Diablo 2: Resurrected tar oss tillbaka till Sanctuary – i 3D!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Ser riktigt snyggt ut ändå. Estetiken verkar mer eller mindre intakt.

Men vad är det för fel på Amazonen:
https://i.imgur.com/VnRJyIJ.png

Fulaste jag sett.

Kvinnorna verkar ha tagit ut bröstimplantaten och barbaren verkar har slutat med steroider, han ser väldigt degig och ihopsjunken ut.
Tycker ändå man kunde gjort lite vackrare karaktärer, idealhjältar som kontrast till den mörka världen.

Bryr mig personligen inte det minsta om Amazonen ser lite "alldagligare" ut än i originalet. Andariel däremot! Där har vi en kvinna. Ser fram emot att springa runt i ringar runt henne för att få betrakta denna skönhet i äkta 3D

eld
Medlem
Skrivet av anon_176162:

Amazonen har fått sig en PK edition helt enkelt. Diablo go woke.

Skrivet av General White:

Assassin också ser det ut som :/

Nerverna ser bra ut, rycker till ordentligt i knät! Nu kan ni ta på er byxorna igen så ses vi nästa trailer!

Medlem
Skrivet av Landelusen:

I pågående Diablo QA sades det just att Switch är den enda konsol som får "local coop", men man förtydligade inte vad det innebär. Någon som vågar chansa?

Förmodligen så innebär det att man kan spela coop med två till fyra switch enheter i samma rum. Switch har en del spel som har coop på det sättet. Men det är min gissning.

Ser fram emot att spela det bästa Diablo i serien igen. Nu utan att ögonen blöder lika mycket Så är ett solklart köp för min del.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Anser du att alla filmer ses bäst på VHS också?

Frågan borde varit "Anser du att gamla filmer ses bäst på VHS också?"

Anser du att nya filmer är onödigt? Bättre att göra om de gamla än att skapa något nytt?

Ja kollar hellre på gamla Alien på VHS och får en ny alien film än att jag får gamla alien remake och ingen ny alien/försenad film istället.

eld
Medlem
Skrivet av Izuel:

Frågan borde varit "Anser du att gamla filmer ses bäst på VHS också?"

Anser du att nya filmer är onödigt? Bättre att göra om de gamla än att skapa något nytt?

Ja kollar hellre på gamla Alien på VHS och får en ny alien film än att jag får gamla alien remake och ingen ny alien/försenad film istället.

Det är en "extern" studio som gör diablo 2 remastern.

Så i detta fall är det som att vi får alien i 4k som du inte längre behöver en kassett-spelare för att titta på, och samtidigt får två nya alienfilmer utöver detta.

Skribent
Skrivet av Landelusen:

De förtydligade att de kollat på att ge samma möjligheter till couch coop som i D3 för konsoler - men att spellogiken inte tillät det för att man tyckte att det frångick originalet för mycket. I meningen efter sades något i stil med "den enda konsol med local coop är switch". Detta trots att man pratat om couch coop tidigare. Fattar inte riktigt hur man menar...

https://youtu.be/wqmiv0uuGPg (ca 06:50 in kommer den frågan.)

Local co-op på Switch kan innebära att man inte behöver internet, utan kan koppla upp flera Switchar mot varandra hemma "lokalt". Tror det står local co-op på tex Monster Hunter, men det innebär ju inte couch co-op, bara att det i princip går att LAN:a.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Sarky:

Kommer knappt ihåg senast jag var så här taggad på ett nytt spel! Och då är det inte ens nytt egentligen. Eter att ha lyssnat på utvecklarna så är jag otroligt nöjd med riktningen på spelet, de är väldigt måna om att bevara originalets gameplay och unika atmosfär. Håller med om nästan alla designval som har gjorts hittills. Det säger ganska mycket då jag håller D2 som det bästa spelet genom tiderna.

Några highlights är:

  • Shared Stash - Mule karaktärer tillförde inget annat än frustration

  • Advanced Stats Screen - Miniräknaren ska inte behövas i ett spel

  • Unika items modellerade på karaktären - Kul att kunna se vad andra har på sig för gear och kommer tillföra mycket "RPG-kännsla" till spelet

  • Samma motor D2 - Spelet är en front-end baserad på gamla motorn vilket gör känslan i spelet förhoppningsvis är intakt

  • Gamla grafiken är kvar - Om man inte skulle gilla den nya grafiken så kan man aktivera 2D läget och återuppleva pixliga D2

Det enda jag saknar i form av förändringar är att släppa spärren på Ladder Only items och runewords. Den begränsningen tillför inget alls till spelet.

Just motorn verkar stämma för jag såg i videoklippet att när massa beetles dödades i Act II så spammades massa electrical bolts som verkade sänka fps:en precis som på gamla goda tiden! Förresten förstår jag inte grejen med att spelet är helt plötsligt 3D nu? Även ursprungliga D2 var "3D" så gott som det gick med isometrisk vy på den tiden!

Medlem
Skrivet av eld:

Det är en "extern" studio som gör diablo 2 remastern.

Så i detta fall är det som att vi får alien i 4k som du inte längre behöver en kassett-spelare för att titta på, och samtidigt får två nya alienfilmer utöver detta.

Fast det stämmer inte, studion köptes ju upp och är nu en del av activision blizzard. Så de samarbetar internt mer eller mindre. Dock så kanske det var det du menade med ""

eld
Medlem
Skrivet av adrii:

Fast det stämmer inte, studion köptes ju upp och är nu en del av activision blizzard. Så de samarbetar internt mer eller mindre. Dock så kanske det var det du menade med ""

Precis! Menade mest på att de fysiskt är en extern studio, även om de är en del av blizzard, så de förhindrar inte andra projekt på blizzard.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Anser du att alla filmer ses bäst på VHS också?

För rätta feelingen gör sig B-skräckisar från 80-talet bäst på VHS 😄

Medlem

Blir lätt köp. Nostalgi-orgasm deluxe i snygg 3d
Ser ut som dom lyckats behålla känslan även fast det är visuellt mycket uppgraderat.

123
Skriv svar