Grattis Playstation 2 – 21 år i dag!

Robot
Grattis Playstation 2 – 21 år i dag!

Konsolen gav oss God of War och GTA3. Vilken än din PS2-favorit?

#playstation-2


Medlem

Gran Turismo 3. Kommer ihåg hur grafiken var galen på sin tid. Soundtracket var grymt också!

FM-guru
F.d. Sisyr

MGS 3, förstås!

Finns dock goda utmanare i form av Silent Hill 2, GTA: Vice City och Shadow of the Colossus.

Medlem

Suikoden V är nog min PS2-favorit, synd att vi fortfarande inte har fått någon VI och kommer nog aldrig få det heller.

Det hade varit trevligt om Sony hade släppt en modell med HDMI i slutet av dess livslängd.

Det hade också varit trevligt om Konami hade släppt en Suikoden Collection till PS4.

Medlem

gta 3, tror aldrig jag spelat något som kändes så revolutionerande.

Jak & Daxter, Ratchet & Clank, God of War, GTA: Vice City, Beyond Good & Evil

Medlem

Ratchet & Clank (1, 2 & 3), Sly 3, Star Wars Battlefront (1 & 2), Lego Starwars, Kingdom Hearts (1 & 2). Många bra spel och många fina minnen!

Medlem

GTA 3, Vice City, första Ratchen & Clank, Shadow of the Colossus, Odin Sphere och många fler.. sista riktigt starka konsolgenerationen innan allt gick åt skogen.

Medlem

Guitar Hero III: Legends of Rock var den primära anledningen till konsolköpet. Fan vad kul det var. Hoppas fortfarande på en värdig comeback inom genren. Spelade en hel del World Tour också när det kom ut, inte lika estetiskt charmerande som föregångaren men det hade en väldigt bra låtlista vill jag minnas.

Annars spelade jag rätt mycket GTA: San Andreas och Tekken 5. Och säkert en hel del annat som jag inte kommer på för tillfället.

Medlem

Det som fick mig att skaffa en PS2 var Star Ocean: Till the End of Time, även känt som det sista bra SO. Så det går nog först! Annars var ju MGS3 och Devil May Cry 3 grymt bra också.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Avstängd
Medlem

mgs 3 och way of the samurai 2 var nog mina absoluta favoriter.

Medlem

Nä men nu känner jag mig inte alls gammal. Man tänker liksom att NES kom ut för 21 år sen...

Medlem

Legacy of kain: blood omen 2. Synd att inte fler spelade legacy of kain serien, hade gärna sett nya titlar inom den serien..

Medlem

Oj, så många minnen... Devil May Cry, Gran Turismo 3, Grand Theft Auto III, Vice City, San Andreas, Xenosaga, Metal Gear Solid 2, Silent Hill 2, Suikoden III, Suikoden IV, Suikoden V, Final Fantasy X, TimeSplitters2, Beyond Good and Evil, Ico, SingStar-spelen (ja, SingStar), Katamari, Tekken 4, Tekken 5, SoulCalibur II, Rogue Galaxy...

Medlem

GTA 3 och tekken 3 är de som kommer först till tanken. Framförallt GTA fick en att tappa hakan.

Förresten tekken 3 var kanske redan på playstation 1 kom jag på

Medlem

Fantastisk konsol och jag ägde totalt 3 stycken under den eran. En av de var en Messiah 2 chippad PlayStation 2 dit jag hade över 150 kopierade spel. Brukade köpa på GAME tiden o bränna spelen för att sedan lämna tillbaka då de hade sin policy att man kunde lämna tillbaka om man inte var nöjd med varan. Hehe, de började förstå vad jag höll på med efter ett tag om man säger så..

Det fanns så många otroligt bra serier i alla olika kategorier på den tiden som frodades. Ratchet & Clank och Jak & Daxter spel i massor, GTA spel i massor, Grans Turismo i massor, Metal Gear Solid, Silent Hill, SSX serien m.m. Inte alls som under denna generation. Fast spel har ju även blivit så mycket dyrare att tillverka också.

Bäst under generationen var GTA San Andreas tycker jag. Hela 3 städer i ett o samma spel var helt otroligt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

MGS 2
Devil May Cry
GTA3
SSX
Red faction
Time splitters
🤔
Många goa klassiker, kommer ihåg hur jag körde igenom MGS 2 och DMC demon hur många ggr som helst innan jag hade råd att köpa spelen.

Testpilot

Final Fantasy X är ett kärt minne.

Medlem

Hade inte råd att köpa till ett minneskort direkt så den stod på i en vecka så jag kunde varva GTA 3.

Åkte även till TV-spelbörsen på rasten i skolan för att köpa Vice City på releasedagen men det slutade med att jag inte kunde hålla mig så jag åkte hem och spelade istället, good times!

Mest GTA-relaterade minnen, men dom var ju så sjukt bra då.

Medlem

Det var inte igår det Som ungt Fast and Furious-fan var ju Underground 1-2 riktigt underhållande. Svårt också att glömma när man spelade San Andreas (remake, tack) och Shadow of the Colossus.

...Någon som vet ett bra sätt att koppla upp PS2 till en modern tv?


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Wow vilka minnen man har från ps2 tiden. Split screen i time splitters som förfest guitar Hero.. som förfest
Dark alliance magiska vatten-grafik, final fantasy X, etal Gear solid 2 och 3.. första reklamen jag såg på tv för gran Turismo 3, jag trodde det var filmat första gången jag såg det
kan hålla på o skriva hela dagen om alla magiska minnen

Medlem

God Of War 1+2

Trodde aldrig det skull komma ett spel som jag älskade mer än Final Fantasy VIII, men sen kom Kratos


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

SoL
Medlem

Silent hill 2 och god of war 1-2 tror jag

Medlem

21 år alltså. Inte klokt. Fantastiskt maskin. När jag ser till mina favorit konsoler genom tiderna ligger PS2 alltid med på mina listor i sammanhangen. Vilken jäkla plattform Sony ändå lyckades skapa där.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

inK
Medlem

Shadow of the Colossus


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Svaret på det måste vara GTA Vice City

Medlem

Gran Turismo 3 & 4, Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Baldur's Gate: Dark Alliance och Prince of Perisa: The Sands of Time. Ja det var ett riktigt bra spel då när det begav sig. Remaken ser ju inte riktigt lika frän ut...

Medlem

Säger jag ett favoritspel till ps2 kommer jag få dåligt samvete över alla spel jag ägt till den konsolen.

Men starkaste minnet är nog MGS3... Eller Devil May Cry... Eller Onimusha... Eller ni förstår hur det bara fortsätter.

Medlem

Ratchet spelen, SSX och Gran Turismo 3 spelades flitigt. Men även FF12 som kom i slutet av dess livscykel.

12
Skriv svar