Xbox Game Pass - Oktober 2021 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober 2021 - Part 2

Då var det dags för andra halvan av oktober månads släpp till Xbox Game Pass! Återigen dags för first party-släpp, denna gången är det Age of Empires IV som har release den 28:e. Release rakt in på Game Pass får också Into the Pit som släpps redan idag, Echo Generation ett par dagar senare och Bassmaster Fishing 2022 den 28:e.
Utöver det så får vi se Outriders, som funnits på konsolpasset sedan launch, komma till PC och Backbone (som redan finns på PC-passet) landa på konsol. Lite annat trevligt såsom Everspace 2 som kommer till Game Preview (Early Access) på PC, Forgotten City, Alan Wake's American Nightmare med mera kommer också under de närmsta veckorna.

Cloudspelare får en ny laddning spel som stödjer touch-kontroller på mobil: Art of Rally, Boyfriend Dungeon, Crown Trick, Curse of the Dead Gods, Gears Tactics, Lethal League Blaze, Signs of the Sojourner, The Ascent, Train Sim World 2, Yakuza 0, Yakuza Kiwami, Yakuza Kiwami 2 och Yakuza 6: The Song of Life.

Vill ni kolla in vad som kommit tidigare i månaden så hittar ni den tråden här: Xbox Game Pass - Oktober 2021 - Part 1

Nya titlar:

Into the Pit (19 okt, konsol+PC+cloud)

Outriders (19 okt, PC)

Dragon Ball FighterZ (21 okt, konsol+cloud)

Echo Generation (21 okt, konsol+PC+cloud)

Everspace 2 (21 okt, Game Preview PC)

Age of Empires IV (28 okt, PC)

Alan Wake's American Nightmare (28 okt, konsol+PC)

Backbone (28 okt, konsol)

Bassmaster Fishing 2022 (28 okt, konsol+PC+cloud)

Nongunz: Doppelganger Edition (28 okt, konsol+PC+cloud)

The Forgotten City (28 okt, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 okt: Carto, Celeste, Comanche, Eastshade, Five Nights at Freddys, Knights&bikes, Unruly Heroes.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Inget intressant denna gång men det gör inte så mycket, har fullt upp med AI: the somnium files.

Backloggens befriare

Ska bli intressant att testa AoE IV


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

Ska bli intressant att testa AoE IV

Aha, högst oväntat . För egen del är det Backbone, som jag inte hunnit köra på PC, och Forgotten City som lockar mest.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är så bisarrt jäkla nöjd med Gamepass.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Backbone, äntligen!

Medlem

Najs, Outriders ska bli kul att testa. Funderade på köp tidigare men verkade väldigt ofärdigt?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Najs, Outriders ska bli kul att testa. Funderade på köp tidigare men verkade väldigt ofärdigt?

Testade det igår och det verkar ganska kul! Jag testade betan själv på PC och då kändes det inte i närheten av klart och prestandaproblem lite överallt gjorde det till en ganska otrevlig spelupplevelse, nu har man adderat DLSS och jag kan utan problem få 100fps med DLSS på quality och allt annat inställt på ultra och har inga drops eller andra prestandaproblem som gör att spelet känns ospelbart längre!

Medlem

Ser fram emot att Everspace 2 kommer till konsol. Men kanske testar PC-versionen en sväng. Annars ska ett nytt AoE bli kul att sätta tänderna i.

Medlem

28 oktober kan inte komma snabbt nog. Perfekt att man är föräldraledig hela veckan efter med så kan man lira länge på kvällarna.
AoE4 verkar helt grymt det lilla jag körde. Hoppas kampanjerna blir episka.

1
Skriv svar