Microsoft: 40 % av Xbox-nykomlingarna kör med Series S

Robot
Microsoft: 40 % av Xbox-nykomlingarna kör med Series S

Inkörsporten till tyngre grejer?

#xbox, #xbox-series-s


Medlem

För mig duger en Switch gott som en lite "klenare" konsol så någon series S är jag personligen inte intresserad av.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Går ju bara att köpa S. X är sketasvår att få tag på...

Medlem

Jag fuskade lite i röstningen eftersom jag inte själv köpt en Xbox Series X/S, jag valde PS5 istället MEN! Om jag hade köpt en Xbox så hade det definitivt blivit en Xbox Series X, utan tvekan.

Medlem

Har inte köpt än men när det blir så blir det en Series X
Gör hoppet från PS till Xbox denna generation.

Medlem

Köpte en serier s. Kommer skaffa en playstation 5 sen också (med skivläsare) så xboxen blir mest för game pass och multiformat får bli till playstation


signatur

Ultrazine

Medlem

Lägsta gemensamma nämnare sätter ju ribban på desginen, att de inte påverkar framtida spel är ju rent skitsnack. Ms tvingar ju utvecklarna att släppa allt till S så återigen exklusiva ps-titlar fördel här med.

En hög utvecklare har redan kommenterat kring detta.

Medlem

Ingen noob men valde s för den passar bra just nu Kanske senare i generationen byter jag upp som jag gjorde förra

jbx
Medlem

Jag förstår inte riktigt varför folk köper en klen konsol som motsvara ungefär prestandan på förra generationen? Är inte poängen men en ny generation att få en rejäl boost i prestandan?
Att den är billigare kan ju vara ett argument men de är ju en begagnad One X också?
Förklara för mig som är så trångsynt? 🙃


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag köpte Series X på release och köpte även en Series S i förrgår för att ha i gästrummet


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag förstår inte riktigt varför folk köper en klen konsol som motsvara ungefär prestandan på förra generationen? Är inte poängen men en ny generation att få en rejäl boost i prestandan?
Att den är billigare kan ju vara ett argument men de är ju en begagnad One X också?
Förklara för mig som är så trångsynt? 🙃

Oinsatta föräldrar kanske?


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag förstår inte riktigt varför folk köper en klen konsol som motsvara ungefär prestandan på förra generationen? Är inte poängen men en ny generation att få en rejäl boost i prestandan?
Att den är billigare kan ju vara ett argument men de är ju en begagnad One X också?
Förklara för mig som är så trångsynt? 🙃

Den är liten, knäpptyst, med väldigt mycket snabbare CPU och lagring. GPU-delen är typ som One X visst, men det "sägs" att TFLOPS är missvisande då den har stöd för massor med nya tekniker som ska ge fördelar även där.

Skrivet av jbx:

Jag förstår inte riktigt varför folk köper en klen konsol som motsvara ungefär prestandan på förra generationen? Är inte poängen men en ny generation att få en rejäl boost i prestandan?
Att den är billigare kan ju vara ett argument men de är ju en begagnad One X också?
Förklara för mig som är så trångsynt? 🙃

En ingångs konsol för ens barn som endån inte ser eller förstår prestandan kan det ju vara, vilket gör att Microsoft har möjliga framtida följare för dom vet ju hur folk blir ofrast "bundna" till sin platform och inte vill byta för den är ju så klart bästa anser dom och vägrar se vad den andra platformen bjuder på


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Om man bara snackar pixelskyfflande så kanske Series S inte är så spännande, men den spöar skiten ur förra generationen på andra sätt, främst CPU- och lagringsprestanda. Det skapar möjligheter för ny funktionalitet och ny speldesign, även om de minnesmässiga begränsningarna som utvecklare har nämnt är lite trista.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Skum frågeställning. Men jag har Xbox One S nu (pga X fanns inte då jag köpte S-versionen).

Däremot nya Xbox så kommer jag välja X versionen alla dar i veckan.

Medlem

Underskatta inte Series S... Som vissa gör i chatten. Den är inte byggd för att köra 4k, som xbox one X och Series X är, vilket frigör väldigt mycket. Många bryr sig verkligen inte om ett spels körs i 30 eller 60 fps eller i en högre upplösning som knappt är märkbar om du inte sitter väldigt nära, vilket de flesta inte gör. Det är en perfekt konsol för de flesta. Se på xbox one X som en uppumpad tjock tyngdlyftare, och series S som en mer balanserad atlet. Stark för sin kropp, extremt snabb och tyst.

Självklart kommer många "entusiaster" att försöka stampa ned på den för att rättfärdiga sina Series X-köp så mycket det går.

eld
Medlem
Skrivet av jbx:

Jag förstår inte riktigt varför folk köper en klen konsol som motsvara ungefär prestandan på förra generationen? Är inte poängen men en ny generation att få en rejäl boost i prestandan?
Att den är billigare kan ju vara ett argument men de är ju en begagnad One X också?
Förklara för mig som är så trångsynt? 🙃

Har en riktigt bra 1080p tv hemma som jag inte tänkte byta ut, plus att jag tänker köra ps5'a. Så för mig så är en series s en självklarhet om det kommer exklusiva titlar.

Medlem
Skrivet av cybo:

Oinsatta föräldrar kanske?

Exakt vad jag tror - inte tillräckligt pålästa om konsolen samt den är billigare.

Lite som "kan börja med den och se om det är något att ha" inställning.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är mest sugen på att skaffa en S-modell för att ha som Emulator-konsol till ungarna. Kör en Nvidia Shield till det idag, men den klarar inte PS2 och har vissa problem med andra modeller. Xbox S klarar tydligen dessa riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Underskatta inte Series S... Som vissa gör i chatten. Den är inte byggd för att köra 4k, som xbox one X och Series X är, vilket frigör väldigt mycket. Många bryr sig verkligen inte om ett spels körs i 30 eller 60 fps eller i en högre upplösning som knappt är märkbar om du inte sitter väldigt nära, vilket de flesta inte gör. Det är en perfekt konsol för de flesta. Se på xbox one X som en uppumpad tjock tyngdlyftare, och series S som en mer balanserad atlet. Stark för sin kropp, extremt snabb och tyst.

Självklart kommer många "entusiaster" att försöka stampa ned på den för att rättfärdiga sina Series X-köp så mycket det går.

Lyssna pojkar Håller med
Min s ger bra bättre flyt och ser bra bättre ut än vad min one x gjorde
Ser potentialen
Synd bara att många rackar ned utan att veta och många enbart för sin e-p###s skull
Alla bryr sig heller inte om de grafiska utan vill enbart kunna spela nya generationens spel för snart kommer den äldre generationen plana ut i nya spel

Medlem

En grej som jag tycker är spännande och undrar ifall de tänkt på (troligen) är ju hur det här öppnar för multipla konsoller. Jag vet att varje generation så här långt har jag köpt en mainstream konsol (Xbox/PS) och en för riktiga gamers (Nintendo). Nintendo är inte förhandlingsbart eftersom den skiljer ut sig så mycket från de andra i vad den erbjuder för spel. De andra är ju i princip likvärdiga. Jag gissar att uppsättningen Nintendo + en till är relativt vanlig. Man kan naturligtvis börja i andra änden och säga att jag köper alltid PS, men sen köper jag också Nintendo för jag gillar Zelda. Oavsett tänker jag att S gör något med den här dynamiken. För hushåll som kan tänka sig att ha flera konsoller så är det ju väldigt lockande att kunna köpa en billigare variant, men som ändå gör spel som jag annars inte skulle komma åt tillgängliga.

Dessutom är det väl också potentiellt lovande för folk som gillar Xbox mest. För många är det såklart onödigt att ha två av samma konsol, men låt oss säga att jag har två barn plus att jag själv gillar att spela. Det blir kamp om den ensamma konsolen. Här öppnar sig ju en möjlighet att köpa en S och en X. Eller varför inte två S för (nåja, nästan) samma pris som en PS5.

Medlem
Skrivet av aholman:

Går ju bara att köpa S. X är sketasvår att få tag på...

Så svårt tyckte jag inte det var, beställde en X för två och en halv vecka sedan och fick mail om att den gick att hämta ut i söndags, hämtade ut den i måndags. Så tog två veckor. PS5 är dock förbeställd sedan december förra året, men fortfarande inte fått någon, så där börjar vi snacka sketasvår

Medlem

Bara det kommer en med större hårddisk så kanske det blir köp


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Eller varför inte två S för (nåja, nästan) samma pris som en PS5.

Vet inte om jag skulle säga en skillnad på 2200kr är nästan samma pris.

Lägg till 1400kr och skaffa en ps5 och en series s så får du båda delarna.

Medlem

Jag kör vidare på One X. Blir Series X nästa jul. Lagom till Halo Infinite 15 november. Sedan kan det nog bli ett par Series S med några år senare. Xbox Series är med S modellen både förstaval (X) och andravals (S) konsoler som alla spelare kommer att vilja ha.

Medlem

kört xbox från xbox 360 tiden så blev självklart att det blev en xbox series x drömmen är att sony och xbox går ihop och gör en konsol för en rimlig peng

It's not a lake, it's an ocean

Jag tror att Series S kommer bli den Xbox som säljer bäst, definitivt. Särskilt om prisdifferensen mellan de båda Xbox-konsolerna hålls på dagens nivå. Den är ju en utmärkt Game Pass-box och ett billigt sätt att uppgradera till next-gen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Freeman79a:

Jag kör vidare på One X. Blir Series X nästa jul. Lagom till Halo Infinite 15 november. Sedan kan det nog bli ett par Series S med några år senare. Xbox Series är med S modellen både förstaval (X) och andravals (S) konsoler som alla spelare kommer att vilja ha.

Min plan också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av heady89:

En hög utvecklare har redan kommenterat kring detta.

Hur är det med fulla utvecklare tro? Har de sagt något eller är det bara höga utvecklare som klagat än så länge?

Hoppsan så dålig humor jag har.

Yes, jag hittar ut själv!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag förstår inte riktigt varför folk köper en klen konsol som motsvara ungefär prestandan på förra generationen? Är inte poängen men en ny generation att få en rejäl boost i prestandan?
Att den är billigare kan ju vara ett argument men de är ju en begagnad One X också?
Förklara för mig som är så trångsynt? 🙃

Den är bättre än one x på det mesta förutom grafik så spelen är inte lika snygga som på one x men snabbare. Den har ju lika bra laddtider som series x och nästan lika bra processor så den kommer kunna köra 60 och 120 fps i spel som one x hade fått nöja sig med 30 i.

Och den riktar sig nog främst mot de som har vanliga one eller one s och då är det även ett rätt stort lyft med grafiken.

Själv uppgraderade jag från one s till series x idag. Nöjd än så länge men har bara spelat 2 timmar än så länge.

12
Skriv svar