Little Nightmares II

Robot
Little Nightmares II

Little Nightmares II är Little Nightmares igen. På gott, men kanske mest på ont.

#little-nightmares-ii, #tarsier-studios


Frilansare

Tack för recensionen! Fy fanken vilken obehaglig rubrikbild dock!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Joakim Bennet:

Tack för recensionen! Fy fanken vilken obehaglig rubrikbild dock!

Tack! Den skärmdumpen satt som en smäck.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tack för recensionen. Detta blir att spela och har stora förväntningar efter det första spelet.

Medlem

Tack för fin recension! Hade tänkt skaffa det till Switch, det kommer väl dit också?

Redaktör
Ponny
Skrivet av lasselason:

Tack för fin recension! Hade tänkt skaffa det till Switch, det kommer väl dit också?

Jajamän. Mardrömmar on the go!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tack för recensionen.

Är det någon som vet när PS5 versionen släpps?

Edit: Givet köp. Tyckte ettan var grymt bra och man vill ju definitivt stödja Malmö studion också! Men jag kommer att vänta på PS5 versionen och se vad den har att erbjuda.

Medlem

+ och minus listan säger något annat!! Genom att bara utgå ifrån den så ser det ut som en 4 åtminstone. Du fick mig läsa artikeln för att se va det vsr för nått du tyckte var mindre bra. Så den sista poängen är mer en opinion. Vilket är helt ok. Själv så har man inte lira något utav spelen, det är ett perfekt spel för att kolla på någon annan spelar det.

Medlem

Tyckte texten gav intryck av ett bättre spel än ettan, är väl en smaksak också antar jag men jag blev väldigt pepp på att miljöerna verkar mer varierade nu och att de skalat bort trial and error litegrann. Tyckte ettan var helt ok, styrningen lite halvdan men med en fantastisk stämning, inget som skrämde däremot men det förväntar jag mig inte av uppföljaren heller. Frågan är bara hur länge extra man får vänta på ps5-versionen... Hoppas på ganska snart i 2021 och inte senare när jag hunnit glömma bort spelet.

It's not a lake, it's an ocean

Härligt. Har förbokat TV Edition och ser fram emot det på torsdag!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hellspites:

+ och minus listan säger något annat!! Genom att bara utgå ifrån den så ser det ut som en 4 åtminstone. Du fick mig läsa artikeln för att se va det vsr för nått du tyckte var mindre bra. Så den sista poängen är mer en opinion. Vilket är helt ok. Själv så har man inte lira något utav spelen, det är ett perfekt spel för att kolla på någon annan spelar det.

Mja! Det där minuset är ganska viktigt för mig, och gjorde att jag inte riktigt fick samma känslor. (Eller ja, problemet var väl egentligen att det var mycket samma-samma...) Men just det minuset är kanske extra subjektivt, och många kommer känna annorlunda. Spelet är bra, särskilt ett par kapitel och sluttampen är RIKTIGT bra. Bara ljudet och det visuella gör det faktiskt värt att uppleva.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ruffles:

Härligt. Har förbokat TV Edition och ser fram emot det på torsdag!

På tal om den: en av de läckraste collector's editions på ett tag.


signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Fredrik Eriksson:

På tal om den: en av de läckraste collector's editions på ett tag.

Kul! Jag har ju bara sett den på bild än, men eftersom jag köpte samlarutgåvan av det första spelet kändes som att jag lika gärna kunde göra det även denna gång.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Vad är grejen med TV edition föressten? Är det bara som en vanlig "Collectors edition" där man får några fysiska prylar att samla på? Eller får man mer game content?

Medlem

Detta släpps direkt som pro på stadia! Så självklart blir det att spela det

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Mja! Det där minuset är ganska viktigt för mig, och gjorde att jag inte riktigt fick samma känslor. (Eller ja, problemet var väl egentligen att det var mycket samma-samma...) Men just det minuset är kanske extra subjektivt, och många kommer känna annorlunda. Spelet är bra, särskilt ett par kapitel och sluttampen är RIKTIGT bra. Bara ljudet och det visuella gör det faktiskt värt att uppleva.

Det är väl huvudsaken att spelet i sig hade sina stunder och slutet är bra. Från skillnad ett annat spel jag tänker på som dom kunde ha gjort så mycket bättre om dom bara hade följt mallen. Borderlands 3!! Gjorde ont och se hur dom slaktade sina föregångare titlar. Så fötstår hur du känner dig, just när det vissa händelser eller olika lore som inte riktigt matchar med den världen dom en gång byggt upp eller vad spelet i sig är för något.
Ace of empire 2 koden: big daddy
Där kan vi snacka om kontrast skillnad.
Så lore och story är rätt viktigt för mig.

Medlem

Lite tråkigt nu att detta var det sista Tarsier gjorde i Little Nightmares. Tarsier har inte längre något med spelet att göra efter att de blev uppköpta. Så next-gen optimering, eventuella DLC samt eventuell uppföljare kommer göras av någon annan.

Spelet fick riktigt bra betyg på andra siter så ska bli kul att få känna å klämma på det.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Givet köp!
Älskar ettan och lär inte bli besviken denna gång.

Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Installerar nu!

Medlem

Webhallen snuvade mig på spelglädje idag kan man lugnt säga. Förbokade TV edition till Switchen i december, såg nu i veckan att den var "tillfälligt fullbokad" och idag har jag inte fått mitt spel.

Killen bakom disken på Webhallen kunde bara beklaga och hänvisade till kundtjänst... Börjar tröttna på dem alltså, Webhallen är inte längre så bra som de var förr.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

It's not a lake, it's an ocean

Jag har alltid haft tur med Webhallen. Under alla år har de aldrig strulat med en enda förbokning. Inte heller denna gång.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Jag kan bara instämma i recensentens åsikter om Little Nightmares II. Det är väldigt likt det första spelet och har också samma problem. Kontrollen är för klumpig och spelet dras med för mycket trial and error. Sjukhuset är definitivt en höjdpunkt, andra delar är betydligt mer lättglömda. Ångrar inte att jag köpte TV Edition, det var en mysig liten resa.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Six?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spelade klart spelet i början av veckan. Detta förtjänar definitivt 4/5 även om jag håller med att en trilogy hade varit lite "too much".

Frilansare

Bra att de slutar när de ligger på topp tycker jag. Spännande att se vad de hittar på härnäst.

Medlem

riktigt bra spel! får 4/5 av mig!

1
Skriv svar