Hyra Rust-server

Medlem
Hyra Rust-server

Hej alla

Blev sugen på spelet Rust men vill, åtminstone i början, inte spela på en public server på grund av PvP.

Någon som har bra koll på var man kan hyra en server hos en pålitlig sajt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Megadelux
Skrivet av conthox:

Hej alla

Blev sugen på spelet Rust men vill, åtminstone i början, inte spela på en public server på grund av PvP.

Någon som har bra koll på var man kan hyra en server hos en pålitlig sajt?

Tips är att antigen hosta själv eller gå in på en tom server bara. Jag hostar en för eget bruk och har typ 1-2 spelare per dag.

Medlem
Skrivet av renod:

Tips är att antigen hosta själv eller gå in på en tom server bara. Jag hostar en för eget bruk och har typ 1-2 spelare per dag.

Har ingen dator ledig för dedicated server, gav tyvärr bort min gamla dator som skulle ha passat. Ledade då efter någonstans man kan hyra plats på.

Gå in på en tom server kanske fungerar i början, men sedan hänger mycket på vilka andra spelar som joinar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Megadelux
Skrivet av conthox:

Har ingen dator ledig för dedicated server, gav tyvärr bort min gamla dator som skulle ha passat. Ledade då efter någonstans man kan hyra plats på.

Gå in på en tom server kanske fungerar i början, men sedan hänger mycket på vilka andra spelar som joinar.

Kan säga såhär som tips. Har du inget STORT kompisgäng som kan komma o gå med. Så kan du nästan glömma att den servern kommer växa om du bara hyr en rakt av.

Det är otroligt svårt att få en spelarbas och många drar från wipe till wipe över flera servers så den kan stå tom i månader. Har du skaplig burk kan du hosta själv på spelburken. Men ja, jag skulle nog säga att du traskar in på någon random som är tom. Bara utgå ifrån pingen.

Medlem

det finns servrar som begränsar pvp, kan vara värt att kolla in!

Medlem
Skrivet av superlim:

det finns servrar som begränsar pvp, kan vara värt att kolla in!

Tack för svar, skall ta en ny titt nu när suget har kommit tillbaka.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Dödgrävaren
Skrivet av conthox:

Tack för svar, skall ta en ny titt nu när suget har kommit tillbaka.

Paradiset - Swedish Royal Server är rätt chill, även om det är PvP å det raidas så är de flesta väldigt trevliga, tyvärr ganska låg pop för det mesta.

Medlem

Något över ett år gammal tråd men jag undrar lite hur det gick för TS eller om någon annan har någon ny information om ämnet om att hyra en egen server?


signatur

Det vi inte gör idag slipper vi göra om imorgon!
MSröj4K
Phanteks Enthoo Evolv X | ASRock Taichi B550 | AMD Ryzen 9 5950x | Samsung 980 PRO 1TB | G.Skill Trident 3600MHz CL14 Royal | NZXT Kraken Z73 360mm | EVGA GeForce RTX 3070 8GB XC3 ULTRA | MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X | Asus ROG Thor 1200w | Noctua NF-A14 x3 |

Medlem
Skrivet av Onicoz:

Något över ett år gammal tråd men jag undrar lite hur det gick för TS eller om någon annan har någon ny information om ämnet om att hyra en egen server?

Jag gick med i en hyffsat tom server men det var si sådär. Sedan tappade jag suget och har inte spelat på många månader.

Har ingen ny info angående att hyra en egen heller tyvärr.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag kör en egen dedicated server sedan 1 år tillbaka och som ni nämnt tidigare i tråden är det svårt att få en permanent spelarbas. Folk kommer och går...

Välkomna att joina: steam://connect/rust.12guys.se:28015

http://discord.12guys.se

1
Skriv svar