Nu kan du spela Red Dead Redemption 2 på din PC

Geeks Gaming

Sånt här är kul när man hoppades på att få in någon timme innan man ska till jobbet. Lär inte få tid att spela fören Torsdag

Är det mer än 3 gig o ladda ner efter dekrypteringen? Skulle inte spelet va massiva 175 gig sa dom, jag har bara pre-loadat 109 gig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Verkar dessvärre inte fungera för min del. Provar en ominstallation av launchern...

För jävla tråkigt att höra... men det är lugnt - då kan jag få ditt konto

Men jag hoppas verkligen du får rätt på det - få saker är så irriterande som när man köpt något och man inte kan använda det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Godofcheese:

Snarare att man inte är villig att skriva in sina kredituppgifter på relativt nya tjänster

Utveckla gärna

Rockstar Launcher är väl bara social club i ny tappning? Funnits sen hedenhös 🤗


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ja spelet är då verkligen krävande i alla fall. Jag kommer att köra det mesta på high och en del på medium för att få ett bra flyt i spelet. Nu kör jag allt på high och får en del fps-drops nä det händer mycket.

Är det någon annan som lider av en bugg som gör att kameran "hackar" när du rör musen samtidigt som du håller inne Shift (t.ex. för att spinga)?

Medlem

hm, efter att ha verifierat spelfilerna fick jag meddelande om att spelet inte är up to date och måste patchas.
Känns ändå lovande.

Edit: Men nä, samma krash igen. Tusan!

Gen
Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja det är väl först ett par månader tills den kommer på steam? Eller var det bara 1?

Jag vet inte. Ryktet verkar säga om en månad ja.

Medlem

flyter bra som fan, snittar 60 fps med nästan max i allt 1920 1080, med en geforce 1070, i7 4770k och 16gb 2666 ram (lr nåt sånt). ser bra ut, funkar bra, fyfaan va glad man blir.

tips dock, original är inställt Vulcan, man får manuellt byta till dx12 som ger betydligt bättre prestanda.

märker även att light, volumetric och shadows är det jag behövde testa runt lite med för att få perfekt flyt. det kräver mest


signatur

//monster

Medlem

hej! jag undrar om man köper de från green man gaming får man de till rockstar launchern då och kan speladirekt eller är de nyckel till steam svårt att se på hemsidan. tycker 530kr var en bra deal istället för att köpa på rockstars egna sida.

Medlem

och här bara kraschar det hela tiden. Vet inte alls vad jag ska göra nu.

Medlem

@kaugen: Det är antagligen till rockstar launchern, det är en logga med rockstar social club ovanför -8% rabatten. Att det skulle vara till steam känns otroligt.

Medlem

@Wania: Har du uppdaterat drivrutiner? startat om datorn?

Skägg.
10 Chambers

Hehe, Swec kunde inte maxa det i 4K...


signatur
Skribent
Skrivet av kaugen:

hej! jag undrar om man köper de från green man gaming får man de till rockstar launchern då och kan speladirekt eller är de nyckel till steam svårt att se på hemsidan. tycker 530kr var en bra deal istället för att köpa på rockstars egna sida.

Jag köpte från GMG och kan bekräfta att det är till Rockstars launcher.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Wania:

och här bara kraschar det hela tiden. Vet inte alls vad jag ska göra nu.

Vänta. Det är tyvärr en bugg som många (mig inkluderat) drabbats av; launchern kraschar så fort man försöker starta spelet. Finns ingen fix än så länge.

Finns även en annan vanlig bugg där folk kraschar i introsekvensen istället, den kraschen kan man kringgå genom att göra ett undantag i antivirusprogrammet för RDR2-mappen.

Medlem
Skrivet av kaugen:

hej! jag undrar om man köper de från green man gaming får man de till rockstar launchern då och kan speladirekt eller är de nyckel till steam svårt att se på hemsidan. tycker 530kr var en bra deal istället för att köpa på rockstars egna sida.

det kommer inte på steam förrän om nån månad. med rockstar launcher kan du lira alldeles nu. jag sitter i spelet nu och tabbar


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

det kommer inte på steam förrän om nån månad. med rockstar launcher kan du lira alldeles nu. jag sitter i spelet nu och tabbar

Kan du lira nu stämmer ju inte riktigt eftersom launchern bara kraschar.

Medlem

ps ni har väl senaste drivrutinerna till nvidia, dom som kom idag lr igår


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Kent-Elvis:

Kan du lira nu stämmer ju inte riktigt eftersom launchern bara kraschar.

https://imgur.com/a/YaMqLaI spelar nu och ska skjuta lite folk första gången

beklagar alla som inte kan lira, håller tummarna för att ni får igång skiten snart!


signatur

//monster

Medlem

För de som launchern krashar för har jag hittat en lösning, kanske inte den bästa men om ni kan något annat språk så kan ni gå in i launchern och byta språk. Jag prövade att launcha på tyska och kan nu spela!

*EDIT* verkar endast funka för vissa.

Medlem
Skrivet av André Granroth:

Jag köpte från GMG och kan bekräfta att det är till Rockstars launcher.

köpte med från GMG funkar prima

Medlem
Skrivet av tenhausen:

För de som launchern krashar för har jag hittat en lösning, kanske inte den bästa men om ni kan något annat språk så kan ni gå in i launchern och byta språk. Jag prövade att launcha på tyska och kan nu spela!

*EDIT* verkar endast funka för vissa.

Funkade tyvärr inte för mig, varken tyska eller spanska, dock roligare att läsa felmeddelandet på spanska, mer dramatiskt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Snarare att man inte är villig att skriva in sina kredituppgifter på relativt nya tjänster

Alltså ett val man gör.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Snarare att man inte är villig att skriva in sina kredituppgifter på relativt nya tjänster

Går att betala med Paypal...,

Medlem

#¤!%¤¤!%
launcher crashar hela tiden.
borde förstått, ALDRIG förköpa

JAg har verifierat filerna på nytt, installerat senate nvidia drivrutiner.
håller på ladda ner allt fron win update nu för att se om det hjälper


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Min nerladdning hade stannat som jag drog igång på lunchen idag... trodde jag skulle sitta å spela nu men icke.

Medlem

Gick inte att starta spelet. Löste det med att lägga in i virus/firewall Bitdefender:
1. Protection->Advanced Threat Defense->Add Applications to exceptions-> rdr2.exe
2. Protection->Firewall->Rules->rdr2.exe
3. Protection->Safe Files->Application Access->Add new application to the list->rdr2.exe

Vet inte om steg 2 och 3 behövs? la till det i alla fall.
Funkar utmärkt.

Medlem

Går rykten på reddit om att en "emergency patch" är på G. Just krashen som jag har (att launchern krashar precis när man försöker starta spelet) verkar vara något som extremt många har, den krashen finns det tyvärr inga bekräftade lösningar på ännu, så man får väl hoppas på att nöd-patchen fixar det, blir nog att spela lite imorn eller så istället.

Medlem

För mig kraschade det precis efter att ha justerat ett par saker i settings....

Inga andra spel jag har testat beter sig såhär jävla trasig som Rockstars titlar (GTAV).

GTAV är exakt samma visa med. Kraschar hur det vill, när det vill.
Inte ens Control som jag "pirattestade" precis när det kom var så trasigt att det någonsin kraschade. Det hade grova prestandaproblem men kraschade inte en enda gång... så startar man Rockshit's skit som de har "polerat" i ett år och så kraschar det när man minst anar....

Jesus

Medlem

signatur

Mastercase5 pro. I7 6700k 4,8GHz .Z170 ASUS MAX Hero VIII. Kraken X62 . ASUS 1080ti Strix oc. 32Gb Corsair Vengeance LPX 3200MHz. Samsung 950 pro 256GB. EVGA SuperNova 850 G2.
AMD FX-8350 4,5GHz. Asus Sabertooth 990FX R2.0 . Asus GTX670 4Gb SLI. 16Gb Corsair Dominator Platinum 2400mhz. Samsung 840Pro 128GB

Skriv svar