns ett roligare spel på marknaden (quake zero/quake 5) eller tills jag blir uttråkad på att spela det.

Skrivet av JaZzE:
Skrivet av abbe:

Och för övrigt tror jag inte att detta blir populärt, spelade betan och mitt första intryck var att det var, som en kompis skulle uttryckt sig: "a steaming pile of doodoo."

Tacka vet jag BF2142, så jävla beroendeframkallande spel.

Du som en fantastiskt bra BF2142-spelare måste ju veta vad du pratar om. Tar åt mig av din åsikt och kommer inte att köpa ET:QW, tack vare dig. Du kan väl lära mig och spela BF2142? Eftersom jag inte har något att spela nu.

Javisst, det är bara att hoppa in på våran vent nån gång, vi är 5 grabbar som har kul några kvällar i veckan och chillar med 2142...
Skämt åsido, jag borde få lägga en kommentar utan att skriva i 3000 ord om varför jag lägger den kommentaren, jag har haft otroligt stora förhoppningar på ETQW, men ett spel där man springer och hoppar i 150km/h och sätter headshots hit och dit intresserar inte mig, jag tar hellre ett halvseriöst spel som t.ex 2142 där den lägre farten och squadsystemet hjälper dig som spelare att spela bättre med andra spelare (QWET har ett squadsystem, men när jag spelade var det inte funktionellt).

Skrivet av nudelsdesign:

Vad hade du annars tänkt dig att du skall gämföra med? "Rayman Raving Rabbids" Jesus christ!

Ja han verkar ju ha mer koll på BF2142 än du har på likheten mellan ET och ETQW!

Tar man bort fordonen i ETQW vad får man då? ET kanske... näää? tror du? Ja inte fan blir det BF i alla fall... jo nu när du nämner det finns det ju vissa likheter med ET,

Men jaaag tycker det är mer likt BF för det finns ju fordon.

Men jag tycker nog det är lite likt quake ändå, det finns ju faktiskt en railgun.

Jag klurar på om det inte är en CS clon, dom har ju faktiskt två lag får det var ju CS ändå först med.

Näää lite likt CTF är det nog, fast var sjutton finns flaggorna.

Men hade det utspelats på en ö hade det ju varit likt Farcry. Det finns ju faktiskt muterade monster. Fast med lite mer serietidningaktig grafik påminner det ju om Team fortress 2 där har dom ju åxå olika klasser... etc...

Så kan vi ju diskutera detta tills... tja... döm själv...

Vad är ditt problem exakt? Spelet är inte ute ännu och du försvarar det som om ditt själva liv hänger på det, jag tror definitivt att detta spel kommer få en fanbase, men det kommer fortfarande att inte bli det ultimata spelet för en stor del av världens spelare, du kommer få det jävligt jobbigt om du ska hinna skriva kommentarer till alla som inte tycker att spelet är kul.

Jag kommer självklart att installera demot, men jag har inte stora förhoppningar att det har ändrat sig i en riktning som jag skulle gilla, men vem vet, ett mirakel kan ha hänt och jag kan tycka att det är kul? Senast jag kollade handlade spel om att ha kul i dem.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av PsyX:

Yey, slippa BF2 / 2142

Om betan ger en bra fingervisning om slutprodukten tvivlar jag starkt på det.

Precis, jag var riktigt besviken på den :/..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Konstigt, när man såg de första screenshotsen på detta spelet så blev jag helt till mig - nu har mitt intresse sjunkit till 0 och jag vet inte varför. Spelet ser rätt intetsägande ut av någon konstig anledning. Jaja, får väl testa demot när det väl är släppt - skenet kan ju bedra.

Håller med dig till fullo, hoppas att spelet inte floppar för då måste man ju fortfarande spela BF2 som man spelat sedan begynnelsens tider. Det är sant, inge förutfattade meningar före man testat demot.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Ska bli kul att testa =D


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

*brölar* Jag som hoppades så mycket på detta... Nåja, FortressForever och TF2 kvar att hoppas på...


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Nu jävlar blir det att testa det här spelet! Med min kraftfulla dator (Radeon 9800 PRO 128 mb, AMD Athlon XP 2500+, 1 GB RAM) så kommer jag kunna köra det här på högsta!

....Hoppas jag kan iallafall starta upp spelet...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag blev ägd av det massiva textflödet här. gg


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Kom igen, nån fler som vill jämföra bf, qw, cs med varann :b ? Är rätt roligt att läsa nudeldesigns agressionsinlägg ^__^

Medlem
Skrivet av Bt:

QW är inte BF2 men tycker det har mindre buggar och är mer genomarbetat än BF2 som det är nu med två år av "patchande".

Jag kan t.ex hitta en server i QW, lycka till att starta BF2 och hitta rätt server under en minut.

Konstigt att vissa hittar en massa buggar i BF-spelen när vissa (som jag) har haft mycket lite problem med buggar. :/ (Bara en del installationsbuggar)

Ska bli kul att testa Quake Wars.

Medlem

etqw har det mesta. enda som saknas är lite balansering på vapnen samt någon "pro mod" som trixar bort en del fordon och begränsar antalet deployables etc.. så blir det hur kung som helst.

sen att man inte ska dömma etqw efter beta 2, som trots allt innehöll en otroligt dålig karta är ju en annan sak. bara hoppas sd/id har lite vett i skallen och inte kör vidare på valley i demot.


signatur

dohfOs
GALENSKAP // Junk 52 Theatre // relaxed muppets

12
Skriv svar