Diablo 2: Resurrected tar oss tillbaka till Sanctuary – i 3D!

Inaktiv

Amazonen har fått sig en PK edition helt enkelt. Diablo go woke.

Medlem
Skrivet av Sandal:

Kolla på videona de är samma stash, samma kontroller, allt de gjort är att uppdatera det visuella. Det är samma spel som innan i samma motor. de har bara lagt på 3d renderat ovanpå det gamla!

Nopp, det är inte ENBART samma spel med grafisk uppdatering. Kommer bl.a. att vara shared stash.

Moderator | Testpilot
Skrivet av LeftOver:

Nopp, det är inte ENBART samma spel med grafisk uppdatering. Kommer bl.a. att vara shared stash.

Och det är bra!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Perfekt med en remaster med små ändringar och uppdaterad i 4K. KOmmer gå fortfarande gå att köra i samma grafik som orginalet.

Gnällkuk

Diablo® II: Resurrected™ will be released on or before December 2021.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker det ser bra ut, det är bra att dom inte ändrade för mycket på spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Kommer Paladin vara lika OP som i originalet? Kanske behöver nerfa Hammerdins en aning...

Medlem

Det enda som inte får ske är att Enigma runeword släpps 😬


signatur

Enjoy!

Medlem
Skrivet av LeftOver:

Nopp, det är inte ENBART samma spel med grafisk uppdatering. Kommer bl.a. att vara shared stash.

Värt att också påpeka - många av de nya förbättringarna är toggles. Till exempel auto-pickup av guld är något man kan starta/stänga av som man vill.

Medlem

Vad mycket remakes och remasters det är nu för tiden. Istället för att leva på gamla meriter/spel så tycker jag de borde försöka leverera något nytt istället. Det minsta jag hade begärt skulle vara någon form av tillhörande ny expansion till D2 inte bara samma gamla spel med ny grafik.

Spelar hellre den äldre versionen ifall de inte gör något nytt content. Usch vilken skillnad det är mot förr när man fick nytt Warcraft spel och Starcraft spel varannat år. Numera får nöja sig med remakes eller det förbannade mjölkandet av world of warcraft expansioner.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Vad mycket remakes och remasters det är nu för tiden. Istället för att leva på gamla meriter/spel så tycker jag de borde försöka leverera något nytt istället. Det minsta jag hade begärt skulle vara någon form av tillhörande ny expansion till D2 inte bara samma gamla spel med ny grafik.

Spelar hellre den äldre versionen ifall de inte gör något nytt content. Usch vilken skillnad det är mot förr när man fick nytt Warcraft spel och Starcraft spel varannat år. Numera får nöja sig med remakes eller det förbannade mjölkandet av world of warcraft expansioner.

Efterfrågan, Dessutom är ju D4 under utveckling ihop med Immortal samtidigt, exakt det du söker. D2 Remaster är troligen ett av de mest om inte det absolut mest omtalade remake önskemålen någonsin, därför gör dem det. Gamers är spoilade gnällspikat, oavsett ålder. Dem har alltså +3 Diablo releaser på gång och 3an rullar fortfarande. Vad är det som ej passar herr Izuel? Jag är personligen totalt ointresserad av Immortal, men jag kan se att det finns en marknad för spelet och kan då välja ett eller flera av de tre(fyra) andra alternativen i serien.

Skrivet av Izuel:

Vad mycket remakes och remasters det är nu för tiden. Istället för att leva på gamla meriter/spel så tycker jag de borde försöka leverera något nytt istället. Det minsta jag hade begärt skulle vara någon form av tillhörande ny expansion till D2 inte bara samma gamla spel med ny grafik.

Spelar hellre den äldre versionen ifall de inte gör något nytt content. Usch vilken skillnad det är mot förr när man fick nytt Warcraft spel och Starcraft spel varannat år. Numera får nöja sig med remakes eller det förbannade mjölkandet av world of warcraft expansioner.

Det är jobbigt att göra nya spel och de tjänar alldeles för bra på att förpacka om gammal skåpmat.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Kommer knappt ihåg senast jag var så här taggad på ett nytt spel! Och då är det inte ens nytt egentligen. Eter att ha lyssnat på utvecklarna så är jag otroligt nöjd med riktningen på spelet, de är väldigt måna om att bevara originalets gameplay och unika atmosfär. Håller med om nästan alla designval som har gjorts hittills. Det säger ganska mycket då jag håller D2 som det bästa spelet genom tiderna.

Några highlights är:

  • Shared Stash - Mule karaktärer tillförde inget annat än frustration

  • Advanced Stats Screen - Miniräknaren ska inte behövas i ett spel

  • Unika items modellerade på karaktären - Kul att kunna se vad andra har på sig för gear och kommer tillföra mycket "RPG-kännsla" till spelet

  • Samma motor D2 - Spelet är en front-end baserad på gamla motorn vilket gör känslan i spelet förhoppningsvis är intakt

  • Gamla grafiken är kvar - Om man inte skulle gilla den nya grafiken så kan man aktivera 2D läget och återuppleva pixliga D2

Det enda jag saknar i form av förändringar är att släppa spärren på Ladder Only items och runewords. Den begränsningen tillför inget alls till spelet.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Jag vill ha ett kritiskt förhållningssätt och inte hoppa på hypetåget MEN DET GÅR INTE 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

Ser särskilt fram emot coop med moderna bekvämligheter

Medlem
Skrivet av reaver:

Kommer Paladin vara lika OP som i originalet? Kanske behöver nerfa Hammerdins en aning...

antagligen ? tycker dom inte ska röra sånt.

Avstängd
Skrivet av anon_176162:

Amazonen har fått sig en PK edition helt enkelt. Diablo go woke.

Assassin också ser det ut som :/

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Jag vill ha ett kritiskt förhållningssätt och inte hoppa på hypetåget MEN DET GÅR INTE 🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

Ser särskilt fram emot coop med moderna bekvämligheter

Håller med dig, hälarna man satt i marken bara glider!

Hoppas att coop innebär motsvarande det som fanns i D3 - lokal coop / shared screen. Är otroligt mysigt att slakta monster i soffan med sambon <3

Medlem

Fan också, hade verkligen hoppats på att dom skulle ge en större utrymme i inventory. Som i modden Path of Diablo. (Största anledningen till att den är större i modden är att charms ska ha sitt egna utrymme). Aja, det verkar vara bekräftat att spelet får mod support så får hoppas på en mod.

Ambassadör
Xbox

Det här är ju perfekt för @Keffkebab som älskar remasters!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är jobbigt att göra nya spel och de tjänar alldeles för bra på att förpacka om gammal skåpmat.

Nu vet jag inte om du såg Blizzcon men nya saker kommer också, det är bara en liten procent som jobbar med dessa remakes/remasters. Oavsett kan det inte vara så att dessa spel är så pass bra att de fortfarande kan vara bland det "bästa" fast de är gamla? Vet att PoE har en bra plats men det finns ju plats för mer, jag personligen föll aldrig för PoE men diggar Diablo 3 så det finns säkert flera som mig. Att hotta upp ett gammalt spel för att presentera det för folk som inte ens var födda när det kom är väl inte så fel heller? Kolla tetris tex, kommer ju i 30 olika versioner och funkar hur bra som helst ännu. Låter lite grinigt att bara skriva som du gör utan att ens backa ett steg och se "the big picture".

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Ser riktigt snyggt ut ändå. Estetiken verkar mer eller mindre intakt.

Men vad är det för fel på Amazonen:
https://i.imgur.com/VnRJyIJ.png

Fulaste jag sett.

Kvinnorna verkar ha tagit ut bröstimplantaten och barbaren verkar har slutat med steroider, han ser väldigt degig och ihopsjunken ut.
Tycker ändå man kunde gjort lite vackrare karaktärer, idealhjältar som kontrast till den mörka världen.

Det är det nya nu, alla föds vi som tomma blad, könsneutrala och ingen får sticka ut.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Det här är ju perfekt för @Keffkebab som älskar remasters!

3/5


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Diablo 2 till Switch!? Sign me up!!!! 😀

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Haha, din jäfel


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Diablo 2 till Switch!? Sign me up!!!! 😀

I pågående Diablo QA sades det just att Switch är den enda konsol som får "local coop", men man förtydligade inte vad det innebär. Någon som vågar chansa?

Medlem

Viktigast är väl att dom får till snygga kossor?!

Medlem
Skrivet av Landelusen:

I pågående Diablo QA sades det just att Switch är den enda konsol som får "local coop", men man förtydligade inte vad det innebär. Någon som vågar chansa?

Låter konstigt, Diablo 3 hade väl lokal coop på playstation3/4, säkert på xbox320XoneSeries2s/x också. Borde väl komma här också tycker jag.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Det kan ju inte få något annat heller typ =D

+Diablo II
+Gammalt spel
+Flyter bra i höga upplösningar

-Inte uppdaterat berättelsen.
-Gammalt Spel.
-Dålig Prestanda på ny hårdvara.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Låter konstigt, Diablo 3 hade väl lokal coop på playstation3/4, säkert på xbox320XoneSeries2s/x också. Borde väl komma här också tycker jag.

De förtydligade att de kollat på att ge samma möjligheter till couch coop som i D3 för konsoler - men att spellogiken inte tillät det för att man tyckte att det frångick originalet för mycket. I meningen efter sades något i stil med "den enda konsol med local coop är switch". Detta trots att man pratat om couch coop tidigare. Fattar inte riktigt hur man menar...

https://youtu.be/wqmiv0uuGPg (ca 06:50 in kommer den frågan.)

Medlem
Skrivet av Izuel:

Vad mycket remakes och remasters det är nu för tiden. Istället för att leva på gamla meriter/spel så tycker jag de borde försöka leverera något nytt istället. Det minsta jag hade begärt skulle vara någon form av tillhörande ny expansion till D2 inte bara samma gamla spel med ny grafik.

Spelar hellre den äldre versionen ifall de inte gör något nytt content. Usch vilken skillnad det är mot förr när man fick nytt Warcraft spel och Starcraft spel varannat år. Numera får nöja sig med remakes eller det förbannade mjölkandet av world of warcraft expansioner.

Anser du att alla filmer ses bäst på VHS också?

123
Skriv svar