Uppgift: "Foten" till Xbox Series X kan inte tas bort, även om konsolen ligger ner

Robot
Uppgift: "Foten" till Xbox Series X kan inte tas bort, även om konsolen ligger ner

Skönhetsmiss? Bagatell?


Medlem

För dyrt med clips?


signatur

Styret upp och däcken ner

RmK
Medlem

Hålen är ventilation och sitter på topp och botten. Detta är garanterat ett skydd för att inte någon ska plocka av det och ändå ställa den upp vilket skulle blockera luftflödet.

Tyvärr inte så fagert att se på dock.

Inaktiv

Först XsS hårdvara och sen detta?! Nej nu!

Skämt åsido, för mig hade det varit strunt samma. Lite i-landsproblem för min del. Sen tror jag att MS ingenjörer säkert har en ypperlig anledning till varför den inte går att plocka bort.

Medlem

Oj. Det var inte så snyggt. Blir antagligen ståendes om jag inte lyckas gömma men hur är det med s? Samma problem, mer sugen på den faktiskt


signatur

Ultrazine

Inaktiv
ELF
Medlem

Bladsåg?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Korkat konstruerat att man inte kan ta loss foten. Klar designmiss!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Visste faktiskt inte om att det fanns lufthål även på vänstra sidan av maskinen. Trevligt! Hoppas på att nextgen blir mycket mer tystlåtna än sina föregångare. Vet att tex PS4an kan låta som en hårfön ibland vilket kan vara väldigt störande.


signatur
Medlem

alltså fy va ful den krysslådan är.. stående or not.. hemsk design... man vill bara gömma den i källaren.

riktigt ful plastbit. ..
dom kunde gjort skiten i något komposterbart material ,när man tröttnar på synen.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har alltid mina konsoler liggande. Men Xbox Series X är ju helt uppenbart gjord för att stå, den ser hiskelig ut liggande. Jag menar, titta:

Så det blir ett möbleringsproblem.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Varför lägga den ner alls... Såga upp tv-möbeln så ni kan få den att stå upp

Nej skämt åsido, tråkigt kanske. Men jag vill ändå ha den ståendes då de ser så fin ut liksom.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Vem bryr sig. Det är en låda man spelar spel på


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

alltså fy va ful den krysslådan är.. stående or not.. hemsk design... man vill bara gömma den i källaren.

Ståendes så tycker jag att den är riktigt snygg!

Gillar inte alls, i jämförelse, formgivningen på PS5 (för mycket P12 och billig kinesisk SciFi-leksak över den).

Liggandes; nej, inte alls snyggt (men även där känns även PS5, om möjligt, ännu hemskare). Foten som inte går att ta bort gör det hela redan ännu värre.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Har inget problem med att fötterna inte kan tas bort, den är snyggare ståendes ändå i min mening. PS5 ser inte bra ut varken stående eller liggande så fot spelar inte ens någon roll där. Konsolerna får stå på varsin sida om TV'n så får hyllorna fyllas med något annat, typ spel.

Ambassadör
Xbox

Åh nej... bäst att ställa in hela generationen!


signatur

Jump in.

Medlem

Min skärm ligger ner och min SNES står upp.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

alltså fy va ful den krysslådan är.. stående or not.. hemsk design... man vill bara gömma den i källaren.

Skrivet av humancentipede:

riktigt ful plastbit. ..
dom kunde gjort skiten i något komposterbart material ,när man tröttnar på synen.

I alla fall mycket snyggare än PS5. (Säger en som bara lirar på PC)

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag har alltid mina konsoler liggande. Men Xbox Series X är ju helt uppenbart gjord för att stå, den ser hiskelig ut liggande. Jag menar, titta:

https://i.imgur.com/uVV7pUr.png

Så det blir ett möbleringsproblem.

Åh helskotta är Series X stor?!

Håller verkligen med om att de kunde designat foten på ett smartare sätt. Minns tjockis-ps3 och loggan man kunde snurra på efter hur man placerade den. Det är att tänka steget längre det;).

Skrivet av Mortaigne:

Åh nej... bäst att ställa in hela generationen!

Ja, lika bra det. Inte lätt i dagens bebis-samhälle med alla lättkränkta. Jag skyller på internet och framförallt sociala medier.

Medlem

Inte så snyggt, men förstår varför den inte går att ta bort, för att slippa garantiärenden med folk som ställt den upp utan fot och stoppat luftflödet.
Med det sagt kunde dom tex satt 4 små ben i kanterna istället, mer minimalistiskt

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Ja, lika bra det. Inte lätt i dagens bebis-samhälle med alla lättkränkta. Jag skyller på internet och framförallt sociala medier.

Vem är kränkt?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Hellre det än som det varit förr där man behövt köpa den separat. Verkar dock vara en dum lösning med tanke på att den blockerar det illustrerade luftflödet, antar dock att Microsoft vet vad de gör gällande kylningen.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Åh helskotta är Series X stor?!

Förmodligen ställer de mycket högre pressade prestandakraven i nästa generations konsoler även högre krav på kraftigare värmeavledning än nuvarande generations konsoler.

Antingen så får man göra en effektivare design som ger mer utrymme för kylning och stora fläktar, eller så får man sätta in fläktar som snurrar i riktigt hög hastighet (men kommer då låta desto mer).

Både Sony och Microsoft minns nog fortfarande förra generationens konsoler, och vill undvika de misstagen med bristande kylkapacitet (PS3 "fat" med nätaggregaten som brann upp, och 360 med delaminerad CPU från kretskort "red ring of death", med miljardförluster som följd).

Sedan må PS5 vara lite smalare än XSX, men knappast liten den heller:

Skrivet av gorbatjov:

Håller verkligen med om att de kunde designat foten på ett smartare sätt. Minns tjockis-ps3 och loggan man kunde snurra på efter hur man placerade den. Det är att tänka steget längre det;).

Smart lösning (även om jag inte tyckte PS3 alls passade som stående, såg bara helt fel ut).

Minns liknande från gamla Apollo arbetsstationer (UNIX-maskiner runt 80/90-talet).

Absolut dålig fotlösning av MS. Det kunde gjorts mycket bättre.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Känns inte som någon av företagen har lyckats designa en snygg konsol. Tycker ändå Xbox One och X varit relativt snygga, PS3an hade också sin charm.

Men fy fan va ful Xbox SX var på "riktiga" foton.

Medlem

@Håkan:

Gillar verkligen XSS (även om jag vill reservera slutgiltigt omdöme tills jag sett den själv i verkligheten).

Tycker den har en lite quirky charm med den runda svarta "högtalaren", och även med stilren skandinavisk formgivning. Påminner mig mycket om Dieter Rams design och produkter.

Gällande XSX så tycker jag den ser OK snygg ut (även om jag även här vill reservera slutgiltigt omdöme tills jag sett den själv i verkligheten). Ingen favorit för mig (som X1S och PS2 är, och gillar som du även X1X), men inte heller något riktigt fult eller bottennapp (som jag verkligen tycker PS5 och X1 OG är).

XSX påminner mig lite om hur jag tycker om nuvarande gen PS4; även den OK snygg, men inte heller favorit (gillar den lite bättre i vita versionen).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

NuZ
Testpilot

Är rätt dålig design och en bagatell men tror det är för att ”idiotsäkra” luftflödet så ingen plockar bort den för att sedan ställa den upp


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vem bryr sig. Det är en låda man spelar spel på

De flesta bryr sig.

Edit
Nya ps ser lite väl ”plastig” ut, nya xbox ser ut som en subwoofer. Föredrar ps5an men gillar nog inte utseendet på nån av dem.

Ps3 originalet, den feta med silvertrimmet är nog min personliga favorit. Både till utseende och ren spelglädje!
Den tycker jag funkade både liggande och stående.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Den är ju ändå snyggast stående.

Men OMG vad ful PS5 är. Överdesignad och väldigt "japansk". Inte samma snygga minimalism som Xboxen.

(Ska inte köpa någon av dem)

12
Skriv svar