Den stora Far Cry 6 - tråden

Medlem

Klantigt att köpa Uplay+ med tanke på att det kostar mer än spelet i sig, haha! (ultimate edition dessutom)
https://i.imgur.com/QeIWgkF.png

Medlem

Grejen med Far Cry är väl att man vet vad man kan förvänta sig? Fast med nya miljöer, vapen och karaktärer...

Jag älskar Far Cry-serien och förstår samtidigt kritiken mot spelen, men då är det väl bara att undvika att spela det? Förstår mig däremot inte på folk som bara ska gnälla för sakens skull.

För 444 kr på Elgiganten som nämnt tidigare är det här ett givet köp enligt mig, så kan man roa sig ett par timmar och sedan lägga spelet åt sidan


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

Nån som börjat lira? Intryck?

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Klantigt att köpa Uplay+ med tanke på att det kostar mer än spelet i sig, haha! (ultimate edition dessutom)
https://i.imgur.com/QeIWgkF.png

Köpte också watchdogs legion för typ 100 kr ultimate editon, va 90% rea. Har dom seriöst fortfarande detta problem i deras shop?

Fick dessutom en refund men fick också behålla spelet. Nu sög WD legion så det va tråkigt

edit: Kostar 1200 kr för mig på ubplay

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Köpte också watchdogs legion för typ 100 kr ultimate editon, va 90% rea. Har dom seriöst fortfarande detta problem i deras shop?

Fick dessutom en refund men fick också behålla spelet. Nu sög WD legion så det va tråkigt

edit: Kostar 1200 kr för mig på ubplay

Dem verkar ha problemet än, dem hade samma problem med AC: Valhalla tydligen.
Dem fixade det typ 15-30 min efter att jag och polarna köpte det, haha.

Medlem
Skrivet av Crank:

Lurigt med alla versioner nuförtiden.
Elgiganten säljer Far Cry 6 PS4 ink PS5 versionen för 444kr, men köper man enbart PS5 versionen så kostar det 699kr. Frågan är om det är samma PS5 versioner.

Nja, köper du PS4 versionen så får du nog bara spela PS4 versionen via din PS5, alltså bakåtkompatiblet.

Fö. ser spelet roligt ut. Jag inväntar dock en rea, Ubisoft är duktiga på att rea ut spelen några månader efter release.

Dex
Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Nja, köper du PS4 versionen så får du nog bara spela PS4 versionen via din PS5, alltså bakåtkompatiblet.

Fö. ser spelet roligt ut. Jag inväntar dock en rea, Ubisoft är duktiga på att rea ut spelen några månader efter release.

Nä Far Cry 6 är gratis uppgradering från PS4 till PS5 och från Xbox One till Series X så det är bara att köpa dom gamla versionerna.

Källa

Skrivet av TurboYngve:

Nån som börjat lira? Intryck?

Bara kört 1 och1/2 timme och ja Det är FarCry

mycket gear och flum direkt i början och man blir påtvingad ett djur rätt tidigt

tömde ett magasin med min FAL på en fiende med hjälm och han ..levde ändå . Hoppas det blir bättre en bit in och med armour piercing ammo

Tutorialen va bedrövlig då min kamrat låg 20 m bakom fast jag tog det lugnt.

Tycker dom bygger upp en bra agenda och ett hat mot denna diktator direkt, kändes bra att få känslor för karaktärerna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

FarCry fanboy detected


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Dex:

Nä Far Cry 6 är gratis uppgradering från PS4 till PS5 och från Xbox One till Series X så det är bara att köpa dom gamla versionerna.

Källa

Det var som f. Tack för källan, vet vad jag ska köpa framöver då.

Är än så länge ett typiskt farcry spel, och jag har haft kul än så länge..
Ett stort minus är den där jävla musiken som spelas här å där, skit jobbigt e det, stänger av ljudet ibland så man slipper höra den


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Undrar om fienden tål mindre om man väljer Story istället för Action läget?!

Står att man själv tål mer skada men har nån testat?

"warm up pso cashe" tar typ 2 min för mig vid spelstart vad är det dom händer egentligen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Undrar om fienden tål mindre om man väljer Story istället för Action läget?!

Står att man själv tål mer skada men har nån testat?

"warm up pso cashe" tar typ 2 min för mig vid spelstart vad är det dom händer egentligen

Knepigt, mitt startar typ direkt. Jag kör armor piercing och siktar på huvudet istället för att böka med annan ammo, fungerar finfint. Men då kör jag jävligt stealthy också. EMP till pilbågen för att stänga av skottsäkra larm, och explosiva skott till pistolen, en sniper och en "assault rifle", semi-auto med bra accuracy och damage. Har väldigt skoj hittills.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skrivet av Aesoprock:

Knepigt, mitt startar typ direkt. Jag kör armor piercing och siktar på huvudet istället för att böka med annan ammo, fungerar finfint. Men då kör jag jävligt stealthy också. EMP till pilbågen för att stänga av skottsäkra larm, och explosiva skott till pistolen, en sniper och en "assault rifle", semi-auto med bra accuracy och damage. Har väldigt skoj hittills.

Ja man får nog göra så istället för massa gift och mjuka kulor . Armour tar det mesta hoppas jag 😄 kört 5-6 timmar , ja visst är det kul


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ja man får nog göra så istället för massa gift och mjuka kulor . Armour tar det mesta hoppas jag 😄 kört 5-6 timmar , ja visst är det kul

Hett tips: Sälj aldrig olja och metall, jag badade i skiten och sålde av en massa. Sen upptäckte jag vad man skulle ha det till och ångrade mig hårt 😛


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skrivet av Aesoprock:

Hett tips: Sälj aldrig olja och metall, jag badade i skiten och sålde av en massa. Sen upptäckte jag vad man skulle ha det till och ångrade mig hårt 😛

bra tips

Tuppfighterna är ju klockrena :D:D


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

provade lite igår, känns mycket mer just cause än far cry i 6an tycker jag, än så länge tycker jag det är sömre än 3an och 5an men bättre än 4an

behövde iaf inte betala för det då jag fick det "gratis" med min ryzen cpu förra året

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

"warm up pso cashe" tar typ 2 min för mig vid spelstart vad är det dom händer egentligen

Har också det "problemet". Hittade detta https://gamertweak.com/warm-up-pso-cache-error-fix/

Har aldrig "fastnat" för mig men tar en stund vid start iaf.

Skribent

Jag måste ändå säga att spelet faktiskt blir bättre ju mer jag spelar, även om det ligger kvar på en 3:a i betyg. Inledningen kändes sådär, men när man väl börjat röja runt på den huvudsakliga kartan känns det rätt bra.

Det är inte heller sådär överfullt med ikoner på kartan som Ubisoft-spel annars kan ha.

Skrivet av Aesoprock:

Hett tips: Sälj aldrig olja och metall, jag badade i skiten och sålde av en massa. Sen upptäckte jag vad man skulle ha det till och ångrade mig hårt 😛

Tänk att jag läste detta igår, men därefter ändå lyckades sälja alla mina resurser av misstag när jag stötte på den första butiken och blev lite väl uppspelt när jag skulle sälja mina djurdelar

Medlem

Har nu kommit en bit in i spelet och kan direkt säga att detta är det sämsta far cry-spelet jag kört. Inte på grund av grafiken, storyn eller vapenkänslan, utan för att jag inte tycker om riktningen de tagit denna gång. Majoriteten av sidokaraktärerna eller de du "slås" med är ju ett skämt, det klingar så fel när det du ska slås för framstår med en så allvarlig ton (ungefär som new dawn). Ain har väl aldrig varit höjdpunkten i far cry-serien, men att det bara finns två svårighetsgrader gör ju att man är tvungen att ta "normal" för att överhuvudtaget få någon utmaning. Kan tillägga at jag inte haft någon krasch eller instabilitetsproblem, har fungerat bra för mig rent prestandamässigt hittills.

Utan att försöka spoila så märks det tydligt hur de tagit inspiration från far cry 3, ibland rent utav "kopierat" flertalet segment då dessa var vinnande koncept i far cry 3. Någonstans efter far cry 3 har far-cry serien sakta men säkert förlorat sin identitet och anpassats mer till den stora massan. Sen alla dessa fetch-quests hör inte hemma i ett far cry-spel, du kommer märka vilka jag menar... spelet ju röjigt så det lever ju upp till den biten åtminstone. Kommer spela klart det hela vägen så får vi se om det blir någon skillnad, men är skeptisk.

Blev plötsligt sugen på mer far cry 3 istället då jag hade hårdvara som var på gränsen till spelbart när det kom ut.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag måste ändå säga att spelet faktiskt blir bättre ju mer jag spelar, även om det ligger kvar på en 3:a i betyg. Inledningen kändes sådär, men när man väl börjat röja runt på den huvudsakliga kartan känns det rätt bra.

Det är inte heller sådär överfullt med ikoner på kartan som Ubisoft-spel annars kan ha.

Tänk att jag läste detta igår, men därefter ändå lyckades sälja alla mina resurser av misstag när jag stötte på den första butiken och blev lite väl uppspelt när jag skulle sälja mina djurdelar

Aj aj, lätt hänt 😅


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skrivet av zzap64:

Har också det "problemet". Hittade detta https://gamertweak.com/warm-up-pso-cache-error-fix/

Har aldrig "fastnat" för mig men tar en stund vid start iaf.

Installerade på SSD så lite konstigt , men det kommer inte varje gång , och när det kommer så tickar det neråt på siffrorna . Har aldrig fastnat


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av magma:

Har nu kommit en bit in i spelet och kan direkt säga att detta är det sämsta far cry-spelet jag kört. Inte på grund av grafiken, storyn eller vapenkänslan, utan för att jag inte tycker om riktningen de tagit denna gång. Majoriteten av sidokaraktärerna eller de du "slås" med är ju ett skämt, det klingar så fel när det du ska slås för framstår med en så allvarlig ton (ungefär som new dawn). Ain har väl aldrig varit höjdpunkten i far cry-serien, men att det bara finns två svårighetsgrader gör ju att man är tvungen att ta "normal" för att överhuvudtaget få någon utmaning.

Tycker att det här är bra mycket svårare än 3,4,5 :an går smygar åt fanders blir jag ofta överrumplad och nermejad då AI kastar mycket granater och healing tar en bra stund 🤣 dött mycket på mina 10 timmar nu , men köper man bra sniper o rensar på håll är det ju typ enklare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tycker att det här är bra mycket svårare än 3,4,5 :an går smygar åt fanders blir jag ofta överrumplad och nermejad då AI kastar mycket granater och healing tar en bra stund 🤣 dött mycket på mina 10 timmar nu , men köper man bra sniper o rensar på håll är det ju typ enklare

Vad jag minns hade far cry 3 i alla fall 3 svårighetsgrader på release och la sedan till master, vilket var riktigt svårt och kul. Ibland kanske lite obalanserad till fiendernas favör. Men precis, springer man bara rakt in i ett läger och kör "guns blazing" så blir det ju svårare, men skulle gärna sett fler svårighetsgrader, kanske easy, normal och hard. Tror det hade gjort spelet lite roligare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Är det inte konstigt att man får alla roliga vapen direkt nästan ? Det är min stora kritik mot spelet just nu.

Snodde en tank som ska användas till en grej. hämtade inte ut den från garaget för vill göra annat. Nu kommer jag inte in i garaget och får sno en ny antar jag :/

Shit va jag dör ibland! Går larmet blir det ju kaos med förstärkning.
Skulle skjuta bakifrån en bil a´la railshooter 101, mens den flydde. Dog säkert 10 ggr innan jag klarade det, pga dåligt vapen val innan uppdrag och helikoptrar som spawnade varannan gång


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Nimafor:

provade lite igår, känns mycket mer just cause än far cry i 6an tycker jag, än så länge tycker jag det är sömre än 3an och 5an men bättre än 4an

behövde iaf inte betala för det då jag fick det "gratis" med min ryzen cpu förra året

Själv tyckte jag 3an och 4an var grymma men att 5an sög. Blev så jävla trött på alla trippar man var på.

Medlem

Spelat 12-13h nu och jag gillar de riktigt mycket! Det är inte lika bra som 5an och tog ett par timmar att komma in i men det är otroligt beroendeframkallande. Storyn är bra och det känns väldigt öppet och fritt. Den tvingar inte på dig något och du kan strosa runt i princip hur du vill. Kanske är MMO nerven i mig som tycker om det.
Ända jag har svårt för är alla plojjiga hittepå-vapen och fangs for hire men det är ju väldigt lätt att skippa dessa!

Medlem

Är det någon annan som haft problem med pc versionen?
Hann spela ca 1 timme innan jag fick blue screen som i princip "dödade" min pc.
Kunde inte starta pcn nån mer, utan den hängde sig bara om och om igen med blue screen och startade om. Detta resulterade i att jag var tvungen att lämna in pcn på service igår, känns ju rättså pissigt.
Tydligen är jag inte ensam om problemet.

https://discussions.ubisoft.com/topic/111493/pc-unable-to-lau...

Och har liknande spec på pcn som detta verkar drabba andra också.
Asus rog maximus xi hero (wi-fi) z390 gaming
I9900K
32 GB ram
Asus Rtx 3080

Medlem

Färdig med spelet nu. 37 timmar, 2277 kills, 1856 headshot kills. Nu blir det inget mer Ubisoft+ förrän Far Cry 7


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

123
Skriv svar