Höga betyg till Cyberpunk 2077, men kritiseras för buggar
Jag tror Witcher 3 tog 2 eller 3 månader att spela klart för mig (iof med DLCs).
Så tänker att de allra värsta buggarna kommer fixas innan jag kommit särskilt långt
Tog dryga året för mig, båda expansionerna inkluderade^^.
Knappt en bugg i min genomspelning. Möjligtvis hade jag en väldans tur eller så har jag förträngt de. Absolut inga buggar som störde iaf.
Blir att invänta ps5-patchen av 2077 för egen del ändå och känner verkligen ingen brådska med att skaffa spelet. Kommer bli episkt <3.
Giantbomb-Jeff snackar med en annan Jeff om Cyberpunk:
https://www.youtube.com/watch?v=z8en7gqsBz4
Brutalärliga och inte superimponerade.
Samma Jeff som gav CoD: Modern Warfare (det från ifjol alltså) finfint betyg?
Bara så att folk förstår, men en 11-12gb stor patch kommer day1. Som ska adressera många av buggarna.
Hade varit bra om folk släppt sina recensioner efter det istället.
Sant, men då många planerar köpa/börja spela det dag 1 är det lite svårt att börja köra igång recensionerna efter release.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
PCG mfl har haft day 1-patch och de har fortfarande tonvis med problem. Det här kommer inte lösas med en stor 43 GB-patch.
De tog tillbaka sin bit om day-1 patch tydligen. De antog tydligen bara att det var fallet då spelet fick en patch medans ni körde. En av utvecklarna har bekräftat att day-1 patch inte är släppt än.
Men som du sa, buggar kommer finnas.
Hmm... av alla recensioner jag läst och lyssnat till på YT så verkar samtliga vara överens om att man bör avvakta även om de unisont hyllar spelet.
Något som får en att undra är ju att vi fick vänta ytterligare för att de skulle putsa till last-gen och samtliga recensioner har varit på pc. Undrar om det ens är spelbart på konsol?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Helt jävla otroligt. Hur många personer jobbar på utvecklingsteamet av detta spel? Hur kan det vara så många buggar i ett AAA+ spel?
förfan dyraste spelet som gjorts och sen släpps det med 1000tals buggar.
Nu kan man ju också lägga till att spelet faktiskt inte är släppt än och CDPR har bekräftat att en hel del av buggarna som har rapporterats av recensenter kommer fixas i Day-1 patchen.
Hmm... av alla recensioner jag läst och lyssnat till på YT så verkar samtliga vara överens om att man bör avvakta även om de unisont hyllar spelet.
Något som får en att undra är ju att vi fick vänta ytterligare för att de skulle putsa till last-gen och samtliga recensioner har varit på pc. Undrar om det ens är spelbart på konsol?
Haha ja. Enligt dom var väl PC-versionen klar sen länge, men att det var last gen-konsolerna som inte är klara. Vågar inte ens tänka på vilket skick dom är i isåfall.
helt sanslöst så många års utveckling och förseningar och det är massor med buggar på release... jag är verkligen besviken på cd projekt.. säkert ett bra spel men tänker då inte köpa det nu.
standard i branschen är dag 1 patch på 40gb eller nåt.. varför ? jag antog att eftersom dom försenade sista minuten senaste gångerna att dom ska fixa så spelet inte ska ha massa buggar vid launch.. oj vad fel man kan ha... dom har satsat för mycket på hype istället skulle dom ha hållt käften och jobbat på spelet istället så det inte har massor med buggar men det kanske är så spelbranschen funkar idag ? trasiga spel vid release verkar normen idag som alla accepterar..
äh, som skyrim och fallout 4 då
Skillnaden är att CDPR åtgärdar dem medan Bethesda ser buggarna som "features".
Och vatten kan göra dig blöt. Att den här typen av spel har buggar hör tyvärr till vanligheterna.
Så brukar det inte låta när storspel släpps dock...
Har du någonsin spelat något från Bathesda?
helt sanslöst så många års utveckling och förseningar och det är massor med buggar på release... jag är verkligen besviken på cd projekt.. säkert ett bra spel men tänker då inte köpa det nu.
standard i branschen är dag 1 patch på 40gb eller nåt.. varför ? jag antog att eftersom dom försenade sista minuten senaste gångerna att dom ska fixa så spelet inte ska ha massa buggar vid launch.. oj vad fel man kan ha... dom har satsat för mycket på hype istället skulle dom ha hållt käften och jobbat på spelet istället så det inte har massor med buggar men det kanske är så spelbranschen funkar idag ? trasiga spel vid release verkar normen idag som alla accepterar..
För nu är de stora företag med investerare som flåsar dem på nacken, vilket gör att de måste ha deadlines för deras spel. Jämfört med indieutvecklare som inte har samma deadline krav, och troligen försöker inte överkomplicera deras spel.
Det är många som inte accepterar buggar, men det är många som kommer göra det för de är så pass hypeade. Däremot så tror jag CP2077 är ett av få spelen där alla har samma kritik: Väldigt buggigt, så vi får se hur vanliga gamers kommer reagera på det efter launch.
Men en sak är säker; företag som har stora investerare bakom sig kommer alltid försöka bli klar med ett spel inom relativt strikt deadline, för de vill ha nöjda investerare som kanske kommer vilja att investera mer tillbaka för framtida projekt.
Jorå. När det är den här typen av spel, alltså oftast open world-lir, då brukar det nästan alltid vara snack om buggar.
Word! Tror att de kommer undan just för att det är CDPR.
När bethesda släpper sina AAA-spel och de är fulla av buggar så får det skit kastade på sig direkt, men när det är andra utvecklare så heter det att "lite buggar får man räkna med".
Om de inte hade hypat upp sitt spel utan istället lagt ett X antal timmar på att fixa resterande av spelet så hade det blivit en bättre produkt (färdig) i slutändan.
De som drabbas av det här är ju vi som konsumerar deras produkter, de jublar ju i alla fall när pengarna börjar rulla in på kontot den 10:e, vare sig spelet är färdigt eller inte.
Man undrar ju vad CDPR har gjort de senaste månaderna om spelet är så fyllt med buggar trots flertalet förseningar.
Filat på day 1-patchen som så många har skrivit om innan i tråden, och som släpps samtidigt som spelet den 10:e. Med andra ord var denna inte implementerad i recensions-exen så om inget annat så kan man hoppas på att denna massiva patchen fixar en del.
Misstänker att du kanske blandat ihop spelstudios/spel lite, eller så är det kanske jag som missat något skämt/meme här 😀
Jag hoppar in varje gång folk klagar på creation engine och försöker förklara att stora openworld-spel med mycket permutation per automatik kommer innebära väldigt många buggar
Filat på day 1-patchen som så många har skrivit om innan i tråden, och som släpps samtidigt som spelet den 10:e. Med andra ord var denna inte implementerad i recensions-exen så om inget annat så kan man hoppas på att denna massiva patchen fixar en del.
Får lite AC: Unity-vibbar här. Spelet släpptes ju också i generationsgränsen, totalt ospelbart utan 1-day patchen. Dessutom var patchen typ större än spelet i fråga, de bytte väl ut större delen av koden med första patchen.
"Writer and Fighter"
Kommer att tänka på hur länge bilspelet "Wreckfest" (av Bugbear) utvecklades, som jag var med och köpte på early access.
Det blev till slut "färdigt", men är fortfarande inte bra, och har buggar och mysko styrning.
Jag tror det är svårt att jämföra de två. Det är två totalt olika spel, med helt olika förutsättningar. Wreckfest kodades av en liten finsk indiestudio som enligt envisa rykten led av svår pengabrist under utvecklingen. Det nådde t.ex. inte crowdfunding-målen, men man valde ändå att göra det.
Cyberpunk har goda ekonomiska förutsättningar och massor av folk har jobbat med det. Jag gissar, från lekmannaperspektiv (för jag inte spelutveckling) att stora open world-spel är extremt svåra att göra. Massor av parametrar att ta hänsyn till. De är ju ofta väldigt buggiga.
Haha, igår gick väl CDP ut med att man på GOG ska kunna förhandsnedladda spelet så att man kan lira direkt?! Nu skall man ändå behöva ladda ner en day one patch på 43 GB?
Du laddar ju ner cirka 60 gb nu innan för att det ska gå snabbare vid release. Day one-patch är väl nästan standard nu, även om den är ganska stor i detta fall.
Dessutom, vad sitter folk på för skitinternet? Tog mig 4 minuter att förhandsnedladda 60 gb och jag har en genomsnittlig fiberlina. Det är väl mer eller mindre standard nu? Hinner knappt sätta på kaffe innan patchen är nere på torsdag.
Du laddar ju ner cirka 60 gb nu innan för att det ska gå snabbare vid release. Day one-patch är väl nästan standard nu, även om den är ganska stor i detta fall.
Dessutom, vad sitter folk på för skitinternet? Tog mig 4 minuter att förhandsnedladda 60 gb och jag har en genomsnittlig fiberlina. Det är väl mer eller mindre standard nu? Hinner knappt sätta på kaffe innan patchen är nere på torsdag.
Nej, säkert inget större problem i Sverige bl. a, men ser man mer globalt finns det många ställen som inte har lika snabbt nät.
Jag tror det är svårt att jämföra de två. Det är två totalt olika spel, med helt olika förutsättningar. Wreckfest kodades av en liten finsk indiestudio som enligt envisa rykten led av svår pengabrist under utvecklingen. Det nådde t.ex. inte crowdfunding-målen, men man valde ändå att göra det.
Cyberpunk har goda ekonomiska förutsättningar och massor av folk har jobbat med det. Jag gissar, från lekmannaperspektiv (för jag inte spelutveckling) att stora open world-spel är extremt svåra att göra. Massor av parametrar att ta hänsyn till. De är ju ofta väldigt buggiga.
Jo, jag vet, men jag kom att tänka på det.
THC-Nordic tog ju över och lovade att NU ska det fixas och bli klart. Men det varken känns eller ser ut så.
autograph