Får det lov att vara salt i sci-fi-såret? Alien: Isolation 2 utvecklas inte

Medlem

Synd. Många fenomenala spel lever inte upp till förväntad försäljning och så skrotas eller fördummas IP:t.

Dead Space, ett oväntat stjärnskott från EA som 2008 vågade lite, sen gick det utför igen.. sörjer det fortfarande..

Problemet är ju att ju större investering i spelet ju fler vill de ska köpa, så då gör man de till så bred massa som möjligt och då tappar produkten sin charm/niche/core. Händer ju de flesta stora spel, tyvärr. Som utvecklare för dessa investerare så får de alltid jobba med säkra kort, typ Cod.

Fox är säkert intresserade att casha in så mycket som möjligt på Alien, därav testar man den största marknaden där man säkert når fler fans av Alien än bara gamers. Jag tar hellre ett passionerat projekt som Isolation men rent ekonomiskt är de säkert en betydligt större risk.

NuZ
Testpilot

Så länge det stämmer att det är premium spel, så spelar inte platformen någon roll.
Bekvämt eller inte!? Bra spel eller inte!? Spelar ingen roll så länge det inte är någon ”free2play lootlådehysteri” så är jag nöjd


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Jag är glad att det inte kom en uppföljare till Isolation. Tyckte spelet var helt okey, men tror att det blivit för mycket, av samma sak en gång till och blivit tjatigt, om det kommit en uppföljare. Där och då passade det bra med Alien Isolation. Basta liksom. Ska man vara lite busig, hör man ju oxå i namnet, att det skulle vara en isolerad händelse☺

Skribent

Översättning: "Vi vill hellre släppa spel som vi kan proppa fulla med mikrotransaktioner eller månadsavgifter."

Medlem

'Sämre spelrelaterad nyhet får man leta länge efter... Suck.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

mm, alien franchisen såg en glimma hopp där med alien isolation, när var det senast det kom lite ljus mellan persiennerna ? 1999 med första avp ?
Senaste jag kan komma på som var bra. Resterande alien spel har ju varit skräp.

Nog för att det kastats runt med olika studios och utgivare, men jag är ju inte förvånad, just franchisen verkar ju ha ett dåligt omen över sig.

Köpte aldrig isolation, tycker inte om konceptet att spela som ripley, men spelet verkar ju hålla kvalité så där får dom kudos men inga dineros.

Medlem

Avengers: Endgame kommer tydligen släppas på insta - mer populärt. För dyrt att spela in till "bio" nuförtiden. Take it or leave it!

Medlem
Skrivet av Cedmoy:

Avengers: Endgame kommer tydligen släppas på insta - mer populärt. För dyrt att spela in till "bio" nuförtiden. Take it or leave it!

Kul! Då kan jag berätta - Ojojoj! Half Life 3 samt hör å häpna Witcher 4 släpps 2019!!! (till Iclock)

12
Skriv svar