Höga betyg till Cyberpunk 2077, men kritiseras för buggar

Redaktör
Skrivet av autograph:

Jo, jag vet, men jag kom att tänka på det.
THC tog ju över och lovade att NU ska det fixas och bli klart. Men det varken känns eller ser ut så.

Hördudu, Wreckfest är apkul!

Men ja, jag håller med om att det är opolerat. men jag har lättare att leva med det från en liten utvecklare.


signatur
Medlem
Skrivet av G4ruda:

Du laddar ju ner cirka 60 gb nu innan för att det ska gå snabbare vid release. Day one-patch är väl nästan standard nu, även om den är ganska stor i detta fall.

Dessutom, vad sitter folk på för skitinternet? Tog mig 4 minuter att förhandsnedladda 60 gb och jag har en genomsnittlig fiberlina. Det är väl mer eller mindre standard nu? Hinner knappt sätta på kaffe innan patchen är nere på torsdag.

Fiber finns "bara" i 77% av alla hushåll i Sverige. Utöver det så nämns det inte den genomsnittliga hastigheten, finns säkert de som sitter på 50 eller 25 ner. Och det här är bara i Sverige.
Om vi tittar på USA istället, så är det vanligt att se folk med 5-25 som hastighet. Tittar vi sen i andra länder som kanske är fattigare så kommer de sitta på ännu lägre hastigheter.

En 60GB nerladdning borde ta i snit 10 minuter för 100/100 lina (vilket jag skulle säga är den vanligaste hastigheten för någon med Fiber), så skulle vilja påstå att du har över genomsnitten (min gissning är att du sitter på 250).

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Hördudu, Wreckfest är apkul!

Men ja, jag håller med om att det är opolerat. men jag har lättare att leva med det från en liten utvecklare.

Ja visst är Wreckfest jättekul! Men känslan och styrningen var bättre från början, och de kunde putsa ännu mer på spelet. Bilen känns de senaste åren mer trögstyrd. Det har jag läst flera som tycker. Men det laddar ju snabbare nu än tidigare. Wreckfest åminner lite om Dirt:Showdown, slog det mig nu.
PS: Jag gillar musiken i Wreckfest!!
Här är en intressant och kul jämförelse-film från hur Next Car Game/Wreckfest såg ut från början 2014, till 2018:
https://youtu.be/8hUPpc4il6Q
---
UPDATE:
Wreckfest Hotfix 11 nov 2020 (8GB):
A number of frustrating niggles were found in the previous Wasteland Wreckers update, and since we would prefer to keep the game in tip-top shape for you we broke out our virtual brooms and showed bugs the door. While at it, we also threw in a couple of other improvements for the good measure. Please check below for a summary of items fixed or improved upon in this release.

RELEASE NOTES
Game version
PC: 1.267195

A number of career special events can be now started correctly.
Fixed a bug which caused tournament damage settings break after tuning the car in the pre-race screen.
This specific bug made Score Streak and Rampage Rush events very tricky.
Fixed misleading HUD info in the Wreck Hell and Ripper Raid events.
Installing Bullet fender cuts now correctly removes front flares.
Fixed clipping issues with Razor customization parts and added missing fender flares.
Installing RoadSlayer GT large rear spoiler now removes the stock spoiler completely.
Removed duplicate Sofa Car tailpipe.
Improved Big Rig AI competitiveness.
Improved Killerbee S AI competitiveness.
Added "Random Large Special" AI Set.

Thanks for your support everyone, and happy racing!
---
Update:
LITEN UPPDATERING/UPPDATERINGSANTECKNINGAR av Wreckfest
UPPLAGD
ons 9 december
Hotfix released
We just released a hotfix, updating the game to 1.268578.

This hotfix resolves the recent controller related issues, enhances the Racing Heroes Car Pack cars and improves various other aspects of the title. Please check below for a summary of items fixed or improved upon in this release.

RELEASE NOTES

Game version

PC: 1.268578
Fixed numerous controller devices not being detected.
Fixed stuttering with certain controller devices.
Fixed game crashing when entering certain career events.
Fixed numerous glitches with Racing Heroes Car Pack cars.
Improved Speedie suspension, differential and engine.
Added "Saucer" wheels for Speedie.
Short track width tires for Speedie are now narrower.
Restored missing modding tools.

Thanks for your support everyone, and good luck!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

äh, som skyrim och fallout 4 då

Som typ alla AAA spel de senaste åren, de verkar som snart alla studios gör samma mall snart, hype hype hype, just de ja ni måste faktiskt jobba på ALLT i spelen under utvecklingstiden och inte de sista 6 månaderna och sen patchas med 100gb skit som ni skulle ha gjort redan i inledningen av utveckling eller under tiden, de tar oss för mugs helt enkelt.
Kommer aldrig släppas ett färdigt spel under launch så de är alltid lika bra att vänta på den färdiga produkten...ca 2-3 år efter brukar spelen vara i färdigt skick i en sk GOTY edition för halva priset dessutom, vi är roten av problemet av att acceptera detta men också för att vi tydligen köper halvfärdiga produkter och sen har vi mage att klaga trots vetskapen

Medlem

Vet inte vilket som är värst. Att utvecklare inte kan släppa ett någorlunda väl fungerande spel längre, eller att vi förväntar oss det och ibland till och med försvarar det.

Medlem

Läste recensionen på Games Beat och betyget speglar mer än bara buggarna. Recensenten där sänkte betyget också mkt pga att han tycker det är för lite möjlighet att interagera med världen. Den är som en snygg bakgrund man inte kan göra mkt med.

Men känns som Cyberpunk 2077 fått omvänd behandling mot Days Gone. Days Gone's betyg gick ner pga alla buggar förutom hos några få som hade högt betydg trots buggarna för de såg ett bra spel.
Cyberpunk 2077 får höga betyg trots buggarna och lite lägre betyg hos några för trots ett bra spel kan de inte se förbi buggarna haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

C64
Medlem
Skrivet av autograph:

Ja visst är det jättekul! Men känslan och styrningen var bättre från början, och de kunde putsa lite mer på spelet. Bilen känns nu lite trögstyrd. Det har jag läst flera som tycker.
Här är en intressant och kul jämförelse-film från hur det såg ut från början 2014, till 2018:
https://youtu.be/8hUPpc4il6Q

Aha ja visste väll att det va knas efter senaste uppdateringen Jag trodde det va min ps4 kontroll som balla ur men då har dom gjort bilarna mer trögstyrda då

Dex
Medlem
Skrivet av SunShine:

Läste recensionen på Games Beat och betyget speglar mer än bara buggarna. Recensenten där sänkte betyget också mkt pga att han tycker det är för lite möjlighet att interagera med världen. Den är som en snygg bakgrund man inte kan göra mkt med.

Men känns som Cyberpunk 2077 fått omvänd behandling mot Days Gone. Days Gone's betyg gick ner pga alla buggar förutom hos några få som hade högt betydg trots buggarna för de såg ett bra spel.
Cyberpunk 2077 får höga betyg trots buggarna och lite lägre betyg hos några för trots ett bra spel kan de inte se förbi buggarna haha.

Eller så kan det ju vara som Fredrik (recensenten här på FZ) har sagt flera gånger i tråden redan? Det är olika hur mycket och jobbiga buggar alla har haft. Han själv säger att det var en hel del, men inte mycket nog för att förstöra i spelet. Sen är det säkert andra som har upplevt mer och dom som har upplevt ännu mindre.
Alla får inte alltid samma buggar.

Medlem
Skrivet av Dex:

Eller så kan det ju vara som Fredrik (recensenten här på FZ) har sagt flera gånger i tråden redan? Det är olika hur mycket och jobbiga buggar alla har haft. Han själv säger att det var en hel del, men inte mycket nog för att förstöra i spelet. Sen är det säkert andra som har upplevt mer och dom som har upplevt ännu mindre.
Alla får inte alltid samma buggar.

Nu har jag läst recensionen i fråga. Läs texten. Han skriver själv att han sänker betyget inte bara pga buggar utan pga hur spelet är också. Det står ordagrant i texten för den recensionen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tror att hypen som CDPR själva har varit med att skapa kommer att bita dem i arslet. När de släppte Witcher 3 så var de lite underdogs nu har de alla ögon på sig och förväntningarna är skyhöga. Lägg därtill deras första fps. Rollspelsdelen har ju varit rätt ytlig innan så där hoppas jag de träffar rätt nu när man får skapa sin egen karaktär. Tänker att jag köper spelet och skapar lite karaktärer samt provspelar origin berättelserna och sen lämnar det i fred några månader/år om det är för buggigt precis som jag gjort med baldurs gate 3.

eld
Medlem
Skrivet av Jud1t:

Tror att hypen som CDPR själva har varit med att skapa kommer att bita dem i arslet.

De hade förlorat otroligt mycket mer om de inte gett spelet hype, de måste ju sälja spelet.

Hype är ju marknadsföring!

Medlem

Jag började tidigt ana oråd med hypen av CP2077.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av eld:

De hade förlorat otroligt mycket mer om de inte gett spelet hype, de måste ju sälja spelet.

Hype är ju marknadsföring!

Vet inte om jag håller med men vi får se imorgon hur svåra buggarna är. Jag tror att vi gamla rollspelsrävar har rätt mycket överseende med buggar men frågan är om medelgamern har det? ME-Andromeda och AC-Unity blev ju totalt sågade på grund av buggarna även om spelen var helt ok. Det ska bli intressant att se helt enkelt.

eld
Medlem
Skrivet av Jud1t:

Vet inte om jag håller med men vi får se imorgon hur svåra buggarna är. Jag tror att vi gamla rollspelsrävar har rätt mycket överseende med buggar men frågan är om medelgamern har det? ME-Andromeda och AC-Unity blev ju totalt sågade på grund av buggarna även om spelen var helt ok. Det ska bli intressant att se helt enkelt.

När buggiga Skyrim har sålt miljoners på konsol där nästan alla kört utan moddar så tror jag medelgamern har väldigt mycket överseende, Cyberpunk är redan en garanterad succé.

Skillnaden mellan unity, andromeda och cyberpunk är ju 70 vs 90 på metacritic.

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Vet inte om jag håller med men vi får se imorgon hur svåra buggarna är. Jag tror att vi gamla rollspelsrävar har rätt mycket överseende med buggar men frågan är om medelgamern har det? ME-Andromeda och AC-Unity blev ju totalt sågade på grund av buggarna även om spelen var helt ok. Det ska bli intressant att se helt enkelt.

Andromeda blev sågat av andra anledningar, även om buggarna hjälpte det på traven.

Medlem
Skrivet av eld:

När buggiga Skyrim har sålt miljoners på konsol där nästan alla kört utan moddar så tror jag medelgamern har väldigt mycket överseende, Cyberpunk är redan en garanterad succé.

Skillnaden mellan unity, andromeda och cyberpunk är ju 70 vs 90 på metacritic.

Man kanske ska inte blint följa metacritics betyg. TLoU2 fick ju 93 på Metacritic men spelarbasen tog ändå inte spelet bra, därmed 5.7 Userscore (och då har Metacritic gått in och "rensat trollbetyg", vem vet hur många giltiga omdömen de har rensat bort).

Sen att spelet har bra första-månads salun så betyder det inte att folk kommer vara lika villiga att supporta företaget om de anser att spelet inte alls överlever till hypen.

Jag är ett exempel utav många som älskade TLoU 1 till Ps3 och Ps4 (Remastern). Spelade ut 2:an, kommer aldrig spela spelet igen och kommer troligen skippa 3:an helt.

Förvisso så sågas inte 2:an för buggarna, utan för andra anledningar. Poängen däremot är att om spelarna upplever dålig inlevelse, spelkänsla och finner inte det kul med buggar så kommer deras förtroende mot företaget att sjunka, vilket kan kosta företaget i det långa loppet.

Dex
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Man kanske ska inte blint följa metacritics betyg. TLoU2 fick ju 93 på Metacritic men spelarbasen tog ändå inte spelet bra, därmed 5.7 Userscore (och då har Metacritic gått in och "rensat trollbetyg", vem vet hur många giltiga omdömen de har rensat bort).

Sen att spelet har bra första-månads salun så betyder det inte att folk kommer vara lika villiga att supporta företaget om de anser att spelet inte alls överlever till hypen.

Jag är ett exempel utav många som älskade TLoU 1 till Ps3 och Ps4 (Remastern). Spelade ut 2:an, kommer aldrig spela spelet igen och kommer troligen skippa 3:an helt.

Förvisso så sågas inte 2:an för buggarna, utan för andra anledningar. Poängen däremot är att om spelarna upplever dålig inlevelse, spelkänsla och finner inte det kul med buggar så kommer deras förtroende mot företaget att sjunka, vilket kan kosta företaget i det långa loppet.

Metacritic user score är ju bara ett skämt då det totalt review bombades. Fanns ju flera sidor som satte det i system att review bomba spelet.

Det är ju bara att ser här på FZ generationens spel lista. The Last of Us 2 blev det 6:e bästa spelet denna generationen från både spelare och recensenterna på FZ. Så skulle nog säga att det väldigt omtyckt av både spelare och recensenter.

Medlem
Skrivet av Dex:

Metacritic user score är ju bara ett skämt då det totalt review bombades. Fanns ju flera sidor som satte det i system att review bomba spelet.

Det är ju bara att ser här på FZ generationens spel lista. The Last of Us 2 blev det 6:e bästa spelet denna generationen från både spelare och recensenterna på FZ. Så skulle nog säga att det väldigt omtyckt av både spelare och recensenter.

Som jag skrev, Metacritic har varit inne och rensat på reviewbombers. Metacritic är inte en grund att basera argument på då det inte alltid stämmer överens med resterande av gamers. Eller anser du att 0% av Metacritics är betalda reviews och 100% av User Critics är reviewbombs även efter rensning?

Dex
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Som jag skrev, Metacritic har varit inne och rensat på reviewbombers. Metacritic är inte en grund att basera argument på då det inte alltid stämmer överens med resterande av gamers. Eller anser du att 0% av Metacritics är betalda reviews och 100% av User Critics är reviewbombs även efter rensning?

Nä, men är inte antingen eller. Tror nog t.ex. att omröstningen här på FZ stämmer överens rätt så bra med resterande av världen också. Både recensenter och spelar röstade fram det till en 6:e plats på generationens spel.

Medlem
Skrivet av eld:

När buggiga Skyrim har sålt miljoners på konsol där nästan alla kört utan moddar så tror jag medelgamern har väldigt mycket överseende, Cyberpunk är redan en garanterad succé.

Skillnaden mellan unity, andromeda och cyberpunk är ju 70 vs 90 på metacritic.

Kan inte påstå att jag läser metacritic då jag helst utgår från mig själv och vad jag tycker om. Skyrim håller jag som en av de bästa rollspelsupplevelserna på pc och där är jag nog inte ensam. Skulle sätta den högre än ex. Witcher 3 som jag tror den gemene gamern håller högre. Andromeda gav inget nytt storymässigt men tycker ändå att de var ett av de bättre spelen som släpptes det året. Liknar mass effect 3 väldigt mycket men med bättre och roligare game play. Vi är alla olika och har våra nischer. Jag hoppas att CP2077 har fått till rollspelsdelen likväl som stridssystem då de inte varit deras starka sida i tidigare spel. Har de det kan det nog peta ned skyrim då jag är mer av en Cyberpunk fantast (sedan 25 år tillbaka då jag såg blade runner första gången) än fantasy.

123
Skriv svar