Microsoft: 40 % av Xbox-nykomlingarna kör med Series S

Medlem
Skrivet av SunShine:

Hur är det med fulla utvecklare tro? Har de sagt något eller är det bara höga utvecklare som klagat än så länge?

Hoppsan så dålig humor jag har.

Yes, jag hittar ut själv!

Haha

Medlem

I skrivande stund har 38.4% av FZ's Xboxnykomlingar satsat på Series S. I linje med Microsofts statisitik mao.

Medlem

Det finns en ganska enorm marknad för en billigare konsol i länder som ekonomiskt inte kan skaffa de nya konsolerna. Dessa "marknader" ligger i princip alltid 1 generation bakåt, dvs när en ny konsol annonseras ut/nära release och den nuvarade då går ned i pris så köper dessa människor den äldre modellen av ekonomiska skäl. Med en konsol som får dem nya spelen till en mycket lägre summa (tänk nästan 70% av en månadslön lägre för en medelinkomstagare) så är S det absoluta alternativet vid en satsning direkt på next-gen på den marknaden.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Det finns en ganska enorm marknad för en billigare konsol i länder som ekonomiskt inte kan skaffa de nya konsolerna. Dessa "marknader" ligger i princip alltid 1 generation bakåt, dvs när en ny konsol annonseras ut/nära release och den nuvarade då går ned i pris så köper dessa människor den äldre modellen av ekonomiska skäl. Med en konsol som får dem nya spelen till en mycket lägre summa (tänk nästan 70% av en månadslön lägre för en medelinkomstagare) så är S det absoluta alternativet vid en satsning direkt på next-gen på den marknaden.

köpte en s till barnen.. de fattar inte de här med fps ändå samt de spelar på en gammal 1080p tv

Medlem
Skrivet av joejjeman:

köpte en s till barnen.. de fattar inte de här med fps ändå samt de spelar på en gammal 1080p tv

Är väl just de som MS siktat på med XSS. Föräldrar som köper till barn, studenter etc. Slå på Gamepass på det och du har en riktig saftig spelmaskin. De trycker seriöst ut nya spel veckovis..

Medlem

Smart ändå av Microsoft att lura på ovetande konsumenter en konsol som behöver uppgraderas för 2500Kr inom en snar framtid.
Series S pallar inte alltid ens med full HD och i vissa fall så finns inte ens Ray tracing som alternativ.

Tråkigt också att vissa verkar tro att PS5 och Series X pallar med 4K, ska man ha lite högre FPS eller lite bättre kvalité så får man tumma på upplösningen eller FPS en hel del.
Nästan alla verkar köra 60FPS när det finns tillgängligt, hoppas att även utvecklarna följer trenden och fokuserar på det framöver.

Series S håller tillbaka utvecklingen, utvecklarna har svårt att tillföra nya features som ray tracing, större spel och är även begränsade av RAM/GPU....

Näe, jag är inget fan av Series S helt enkelt, rekommenderar alla att köpa Series X eller behålla sin Xbox one tills dess att dem har råd med Series X istället, mellanskillnaden äts ändå upp av lagringsutrymmet samtidigt som det är stora prestanda skillnader.
Senaste COD kommer ta upp till 2/3 av utrymmet(250GB) och kommande open world spel kommer med stor sannolikhet också kräva mycket utrymme.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Smart ändå av Microsoft att lura på ovetande konsumenter en konsol som behöver uppgraderas för 2500Kr inom en snar framtid.
Series S pallar inte alltid ens med full HD och i vissa fall så finns inte ens Ray tracing som alternativ.

Tråkigt också att vissa verkar tro att PS5 och Series X pallar med 4K, ska man ha lite högre FPS eller lite bättre kvalité så får man tumma på upplösningen eller FPS en hel del.
Nästan alla verkar köra 60FPS när det finns tillgängligt, hoppas att även utvecklarna följer trenden och fokuserar på det framöver.

Series S håller tillbaka utvecklingen, utvecklarna har svårt att tillföra nya features som ray tracing, större spel och är även begränsade av RAM/GPU....

Näe, jag är inget fan av Series S helt enkelt, rekommenderar alla att köpa Series X eller behålla sin Xbox one tills dess att dem har råd med Series X istället, mellanskillnaden äts ändå upp av lagringsutrymmet samtidigt som det är stora prestanda skillnader.
Senaste COD kommer ta upp till 2/3 av utrymmet(250GB) och kommande open world spel kommer med stor sannolikhet också kräva mycket utrymme.

Fan att jag skulle vara så ovetandes, jag som precis ersatte min One X med en Series S.
Och fan va dum i huvet min sambo måste vara som tycker att upplevelsen är mycket bättre på Series S än på One X. Om hon bara hade räknat alla pixlar på skärmen, för det är ju tydligen allt!

Tänk om Series S hade erbjudit saker som One X inte erbjuder som förhöjer upplevelsen.
Och tänk OM spelen hade varit mindre på Series S än vad de är på Series X, då kanske man inte hade behövt köpa en jättedyr lagring.

Tänk om.. tänk om..
tänk om det är du som framstår som ovetandes med din kommentar ovan?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Fan att jag skulle vara så ovetandes, jag som precis ersatte min One X med en Series S.
Och fan va dum i huvet min sambo måste vara som tycker att upplevelsen är mycket bättre på Series S än på One X. Om hon bara hade räknat alla pixlar på skärmen, för det är ju tydligen allt!

Tänk om Series S hade erbjudit saker som One X inte erbjuder som förhöjer upplevelsen.
Och tänk OM spelen hade varit mindre på Series S än vad de är på Series X, då kanske man inte hade behövt köpa en jättedyr lagring.

Tänk om.. tänk om..
tänk om det är du som framstår som ovetandes med din kommentar ovan?

Räknar hon inte Pixlar så är det väl konstigt att byta från One X?
Ni fick ju bättre laddningstider, vilket är trevligt i alla fall.
One X hade ju mer än dubbelt så mycket lagringing också🙁
Vad saknade ni på One X som är så mycket bättre på Series S?

Tyvärr så är det väldigt lite som talar för att spel kommer bli mindre i framtiden.
Spel ökar hela tiden i storlek och det finns några få saker som kommer att utföras för att försöka hålla tillbaka detta, men samtidigt så blir spel mer komplexa och har snart möjlighet till att utnyttja obegränsat med game assets då dessa kan bytas ut 25-54 ggr snabbare(eller mer med komprimering).
Om 3 år så vill nog många till och med uppgradera PS5 och Series X lagring eftersom att det blir trångt.

Man är inte dum bara för att man inte har koll, jag läser dagligen tester och recensioner så det är helt förståligt att alla andra inte orkar grotta ner sig.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Räknar hon inte Pixlar så är det väl konstigt att byta från One X?
Ni fick ju bättre laddningstider, vilket är trevligt i alla fall.
One X hade ju mer än dubbelt så mycket lagringing också🙁
Vad saknade ni på One X som är så mycket bättre på Series S?

Tyvärr så är det väldigt lite som talar för att spel kommer bli mindre i framtiden.
Spel ökar hela tiden i storlek och det finns några få saker som kommer att utföras för att försöka hålla tillbaka detta, men samtidigt så blir spel mer komplexa och har snart möjlighet till att utnyttja obegränsat med game assets då dessa kan bytas ut 25-54 ggr snabbare(eller mer med komprimering).
Om 3 år så vill nog många till och med uppgradera PS5 och Series X lagring eftersom att det blir trångt.

Man är inte dum bara för att man inte har koll, jag läser dagligen tester och recensioner så det är helt förståligt att alla andra inte orkar grotta ner sig.

Men har du verkligen koll? Så som du skriver så låter det ju verkligen inte som det, du verkar tro att det enda man får genom att gå från One X till Series S är lägre upplösning och mindre disk. Eller så trollar du bara.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Smart ändå av Microsoft att lura på ovetande konsumenter en konsol som behöver uppgraderas för 2500Kr inom en snar framtid.
Series S pallar inte alltid ens med full HD och i vissa fall så finns inte ens Ray tracing som alternativ.

Tråkigt också att vissa verkar tro att PS5 och Series X pallar med 4K, ska man ha lite högre FPS eller lite bättre kvalité så får man tumma på upplösningen eller FPS en hel del.
Nästan alla verkar köra 60FPS när det finns tillgängligt, hoppas att även utvecklarna följer trenden och fokuserar på det framöver.

Series S håller tillbaka utvecklingen, utvecklarna har svårt att tillföra nya features som ray tracing, större spel och är även begränsade av RAM/GPU....

Näe, jag är inget fan av Series S helt enkelt, rekommenderar alla att köpa Series X eller behålla sin Xbox one tills dess att dem har råd med Series X istället, mellanskillnaden äts ändå upp av lagringsutrymmet samtidigt som det är stora prestanda skillnader.
Senaste COD kommer ta upp till 2/3 av utrymmet(250GB) och kommande open world spel kommer med stor sannolikhet också kräva mycket utrymme.

Du måste inse att de flesta som köper konsoler för att spela inte är lika brydda om pixlar och annat som du verkar vara. Inte heller bryr sig de flesta om de kan ha 100 spel installerade samtidigt eller ej.

Det finns folk som skaffar konsol bara för att spela titlar som fifa och COD. Majoriteten av människorna som köper konsoler bryr sig inte om tunga storydrivna rollspel - och de som gör köper antagligen en Series X eller PC.

Medlem
Skrivet av Issue:

Men har du verkligen koll? Så som du skriver så låter det ju verkligen inte som det, du verkar tro att det enda man får genom att gå från One X till Series S är lägre upplösning och mindre disk. Eller så trollar du bara.

Media verkar i alla fall vara inriktade på att One X användare inte tar ett större steg framåt i prestanda utan att Series S riktar sig till One S kunder.

Vilka features menar du att casual spelare har viktiga fördelar av för casual spelare?

Skrivet av Lirilesh:

Du måste inse att de flesta som köper konsoler för att spela inte är lika brydda om pixlar och annat som du verkar vara. Inte heller bryr sig de flesta om de kan ha 100 spel installerade samtidigt eller ej.

Det finns folk som skaffar konsol bara för att spela titlar som fifa och COD. Majoriteten av människorna som köper konsoler bryr sig inte om tunga storydrivna rollspel - och de som gör köper antagligen en Series X eller PC.

Lite skillnad på 2 och 100 spel, men 1 stort spel kanske är lagom framöver?
Jag tror att många som vill spara 100Kr i månaden på konsol inköpet inte skaffar Gbit internet eller tycker att det är bekvämt att installera om spel ofta.
Som jag skrev så är COD en av de första att rekommendera mycket utrymme(upp till 250GB) och de populäraste AAA spelen brukar ligga i framkant när det gäller detta.

När det kommer till prestanda så verkar i stort sätt alla som har möjlighet gått över till 60 FPS, nu när dem fått chansen.
Series S har svårt att nå denna gräns ifall RT eller lite bättre grafik är aktiverat, medans Series X/PS5 istället har möjlighet att sänka upplösningen(en hel del) för att kompensera.
Det ser ju inte så ljust ut för en maskin som ska hålla i 7 år till, det kommer också bli tungt för de kraftfullare konsolerna.

Medlem

Går det bra för series S kommer det nog bli bra optimerade spel på den också.

Nu finns ju bara ett fåtal nextgen spel och är det bara en bakåtkompatibel portning funkar inte xbox one x versionen då minnet på s helt enkelt är mindre, xbox one inställningarna kan nog vara tråkiga.

Med lite tid för testning och optimering dyker det nog upp spel som matchar series s också.
Personligen tycker jag att priset måste sjunka till hälften eller mindre, men det är nog planen på lång sikt.

Medlem
Skrivet av SunShine:

För mig duger en Switch gott som en lite "klenare" konsol så någon series S är jag personligen inte intresserad av.

Fast ganska olika gällande spelutbud och väldigt olika typer av konsoler (spelar Switch 90% handhållet).

Är själv än så länge nöjd med våra fyra gamla Switchar och fyra gamla XB1 (ink. två XB1X). Så ingen brådska för mig att uppgradera till varken XBSX/XBSS eller PS5. Kommer säker till bättre priser om två år, och då är även mer optimerade spel ute.

Men kombon Switch och GamePass på XB är ju riktigt trevlig måste jag säga!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Issue:

Men har du verkligen koll? Så som du skriver så låter det ju verkligen inte som det, du verkar tro att det enda man får genom att gå från One X till Series S är lägre upplösning och mindre disk. Eller så trollar du bara.

Hepp, det är lite skumt kan jag hålla med om (tror inte Fearnox äger en enda xbox, om jag skall vara ärlig, och troligen inte heller något som helst intresse av det).

Men här är en anna kul grej gällande bakåtkompatibilitet som de fått till grymt hos Microsoft. Fantastiskt att lokala LAN-partyn och nätverksspelande fungerar än idag över så många generationer! Riktigt snyggt gjort av XB-gänget.

https://youtu.be/i1iIaSbK9bg


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag förstår inte riktigt varför folk köper en klen konsol som motsvara ungefär prestandan på förra generationen? Är inte poängen men en ny generation att få en rejäl boost i prestandan?
Att den är billigare kan ju vara ett argument men de är ju en begagnad One X också?
Förklara för mig som är så trångsynt? 🙃

Skrivet av cybo:

Oinsatta föräldrar kanske?

Se nedan pojkar!

Skrivet av Arzei:

Om man bara snackar pixelskyfflande så kanske Series S inte är så spännande, men den spöar skiten ur förra generationen på andra sätt, främst CPU- och lagringsprestanda. Det skapar möjligheter för ny funktionalitet och ny speldesign, även om de minnesmässiga begränsningarna som utvecklare har nämnt är lite trista.

Skrivet av AndyZedd:

Lyssna pojkar Håller med
Min s ger bra bättre flyt och ser bra bättre ut än vad min one x gjorde
Ser potentialen
Synd bara att många rackar ned utan att veta och många enbart för sin e-p###s skull
Alla bryr sig heller inte om de grafiska utan vill enbart kunna spela nya generationens spel för snart kommer den äldre generationen plana ut i nya spel

Verkar som DF håller med er.

Series S (och X + PS5) gick ju riktigt bra på CP2077, men tydligen inte alls XB1X eller Ps4 Pro. Så hoppet verkar stort, även till "lilla" Series S, om man skall tro DFs analys.

https://youtu.be/mVWJPYKCMco
https://youtu.be/l0aZocGxy3I


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Amelek:

Är mest sugen på att skaffa en S-modell för att ha som Emulator-konsol till ungarna. Kör en Nvidia Shield till det idag, men den klarar inte PS2 och har vissa problem med andra modeller. Xbox S klarar tydligen dessa riktigt bra.

Är nog inget dumt val. Såg denna video från MVG som tog upp just det nyss: https://youtu.be/UGAjhjp8dnI


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Fast ganska olika gällande spelutbud och väldigt olika typer av konsoler (spelar Switch 90% handhållet).

Är själv än så länge nöjd med våra fyra gamla Switchar och fyra gamla XB1 (ink. två XB1X). Så ingen brådska för mig att uppgradera till varken XBSX/XBSS eller PS5. Kommer säker till bättre priser om två år, och då är även mer optimerade spel ute.

Men kombon Switch och GamePass på XB är ju riktigt trevlig måste jag säga!

hehe gött.
Jag har kombo Switch o Playstation Now för tillfället vilket jag också tycker är en fin fin kombo
Men hoppar lite av o till.. har haft game pass med men inte för tillfället då just nu finns inga spel där jag inte redan har spelat haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av martinot:

Hepp, det är lite skumt kan jag hålla med om (tror inte Fearnox äger en enda xbox, om jag skall vara ärlig, och troligen inte heller något som helst intresse av det).

Men här är en anna kul grej gällande bakåtkompatibilitet som de fått till grymt hos Microsoft. Fantastiskt att lokala LAN-partyn och nätverksspelande fungerar än idag över så många generationer! Riktigt snyggt gjort av XB-gänget.

https://youtu.be/i1iIaSbK9bg

https://youtu.be/i1iIaSbK9bg

Näe, jag sålde min 360 för några år sedan, men var ganska nöjd med den då.
One generation bjöd ju inte på så mycket intressant så den skippade jag :/
Hade lite uppehåll och spelade mindre en ganska lång period efter 360, då vart det PC.
Sen så fick det bli PS4 Pro för 3 år sedan för att plöja igenom de exklusiva spelen och lite crossplatform, då kom spelsuget tillbaka igen.
Har dock följt poddar, hårdvara(PC/Konsol) och nyhetsidor för spel ända sen jag var liten, även när jag spelade mindre.

Tyckte dock att Xbox 360 och Ones handkontroll var den bästa innan Dual sense släpptes, använde dessa mycket till PC.

Är dock lite sugen på att kanske skaffa Series X(eller Series XX? om den ändå är på gång då) om 2-3 år ifall Microsoft inköpta talanger börjar leverera bra spel.
Kan dock bli PC istället, beroende på hur marknaden för VR ser ut då.

Näe, jag har som sagt inget förtroende för Series S, lagringen är som jag ser det den största flaskhalsen.
360GB är för tajt och ska man uppgradera detta så är Series X ett mycket bättre köp.
Som maskin för emulering så är dock Series S lite intressant, ifall emulering också ofta belastar främst processorn.

När det kommer till spel så vill jag helst se utveckling, så avancerade spelmotorer(främst fysikmotorer/spelfunktionalitet än grafik) är klart mer intressant för mig än att kunna spela äldre spel.

Problemet med Series S är också att PS5/Series X har större möjlighet att skala ner upplösningen för att kompensera bristande prestanda, Series S har inte så mycket utrymme där.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Näe, jag sålde min 360 för några år sedan, men var ganska nöjd med den då.

Tänkte mer på att du uttalat dig om på förväg att du inte är intresserad av Series X (heller).

Så det är alltså inte enbart Series S du dissar, utan det mesta ifrån Microsoft/Xbox, var min poäng.

Ja, alltså kanske förutom din XB360 från 15 år sedan då. I stand corrected!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Tänkte mer på att du uttalat dig om på förväg att du inte är intresserad av Series X (heller).

Så det är alltså inte enbart Series S du dissar, utan det mesta ifrån Microsoft/Xbox, var min poäng.

Ja, alltså kanske förutom din XB360 från 15 år sedan då. I stand corrected!

Jag verkar inte vara deras målgrupp tyvärr:(
Spelat igenom Gears 1-3, provat Fable och Halo på PC, gillar sällan bilspel så Forza faller också bort.

Kommer det bra spel ifrån deras ny studios så kanske det blir Gamepass på Series X eller Series X X alternativt ifall jag köper PC om Ca 2 år.

Xbox lockar tyvärr inte med något som jag söker just nu, men ifall dem släpper något som passar mig så har jag inget emot att skaffa någon av deras konsoler igen.
Skulle det vara så att jag hade kompisar som spelar tillsammans på Xbox så skulle det också kunnat få mig att köpa deras konsol till exempel.

Medlem

För de som fått för sig att Series X och PS5 är 4K maskiner.
Ifall till och med relativt enkel/nedskalad Ray tracing är aktiverat så börjar dessa krypa sig ner mellan 1080-1440P i 60FPS, i vissa fall så blir Series S till och med helt utan RT läge.

Devil may cry Digital Foundry

Och svar ja, minst 60FPS bör vara standard för responsiva spel.
Jag hoppas dock att detta kan lösas i mid-gen konsolerna med hjälp av AMDs motsvarighet till Nvidias DLSS(avancerad skalnings teknik).

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag verkar inte vara deras målgrupp tyvärr:(

Helt Ok. Men rätt skall vara rätt. Om du inte är intresserad av X, så är det inte så konstigt att du även dissar S. Vilket var min ända poäng!

Själv så har jag nyss slagit till på en S (trots att jag hade tänkt med att vänta med ny konsol tills om ca. två år), men fick tag på en för 2800 pix med frakt. Eftersom det var så billigt (mindre än vad PS4 eller XBox 1S kostar idag) så kunde jag bara inte låta bli.

Damn... man köper alltid för mycket prylar!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Helt Ok. Men rätt skall vara rätt. Om du inte är intresserad av X, så är det inte så konstigt att du även dissar S. Vilket var min ända poäng!

Själv så har jag nyss slagit till på en S (trots att jag hade tänkt med att vänta med ny konsol tills om ca. två år), men fick tag på en för 2800 pix med frakt. Eftersom det var så billigt (mindre än vad PS4 eller XBox 1S kostar idag) så kunde jag bara inte låta bli.

Damn... man köper alltid för mycket prylar!

Min poäng är att jag inte har något emot Xbox i sig och att jag har ägt Xbox tidigare, kanske köper en framöver till och med.

2800 är riktigt bra pris🙂

Problemen som jag ser kommer inte bli så stora i början, vi får väl gå tillbaka om 2 år och se vem som har rätt😁

Konsoler är relativt billiga jämfört med andra hobbies, så jag tycker inte det är så farligt att köpa ny var 3-4 år.
Vet inte vad jag ska göra med min PS4 Pro nu bara, får väl sälja den billigt till någon kompis eller släkting antar jag...

Medlem

Måste säga att Series S är rejält trevlig för priset.
Jag har som sagt en X i vardagsrummet men på mornarna spelar jag på S i gästrummet då jag inte stör sambon när jag sitter där (samt att hon sitter där på kvällar när jag ska sova). Spelar både AC: Valhalla samt Gears 5 + Hivebusters.
Gears 5 är riktigt jävla snyggt fast det inte är 4k och jag har 120 fps. Spelen är mindre än till X då 4k texturer inte behövs och i fallet Gears så är grundspelet(kampanjen)/dlc/multiplayer/customization 4 separata nerladdningar. detta är garanterat något som kommer bli vanligare och vanligare.

Series S kommer bli en hit tror jag, med Gears så ser man vad som är möjligt att göra trots den "klena" hårdvaran


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Min dotter fick en serie S .
Medan pappa kör serie X.
Delar på Xbox game pass ultimate.

12
Skriv svar