Blue Box fortsätter att trolla spelarna med Abandoned

Robot
Blue Box fortsätter att trolla spelarna med Abandoned

Ännu ingen klarhet till vad Abandoned faktiskt är.

#Abandoned, #Playstation-5, #Sony


Medlem

Inte för att jag är superhypad över spelet, men det där måste vara ett av de största troll-tricken jag har sett på länge. Diggar att de har en app för en realtime-trailer dock, hade varit lite skoj om man hade sett liknande grejer i framtiden. EXPERIMENTERA MED DEMOS! PLEASE! GIF ME MY DEMOOOS!

EDIT: Fan alltså. Baserat på det jag läser verkar ju inte spelet bli av. Men... vi kan väl leka med tanken på att det är en trollstudio som av någon anledning fortfarande existerar? Har det något rikt högsta höns som byter idéer konstant? En del av mig hoppas att de fortsätter aldrig släppa ett spel så vi har en mysterisk studio att prata om i framtiden.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Såg denna på Reddit om företaget som gör spelet.

Medlem

Om det här inte är ett enormt trollande av Kojima vid det här laget och att studion är riktig, så har de verkligen misslyckats med allting än så länge!

Skribent
Skrivet av Veonz:

Såg denna på Reddit om företaget som gör spelet.

https://i.redd.it/k6bw89rsk0h71.jpg

Har inte sett den där tidigare? Men jag har ju själv varit lite skeptisk till allt runt detta spel, huruvida det är Kojima etc, Även om jag ska erkänna att vissa sammanträffanden är suspekta och vi vet ju redan att Kojima är the King of Trolls.


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Veonz:

Såg denna på Reddit om företaget som gör spelet.

https://i.redd.it/k6bw89rsk0h71.jpg

Kojima kör hårt, postar saker som dessa på reddit för att vilseleda mer!

Medlem

Uppenbart att det är kojima och sony som ligger bakom. Inte en chans att Sony hade tillåtit detta att fortgå annars. Hade varit så oerhört enkelt att stoppa det med ett uttalande och borttagning av appen från ps store.

Medlem

Även om det skulle vara Kojima, Silent Hill, hans nya spel, något helt annat eller absolut ingenting, så har jag tröttnat. För utdraget. Det lilla intresse som fanns försvann efter dom "tekniska" felen inför den första meningslösa "teasern".

Antingen har dom målat in sig i ett hörn eller så har dom något intressant att visa, tror på det förstnämnda just nu. Ska dock bli lite kul att se hur alla "Kojima-believers" kommer hantera det om det visar sig vara bullshit.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk
Skrivet av eld:

Kojima kör hårt, postar saker som dessa på reddit för att vilseleda mer!

Skrivet av lars_kongo:

Uppenbart att det är kojima och sony som ligger bakom. Inte en chans att Sony hade tillåtit detta att fortgå annars. Hade varit så oerhört enkelt att stoppa det med ett uttalande och borttagning av appen från ps store.

Känns rätt långt bort nu? Jag tror inte Kojima hade trollat så här hårt faktiskt... eller så är han ett geni. Studion har ju ett extremt dåligt track record. Sony har släppt igenom dem, men det kan lika gärna vara bra sales pitch och finansiell backup.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Veonz:

Såg denna på Reddit om företaget som gör spelet.

https://i.redd.it/k6bw89rsk0h71.jpg

Skulle det stämma så är det ju ingen vidare resumé, men sedan när kan man lita på något från nätet? Fanns det en trovärdig källa till var bilden med texten kommer ifrån?

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns rätt långt bort nu? Jag tror inte Kojima hade trollat så här hårt faktiskt... eller så är han ett geni. Studion har ju ett extremt dåligt track record. Sony har släppt igenom dem, men det kan lika gärna vara bra sales pitch och finansiell backup.

Jag tror att det gått lite överstyr för att sonys event, där man kan förmoda att det slutgiltiga avslöjandet skulle ske, har skjutits upp flera gånger under sommaren. Ryktena säger ju att de har velat vänta så länge som möjligt med besked om horizon 2, och därför skjutit fram eventet. Alla rykten om event (slutet av juni, 12:e augusti) har sammanfallit med blue box tweets om när appen/trailern ska bli tillgänglig.

Det hade varit SÅ enkelt för Sony, Konami eller Kojima att stoppa alla rykten, men ingen har gjort det.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Såg denna på Reddit om företaget som gör spelet.

https://i.redd.it/k6bw89rsk0h71.jpg

Borde kalla studion Blue Balls, massa teasing utan avslut...

Medlem

Musikaliskt fick klippet mig att tänka på Silent Hill.

Medlem

Hittade denna, där har de grävt en del och mycket av det som står i bilden verkar stämma: https://crystar.medium.com/is-blue-box-game-studios-a-scam-e4...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Ender:

Skulle det stämma så är det ju ingen vidare resumé, men sedan när kan man lita på något från nätet? Fanns det en trovärdig källa till var bilden med texten kommer ifrån?

Nej. Där var ingen källa på informationen, så om den är trovärdig eller ej kan jag inte säga.

edit: Såg att Proximately länkade mer om informationen ovan.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Såg denna på Reddit om företaget som gör spelet.

https://i.redd.it/k6bw89rsk0h71.jpg

Var kommer pengarna från? Hur kan man som företag finnas kvar så lång tid utan att släppa någon produkt?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk
Skrivet av lars_kongo:

Jag tror att det gått lite överstyr för att sonys event, där man kan förmoda att det slutgiltiga avslöjandet skulle ske, har skjutits upp flera gånger under sommaren. Ryktena säger ju att de har velat vänta så länge som möjligt med besked om horizon 2, och därför skjutit fram eventet. Alla rykten om event (slutet av juni, 12:e augusti) har sammanfallit med blue box tweets om när appen/trailern ska bli tillgänglig.

Det hade varit SÅ enkelt för Sony, Konami eller Kojima att stoppa alla rykten, men ingen har gjort det.

https://c.tenor.com/mgPLUkioqSoAAAAC/i-believe-jum-carrey.gi...

Ja, det visar sig Vet inte riktig vad de skulle vinna på att drabbas av förseningar i mer en en dag dock på ett event som redan var inställt dock.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fezk:

Även om det skulle vara Kojima, Silent Hill, hans nya spel, något helt annat eller absolut ingenting, så har jag tröttnat. För utdraget. Det lilla intresse som fanns försvann efter dom "tekniska" felen inför den första meningslösa "teasern".

Antingen har dom målat in sig i ett hörn eller så har dom något intressant att visa, tror på det förstnämnda just nu. Ska dock bli lite kul att se hur alla "Kojima-believers" kommer hantera det om det visar sig vara bullshit.

Håller helt med, trollats för hårt, för tidigt. Efter så mycket ljug och hausande så kan jag bara se ett lyckligt slut OM det visar sig vara Silent Hill. Om det är en indiestudio som försöker släppa nåt annat så har jag noll sympati för vad som komma skall, de har satt sig själv i den sitsen. Annars måste det vara nåt annat, tokepiskt, så alla glömmer och förlåter. Jag tänker hoppa av tåget iaf, kanske plockar upp spelet när och om det verkligen släpps, om det verkar intressant då.

Medlem

Aldrig hört talas om, varför skulle detta vara kojima?

Medlem
Skrivet av noreason:

Aldrig hört talas om, varför skulle detta vara kojima?

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/o1kyd...

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Musikaliskt fick klippet mig att tänka på Silent Hill.

Ja en aning. Musiken är låten "I saw stars" med gruppen Deep Sounds. Den inleds med texten:

"I remember I was chasing you
Down corridors with walls that move
Through places I had been before
Shifting rooms and closing doors
It seemed that you could run so fast
Out of Breath I couldn't last
As you slowly disappeared
I couldn't shout, you couldn't hear"

Och med refrängen

"Back into the dream I fell
Through the fields up to the hill
I could feel the town below
Sleeping undearneath the snow"

Rejält med P.T och Silent Hill referenser i den texten.
Med andra ord INTE en lämplig låt att välja om man vill tvätta bort rykten om Silent Hill...

ZF
Medlem

Tycker det är märkligt att det är ungefär lika mycket Silent Hill som MGS som hintas. Kanske är hela poängen bara att det är Konami som övergett spel, och att det är Konami som kommer tillbaka snarare än ett specifikt spel.

Eller kanske är det en cross-over.

Snaken måste stoppa ett urspårat CIA-projekt som använder Silent Hill som massförstörelsevapen.

Inaktiv

Kul med ARGs eller vad man ska kalla det. Men det känns ännu för vagt för att jag ska orka bry mig.

Medlem

Skorna och byxorna är väldigt lika de Norman Reedus karaktär har i PT. Äntligen bekräftat!

Skribent
Skrivet av ZF:

Tycker det är märkligt att det är ungefär lika mycket Silent Hill som MGS som hintas. Kanske är hela poängen bara att det är Konami som övergett spel, och att det är Konami som kommer tillbaka snarare än ett specifikt spel.

Eller kanske är det en cross-over.

Snaken måste stoppa ett urspårat CIA-projekt som använder Silent Hill som massförstörelsevapen.

Snake får ett codec samtal från Otacon

*pip pip*
Otacon: Snake I am in Silent Hill
Snake: Silent Hill?
Otacon: A small town in west virginia.
Snake: West virginia?
Otacon: Its has a buring coal mine, you need to come and get me Snake.
*pip pip*


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar