Mass Effect blir film

Robot
Medlem
Mass Effect blir film

Vin Diesel som shepard !

Medlem

Mass effect blir film, alltså ME1?


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem
Skrivet av fakka:

Vin Diesel som shepard !

Damn right.:up:

Medlem

Bara dom inte gör en film som försöker följa spelens story med Commander Shepard utan dom gör en film som utspelas sig i samma universum. För det är typ det som filmspel failar på när dom försöker följa spelen till punkt och pricka. För det är alldeles för mycket story i spelen som inte skulle få plats i en film.

Det finns en massa andra bakgrundshistorier som finns i ME universumet. Vi har First Contact war sen finns det en historia mellan Captain Anderson och Saren som kanske passar att berättas i filmformat.

Fast om vi nu skulle få en film om Shepard så tycker jag det är synd att Vanderloo inte är en skådespelare jag har svårt att se nån annan som Shepard. Fast att jag aldrig spelar som Sheploo

Men ja, Bruce Willys eller Vin Disel som Shepard kan jag kanske tänka mig då mina Shepards brukar se ut som dom. Skalliga generic space marines ftw.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

En som är lik är ju faktiskt Matthew Fox (Jack i Lost).
Vet inte hur han hade varit i en scifi film dock.
Dock så gillar jag Lost


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Heggis:
Skrivet av fakka:

Vin Diesel som shepard !

Damn right.:up:

Shephard är enligt mig inte en stor biffig idiot, så nej tack

Medlem

Mass Effect är ett så sinnessjukt bra spel! En film på det hela skulle inte vara helt fel.

Vin Diesel som Shepard? Nah, han är lite för biffig om du frågar mig...

Inaktiv

Om du vill ha storyn mellan Captin Andersson och Saren så kan du läsa Ascension av Drew Karpyshyn.

Skrivet av Psycho_Mantis:

Bara dom inte gör en film som försöker följa spelens story med Commander Shepard utan dom gör en film som utspelas sig i samma universum. För det är typ det som filmspel failar på när dom försöker följa spelen till punkt och pricka. För det är alldeles för mycket story i spelen som inte skulle få plats i en film.

Det finns en massa andra bakgrundshistorier som finns i ME universumet. Vi har First Contact war sen finns det en historia mellan Captain Anderson och Saren som kanske passar att berättas i filmformat.

Fast om vi nu skulle få en film om Shepard så tycker jag det är synd att Vanderloo inte är en skådespelare jag har svårt att se nån annan som Shepard. Fast att jag aldrig spelar som Sheploo

Men ja, Bruce Willys eller Vin Disel som Shepard kan jag kanske tänka mig då mina Shepards brukar se ut som dom. Skalliga generic space marines ftw.

Inaktiv
Skrivet av Peete:

En som är lik är ju faktiskt Matthew Fox (Jack i Lost).
Vet inte hur han hade varit i en scifi film dock.
Dock så gillar jag Lost

+1
Matthew Fox är rätt lik och har redan gjort en roll som en Shephard.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

1/5 odds att den går så långt att de börjar inspelningen. Det här händer till synes hela tiden och sällan blir det någonting av det.

Inaktiv

Danny de Vito måste vara Shephard!!


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Men elrohir, den storyn är väl ändå inte "officiell"?

Men ja, för övrigt skulle jag nog gärna se Bruce Willis i huvudrollen, det skulle va' något! Armageddon, någon? Eller Matthew Fox. Vill dock som föregående skribenter helst inte se filmen ta efter spelets story.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Cate Blanchett som Shepard, lätt!

Medlem

Pfft. Christian Bale som Shepard, ofc.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Jennifer Hale ska vara shepard så klart

Medlem
Skrivet av jojjez:

Jennifer Hale ska vara shepard så klart

Klart hon skulle äga som Shepard, men kan hon skådespela då? Hon röstskådespelar ju grymt men det betyder ju inte att hon skulle passa i rollen på film

Medlem

scifi buff som man är så man hoppas detta blir bra

och som sagts redan försök inte följa spelet till punkt o prick och jag tror inte det blir så heller ifall det nu väl blir av.

Alldeles för lite bra scifi rullar som släpps.
senast var ju "pandorum" som visserligen var mer fokuserat på skräck men iaf det var i rymden

Som lead så skulle jag villja ha nån som är lite äldre ingen ungtupp som kan ge lite pondus till rollen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

BÄSTA FILMEN NÅGONSIN!

Medlem
Skrivet av elrohir:

Om du vill ha storyn mellan Captin Andersson och Saren så kan du läsa Ascension av Drew Karpyshyn.

Skrivet av Psycho_Mantis:

Bara dom inte gör en film som försöker följa spelens story med Commander Shepard utan dom gör en film som utspelas sig i samma universum. För det är typ det som filmspel failar på när dom försöker följa spelen till punkt och pricka. För det är alldeles för mycket story i spelen som inte skulle få plats i en film.

Det finns en massa andra bakgrundshistorier som finns i ME universumet. Vi har First Contact war sen finns det en historia mellan Captain Anderson och Saren som kanske passar att berättas i filmformat.

Fast om vi nu skulle få en film om Shepard så tycker jag det är synd att Vanderloo inte är en skådespelare jag har svårt att se nån annan som Shepard. Fast att jag aldrig spelar som Sheploo

Men ja, Bruce Willys eller Vin Disel som Shepard kan jag kanske tänka mig då mina Shepards brukar se ut som dom. Skalliga generic space marines ftw.

Ascension var riktigt mysig läsning måste jag säga. Även Revelation av samma författare kan rekommenderas samt att kommande (till hösten) Retribution verkar lovande också.

Angående filmen så hade jag gärna sett att de börjar storyn kring First Contact War för att man ska få gott om tid att förstå bakgrundshistorien.

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

scifi buff som man är så man hoppas detta blir bra

och som sagts redan försök inte följa spelet till punkt o prick och jag tror inte det blir så heller ifall det nu väl blir av.

Alldeles för lite bra scifi rullar som släpps.
senast var ju "pandorum" som visserligen var mer fokuserat på skräck men iaf det var i rymden

Som lead så skulle jag villja ha nån som är lite äldre ingen ungtupp som kan ge lite pondus till rollen

Vänta bara, de slänger nog in Zac Efron i huvudrollen


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av 921010:

Mass effect blir film, alltså ME1?

Blir väl en trilogi som spelen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ska dom göra en film om Mass Effect ska den vara så bra att den vinner ett par Oscars, tycker att någon av snubbarna i Terminator Salvation var ganska lik Shepard. Han som jag tänker på hade nog passat bra som en shepard, fan kommer inte ihåg vad han hette. Hoppas de inte gör en dålig film. Eller som någon annan sa att det förmodligen kommer läggas ner precis när de börjat inspelningen..

Medlem

Kiefer Sutherland!

Medlem
Skrivet av fakka:

Vin Diesel som shepard !

Fy fan. Med honom i huvudrollen kommer filmen bli skit. No offence.

Jag ser hellre ett okänt nytt stjärnskott i rollen.

Medlem

Shepard är ju en tjej!

Medlem

Jag vill inte se någon känd skådespelare som Shepard. Det känns mer äkta med okända och samtidigt bra skådespelare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Helt onödigt, den har man ju redan sett
För mycket prat i spelen redan...

Medlem

Alexander Skarsgård!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av fakka:

Vin Diesel som shepard !

Jag ser hellre ett okänt nytt stjärnskott i rollen.

Calle Johansson-Sundelius! Finns ingen annan

Skriv svar