Vad spelade ni mest detta år?

Skribent
Vad spelade ni mest detta år?

Lite intresserad att höra vad ni i forumet har spelat mest detta år. Då snackar vi inte om vad ni har haft bäst upplevelse i, utan i vilket spel ni har lagt flest speltimmar.

För mig personligen är det Apex Legends (säkert 10-15 dagar speltid) som dominerar denna lista, följt av WoW: Classic (cirka 7 dagars speltid).

PS: Då inte alla spel har antal speltimmars-funktionen får ni göra en uppskattning.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Backloggens befriare

Ooh, svårt att avgöra.. Heroes of Might and Magic III eller Gears 5 skulle jag tippa. Det är nog relativt tight dem emellan, men kanske mest i HoMaM3 ändå, nästan 400h. Skulle gissa att Gears 5 klockar inte lite lägre.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Säkert 400-500 timmar Anarchy Online (iom deras classic server)
och
140 timmar Pathfinder.

Kommer inte ihåg nått annat spel som stack iväg lika mycket i timmar.

Medlem

Total War: Warhammer II 250h
Frostpunk 175h
Dom två är väl det jag lirat mest detta året.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Köpt och spelat en jäkla massa spel iår.
Det som gått mest är
Beat saber pc
Xcom 2 pc
Dead cells switch
Red dead Redemption 2 pc
NHL 20 ps4


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Death Stranding med 60h.

Medlem

Red dead Redemption 2 borde slå det mesta. Vet dock inte hur mycket. Men det var ju inget man spelade igenom på en kvart precis.

Medlem

Då tid är dyrbart för en småbarnförälder så spelas det endast när tid finnes. Tyvärr svårt att uppskatta tiden då inget jag inte kan kolla exakt hur länge jag spelat.
Mina mest spelade spel i fallande ordning
Diablo 2 (med PlugY-modden)
Minecraft
Skyrim
Fallout 4

Ovanstående fördelat på kanske 100-150 h totalt.


signatur

Submission is for the weak

Redaktör

Sea of Thieves. För att både min son och och min fru (hon är inte alls spelintresserad annars) har upptäckt det, så vi lirar en hel del tillsammans. Och numera är spelet vad det borde ha varit vid release, grymt kul nuförtiden.


signatur
Geeks Gaming

Har inte hunnit kolla genom alla klienterna men det borde vara Rocket League på runt 2-300h.
Väldigt deprimerande då jag fortfarande inte är bra 😂
Är dock en spelhoppare, dvs jag hoppar mellan spel beroende på humör.

Förutspår att divinity II kommer att ligga högt under 2020 😱

Medlem

Pubg, no contest.

Medlem

Ice climber, Batman forever och Skate or die.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Testpilot

Mest timmar. ganska jämt fördelat på:

Astroneer
The Division 2
Endless Space 2

samt

DLC till Assassins Creed Odyssey - Legacy of the First Blade och Fate of Atlantis

Varje spel på ca 100 timmar vardera.

Medlem

Grim Dawn klockade lätt flest timmar. Med senaste expansionen finns det så oändligt mycket att testa buildmässigt så det största problemet nu är att tiden inte räcker till.

Som alltid är NHL det man spelar mest under årens gång.

Medlem

Har varit ganska klent med spelande. Men Witcher 3 har jag nog spelat närmre 70h


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Svårt, men troligtvis är det BF1 med Days Gone som nära tvåa.


signatur

I drank what?

Ambassadör
League of Legends

LoL ~200 h
Factorio ~100 h
EU4 ~100 h
Divinity original sin 2 ~60 h
Stardew Valley ~60 h
RDR2 ~30 h
Disco Elysium ~30 h

Medlem

World of Warcraft (inte classic)
PUBG
Diablo 2

Medlem

Monster Hunter World, Assassins Creed - Odessey, Conan Exiles

Avstängd

Dota 2 och Far Cry 5.

Medlem

Ohotad etta för mig är The Division 2 - 814 timmar,
två är säkerligen RDR2, skulle tippa på 200 timmar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Red Dead Redemption 2
Samt Fallout 4, släppte Fallout totalt när The Witcher tog all min speltid. Men nu finns tiden och luckan för det

Skribent

Death Stranding är nog det jag lagt flest timmar på. Ska man tro frugan så har jag dock lagt väldigt mycket tid på att spela Allan, men hon är lite jävig.

Medlem

Spelade nästan uteslutande PUBG. Trots sina brister så är det fortfarande förbannat roligt när man får till ett bra game, adrenalinet pumpar och cirkeln krymper!

Releasehästryttare

Runt 500-600 timmar har lagts på World of tanks i år.
Följt av Heartstone 300-400.

Medlem

Rocket League. Det är trots allt ett sådant spel som är lätt att sätta igång, köra en eller två matcher (som tar 10-15 minuter), sen stänga av. Har blivit hundra timmar (omkring där) i slutändan.

Medlem

Lite svårt med tiden, men Jämför jag med wow classics /played så får man kanske en hint.

Vintern/våren gick mest åt till Elder Scrolls Online, tippar ca 300+h

Nästa stora var nog wow classic som fick sig en dos när det kom, ~240+

Sen trillade jag tillbaka i Star Wars Old Repubilk (riktigt kul igen!) som dragit in kanske 250+ under hösten.

Senaste tiden är det mest Star Wars Battlefront 2 som fått kärlek, fram till datorn krascha


signatur

K9
:.:

Medlem

ESO garanterat mest här. Jag och sambon klockar nog runt 200 timmar var sedan vi tog upp det i somras igen. Låter inte mycket med svårt med livspusslet och jobb på obekväma tider.

Gen
Medlem

Har faktiskt lyckats varva många spel detta året men de som tagit mest tid är nog:
WoW (~150h)
AC:Odyssey (~80h, ej varvat)
The Division 2 (~60h)
Borderlands 3 (~53h)
God of War (???h)

Skriv svar