Robot
Alpha Protocol

Konspirationer, svek och lönnmord är inte ovanliga ingredienser i Obsidians rollspel men tidigare har de bara serverats med fantasy- och science-fiction-smak. Vi for till Prag för att se hur de omfamnar nutiden i agentrollspelet Alpha Protocol.

#obsidian-entertainment, #black-isle-studios, #baldurs-gate, #fallout, #alpha-protocol, #neverwinter-nights-2-mask-of-the-betrayer, #mass-effect


Alpha Protocol

Detta kommer bli GOTY inget snack om saken!:heart:


signatur
Medlem

Hoppas verkligen detta blir bra... har vänta bra länge nu


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Tror mer på en flopp. Det jag har sett utav dom gameplay-filmerna man sett så verkar det riktigt uselt.

Medlem

Att Mass Effect startade den trenden ni beskriver är ju skitsnack. Det har ju funnits sen Baldur's Gate.


signatur

Have a good time!

Tackar för detta lilla smakprov...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Låter relativt intressant måste jag medge, inte enormt nyskapande kanske men underhållande låter det onekligen!

Skrivet av Brain:

Att Mass Effect startade den trenden ni beskriver är ju skitsnack. Det har ju funnits sen Baldur's Gate.

Bara för att det har funnits tidigare betyder det inte att just det spelet gjorde det populärt.

Finns gott om exempel både i spel, film och annan populär kultur. Till exempel iphone, WoW, Lady Gaga's "klädstil".

Medlem

Goty?

Hahhah snarare GOATY, segt jeffla slush, ambitionen är att kopiera SC, eller Syphon filter, men det kommer inte att funka.

Men man kan alltid hoppas iaf


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Det var inte lite Mass Effect vibbar på andra screenshot-et från toppen hehe.


signatur
Medlem

nja, känns riktigt lamt. stelt och tråkigt.

Medlem

Låter definitivt intressant, ska hålla ögonen på detta!

Inaktiv

Längtar tills detta släpps!

Medlem

Blev helt såld på detta enda tills jag läste ordet rollspel...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Skrivet av 7an:

Goty?

Hahhah snarare GOATY, segt jeffla slush, ambitionen är att kopiera SC, eller Syphon filter, men det kommer inte att funka.

Men man kan alltid hoppas iaf

Du har ju noll koll gå tillbaka till dina skitspel istället så du slipper göra bort dig. :\:(


signatur
Inaktiv

Nä nu jävlar...

Ge mig spelet - har väntat för länge men vad är det med den taskiga grafiken och det fula siktet? Inte för att det stoppar/ tvekar mig men...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Obsidian har aldrig varit bra på det grafiska

men av någon anledning så har deras tidigare spel trots allt varit fruktansvärt bra.

Jag tror inte att a.p är något undantag.

Medlem

bara jag som tycker bruden är sjukt lik Noomi Rapace (Salander)?

Medlem

Det här spelet har jag faktiskt av någon anledning missat helt och hållet! Shame on me, ser ju faktiskt rätt nice ut


signatur

Game long and prosper

Skrivet av Fatwreck:

bara jag som tycker bruden är sjukt lik Noomi Rapace (Salander)?

Vem???


signatur
Medlem
Skrivet av Brain:

Att Mass Effect startade den trenden ni beskriver är ju skitsnack. Det har ju funnits sen Baldur's Gate.

Det fanns det ett sådant läge redan i Chrono Trigger, vilket släpptes tre år tidigare än Baldur's Gate. Skulle inte förvåna mig om det finns tidigare exempel än så.

Medlem

Om det enda tvetydiga är grafiken så blir det ju ett givet köp. Vem köper rollspel för ögongodis? Handling(påverkbar sådan naturligtvis), dialog och valmöjligheter är det viktigaste, samt naturligtvis bra karaktärer. En sak jag är lite fundersam på är att det verkar som om man bara kan spela som man, vilket är lite synd.

Medlem

Detta är helt klart det spel jag ser fram emot att spela mest, och har varit det över ett år nu. Kommer köpa det direkt

Skrivet av Brain:

Att Mass Effect startade den trenden ni beskriver är ju skitsnack. Det har ju funnits sen Baldur's Gate.

Funnits innan Baldur's Gate också, med Chrono Trigger osv.

Medlem

Vore smutt med ett releasedatum i dessa förhandstittar.


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Inaktiv

Ser verkligen fram emot detta! Har spelat alldeles för mycket från Bioware på sistone, jag längtar efter Obsidian...

Medlem

Ska införskaffas helt klart


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

1
Skriv svar