Snabbkollen – Kommer du spela Diablo 2: Resurrected?

Robot
Snabbkollen – Kommer du spela Diablo 2: Resurrected?
Medlem

njae lockar inte så mycket. För dyrt för den remaken känner jag själv.

Medlem

Eftersom de sket i ultrawide så nej.

Och så släpps new world på tisdag så har nytt roligt spel o spela istället för att gå igenom ett gammalt som jag kört i tusentals timmar innan

Medlem

Ja, med tanke på att New World var den största besvikelsen för ett MMO jag någonsin haft. Tjatar om det jämnt och ständigt, men enligt mig är det det sämsta MMOt som någonsin gjorts, så jag är otroligt nöjd att Diablo 2: Resurrected kom inom samma tid så jag slapp falla för pier pressure och spela New World pga att alla andra spelar skiten, och tvinga sig själv till att försöka gilla det. Jag hoppas på att D2R håller mig underhållen året ut, och flera år framöver.

Medlem

Med tanke på att jag inte gillat ett enda Diablo hittills så, nope.

Medlem

Jag svarade nej, men med tanke på att alla mina spelpolare kommer gå upp i rök när den där jävla New World-skiten kommer ut kan jag kanske lika gärna ge Diablo ett försök. Har trots allt goda minnen från originalet när det begav sig

Medlem

Nja.. om blizzard ändrar sej med moddstödet så kommer jag köpa det, men annars nej.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Det blev inget Ark i år så lutar åt detta trots allt. Frågan är när embargot för d2 res recensionen är?
Har inte klarat ut vanilla d2 heller på egen hand. Har enbart kör det med vänner när det begav sig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Behövs fler ändringar för min del. Jag är inte nostalgisk nog för att tycka att gameplay som jag upplevde betan är kul.

Medlem

Japp, kommer spela. Spelet är nerladdad och klar för att startas 17.00, får bara hoppas servrarna klarar trycket

Medlem

Blev ett motvilligt nej för mig. Hade jag haft all tid i världen så kanske det hade varit mer intressant, men jag njuter av FFXIV nu och kommer köpa New World nästa vecka. Dessutom är jag inte riktigt vän med Blizzard nu av uppenbara anledningar.
Förutom den osunda arbetsmiljön så har de blivit för bekväma de sista åren och mjölkar gamla kor istället för att vara den studio jag beundrat mest av alla.

De behöver ruskas om rejält, och ifall de inte vaknar av det kanske det är bättre att de bara får sova vidare utan mig.

Medlem

Det är på tok för utdaterat jämfört med moderna ARPG:s för att ens nostalgin ska få mig att vilja gå tillbaka. Särskilt nu när ActiBlizzard visat sig vara ett sånt skräpföretag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hade tänkt vänta, men bestämde mig igår för att köpa det. 399 kr för ett spel som ger minst 40h av nostalgi och glädje tycker jag ändå är helt okej. Förväntar mig dock serverstrul i vanlig Blizzard-anda i kväll, så det blir mest troligt lite solo-lir.

Har haft otroligt lite koll på den här releasen, men eftersom jag inte har spelat spelet sedan det begav sig så är jag lite sugen på att köra det igen, dock på PS5. Är det någon som vet om kontrollerna på konsol kommer vara i samma stil och stuk som i Diablo 3?

Medlem

Längtar till kl 17. Så länge bebis sköter sig så hinner jag kika lite innan hockeyn ikväll.

Medlem
Skrivet av SystemIDentifier:

Har haft otroligt lite koll på den här releasen, men eftersom jag inte har spelat spelet sedan det begav sig så är jag lite sugen på att köra det igen, dock på PS5. Är det någon som vet om kontrollerna på konsol kommer vara i samma stil och stuk som i Diablo 3?

Kontrollerna ska vara riktigt bra för Diablo 2r, finns x antal videos om just detta.


signatur

Spela spel är kul ibland.

ELF
Medlem

Om de släppe det på GoG med LAN stöd. De har fortfarande inte släppt originalet tråkigt nog, bara ettan med Hellfire.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Är sugen på diablo 2 och remastern ser nice ut. Men vill inte riktigt ge Blizzard pengar så är lite osäker

Medlem

Var sugen på d2r innan jag kände att Blizzard inte förtjänar mina pengar.

Medlem

Ja för fasen. Ett av världens bästa spel. Köpte originalet kl24:00 år 2000 på släppdagen på tradition i femmanhuset Göteborg:)

Remaken är otroligt bra. Helt klart värt det priset och mer.

Medlem

Oh yes. Idag och imorgon själv på Xbox från soffan, sen i helgen på PC med några kompisar LAN-style. Älskar D2, mitt all time favorite, så jag räknar med att d2r kommer ge mig måååååånga timmars glädje framåt!

Medlem

Diablo två var kul 20 år sen.

Om det bara är grafiken som blivit upphottat så känns det som där finns bättre alternativ ute.

Medlem

Har inte köpt det men kommer mest troligt göra det någon gång framöver. Kommer ändå vara upptagen med New World nästa vecka så ids inte börja med D2R nu.

Jag är bara väldigt besviken på att inte online mods kommer funka. Hoppas de ändrar sig framöver men mest troligt gör de inte det. De vill inte ha en till Dota.

Medlem
Medlem

Kanske inte nu direkt under lansering, men det kommer bli ett köp till min Series X inom en snar framtid iaf!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Kanske mite senare, lite sugen på en Druid och Amazon är man väl men har fler spel att spela ävän vad jag har tid att avvara för det så nya spel kommer har prio över något jag spenderat 100tals timmar på när man var yngre.

Inaktiv

Nedladdat och klart. Ska sitta och spela det med tjejen.
Gillar Blizzard.

Medlem

Nää, spelmekaniskt har det inte åldrats väl, det må ha varit det bästa då det kom, men nu är det allt för bökigt.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Förbokade själv spelet tidigt i våras, kändes extremt nostalgiskt och skulle säkerligen haft roligt att spela detta då jag inte tror att det kommer vara något faktiskt "fel" på det.
Men, avbokade igår pga olika anledningar, tror droppen blev att de började ändra på character models vilket i sig inte spelar någon som helst roll, men i det stora hela så backade de även på mod support vilket var en sak jag verkligen hade hoppats på då D2 faktiskt är ett väldigt gammalt spel, och hade nog kunnat bli väldigt långlivat i dagens mått om communityn fått göra egna ändringar och ge spelet nytt liv om och om igen.

Hur Blizzard agerat senaste tiden påverkade nog avbokningen lite också tyvärr.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ja, med tanke på att New World var den största besvikelsen för ett MMO jag någonsin haft. Tjatar om det jämnt och ständigt, men enligt mig är det det sämsta MMOt som någonsin gjorts, så jag är otroligt nöjd att Diablo 2: Resurrected kom inom samma tid så jag slapp falla för pier pressure och spela New World pga att alla andra spelar skiten, och tvinga sig själv till att försöka gilla det. Jag hoppas på att D2R håller mig underhållen året ut, och flera år framöver.

Har du testat liksom endgame och så också? Vad är det som är dåligt? Vill inte skaffa det i onödan.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

12
Skriv svar