God of War är släppt – nu vill vi höra era åsikter!

Robot
God of War är släppt – nu vill vi höra era åsikter!

Dela ditt omdöme och ta del av andras i forumet.

#god-of-war, #gow, #medlemmarnas-recensioner, #ps4


Medlem

Jag har inte börjat än. Ledig på torsdag, så då kanske jag påbörjar GoW om jag hinner, men jag har lite annat att göra då. Sen jobbar jag fredag-lördag. På söndag ska jag låsa in mig, stänga av telefonen, vinkla för persiennerna och dra igång GoW på allvar.

Medlem

Har spelat 6 timmar så kan inte dela ut något betyg än, men av det jag spelat hittills så tycker jag det är fantastiskt.

Medlem

SUGER 1/5! Finns bara till Playstation. Tycker att tidskrifter ska ta med antal plattformar i sina betygskriterier.

Moderator | Testpilot

I haven't played it yet so I DO NOT KNOW!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

kanske blir ett köp till PS4an, den står annars mest och dammar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Killmonday Games

Är det värt o spela tidigare spelen för maximal upplevelse eller funkar den här för sig själv?


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Avstängd

@Maysay:

Eller så köper du ett ps4 och slutar gråta.


signatur

PS5 och inget annat.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av bloat:

Är det värt o spela tidigare spelen för maximal upplevelse eller funkar den här för sig själv?

Fungerar utan att spela tidigare skulle jag säga! Kika Youtube och läs lite på valfri wikipediasajt för bakgrundsinfo innan.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Inaktiv

Inte spelat själv, men kollar på youtube för jag tänker inte köpa ett PS4 för så få bra exkulsiva spel.

Kul med annorlunda setting och jag älskar den nordiska mytologin. Roliga karaktärer.
Inte så varierande combat kan jag tycka dock, samma rörelser om och om igen, och ganska få bossfighter (dock jävligt schyssta när de väl händer) för att va God of War.

Geeks Gaming
Skrivet av Maysay:

SUGER 1/5! Finns bara till Playstation. Tycker att tidskrifter ska ta med antal plattformar i sina betygskriterier.

Jag håller inte alls med. Ett spel ska betygsättas utifrån dess egenskaper som spel, inget annat.
Visst är det synd att spelet inte finns till xbox1, Nintendo Switch, pc men det får inte gå ut över recensionerna. Risken är att det spårar helt och spel får 1/5 (som på metacritic) för att spelet kom med fel boxart, släpptes på fel veckodag, utvecklaren inte hade en grön logga etc etc. Dvs egenskaper som inte påverkar innehållet.

Medlem
Skrivet av Maysay:

SUGER 1/5! Finns bara till Playstation. Tycker att tidskrifter ska ta med antal plattformar i sina betygskriterier.

Med ditt argument så kommer recensioner bli helt värdelösa.

Medlem

Är ungefär 9 timmar in i spelet och jag gillar det mesta. Kommer skriva en egen recension av spelet när jag är färdig. Gissningsvis om några veckor.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Trots att jag har en massa spännande spel själv sitter jag bara och tittar på när sambon spelar God of War. Det är så fängslande och magiskt.

Medlem

väntar på PC release

Medlem

@NordhNet:

Jag tycker man kan se det från 2 olika håll.

Att ge ett betyg efter hur bra spelet är ger en indikation för de som kan spela spelet då dom äger "rätt" plattform.

Att ge betyg efter tillgängligheten då eventuell minoritet sitter med "rätt" plattform och att den stora massan inte kommer kunna åtnjuta vad som skapats.

Den första skulle ge bra feedback åt skaparna. Den andre skulle sätta eld i rumpan på de stora aktörerna att istället för att bygga murar, bygga broar mellan plattformerna vilket i sista änden gynnat oss konsumenter.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Maysay:

SUGER 1/5! Finns bara till Playstation. Tycker att tidskrifter ska ta med antal plattformar i sina betygskriterier.

Hahaha, dagens dummaste kommentar. Tack

Medlem

@ANZIKTE: Varför då? T.ex detta spelet finns till dessa Xbox, PS & Switch. Vilket vi ser som positivt eftersom det annars inte skulle nå ut till en bredare publik som fick njuta av upplevelsen. Eller stödjer folk localization?

Avstängd

Min åsikt är att ni har tjatat jävligt mycket om det där spelet nu.

Medlem
Skrivet av Maysay:

SUGER 1/5! Finns bara till Playstation. Tycker att tidskrifter ska ta med antal plattformar i sina betygskriterier.

Så, tex Red Dead Redemption, ett fantastiskt spel enligt de flesta (i mina ögon ett av de bästa ngnsin), finns inte på PC - allså 1/5 ? Tror jag knappast.
Köpte en XBOX 360 flera år sen enbart för detta. Gillar man inte det, då är det bara att nöja sig med alla spel som enbart finns på PC och inte konsol, eller, vänta, de måsta alla vara dåliga i så fall....

Medlem

5/5 fucking awesome. Det hade några problem men dom jag kommer på var nitpicks. Det var ett spel jag verkligen gillade och när det var slut ville jag ha mer och är taggad AF för spelens framtid. Tror det kommer bli en trilogi som överträffar den första om jag ska vara ärlig.

SoL
Medlem

@Turbodog: så få bra exklusiva?? Har du ens spelat dom exklusiva så att du vet att dom inte är bra? För jag skulle vilka påstå att Playstation har dom överlägset bästa exklusiva spelen

Medlem

Jag är 15% in i spelet och betyget så långt är... sjukt bra!

Medlem

Som alla spel som det är super hype om så har det svårt att leva upp till den "gudastatus" (haha) som många skriver om.

Mina intryck såhär långt (ca 15-20h playtime)
1: Otroligt vackert, ibland stannar jag upp och bara tittar runt på miljöer och liknande bara för att verkligen ta in precis allt.
2: Enformiga fiender, som i många spel så slåss man mot samma fiender om och om igen.
När det är lite svårare så har dessa bara bytt skin eller liknande.
Hade gärna sett lite mer variation här.
3: Combat är mediokert, snygga effekter men inget man inte provat förr i form av samma combos om och om igen. Helt okej, varken kul eller tråkigt egentligen.
4:Story'n är fängslande men ibland är Kratos en lite för sur karaktär för att jag ska orka bry mig.

ja, det är ungefär så långt jag kommit.
svårt att sätta ett betyg men just nu lutar det mot en 7/10 möjligen 8/10 beroende på hur det känns efter att jag klarat ut det.

Gen
Medlem

Än så länge ger jag spelet 4,5/5 (3h lirande).

Medlem

Tyckte spelet kändes ryckigt med sina 30 fps när jag prova det sist men kanske man vänjer sig efter några timmar ska prova mera idag. Synd detta inte nämns i recensionen tycker det var så mjukt å fint i dom tidigare delarna till ps2 etc

Medlem

Lagt undan ett exemplar hos GameStop och ska hämta det imorgon, i inbyte och 199kr: Diablo 3. Huuuuuuur går kedjan runt?? Söndag kan blir nog dagen jag börjar spela dock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sickness666:

Min åsikt är att ni har tjatat jävligt mycket om det där spelet nu.

Ett av årets hittills största spelsläpp. Inga konstigheter.


signatur
Medlem

För få spel som jag skulle spela på konsol för att investera i en. :/ Annars hade jag nog slagit till.

Medlem

Bästa som hänt sedan skivat bröd!! 100/100

12
Skriv svar