WoW: Burning Crusade Classic "avslöjat" inför Blizzcon

Robot
WoW: Burning Crusade Classic "avslöjat" inför Blizzcon

Samtidigt som Diablo II-rykten florerar. Sent ikväll får vi se om de stämmer.

#blizzard-entertainment, #world-of-warcraft, #world-of-warcraft-classic


Medlem

En sak jag inte förstått med Classic, är tanken att de ska replikera WoW från release tills nu, eller är planen att stanna vid någon expansion som anses the golden age? Känns ju rätt dumt om man vet att efter patch 5.XX i burning crusade blir det inga mer uppdateringar.

Eller skapar de nytt content enbart för classic?

eld
Medlem
Skrivet av wololo:

En sak jag inte förstått med Classic, är tanken att de ska replikera WoW från release tills nu, eller är planen att stanna vid någon expansion som anses the golden age? Känns ju rätt dumt om man vet att efter patch 5.XX i burning crusade blir det inga mer uppdateringar.

Eller skapar de nytt content enbart för classic?

Det är en jättebra tanke! Att just tbc släpps är väl för att det var en av de expansionerna som inte ändrade för mycket av vanilla.

Vad som händer efter det blir spännande för se blir tvungna att undvika att släppa expansioner eller fixa dom för att det ska bli mer som vanilla.

Medlem

Var väl ganska klart att TBC skulle komma efter succén med Classic. Ser gärna att även Wrath of the Lich King kommer också, då TBC och tidigare nämnda var de bästa expansionerna.

Håller även tummarna för Diablo 2. Vore jävligt kul om det får ett uppsving igen.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av wololo:

En sak jag inte förstått med Classic, är tanken att de ska replikera WoW från release tills nu, eller är planen att stanna vid någon expansion som anses the golden age? Känns ju rätt dumt om man vet att efter patch 5.XX i burning crusade blir det inga mer uppdateringar.

Eller skapar de nytt content enbart för classic?

Det beror på vad spelarna vill tror jag. Dom skickade ut en survey till spelarna, och 80% ville go vidare till TBC. WOTLK har ju miljoner spelare på privat servrar så det är rätt så garanterat att vi kommer se WOTLK också. I slutet av WOTLK är jag rätt säker på att det kommer finnas en stor spelarbas för Cataclysm också.. Så detta kommer hålla på i många år.

Om denna stämmer så är det redan ganska bestämt att spelet kommer fortsätta genom alla expansioner och att spelare sedan kan välja vart dom vill stanna:

Medlem

WOTLK var fan bäst. Kan också vara för att jag kom i en ålder där jag kunde vara med i en bra guild som fick skit gjort. Synd bara att man inte fick sin Death's Demise titel när resten av guilden fick det.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Det beror på vad spelarna vill tror jag. Dom skickade ut en survey till spelarna, och 80% ville go vidare till TBC. WOTLK har ju miljoner spelare på privat servrar så det är rätt så garanterat att vi kommer se WOTLK också. I slutet av WOTLK är jag rätt säker på att det kommer finnas en stor spelarbas för också.. Så detta kommer hålla på i många år.

Om denna stämmer så är det redan ganska bestämt att spelet kommer fortsätta genom alla expansioner och att spelare sedan kan välja vart dom vill stanna:
https://i.imgur.com/jSwA0op.jpg

Fy, vad jobbigt det kändes att se "2025-2027" listad i tidslinjen. Det ser ut att vara så långt in i framtiden, men det är egentligen bara 4-6 år till dess.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Var faktiskt inte så hypad för classic TBC, men sen kom jag på att vi får raida Karazhan igen! Lätt den roligaste och mest omväxlande raiden nånsin.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ge mig Legion Classic så är jag nöjd.
Känns lite konstigt om de ska släppa alla expansioner som fristående ”classics”.
Cataclysm och Warlords of Draenor känns ju inte som något folk kommer spela på 🤪

Medlem

”Här, vi släpper ett gammal ”spel” så att ni fortsätter betala månadsavgift på ett spel ni egentligen har tröttnar på”

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ge mig Legion Classic så är jag nöjd.
Känns lite konstigt om de ska släppa alla expansioner som fristående ”classics”.
Cataclysm och Warlords of Draenor känns ju inte som något folk kommer spela på 🤪

Cata var rätt så populärt, finns det stor efterfrågan så kanske det kommer så småningom men tvivlar starkt på att vi får se mer än classic WOTLK detta årtionde.

Megadelux
Skrivet av Laddemannen:

”Här, vi släpper ett gammal ”spel” så att ni fortsätter betala månadsavgift på ett spel ni egentligen har tröttnar på”

Det är ett företag som vill gå plus så dom ska kunna fortsätta utveckla nya saker. Tror du en resturant vill gå plus-minus noll och aldrig ha råd att prova nytt/renovering/inköp pga ekonomin inte tillåter det?

Medlem

Jag var 17 år gammal när TBC kom. Jag spelade utan att ens överdriva, 16-20 timmar om dagen i nästan 2 års tid. Jag har sönderspelat TBC och jag tänker sönderspela det igen, kanske inte 16-20 timmar om dagen, men mycket lär det bli, även om jag vet att det inte blir samma sak, man har redan gjort allt och spelat WoW i 15 år, så det är ju tyvärr inte samma magi som 2007, men det är i alla fall en nystart, och jag är riktigt nöjd :)!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag var 17 år gammal när TBC kom. Jag spelade utan att ens överdriva, 16-20 timmar om dagen i nästan 2 års tid. Jag har sönderspelat TBC och jag tänker sönderspela det igen, kanske inte 16-20 timmar om dagen, men mycket lär det bli, även om jag vet att det inte blir samma sak, man har redan gjort allt och spelat WoW i 15 år, så det är ju tyvärr inte samma magi som 2007, men det är i alla fall en nystart, och jag är riktigt nöjd :)!

Vad kör du, Horde eller ally? Vilken server? Kanske är dig man vill vara med i samma guild som om man vill klara hela TBC. Har en tendens att tröttna vid SSC.. fastnar där och sen splittras guilden eller man lägger ner hehe

Medlem

Att classic ens finns är ett bevis på hur vi lever i en tid när allt upplevs som "Det var bättre förr". Livet handlar inte om att kravla sig fast i det förflutna, utan att blicka framåt. Sen när du är gammal på ålderdomshemmet och inte har något annat än minnen så kan du ju sitta där och försvinna in i dig själv tills du är borta.

Medlem

Ska bli kul att köra lite Classic arena! Raida är jag för gammal för nu, har inte tid med sådant.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Att classic ens finns är ett bevis på hur vi lever i en tid när allt upplevs som "Det var bättre förr". Livet handlar inte om att kravla sig fast i det förflutna, utan att blicka framåt. Sen när du är gammal på ålderdomshemmet och inte har något annat än minnen så kan du ju sitta där och försvinna in i dig själv tills du är borta.

Eller kan det vara så att många bra spel är precis som musik etc, de har inget bäst före datum? Trots att 100-tals nya moderna brädspel finns så lirar folk fortfarande Monopol och Risk Som är från 30-talet, snacka om att kravla sig fast i det förgångna va?

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

”Här, vi släpper ett gammal ”spel” så att ni fortsätter betala månadsavgift på ett spel ni egentligen har tröttnar på”

Nu hade ju iofs Blizzard inte tänkt släppa classic alls, utan blev övertalade att göra det av fansen. Du kanske minns att en representant för Blizzard sa ungefär följande. "You think you want classic, but you don't".

Medlem
Skrivet av renod:

Det är ett företag som vill gå plus så dom ska kunna fortsätta utveckla nya saker. Tror du en resturant vill gå plus-minus noll och aldrig ha råd att prova nytt/renovering/inköp pga ekonomin inte tillåter det?

Bra jämförelse...förutom att Blizzard inte gått annat än med vinst sedan...WoW Classic? Ibland är den lilla skillnaden hela skillnaden, men annars hade jag hållit med dig såklart.

eld
Medlem
Skrivet av McRaoul:

Att classic ens finns är ett bevis på hur vi lever i en tid när allt upplevs som "Det var bättre förr". Livet handlar inte om att kravla sig fast i det förflutna, utan att blicka framåt. Sen när du är gammal på ålderdomshemmet och inte har något annat än minnen så kan du ju sitta där och försvinna in i dig själv tills du är borta.

Trender varierar, allt gammalt är inte bättre än allt nytt, och allt nytt är inte bättre än allt gammalt.

Medlem
Skrivet av renod:

Det är ett företag som vill gå plus så dom ska kunna fortsätta utveckla nya saker. Tror du en resturant vill gå plus-minus noll och aldrig ha råd att prova nytt/renovering/inköp pga ekonomin inte tillåter det?

Tror att mtx från andra spel täcker det rätt så bra eller?

Med det sagt så var det en som svarade mig att det är fansen som vill ha det, så låt gå, var inte klar över det.

Medlem

Vart ser man livesändningen? På deras hemsida finns endast en pre-show video.

Edit: Hittar bara detta på blizzard hemsida https://blizzcon.com/en-us/news/23624695


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

”Här, vi släpper ett gammal ”spel” så att ni fortsätter betala månadsavgift på ett spel ni egentligen har tröttnar på”

Hur tänker du här? Vanilla,TBC,WOTLK är versioner av wow som inte har existerat på många år. Spelet har ändrats så mycket.. Och om du tänker efter så varade dessa versioner av wow inte så länge i gämförelse med många andra spel som tex CS. Så att folk nu får möjligheten att gå tillbaka och spela dom spelen som Blizzard bokstavligt talat tog ifrån dom är väl något som ska anses som positivt.

Och nej, många har "egentligen" inte tröttnat på dom, varför är classic fortfarande populärt 15 år senare i så fall? Populärare en de flesta moderna mmos på marknaden.

Dessa expansioner är sina egna spel i sig, precis som många föredrog att spela CS 1.6 iställer för nya CS Source. Eller som många föredrar classic Runescape iställer för det nya Runescape.

Nytt är inte alltid bättre förstår du.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Att classic ens finns är ett bevis på hur vi lever i en tid när allt upplevs som "Det var bättre förr". Livet handlar inte om att kravla sig fast i det förflutna, utan att blicka framåt. Sen när du är gammal på ålderdomshemmet och inte har något annat än minnen så kan du ju sitta där och försvinna in i dig själv tills du är borta.

Classic>TBC>WOTLK är sina egna spel och går knappt jämföra med retail wow. Man spelar det för att man föredrar den typen av MMO över moderna wow..

Varför tror du att nytt är bättre? Jag började spela wow i Pandaria, och efter jag börjat spela classic så har jag mer roligt där än i moderna wow. Det är även för spelare som missade de orginala expansionerna.

Medlem
Skrivet av abso:

Cata var rätt så populärt, finns det stor efterfrågan så kanske det kommer så småningom men tvivlar starkt på att vi får se mer än classic WOTLK detta årtionde.

Absolut kommer vi få se Cataclysm. Classic klienten är baserad på Legion, att uppgradera servrarna upp till legion är inga problem för Blizzard det hintande dom om vid classic releasen 2019.

I slutet av WOTLK kommer många antingen sluta, eller stanna genom att Blizzard släpper några cata serverar.

Medlem

sa till polare när classic kom, vänta bah du ska se dom kommer göra classic av alla expantioner mer eller mindre för hova in så mycket cash dom kan av skiten.

Medlem

Wotlk hade ju Ulduar, den mest episka raiddungeon som någonsin gjorts så när Wotlk-classic kommer är jag på

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Wotlk hade ju Ulduar, den mest episka raiddungeon som någonsin gjorts så när Wotlk-classic kommer är jag på

Ja den var episk på många sätt och vis, och introducerade hard mode på ett mycket intressant sätt, som de borde fortsatt med genom resten av spelet.


signatur

IDKFA

Medlem

TBC är den bästa expansionen men jag gillar egentligen inte någon expansion. Håller med angående Ulduar dock. Det var det enda som var bra med WotLK.

WoW för mig kommer alltid att vara vanilla/classic.

Jag hoppas att de gör en WoW: Classic Remastered någon gång med retail-grafik, fler dungeons, raids, fler områden, fler klasser, raser etc.

Avstängd
Skrivet av wololo:

En sak jag inte förstått med Classic, är tanken att de ska replikera WoW från release tills nu, eller är planen att stanna vid någon expansion som anses the golden age? Känns ju rätt dumt om man vet att efter patch 5.XX i burning crusade blir det inga mer uppdateringar.

Eller skapar de nytt content enbart för classic?

Undrar samma sak här. Jag var en av de som var skeptisk till hela classic idén från första början, samtidigt får jag erkänna att jag hade fel när classic bevisligen blev en succé. Men vart ska det ta stopp? Att man ens fortsätter in i TBC känns märkligt. Då är det inte classic längre alls. Redan i TBC ändrades spelet enormt från vanilla, med flying t.ex.

Är det säkert att anta att "classic wotlk" släpps om något år? Blir ju löjligt, ska vi se "classic shadowlands" i framtiden eller vad är tanken? Vad sker med de som endast ville ha classic, dvs vanilla wow? Ska man ha ytterligare ett separat system, dvs classic wow, TBC och retail? Rörigt om något.

Givetvis var en del saker bättre förr, men samtidigt är spelet bättre nu i SL, än någonsin tidigare imo, då blizz fortfarande lagt till och förbättrat mer än de förstört.

Hör kanske till saken att jag nämner att jag lirat till och från sen 2005 för övrigt, och upplevt varje expansion.

12
Skriv svar