Call of Duty: WW2 sålde bäst i USA 2017

Robot
Call of Duty: WW2 sålde bäst i USA 2017
Medlem

Är cod ww2 bra? Gillade cod i original i ww2 men sen det blev "modern" så har jag ibte tyckt vidare om det.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

De som har aktier i Activision är nog rätt nöjda när de går till banken

Medlem

4 utskällda spel av gamers toppar listan. suck

Ambassadör
Xbox

Vad är poängen med listor som inte räknar med digital försäljning?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vad är poängen med listor som inte räknar med digital försäljning?

De räknar ju med det för de spel som de får tillgång till det. De som ligger bakom destiny och starwars samt nintendospelen har väl valt att inte dela med sig av den informationen.

*Exklusive digital försäljning
^Exklusive digital pc-försäljning

Spelen utan någon av de symbolerna efter sig ska ju vara även med digital försäljning.

Edit eller har jag fel i texten står det som du säger att de inte räknar med digital försäljning.
Samtidigt påstår de att Battlegrounds är på plats 7 men den listan jag ser så ligger Ghost rekon wildlands på plats 7.

Ambassadör
Xbox

@jOnÄTÄn: Nä precis, förvirrande. Om man inte tar med ALL försäljning så är listan lika irrelevant som en topplista över spelförsäljningen i Borås.


signatur

Jump in.

Avstängd

@Molotov: Spelet är i princip modernt men med ww2-skin. Riktigt skoj, dock.

Medlem
Medlem
Skrivet av Quiz:

har fått för mig att det (cod ww2) är ett typ 5 timmar långt FPS med korta sekvenser linjärt gameplay, ständigt avbrutet av cut scenes.

har jag fel?

Medlem
Skrivet av quadratis:

har fått för mig att det (cod ww2) är ett typ 5 timmar långt FPS med korta sekvenser linjärt gameplay, ständigt avbrutet av cut scenes.

har jag fel?

Jag har bara spelat Zombie läget och olika PVP modes hitills, mycket roligare än jag trodde, nöjd med mitt köp

Medlem

Intressant att Wildlands placerade sig så högt upp som på en sjundeplats, det förväntade jag mig inte. Det har sålt bättre än AC Origins trots att Origins släpptes under högsäsong, fick bättre kritik och (som jag uppfattade det) marknadsfördes mer.

Ubisoft är nog nöjda med det.

Wildlands släpptes samtidigt som två av de spel som fått bäst kritik i år, Zelda och Horizon. Wildlands fick hyfsade recensioner, Zelda och Horizon fick toppbetyg.

AC Origins släpptes också samtidigt som ett par andra höjdare, Super Mario Odyssey, Wolfenstein 2 och CoD WWII. Men AC Origins hyllades mycket mer och fick bättre betyg än flera av de andra spelen som släpptes ungefär samtidigt. Dessutom känns AC som ett starkare varumärke. Men folk har kanske blivit lite mätta på Assassin´s Creed nu, trots en paus på två år efter AC Syndicate.

Medlem

Detta är ju en lista över de mest sålda spelen i USA också. Tittar man på en lista över världens mest sålda spel förra året kanske AC Origins gick bättre? FIFA lär ju defintivt placera sig högre om man tittar på hela världen. Ligger det på topp 10 globalt?

Medlem

Intressant att NBA 2K slog Madden också. Och Bungie kan verkligen vara nöjda med hur det gick för Destiny 2.

Sen blir det ju lite skevt i och med att vissa spel endast släpptes till en konsol, och att vissa spel släpptes så sent på året.

Att CoD säljer mycket beror inte endast på konceptet. Varumärket är väldigt etablerat och många köper det för att deras bekanta köper det. En så kallad nätverksfördel.

1
Skriv svar