FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Se ännu mer gameplay från Half-Life: Alyx

Medlem

Även med eye-tracking så kommer man ju behöva röra på huvudet. Det känns mest som en dålig ursäkt bara för att ha något att klaga på. lol

Inaktiv

Skulle man inte kunna ha typ en touchplatta för fötterna man kan använda när man sitter på en stol som man kan ha får att gå/förflytta sig så man slipper teleporta, kanske redan finns?

Inaktiv
Skrivet av Zerox_no1:

Även med eye-tracking så kommer man ju behöva röra på huvudet. Det känns mest som en dålig ursäkt bara för att ha något att klaga på. lol

Ja det måste vara nån form av felskrivning för jag förstår heller inte varför man ska flytta bilden med eye-tracking det är ju helt verklighetsfrånvänt.
men jag antar att personen menar att det ska vara "skarpt" där man tittar med ögonen och det är väll vad eye-tracking i ett VR-headset i framtiden kommer erbjuda.

Inaktiv
Skrivet av anon_4660:

Skulle man inte kunna ha typ en touchplatta för fötterna man kan använda när man sitter på en stol som man kan ha får att gå/förflytta sig så man slipper teleporta, kanske redan finns?

Det finns massvis med olika hårdvaru-lösningar (dock inget för vanliga konsumenter) för att förlytta sig i VR .
Allt handlar bara om vad man lägger in för stöd. Det finns tom en väst som man känner att man blir träffad av skott och slag tex och det finns väll nått spel som stödjer det. Men som sagt, inget för gemene man ännu.

i HL:A kommer man kunna röra sig som idag är standard också, teleport är för "nybörjarna"

Medlem
Skrivet av Peete:

Bara för att jag rör på mitt huvud så betyder inte det att det jag tittar på flyttar sig. Mina ögon hålls stilla på det jag fokuserar på, de trackar det jag väljer att titta på oavsett om mitt huvud rör sig lite eller ganska mycket.

Vad jag vill säga är att vr behöver ta hänsyn till både huvud och ögonrörelser.

Du behöver inte titta rakt fram i VR hela tiden. Du kan fokusera din blick på något i kanten av synfältet samtidigt som du rör dig. De flesta headseten har 90-110 graders horisontellt synfält eller upp till runt 170 grader för någon ”lyxigare” modell. I videon fr tex HL:Alyx ser man såklart inte var spelarens öga fokuserar men det är garanterat inte i mitten av bilden hela tiden.

Medlem

Har testat flera olika VR modeller men jag ser dubbelt hur jag än gör.
Samma sak när det gäller 3d bio.
Så det är absolut ingenting för mig.


signatur

Av nördar. För nördar.
spelhistoriepodden.se

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Har testat flera olika VR modeller men jag ser dubbelt hur jag än gör.
Samma sak när det gäller 3d bio.
Så det är absolut ingenting för mig.

Låter som dåligt inställd IPD

Inaktiv

En film som förklarar lite dom olika alternativen när man rör sig i spelet.

Medlem

För min del hade Valve kunnat släppa half-life för gameboy advanced och jag hade köpt det direkt. Kommer utan tvekan investera i marknades bästa VR enbart för att spela detta.

Inaktiv
Skrivet av nostalgisk:

För min del hade Valve kunnat släppa half-life för gameboy advanced och jag hade köpt det direkt. Kommer utan tvekan investera i marknades bästa VR enbart för att spela detta.

Det är bara att gratulera så fall, som flesta upptäcker "en ny värld" och en ny form av gaming när man skaffar VR
Det finns massvis med bra VR-spel och jag tror oavsett vilket av dagens VR-Headset man köper så kommer man bli nöjd, men det är kul att sikta högt direkt

Medlem

Ser grymt ut, redan nöjd med min index som det är, ett svinbra spel på köpet blir bara bättre.

Avstängd

Märker snabbt från kommentarerna vilka som testat VR och vilka som inte gjort det. Märkligt nog så är det ännu ingen som dragit jämförelsen med 3d-tv.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

12
Skriv svar