Hitman: Blood Money och Absolution ska remastras i 4K

Robot
Hitman: Blood Money och Absolution ska remastras i 4K

Släpps sedan till PS4 och Xbox One, men inte till pc.

#hitman-absolution, #hitman-blood-money, #warner-bros


Medlem

Blood Money i 4k! OMG. Men varför inte till PC, wtf? Hoppas de ändrar sig angående det.
Dessutom känns det som att dom hellre bör remastra originalet, silent assassin eller något istället för Absolution som redan ser rätt snyggt ut

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Men varför inte till PC, wtf?

Är det nåt större fel på PC-versionen som redan finns? Den snurrar väl redan i massa fps i 4K.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Är det nåt större fel på PC-versionen som redan finns? Den snurrar väl redan i massa fps i 4K.

Är ju även "förbättrade skuggor och snyggare ljussättning." men det går säkert modda in på pc om den versionen inte redan hade bättre sånt än konsolversionerna.

Det är lite tråkigt med konsoler att utvecklare kan höja upplösningen och sedan släppa spelet för 300kr. Och de gamla "fansen" som redan äger spelen får köpa de igen om de vill ha spelen med upplösnings reglaget höjt två hack. Tycker de kan bjuda på det för de som har originalen kopplade till kontot. Lite som apple gjorde när de släppte apple tv 4k.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Blood Money i 4k! OMG. Men varför inte till PC, wtf? Hoppas de ändrar sig angående det.
Dessutom känns det som att dom hellre bör remastra originalet, silent assassin eller något istället för Absolution som redan ser rätt snyggt ut

Räcker inte att remastra det lastgamla originalet utan där behövs en komplett remake för att bygga upp grafiken från grunden. imo. and many others.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är ju även "förbättrade skuggor och snyggare ljussättning." men det går säkert modda in på pc om den versionen inte redan hade bättre sånt än konsolversionerna.

Det är lite tråkigt med konsoler att utvecklare kan höja upplösningen och sedan släppa spelet för 300kr. Och de gamla "fansen" som redan äger spelen får köpa de igen om de vill ha spelen med upplösnings reglaget höjt två hack. Tycker de kan bjuda på det för de som har originalen kopplade till kontot. Lite som apple gjorde när de släppte apple tv 4k.

Samtidigt så köper väl fans ? Jag har åtskilliga spel jag äger på säkert 5 plattformar, tex Re 1 remaken, och kan väl inte direkt förvänta mig att få ps4,pc versionen för att jag äger gcub-versionen?

Som fan stödjer ja de gladeligen också.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Räcker inte att remastra det lastgamla originalet utan där behövs en komplett remake för att bygga upp grafiken från grunden. imo. and many others.

Och ändra spelet helt, Hitman 1 är nog för svårt för många av dagens Hitman fans, finns en anledning till att de nyare spelen säljer bättre, de är helt enkelt enklare. Första Hitman på easy är fortfarande svårare än Absolution på svåraste =).

Medlem

taskigt inte till pc.. vad har pc ägarna gjort för ont ?

Medlem
Skrivet av heady89:

Samtidigt så köper väl fans ? Jag har åtskilliga spel jag äger på säkert 5 plattformar, tex Re 1 remaken, och kan väl inte direkt förvänta mig att få ps4,pc versionen för att jag äger gcub-versionen?

Som fan stödjer ja de gladeligen också.

Nej på gamecube tiden så hade du ju inte heller ett konto kopplat där spelen fanns. Och att förvänta sig att få spelet till ett ps4 när du köpt originalet till en annan plattform är ju inte rimligt.
Men köpte jag ett ps3 spel så skulle jag bli glad om jag fick möjlighet att spela remastern i 4k gratis på ps4 när jag stoppade i skivan eller valde att ladda ner det igen om jag köpt digitalt. Så fungerar det ju med vissa Xbox 360 spel på Xbox one men det är långt ifrån standard.
Jag köper helst inte spel en gång till när det bara är upplösning de fixat. Är annat om det är en remake.

Men en remaster kan jag gå med på att köpa om den är ett stort lyft från originalet ex perfect dark 64 till Xbox 360 där man fick 60 fps och full hd istället för originalets ner 10-20 fps.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

taskigt inte till pc.. vad har pc ägarna gjort för ont ?

Skulle inte bli förvånad om de använder PC versionerna av spelen. Ser ärligt talat ingen anledning till att släppa detta på PC då det säkerligen finns mods för att köra med upplösning som spelet inte stödjer.

Medlem

Inte köp. Hade de uppdaterat modeller och textures också och gett dem lite seriös kärlek så kanske. Köpt flera spel till PS4 som jag hade till PS3 just för att de verkligen är förbättrade, men halvmesyrer som ex Starcraft remastered gör mig lätt provocerad. Det är en uppdatering, inte en remaster imho. Å andra sidan så fick man expansionen (host "DLC") gratis och originalet släpptes gratis också så...

Jag var och är ett fan även av nuvarande generation Hitman1&2 av den enkla anledningen att man tillåts vara ovanligt kreativ och omspelningsvärdet är högt, men herrej-ar vad jag ändå fått allt sämre åsikt för varje spelomgång pga alla buggarna, men main targets som promenerar omkring högt upp i luften och nu senaste elusive target som var bra mer än elusive (saknades 3 av 4 ggr). Tur man kan "bryta kopplingen" och starta om fortfarande även om det är "fuskigt". Gillar inte riktigt implementeringen av uppdateringarna av Hitman1 legacy-banorna. Ljus och annat blir inte så jättebra när de inte pillat det minsta på banorna. Men som sagt, buggarna är både underhållande och åt h-e för många av allvarlig art fortfarande. Var lite B att behöva börja om med sniper-banan också.

Medlem

går ju att köra reshade på pc versionen om man vill.

Avstängd
Skrivet av KeyserSoze:

går ju att köra reshade på pc versionen om man vill.

Detta. Finns stöd för 60fps för både Hitman 4 & 5 och 4K för 5an (troligtvis rätt lätt att lösa för 4an också om man skulle vilja).

Alltså är detta helt onödiga släpp och skulle inte ens kalla det för remaster. Bättre hade varit om man gjorde detta för Hitman 1 & 2 (originalen, dvs Hitman 1: Codename 47 samt Hitman 2: Silent Assassin, inte Hitman 6: Hitman och Hitman 7: Hitman 2......) kanske t.om 3an.

Medlem

Skulle hellre vilja se en remaster av första hitmansplet, och tvåan.

Inaktiv

Ännu en gång, eftersom det verkar behövas:

Remaster = En rak port av samma spel som förut, nu i lite bättre tekniskt utförande än sist, jämför exempelvis med att se en film på Blu-Ray kontra DVD.

Remake = Man har gjort om något från grunden. I sak är det inte samma spel längre. För att dra ännu en filmliknelse, tänk "Ringu" kontra "The Ring" ... och liknande.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Ännu en gång, eftersom det verkar behövas:

Remaster = En rak port av samma spel som förut, nu i lite bättre tekniskt utförande än sist, jämför exempelvis med att se en film på Blu-Ray kontra DVD.

Remake = Man har gjort om något från grunden. I sak är det inte samma spel längre. För att dra ännu en filmliknelse, tänk "Ringu" kontra "The Ring" ... och liknande.

Är väl ingen som blandat ihop det?

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Detta. Finns stöd för 60fps för både Hitman 4 & 5 och 4K för 5an (troligtvis rätt lätt att lösa för 4an också om man skulle vilja).

Alltså är detta helt onödiga släpp och skulle inte ens kalla det för remaster. Bättre hade varit om man gjorde detta för Hitman 1 & 2 (originalen, dvs Hitman 1: Codename 47 samt Hitman 2: Silent Assassin, inte Hitman 6: Hitman och Hitman 7: Hitman 2......) kanske t.om 3an.

Jo men visst, skulle faktiskt inte säga nej till alla dom uppdragen som dlc paket till hitman 2 2018. Hade ju helst sett en remake,

Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är väl ingen som blandat ihop det?

När flera säger att de tycker Hitman: Codename 47 hade varit ett bättre val för en remaster vill jag nog ändå påstå det. Det är precis som när alla sitter och ropar om att de vill se remasters på t ex PS1-spel.

De gamla spelen är liksom inte riktigt där för att kunna rulla på det viset.

Blir bara kal gröt av allt - och precis lika stelt som sist.

Medlem

Contracts var i stort sett en remake på första Hitman och personligen gillar jag nog originalet bättre. Som sagt Codename 47 är inget enkelt spel och då menar jag inte bara att själva spelet är svårt, jag avser även hur det är att spela det. Contracts är betydligt enklare och Hitman har sedan det första spelet blivit förbättrat för varje del som släpptes för att, i mitt tycke, bli som bäst med Blood Money. Blood Money är som Chaos Theory för Splinter Cell och tråkigt nog har Splinter Cell också gått åt ett håll som gör att det inte längre känns som ett Splinter Cell spel.

Jag är inte alls lika intresserad av senare Hitman spel på grund av ett stort problem jag har med dem, deras AI är skrattretande. Som jag påpekat tidigare, Hitman spelen innan Absolution tvingar spelaren att spela på ett sätt som gör att det lönar sig att få "Silent Assassin" och kravet för att få "SA" är att ingen lägger märke till en, verkar som detta helt ändrats i senaste Hitman där man nu även måste tänka på att inte låta någon annan "höra" att någon blir dödad, spelar ingen roll om denne i sin tur dör (de har alltså tolkat ordet silent bokstavligen vilket antagligen beror på att folk har klagat för de inte förstår vad "silent assassin" betyder).

Men det finns fler saker jag stör mig på i senaste Hitman (2016) som att när jag spelade första övningsuppdraget hur de kunde veta att personen de söker är "a bald man" utan att någon sett mig skjuta mitt mål. Hur lätt det är att döda i stort sett alla på kartan, i första Hitman hade man inte längre haft någon "ammo" kvar och AI´n hade agerat på ett sätt som gjort det betydligt svårare att överleva.

1
Skriv svar