Battlefield V kommer att ha två olika valutor

Robot
Battlefield V kommer att ha två olika valutor

Köp dig kosmetiska förändringar med verkliga pengar.

#battlefield-v, #cosmetic, #premium


MEG
Medlem

Jamenvadkul...eller inte.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Bra nyhet! Låt dom som vill bränna pengar på cosmetics göra season pass gratis åt alla.. Rätt skoj när det finns lite identitet på lirarna med.

Medlem

Ja det finns ju en marknad för det, det har ju Hat Fortress 2 bevisat sedan länge!

Medlem

Härligt! Den modellen jag trivs som bäst med i spel.

Inaktiv

Så länge inte "pengar" påverkar vapenfunktion eller andra fördelar så gör det inget om folk vill slösa bort sina eller föräldrarnas stålar.. ^_^

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_1418:

Så länge inte "pengar" påverkar vapenfunktion eller andra fördelar så gör det inget om folk vill slösa bort sina eller föräldrarnas stålar.. ^_^

Haha

Den enes död den andres bröd

Medlem

Dom får ha 40 olika valutor om dom vill så länge det inte är P2W så är jag glad.

Medlem

Bra. så länge det enbart är kosmetiskt utan några fördelar i gameplay, samt en faktisk butik där man vet exakt vad det är man köper så är det inga problem för min del.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Så jävla trött på freemium features i ett 60 dollars AAA Spel.

Nej blir bojkott på även detta.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Kosmetiska saker är ju helt okej, enligt min mening. Titta på Fortnite bara t.ex. Klockrent ju.

Ambassadör
Xbox

3e gruppen framrycker i den täta buskvegetationen på den franska landsbygden, ljudet av strid kommer från alla håll. Det är nästan omöjligt att navigera bland de täta häckarna. Alla är på helspänn när gruppchefen signalerar att han upptäckt något, alla hukar sig ner, beredda på vad som helst. Något rör sig till vänster om första stridsparet... Plötsligt brakar hela helvetet löst! Ut ur buskaget kommer den lede fi, två tyska (?) soldater anfaller. Den ena är klädd i rosa kaninkostym med guldfärgad STG 44 i högsta hugg, på huvudet har hon en sombrero! Hennes kamrat som saknar en arm och ett ben, lyckas ändå rusa i full fart med sina rödmålade proteser, vilt viftande med en ljusblå Luger och en Captain America-sköld. Invasionen av Normandie 1944 har bara börjat...


signatur

Jump in.

Medlem

Har inget emot mikrotransaktioner för kosmetiska grejer, särskilt inte när man dessutom kan spela som vanligt och ändå låsa upp det mesta. Det är ett ypperligt sätt för en utvecklare att finansiera fortsatt utveckling av spelet, och vi som nöjer oss med det grundligaste får ändå njuta av nya banor och annat gott.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

@Toomsie: Liten skillnad att Fortnite är gratis.

Medlem

skitbra!! jag får gratis premium via andras plånböcker!

Medlem

Kosmetiska mikrotransaktioner har jag inget emot. Hellre en rolig hatt än en atombomb.

Medlem

@Svensson: Fast samtidigt så utvecklas det fortfarande och gör det så länge som de kosmetiska sakerna säljer. Så jag skulle inte säga gratis.

KoP
Medlem

Tycker kosmetiska prylar i first person spel är ganska värdelöst då man i princip aldrig ser sin egna gubbe och dess outfit. :'D

Medlem

CALL OF DUTY V!! HYPE!

Medlem

Varför tycker så många det här är en bra grej!?!

1. Det här är en free2play modell i ett 60$ spel.

2. Man får offra tydlig och genomtänkt klass och karaktärsdesign, otroligt viktigt i ett kaotiskt spel som Battlefield.

Kommer man kunna avgöra vilken klass man ser och om det är vän eller fiende lika snabbt som i tex Bad Company 2?

Nej troligtvis inte. Då har alltså Battlefield V fått kompromissa på en viktigt grundläggande förutsättning för spelare att lättare komma in i spelet och hantera slagfältet. Att det kosmetiska inte påverkar gameplay stämmer inte.

Medlem

Gött! Har inte köpt skins till CS, Fortnite eller PUBG och kommer inte göra det i BF V heller. Tvärtom har jag tjänat på att sälja de gratis-skins man fått.

Och bort med Premium och splittrad spelarbas.. blir bra!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Hm blire inte nu att de måste balansera, alltså att det kommer ta tid att grinda till sig prylar. Då de vill locka folk att köpa grejer.

Medlem

@Sapiens: De får ju naturligtvis designa det så att det går lika enkelt att skilja klasserna åt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

@Milky_81: om man nu skulle kunna sälja skins. Vilket jag inte hört eller tror i nya bf?

Quake-konnässsör

Finns bättre upplevelser att längta efter, post scriptum exempelvis.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Varför tycker så många det här är en bra grej!?!

1. Det här är en free2play modell i ett 60$ spel.

2. Man får offra tydlig och genomtänkt klass och karaktärsdesign, otroligt viktigt i ett kaotiskt spel som Battlefield.

Kommer man kunna avgöra vilken klass man ser och om det är vän eller fiende lika snabbt som i tex Bad Company 2?
https://vignette.wikia.nocookie.net/battlefield/images/a/a0/S...

Nej troligtvis inte. Då har alltså Battlefield V fått kompromissa på en viktigt grundläggande förutsättning för spelare att lättare komma in i spelet och hantera slagfältet. Att det kosmetiska inte påverkar gameplay stämmer inte.

1. Man betalar $60 för det som finns i spelet sen om man vill ha en fortsatt utveckling så behöver dom få in pengar. Ge ett bättre förslag på hur man ska göra.

2. Det vet du absolut inte. Finns inga bevis just nu som säger att det kommer bli så. DICE kan lika gärna ha strikta regler för hur ett nytt skin ska se ut. Sen för det andra förstår jag inte ens varför det gör någon skillnad? Varför skulle man behöva vet vem som är vem? Man ropar efter medic eller ammo och den rätta personen kommer ge dig det. Varför behöver du veta det?

Medlem

And so it begins...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Åh nice! Jag älskar spel som har IRL valuta liknande som Fortnite.
Att kunna köpa skins direkt är något jag älskar.
Så jag kommer utan tvekan ladda på en hel del.
Redan förbokar BFV Deluxe.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

@Sapiens: De får ju naturligtvis designa det så att det går lika enkelt att skilja klasserna åt.

Nej, det här är inte lika enkelt. Det handlar om hur mycket karaktärsdesignen på DICE får bestämma vs hur mycket spelaren får bestämma. Dra åt ena hållet blir det så små skillnader att det är meningslöst att ha det kosmetiska, dra åt andra hållet och du sabbar designen och tydligheten.

Man kan inte äta upp tårtan och fortfarande behålla den, då är det i så fall bara skit kvar.

Skrivet av jehuty:

1. Man betalar $60 för det som finns i spelet sen om man vill ha en fortsatt utveckling så behöver dom få in pengar. Ge ett bättre förslag på hur man ska göra.

Man betalar $60 för det som finns i spelet.

Citat:

2. Det vet du absolut inte. Finns inga bevis just nu som säger att det kommer bli så. DICE kan lika gärna ha strikta regler för hur ett nytt skin ska se ut. Sen för det andra förstår jag inte ens varför det gör någon skillnad? Varför skulle man behöva vet vem som är vem? Man ropar efter medic eller ammo och den rätta personen kommer ge dig det. Varför behöver du veta det?

Som sagt se ovan vad jag sa till CliQue-SinneD.

Exempel då det gör skillnad, tja om jag letar efter en medic som dött på slagfältet så jag kan byta ut min gear och återuppliva mina teammedlemmar. Då är det väldigt avgöranade om man snabbt kan avgöra hur en medic ser ut, både fienden och ditt egna team. Om man sitter i en tank och ska avgöra vem som är en engineer, vem som kan ha sprängmedel osv. Om det är en fiendesniper eller sin egna man såg 200+meter bort. FInns ju hur många exempel som helst. Fattar inte varför det här är något konstigt. Jag har ju den här illusionen av att BF ska vara ett lagspel där klasser spelar roll, annars blir det ju bara kaotisk clusterfuck där alla springer och gör sin egna grej.

123
Skriv svar