Snabbkollen - Väntar du fortfarande på nästa generations konsoler?

Robot
Snabbkollen - Väntar du fortfarande på nästa generations konsoler?

Leveransproblemen har fortsatt in på 2021.

#next-gen, #snabbkollen


Medlem

Inte beställt eftersom jag väntade på en variant som inte är vit (eller har vit kontroll). Eftersom Sony schabblat till lanseringen så kommer det inte heller utannonseras specialvarianter eller svart maskin det närmaste känns det som.... Trist

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Inte beställt eftersom jag väntade på en variant som inte är vit (eller har vit kontroll). Eftersom Sony schabblat till lanseringen så kommer det inte heller utannonseras specialvarianter eller svart maskin det närmaste känns det som.... Trist

Man skulle ju kunna köpa och byta ut de där vita bladen som omsluter maskinen läste jag, mitten delen är ju svart redan:D

Väntar på båda maskinerna.

Medlem

Jag väntar på att det ska komma något spel som intresserar mig; ett nytt Division, Kingdom Hearts eller Final Fantasy.
Kan vänta tills dess

Medlem

Kommer nog vänta ett halvår eller så innan jag försöker få tag på en. Känner ingen stress med att byta upp mig då min backlog redan är enorm.

Medlem

Har inte ens lyckats beställa ännu

Skribent

Jasså, alternativ JA hade minst röster. Det trodde jag inte. En liten ljusning för en som mig som "villhöver" en PS5.

Medlem

Väntar först på att någon ska säga "JA" på alla jobbansökningar jag gör så jag kan få råd att beställa en PS5 och sen sitta och vänta.

Medlem

Vad är det för skillnad i tid på tre månader och ett kvartal?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag väntar på playstation 5, xboxen har jag redan men jag vill ju ha båda för att känna mig nöjd


signatur

Ultrazine

Medlem

Jag tänkte vänta ett tag tills alla barnsjukdomar förhoppningsvis har försvunnit. Det var ju ganska mycket rapporter om PS5or som kraschade i början. Dessutom är det ju superbrist på konsoler och jag har inte dom pengarna just nu.


signatur

PSN: MrOakenborn

It's not a lake, it's an ocean

Jag väntar. Mot slutet av året blir det nog en Series X eller PS5.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har en Series X och väntar på PS5. Som det känns nu så är jag så pass nöjd med Series X att jag inte känner något större behov av att äga ett PS5. Men så fort som de större titlarna börjar släppas så kommer ha-begäret att öka rejält, så jag skulle väl tippa på att det blir lagom till hösten eller slutet av året, och då hoppas jag att bristen är över.

Medlem

"Väntar du fortfarande på leverans av GeForce RTX 3080?"
Yup

Medlem

Hade röstat "Nej, skaffar senare" om alternativet funnits. Intresserad är jag ju, men det blir till sommaren eller hösten. Fick bli alternativ 3 vilket ändå är lite missvisande.

Medlem

Har en dator som utklassar alla konsoler så nä, inte intresserad överhuvudtaget.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Nej. Jag spelar främst på PC. Men fick tag på ett RTX 3080 efter mycket kämpande och F5:ande av Sweclockers-trådar.

Min sambo har dock skaffat både Playstation 5 och Xbox Series. Han beställde dem så fort det gick att beställa.

Skrivet av DKvarn:

Vad är det för skillnad i tid på tre månader och ett kvartal?

Ett kvartal är dessutom inte slumpmässiga tre månader i följd, utan "Första kvartalet" är alltid januari-mars. Betyder det därför att det mellan 1 jan-10 feb levererats lika många PS5 som det levererades konsoler under PS4:s första tre månader?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Nej

Hade jag kunnat köpa konsolen när den släpptes så hade jag gjort det.

Nu kan jag lika gärna vänta till generation 2 av ps5/xbox. Finns ingen hype kvar.

Medlem

Hade tänkt vänta först men sen dök det upp ett gäng Series X på ett närliggande El Giganten så då kunde jag inte hålla mig
Även om det inte finns så många nya spel för denna generation så finns det mer än tillräckligt på GamePass för att jag ska vara mer än nöjd.

Medlem

Demons soules är ett spel jag gärna spelar igen i förbättrad version. Fick köpa ps5an i tisdags och är jätte nöjd över hela situationen. Jag är en av dom som har en extremt högljudd ps4 pro. Så jag är väldigt glad nu. Fick tag på den tidigare än vad jag hade räknat med.

Medlem

Väntar på nästa generations spel!

Därefter kanske man kan fokusera på att försöka få tag i en konsoll.

1
Skriv svar