Se gameplay från Fallout 76:s Wastelanders-tillägg

Robot
Se gameplay från Fallout 76:s Wastelanders-tillägg
Medlem

Då kanske det är dags att prova spelet snart - synd bara att det kostar en del att ha egen server.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Geeks Gaming

Ser mycket lovande ut. Dock med tanke på hur mycket problem det är konstant med detta spelet som ändå är över ett år gammalt så om jag ev ska ha spelet så tänker jag vänta till typ 2 månader efter uppdateringen har kommit.

Medlem

För lite, för sent. Varken dialoger eller NPC:er är ett nödvändigt tillägg, det är allt annat som är trasigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Ser mycket lovande ut. Dock med tanke på hur mycket problem det är konstant med detta spelet som ändå är över ett år gammalt så om jag ev ska ha spelet så tänker jag vänta till typ 2 månader efter uppdateringen har kommit.

Problemet är att folk bara pratar om problemen i spelet. Inte när dom fixar dom, dom flesta som inte spelar tror fortfarande att spelet har samma problem som när det släpptes. Dom senaste nyheterna om inventory steal fusken användes bara i spelet i 24 timmar. Dom flesta vågade inte spela på en vecka, ifall om fusket fanns kvar.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Problemet är att det har samma problem som när det släpptes. Det är fortfarande sönderhackat, det är fortfarande buggigt, det är fortfarande exploitfest och det är fortfarande pay2win. Så fort de patchat en exploit så har nästa kommit, och det tar tid för dem att fixa, och de är dåliga på att kommunicera. Spelet är trasigt i grunden, motorn var aldrig designad för onlinespelande utan för lokalt offline-spelande och lider därav av massor av säkerhetsbrister som gör att spelet är lätt att hacka. Och på toppen av det så tar de tjockt betalt för eländet och ger klara fördelar till dem som betalar för deras prenumeration.

Det finns liksom en anledning till att det pratas mycket om problemet i detta spelet då dessa problem är fundamentala och har påverkat hela spelet sedan det släpptes.

Medlem

Är det funkis att lira det som ett singleplayer-lir? Jag förstår att jag måste vara online osv, men kan jag få ut något av det utan att interagera med andra spelare?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Är det funkis att lira det som ett singleplayer-lir? Jag förstår att jag måste vara online osv, men kan jag få ut något av det utan att interagera med andra spelare?

Det var så jag spelade när det fortfarande var aktuellt, det funkar utmärkt. Finns mycket lore att ta till sig och multiplayer är aldrig ett måste.

Har du tänkt spela kanske du bör vänta på den här uppdateringen dock, de verkar utöka singleplayer-läget.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Är det funkis att lira det som ett singleplayer-lir? Jag förstår att jag måste vara online osv, men kan jag få ut något av det utan att interagera med andra spelare?

Dom flesta som spelar kör solo.

P2w är det verkligen inte, dom sakerna gör sån minemal skillnad. Har spelat utan Fallout first, repairkits hur länge som helst nu.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Är det funkis att lira det som ett singleplayer-lir? Jag förstår att jag måste vara online osv, men kan jag få ut något av det utan att interagera med andra spelare?

Det funkar bara bra att spela själv men det enda som blir roligt i längden är att spela ihop med nån.
Edit/forts. Tanken från Bethesda var antagligen att man skulle teama ihop sig så mycket som möjligt i FO76, men de flesta spelade själva nästan hela tiden. Och det var både kul och funkade bra i de flesta fall. Men i längden blev det inte roligt när man gjort allt och det enda som fanns kvar var ett spel som gick ut på att loot-grinda.

Medlem

Tackar för alla svar!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Egentligen behöver man bara grupp för raids, dom flesta eventsen kan man sola. I wastelanders försvinner raids. Det dyker upp några nya events som man måste ha grupp till i wastelanders. Finns en event som är riktigt svår. Men dom kanske nerfar den innan dom släpper det till live servrarna.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Skrivet av beersgarden:

Är det funkis att lira det som ett singleplayer-lir? Jag förstår att jag måste vara online osv, men kan jag få ut något av det utan att interagera med andra spelare?

Jag upplevde det som och har sagt förut, att man går inte solo man går ensam i 76. Allt är designat för gruppspel.
Till och med ens eget c.a.m.p blir i slutändan meningslöst förutom storage och workbenches/craftingstations. Det hela är centrerat runt att bjuda in andra för att se vad du har byggt/ spenderat pengar på i deras mikrotransaktions shop, de atom man måste grinda skallen av sig för räcker inte långt. förutom det finns ingen annan mening att bygga någonting, inte bara för att det ofta saknas delar av ens bas när man loggar in eller andra spelare som förstör bara för lols. Lika dant när det kommer till armor och kläder, det handlar inte om att du ska känna dig cool utan att andra ska tycka att du ser cool ut. Därför promptar bethesda hela tiden atomshopen och skriver saker för att locka in en att spendera, FOMO Yo!

Många platser på kartan ser intressanta ut på avstånd, när man kommer dit märker man att det inte finns något intressant innehåll, kanske en dator eller ännu ett holotape.

Materialet som lagts till det senaste året med deras roadmap har också varit multiplayer-centrerat, allt från sheepsquatch till raids och bla bla bla...
Du kan försöka dig på det ensam men det står ut i att med allt från fiende-antal till otillfredsställande belöningar är gjort för grupper. uppdrag kan kräva att flera spelare hanterar olika objekt så det föll det ur om man spelar ensam. däremot kommer jag nu ihåg att de tog bort ett vault raid för att det var så trasigt och de kunde inte fixa det nu. så op powerarmor rewarden kan få på annat ställe men det spelar ingen roll, den blev hårt dupad och kan fås för en tia.
Tänk att du rensar en punkt på kartan från fiender och sedan går du och börjar loota/leta lore och en höglevlad sällskapssjuk spelare söker upp dig på den platsen så respawnar alla fiender igen, och för att de var bulletsponges på vägen in blir det riktigt irriterande på vägen ut.

Jag fan att andra spelare var nådastöten för all känsla deras tidigare spel gav, inget är så avstötande som att se andra spelares oregelbundna rörelser, de står ju nästan aldrig still till exempel och emotar in i avgrunden. Vissa söker upp låglevlade för att ge "goodiebags" med massor av resurser och vapen/ammo/stims. Jag är personligen emot det då det egentligen rånar spelare på själva anledningen att spela. Suktar du efter en spelkänsla som deras tidigare spel gav så ska du hålla dig långt borta från76, det är ett helt annat spel för en helt annan typ av spelarskara som vill ha en annan upplevelse.

Jag tycker du ska vänta några månader och se vad de faktiskt ställt till med den här gången innan du köper/spelar. bara för två veckor sen avslöjades nya exploits och den senaste patchen gjorde spelet nästan komplett ostabilt. så, vänta och se.
Jag vill egentligen inte rekommendera 76 till någon, så det gör jag inte, men jag kan ju inte aktivt hindra någon för att spela.
Jag bara hoppas att bethseda inte gör något som detta igen! för detta kan inte vara en del av Bethesdas framtid. Never again!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Klart man kan spela solo, jag spelar ensam hela tiden. Men i bethesdas spel är man svag i början, men blir kraftful senare. Dom flesta börjar ge upp innan dom tar level 30, men det är efter man börjar märka att karaktären bli starkare och allt flyter på mer för en. Man kan börja använda vapen som 50 cal, Gatling Plasma, eller andra kraftfulla vapen då.

Dom enda sakerna som behöver en grupp är events och raids. Men på eventsen så dyker det nästan alltid upp andra spelare.

Sheepsquash kan man ta solo tom ett low tier legendary vapen. Den är lika stark som en scorch beast, så efter level 50 tar man dom solo utan problem. Imposter sheepsquash som man kan spawna senare genom questen krävs att man har en grupp för det är en raid boss.

Om man ska spela med en ny gubbe nu så rekommenderar jag att vänta tills dom släpper wastelanders i april. Jag fick invite till privat test servrarna. Det är mycket bättre nu för nya spelare, för nu har dom två mainquests som man gör samtidigt. Många som spelade började levla upp en ny gubbe för att uppleva allt igen. För många av dom gamla ställena har nya npcer. Wastelanders är som ett extra lager med kontent på det vanliga spelet. Många ställen som var ointressanta innan, innehåller något mer nu.

Kan säga detta utan bryta NDA:n för det är redan folk säger detta som spelade på PAX east. Så jag kommenterar bara vad dom har sagt. Finns mycket mer, men dom spelade på PAX East spelade bara i början av spelet så dom har inte sett vad som händer senare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Problemet är att det har samma problem som när det släpptes. Det är fortfarande sönderhackat, det är fortfarande buggigt, det är fortfarande exploitfest och det är fortfarande pay2win. Så fort de patchat en exploit så har nästa kommit, och det tar tid för dem att fixa, och de är dåliga på att kommunicera. Spelet är trasigt i grunden, motorn var aldrig designad för onlinespelande utan för lokalt offline-spelande och lider därav av massor av säkerhetsbrister som gör att spelet är lätt att hacka. Och på toppen av det så tar de tjockt betalt för eländet och ger klara fördelar till dem som betalar för deras prenumeration.

Det finns liksom en anledning till att det pratas mycket om problemet i detta spelet då dessa problem är fundamentala och har påverkat hela spelet sedan det släpptes.

Håller med dig i din text. Men min stora fråga i ditt inlägg är hur du får det till Pay2win?

Jag har ett X antal hundra timmar i spelet och det finns väl inget du kan köpa så att det blir Pay2win?

Inlägget var inte att hoppa på dig, men jag är fundersam över hur skina till olika byggdelar kan göra dig starkare i spelet?

Medlem

@Lethenstroom: Fallout 1st är Pay2Win till att börja med. Unlimited scrapbox t.ex i ett spel där looting är grundbulten i spelet, och survival tent som gör att du kan re-spawna var du väljer. Sedan utöver 1st så har du ju sakerna i shoppen du kan köpa som t.ex repair kits för snabbare och bättre repairs. Scraproboten drar iväg och hittar scrap åt dig vilket gör att du kan bygga upp basen snabbare. Kylskåpet som gör att du inte behöver göra ny mat lika ofta. Ingen av dessa kan du loota dig till i i spelet utan de köps i storen. Det är ju detta som användare är sura för då Bethesda ljög gång på gång när de sade att det bara skulle vara kosmetika som såldes, sedan så började de med dessa, boosters osv. Du betalar guld eller ingame-guld och du får saker som man inte annars kan få genom att farma/loota/samla till sig i spelet.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

@Lethenstroom: Fallout 1st är Pay2Win till att börja med. Unlimited scrapbox t.ex i ett spel där looting är grundbulten i spelet, och survival tent som gör att du kan re-spawna var du väljer. Sedan utöver 1st så har du ju sakerna i shoppen du kan köpa som t.ex repair kits för snabbare och bättre repairs. Scraproboten drar iväg och hittar scrap åt dig vilket gör att du kan bygga upp basen snabbare. Kylskåpet som gör att du inte behöver göra ny mat lika ofta. Ingen av dessa kan du loota dig till i i spelet utan de köps i storen. Det är ju detta som användare är sura för då Bethesda ljög gång på gång när de sade att det bara skulle vara kosmetika som såldes, sedan så började de med dessa, boosters osv. Du betalar guld eller ingame-guld och du får saker som man inte annars kan få genom att farma/loota/samla till sig i spelet.

Scrapkit och repairkits är Pay for useless shit, för dom som spelar mycket. Dom som spelar mycket har så mycket caps ändå så fast Travel är inget som kostar för mycket för dom. Tältet ger bara ett extra ställa att för att flytta sig gratis. Scrapboxen är nice, men man behöver inte den heller.

Man får en bättre version av repairkits från bossar i spelet. Så länge man bara använder dom ibland så tar dom aldrig slut. Använder bara dom på vapnet, eller saker som är dyrare att reparera som power armor. Resten av mitt gear reparerar jag i basen. Och nu sitter man här med över 100 repairkits med sin karaktär. Så det känns inte alls lockande att köpa från atomshopen.

Vet inte vem som köper scrapkits, men det är inget jag har behövt. Plockar bara på mig saker som behövs för att reparera mina saker.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar