Generation Zero beta

Inaktiv

Man skulle nästan haft en separat tråd för de i behov av nycklar alternativt en egen tråd för att snacka av sig om upplevelsen i betan

Avstängd

allt på ultra, 100+ fps hela tiden, 1080ti.

Ambassadör
Xbox

Kul detta faktiskt! Det är ju väldigt nostalgiskt att ranta runt i gamla Svedala, de har ju fått till mycket detaljer. Gillar musiken också.

Önskar att de hade haft cross play dock.


signatur

Jump in.

Medlem

@anon_119148: Gav du koden till honom eller har du kvar den?

Medlem

Nån som lyckats komma in i bunkrarna som har scanners än? Hur då isf?


signatur

#PCMR

Medlem

Fan hade en give away igår att få en nyckel från, men glömde helt bort det och nu var den borta.. :(((((

Medlem

Någon som har en kod till övers? Varit extremt taggad på detta spelet men missad utlottningen helt.

Medlem

@Soolar: Du behöver loota key codes från dom hemska hundarna, 3 borde funka

Medlem

Nån som vill ha en kod fortfarande? Inget pm utan skriv här:p
*tagen.

Medlem
Skrivet av Daven:

Nån som vill ha en kod fortfarande? Inget pm utan skriv här:p

Tar gärna en nyckel då polarna fick men jag står utan.

Medlem

Jag tar också gärna en nyckel om någon har en extra

Medlem

Finns det någon nyckel kvar, man kan få smaka på...

Medlem

I7 6700k titan x pascal 32 gb ddr4 ca 60 fps allt maxat sett drops till 48:/ (1440p)

Medlem

Spelade kanske 3-4 timmar på egen hand här om kvällen. Mitt första intryck är att spelet känns så där, och då bortser jag från buggar och tekniska tillkortakommanden. Det bästa med spelet är dess igenkänningsfaktor, alltså att vi svenskar äntligen får chansen att uppleva våra egna bakgårdar i ett datorspel. Jag antar att det är så här jänkarna känner när de spelar alla dessa spel som utspelar sig i USA.

Att skjuta robotar är relativt roligt. Jag gillar den visuella feedbacken i form av gnistor och explosioner när man träffar fienderna. Även ljudet är bra med ekande explosioner och regn som smattrar mot marken.

Mitt största problem är dock gameplay-loopen. Man går från bebyggelse till bebyggelse, hus till hus och öppnar lådor. Om och om igen. Dessa lådor kan innehålla knappt ett dussin olika föremål. Ammunition, första hjälpen, granater,boomboxes, etc. Emellanåt stöter man på några fiender som man skjuter ihjäl. Det verkar inte finnas speciellt många typer av vapen (det kan ju dock förändras i den fulla versionen) så drivet att hitta bättre utrustning dog ganska fort för mig. Berättelsen framförs på ett så banalt sätt att jag tappade intresset snabbt som attan. Dock verkade det som att knappt något av alla dessa telefonsvarar-meddelanden eller kvarlämnade anteckningar faktiskt gick att ta del av. Jag hittade massor av dem men jag kom aldrig på hur jag skulle lyssna på/läsa dem.

Just nu känns spelet som en blandning av Far Cry, Left 4 Dead och Borderlands, där det inte är bättre än något av dessa spel på en enda grej. Ja utom igenkänningsfaktorn då.

Medlem

Spelat en timme bara, men kontrollen på xbox är inte riktigt i min smak. Plocka upp/öppna saker är lite krångligt när man måste vara spot on med pekaren.

Medlem

Första svaret på mitt inlägg här får en nyckel. Inget PM tack.

Medlem
Medlem

Har spelat en liten stund nu. Gillar stämningen och är alltid på helspänn så fort man ser några robotar (eftersom jag hatar strider). Har inte kommit så långt ännu. Man märker vissa saker som kanske kan fixas till. T.ex när man ska öppna stänga dörrar vilket kan ta en stund innan man hittar rätt spot på dörrhandtaget (rejält stressande när man försöker fly efter ett misslyckat försök att smyga). Märker att många klagar på all ammo man får också. Kanske bättre att låta folk köra stacks på x24 istället för x16 och dra ner på utrymmet i början? Fast då vet jag inte hur det är att köra flera. Kan vara en fördel att ha x16 då? Det blir nog mycket mer att sortera bort loot i senare i spelet. Spelet är Beta 0.9 just nu och de har tid på sig att fixa saker. Bra att ha en BETA så tidigt.

Lite emotionellt att se sin morfars gamla traktor (får en att tänka tillbaka på dagarna på landet).

Medlem

@Richie77:

gaah 20 min för sen

Medlem

Jag har en nyckel över. Följer Richie77:s exempel för att inte ge min inbox en hjärtattack. Första svaret på detta inlägg får en nyckel.

Medlem
Skrivet av Skuggsvept:

Jag har en nyckel över. Följer Richie77:s exempel för att inte ge min inbox en hjärtattack. Första svaret på detta inlägg får en nyckel.

Tar gärna en

Medlem

helt missat. nån som har en över?


signatur

//monster

Medlem

Hyfsat spel. Förväntade mig kanske nåt mer men än så länge känns det lite enformigt. Ska försöka hinna spela lite till imorgon och se vad som händer.

Är det någon annan som tycker att grafiken är väldigt suddig? Jag kan inte riktigt hitta vilken inställning jag ska ändra på. Ser ur som att de ligger ett suddigt filter över allt. Blir lite trött i huvudet av det...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Någon som har en nyckel över? Jag tar gärna en eller betalar en slant

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Propy:

Är det någon annan som tycker att grafiken är väldigt suddig? Jag kan inte riktigt hitta vilken inställning jag ska ändra på. Ser ur som att de ligger ett suddigt filter över allt. Blir lite trött i huvudet av det...

Ja det upplevde jag också, det är suddigt vilket blir jobbigt i längden. Då var det inte bara jag då, skönt iaf hehe.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot

Någon som vill lira? rizefall / snobben15 på steam


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Någon därute som har en extra nyckel? Missade helt om close beta, rapporterade inte FZ om det?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Propy:

Hyfsat spel. Förväntade mig kanske nåt mer men än så länge känns det lite enformigt. Ska försöka hinna spela lite till imorgon och se vad som händer.

Jag känner det också. Nästan alla hus jag sprungit runt i ser likadana ut på insidan, samma stolar, samma trapp till övervåningen på exakt samma ställe med rum och sängar på samma ställa och gud vet vad. Det är en härlig känsla att gå runt ute i naturen men så fort jag kommer till en by eller ett samhälle så försvinner det fina helt och hållet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan någon svara på dessa frågor:

Går det att sänka vapnet / holster?

Samt hur är set med HUD options? (Av det jag sett blir jag bedrövad varje gång jag ser gula outlines runt alla objekt)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Patrik1975:

Kan någon svara på dessa frågor:

Går det att sänka vapnet / holster?

Samt hur är set med HUD options? (Av det jag sett blir jag bedrövad varje gång jag ser gula outlines runt alla objekt)

Ser inte ut som att man kan sänka vapnet, varför man nu skulle vilja det (Ta foton kanske?)?

Vad jag sett är det inte mycket till HUD options alls i betan men jag kan ha fel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar