Sony understryker: inga film- eller tv-serie-planer för God of War

Robot
Sony understryker: inga film- eller tv-serie-planer för God of War
Medlem

Det gör absolut ingenting. Även om jag är glad för att TLOU blir tv-serie så menar jag GoW var ett helt perfekt spel där det inte behövs nån film eller serie!

Medlem

Skulle vara förjävla dyrt att göra en God of War serie


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Det gör absolut ingenting. Även om jag är glad för att TLOU blir tv-serie så menar jag GoW var ett helt perfekt spel där det inte behövs nån film eller serie!

Samtidigt så känns TLOU som ett spel som i princip redan har en massa serier, om än inte officiella... Alltså spelet känns ju väldigt inspirerat av film och serier... Det gäller ju inte God of War... Det gör att jag skulle va mer nyfiken på en GOW serie än en TLOU serie... Då jag tänker att jag redan vet ungefär hur en TLOU serie skulle se ut...

Lixom.. Hur gör man ens en God of War serie?


signatur

subterranean homesick alien

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Anton Q:

Samtidigt så känns TLOU som ett spel som i princip redan har en massa serier, om än inte officiella... Alltså spelet känns ju väldigt inspirerat av film och serier... Det gäller ju inte God of War... Det gör att jag skulle va mer nyfiken på en GOW serie än en TLOU serie... Då jag tänker att jag redan vet ungefär hur en TLOU serie skulle se ut...

Lixom.. Hur gör man ens en God of War serie?

Ska man göra en påkostad actionserie baserad på spel så ska man göra XCOM!

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ska man göra en påkostad actionserie baserad på spel så ska man göra XCOM!

Word! En hen av mitt eget hjärta!

Det är ett spel som jag kan tänka mig hur det skulle kunna se ut som en serie - men utan att det känns som en serie jag redan sett massa gånger.

Är ju nästan löjligt passande..

Man fokuserar på ett antal karaktärer i XCOM basen - plot points kan vara att dom håller på att utveckla en ny riktig håll-käften teknologi och man följer hur det går... Dramatiska scener när folk krashar prototyper osv... Moraliska dilemman där dom måste välja emellan att t.ex. utföra inhumana experiment - för att rädda världen - vad gör man?

Vill man ha en actionscen så får dom ett distress call från ambassadören för någon exotisk local där dom måste NAVY SEALS-a in och kicka ass - kanske rädda nån som följer med tillbaka och blir en ny karaktär.

Emot säsongsfinalen så är det ett större hot där dom anfaller själva xcom basen - ska dom hitta få till den nya teknologin i tid för att rädda basen? Dramatiskt klimax där dom måste prova det nya vapnet eller whatever för första gången i skarpt läge - om den inte funkar så är det kört - först bara sprakar den och inget händer - och hoppet går ur en - plötsligt blixtrar den till och slayar satan just när man trodde det var över...

Tror inte den skulle va så dyr att göra heller.. Relativt..

Det här är ju för bra för att inte göras

Skulle väl inte va helt olika Agents of SHIELD, i guess.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Ponny

Såld! Nu är allt jag vill ha XCOM i tv-serieform.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ett stort ja till xcom som film el kanske serie, men hade duckat för massiv cgi-fest om det inte är otroligt påkostat ala avatar budget då. Får Netflix fingrarna på det så blir de inte helt hundra tror ja.
Sen hade de fått naila kameran ,hade varit riktigt bra om de får med 2d perspektivet i vissa scener som ex.

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Ett stort ja till xcom som film el kanske serie, men hade duckat för massiv cgi-fest om det inte är otroligt påkostat ala avatar budget då. Får Netflix fingrarna på det så blir de inte helt hundra tror ja.
Sen hade de fått naila kameran ,hade varit riktigt bra om de får med 2d perspektivet i vissa scener som ex.

Tror inte det behövs... Basen är ju bestående så den bygger man en stor set för som kan stå kvar under hela produktionen. När dom är ute på misshön använder man kanske den nya approachen till green-screen där man projecerar cgi miljön i realtid medans man spelar in för att på så vis få verklighetstrogen ljussättning när man lyfter in miljön sen (används mest känt av 'Mandolorian' för typ allt i hela den serien)... Låter lite luddigt kanske men poängen är att det är green screen som ser mkt mer realistisk ut (om man gör det bra).

Tror det skulle kunna se riktigt habilt ut även på en Syfy-budget.

Tkr det passar bäst som serie faktiskt... Det handlar ju lixom om ett pågående initiativ och hur det drivs - inte om en specifik 'heist' eller whatever som passar sig bättre i film.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar