Spela Diablo II: Resurrected – öppen beta börjar i kväll!

Avstängd
Skrivet av pjones74:

Överpris, usch Blizzard.

E

Vem säger att du måste betala för betan? Jag spelade utan problem igår och jag har inte betalat ett skit. Ta reda på fakta innan du börjar gråta och hetsa på blizzard 🤣

Skrivet av DaddyCoolSwe:

Vilka jävla h*r*ng*r..!

Är du 12 eller?

Medlem

Tack
Skall genast prova

Medlem

Spelade igenom halva Act 1 igår på Xbox, och bortsett från en lite klumpig inventory så var det en riktigt bra port till konsol. 400 spänn tycker jag inte är så farligt för en välgjord remaster som kommer ge väldigt många speltimmar.

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Så jäkla länge sedan jag spelade detta.
Ngn som kan hjälpa mig komma ihåg om man kan binda snabbknappar till olika skills, eller om man bara kan använda höger och vänster mus och man växlar aktiv skill där?

Du aktiverar alltid skills med mus, vänster eller främst höger. Du binder till f-knapparna default och växlar skills, så då sedan används med musen.. kan även binda fler "shortcuts" om f-knapparna inte räcker eller om de är tråkiga att trycka på.

Du kan också manuellt välja skills genom att klicka på ikonerna, nere till vänster respektive höger.. men kanske inte aktuellt i stridens hetta 😃

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Du aktiverar alltid skills med mus, vänster eller främst höger. Du binder till f-knapparna default och växlar skills, så då sedan används med musen.. kan även binda fler "shortcuts" om f-knapparna inte räcker eller om de är tråkiga att trycka på.

Du kan också manuellt välja skills genom att klicka på ikonerna, nere till vänster respektive höger.. men kanske inte aktuellt i stridens hetta 😃

Tusen tack!

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

Your loss

Medlem

Ingen necromancer i betan, tsk tsk dåligt.

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Tusen tack!

Du kan välja skills med 1-8 med. By default. Hoovra över med musen å tryck siffra. Så växlar dom sen.

Medlem

Hur gör man för att få denna beta PS5 eller XSX?
Kan man köra co-op på samma skärm?


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Hur gör man för att få denna beta PS5 eller XSX?
Kan man köra co-op på samma skärm?

På Xbox gick jag till store så låg den där på förstasidan som beta. Den hade en demo-tagg om det hjälper dig att leta. Det finns ingen split screen osv utan det är online coop som gäller.

Medlem

Har Blizzard gått ut med varför de inte öppnat upp Necromancer och Assassin för betan? Finns det någon specifik anledning till varför de valt att hålla på dessa två klasser till release? Eller vill de helt enkelt inte ge bort för mycket på en gång?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Fattar inte varför det kostar så lite? Minst värt 70$!

Medlem

spelet är som en trött å sliten pensionär numera, ... . Det var bra back in the day dock,..

Trött på nysläpp som känns lika gamla som dom är.. ffs släpp nytt istället..

Avstängd
Skrivet av roftg:

spelet är som en trött å sliten pensionär numera, ... . Det var bra back in the day dock,..

Trött på nysläpp som känns lika gamla som dom är.. ffs släpp nytt istället..

Du har inte kört betan eller hur? 🤣
Spelet var bra då och det är lika bra nu om inte bättre t om.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Du har inte kört betan eller hur? 🤣
Spelet var bra då och det är lika bra nu om inte bättre t om.

Jo jag spelade betan häromdagen, jag tycker inte det var något att hetsa upp sig över direkt,..
Gillade dock introsekvensen,.

Medlem

Ja det är ju ingen warcraft 3: reforged så att säga (vilket är något positivt)

Gillade man Diablo 2 back in the day så tycker jag alla gånger i världen att man ska lira genom detta.

Visst förstår jag folk som säger att det känns lite åldrat/stelt osv, men detta är till för de som redan har en relation till spelet, inte tänkt att det ska överträffa nutidens spel i form av funktion/ grafik eller "you name it"

Kan man acceptera att det bygger på ett gammalt spel med allt vad det innebär så kan jag iaf lova ett rejält kul äventyr för de som inte lirat genom det någon gång.

Avstängd
Skrivet av roftg:

Jo jag spelade betan häromdagen, jag tycker inte det var något att hetsa upp sig över direkt,..
Gillade dock introsekvensen,.

Då gillar du helt enkelt inte spelet 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Då gillar du helt enkelt inte spelet 🤷‍♂️

Jag tycker det är kass, framgick inte det i mitt första inlägg?
Men svårt att förstå att någon faktiskt skulle tycka spelet är bra på riktigt år 2021, ..uppfräshad grafik till trots så är det fortfarande samma gamla spel med 21 år på nacken..

Ska vi få köra super mario och ice climber ressurected härnäst?

Avstängd
Skrivet av roftg:

Jag tycker det är kass, framgick inte det i mitt första inlägg?
Men svårt att förstå att någon faktiskt skulle tycka spelet är bra på riktigt år 2021, ..uppfräshad grafik till trots så är det fortfarande samma gamla spel med 21 år på nacken..

Ska vi få köra super mario och ice climber ressurected härnäst?

Fast du påstod att du tyckte det var bra förr så ser inte logiken i att det skulle vara kass nu? Det är samma spel fast snyggare.

Makes No sense. Oh well.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Fast du påstod att du tyckte det var bra förr så ser inte logiken i att det skulle vara kass nu? Det är samma spel fast snyggare.

Makes No sense. Oh well.

Vadå påstod, det VAR ett bra spel år 2000..
niu är det ett föråldrat spel i ny förpackning bara,.. utvecklingen har ju gått framåt sista 20 åren,.. släpp diablo 4 istället för att mjölka pengar...
bara för att super mario bros var bra när jag var 8 bast så betyder ju inte det att det fortfarande är lika bra idag,.

Fattar du fortfarande inte?

Avstängd
Skrivet av roftg:

Vadå påstod, det VAR ett bra spel år 2000..
niu är det ett föråldrat spel i ny förpackning bara,.. utvecklingen har ju gått framåt sista 20 åren,.. släpp diablo 4 istället för att mjölka pengar...
bara för att super mario bros var bra när jag var 8 bast så betyder ju inte det att det fortfarande är lika bra idag,.

Fattar du fortfarande inte?

Men det är ju lika bra idag då det är exakt samma spel. Oh well. Klar med dig nu! Detta leder ingenvart

Medlem
Skrivet av roftg:

Vadå påstod, det VAR ett bra spel år 2000..
niu är det ett föråldrat spel i ny förpackning bara,.. utvecklingen har ju gått framåt sista 20 åren,.. släpp diablo 4 istället för att mjölka pengar...
bara för att super mario bros var bra när jag var 8 bast så betyder ju inte det att det fortfarande är lika bra idag,.

Fattar du fortfarande inte?

Jag tycker du ska titta på den här videon, vilket visar hur oerhört komplext och omfattande spel Diablo 2 är och man förundras fortfarande över saker som man inte ens visste om 20 år senare

Jag förstår inte varför folk hakar upp sig på grafik eller om det är föråldrat, det är inte därför Diablo 2 fortfarande är så bra.

12
Skriv svar